Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Generation med iPods

Tråden skapades och har fått 272 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 19:27

Den nya podden verkar ju ha lite trevliga mjukvaruuppgraderingar, för hoppas att de kommer till föregående modeller också.

Toppmodellen kommer fortfarande bara rymma 40 gig, om man ska tro på Newsweek's artikel. Vad hände med 60 då som det var sådant tjafs om?

Ursprungligen av jalvander:

Toppmodellen kommer fortfarande bara rymma 40 gig, om man ska tro på Newsweek's artikel. Vad hände med 60 då som det var sådant tjafs om?

Det står att de lanserar en 20G och en 40G men inget annat. Man brukar ju ha 3 modeller. Min misstanke är att efter någon tid efter lanseringen kommer man att komma med en 60G och då kommer 3 på nytt vara det gyllene numret.

Ursprungligen av Tiger:

Kan man inte byta batteri på 3:ans iPod till ett bättre vid ett senare tillfälle, som kanske klarar 12h?

Nja, det verkar inte som om batteriet har ändrats om man skall lita på artikeln, utan optimeringen av elektroniken innåti, så att den drar mindre batteri!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-19 08:15
Ursprungligen av elektronen:

Nja, det verkar inte som om batteriet har ändrats om man skall lita på artikeln, utan optimeringen av elektroniken innåti, så att den drar mindre batteri!

Vore najs om optimeringen låg på mjukvarunivå, så att vi med tredje generationen kan få lite längre batteritid med en enkel firmwareuppdatering...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 10:19
Ursprungligen av skamuel:

Vore najs om optimeringen låg på mjukvarunivå, så att vi med tredje generationen kan få lite längre batteritid med en enkel firmwareuppdatering...

Borde ju inte vara någon omöjlighet, med tanke på hur batteritiden har ändrats på 1 & 2G poddarnas firmware...

iPod mini tog ju ett himmla tag på sig att komma till Sverige så jag skulle kunna gissa på dryga halvåret innan den kommer ut i Sverige

Om den nu kommer imon som det står i ryktet.

Btw. Har avbokat min Mini för att jag ska köpa en 4G eller vad den kallas från www.apple.com när den kommer.. Nån som bor i Jönköpings trakten som ställer på gemensam frakt?

Lite fakta från nån sida

http://www.macrumors.com/pages/2004/07/20040718125134.shtml

Frakten kostar gratis om du beställer för mer än 900 på Apple Store (och mer än så lär väl den nya modellen kosta även om priserna sänks).
http://promo.euro.apple.com/promo/shipping_charge/se/index.html

  • Medlem
  • 2004-07-18 23:38

Jag tänker köpa en 3gen iPod imorgon, och bryr mig därför inte om den nya faktiskt. Jag ids inte vänta, skall åka bil i en vecka snart, och då behövs en iPod. Det enda jag brydde mig mest om på nya versionen var batteritiden. Men man lyssnar sällan 8 timmar i stöten, så det borde inte spela så stor roll.

Kan man inte byta batteri på 3:ans iPod till ett bättre vid ett senare tillfälle, som kanske klarar 12h?

Ursprungligen av [email protected]:

Den handlar ju om iTunes.

Artikeln om iPod 4G har redan postats i denna tråd och är: http://www.msnbc.msn.com/id/5457434/site/newsweek/

(underskatta aldrig den viktiga slashen i slutet på urlen, it makes all the difference)

Ja det kan vara möjligt att det ligger på mjukvarusidan. Var kanske för snabb i kommentaren. Dock ligger det inte i batteriet, vilket jag ville poängtera till Tiger.

AppleStore nere

Svenska AppleStore är nere. Vi vet ju alla vad det betyder...

Ursprungligen av Danne Adolphson:

Svenska AppleStore är nere. Vi vet ju alla vad det betyder...

lite surt att staternas apple store inte är nere.. borde väll komma där först tycker man *längtar*

Ursprungligen av Evrion:

lite surt att staternas apple store inte är nere.. borde väll komma där först tycker man *längtar*

Den är nere nu. Ge schyssta leveranstider nu Äpplet!

tror ni att dom kommer att sänka priset på 3G ?

Ursprungligen av palle_87_:

tror ni att dom kommer att sänka priset på 3G ?

Det finns inga 3G längre. Dom är slut.

FINT!!! JAAA!

*sitter och F5:ar hela tiden :D*

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-19 13:46
Ursprungligen av Evrion:

FINT!!! JAAA!

*sitter och F5:ar hela tiden :D*

*sitter och "kommando + R":ar hela tiden*

Ursprungligen av skamuel:

*sitter och "kommando + R":ar hela tiden*

Muhahahaha

Ursprungligen av Evrion:

*sitter och F5:ar hela tiden :D*

Får väldans hög volym på min stero då...

gah! var tvungen att ringa apple sverige och fråga...flickan i luren hade ingen aaaaaaaning om vad jag pratade om när jag försökte luska fram när 4g kommer till landet...frustration!

Ursprungligen av brucelee:

gah! var tvungen att ringa apple sverige och fråga...flickan i luren hade ingen aaaaaaaning om vad jag pratade om när jag försökte luska fram när 4g kommer till landet...frustration!

Inte lätt.. Antingen så får dom inte säga nått eller så har dom ingen aning.. rätt lätt gissat.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-19 14:19

Klart hon inte vet! Hon sitter ju och "F5-ar" (*host kommando-R host såklart host*) själv!

sannerligen inte! ...dessutom börjar man fundera på om applestore svävar i rymden...en jord-timme har väl gått vid det här laget...

"We are busy updating the store for you and will be back within the hour."

Det har tagit mer än en timme nu

AppleStore Online!

uppe!

Så var den här!
Den nya iPod G4...

nu kommer frågan.. SKa man köpa en sån här sak eller sattsa på en mini? Vad tycker ni om den nya?

Bevaka tråden