Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Generation med iPods

Tråden skapades och har fått 272 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-19 15:34
Ursprungligen av Evrion:

nu kommer frågan.. SKa man köpa en sån här sak eller sattsa på en mini? Vad tycker ni om den nya?

Glöm iPod Mini.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 14:36

Nu!!!

tusan...fjärren är borta och det ingår ingen docka till 20giggaren...

Beställt

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-19 14:39

Har de alltid haft iPod-etikett på Apple Store?

Citat:

iPod Etiquette.
Remove both earbuds:
During a job interview
Taking your driver’s test
When your sweetie calls

Remove one earbud:
Listening for your flight
Buying groceries
When a coworker calls

Leave ’em in:
Visiting the inlaws
At the laundromat
When your boss calls

Efter att ha sett den nya iPoden och dess storlek och egenskaper så känner jag mig lugn när jag sitter här med min iPod Mini. Enda skillnaden mot de gamla iPodarna (G3) är ju att de skippat meny-knapparna äver touch-hjulet och att den fått en bättre batteritid. Lite mindre har den i och för sig blivit men minin är fortfarande mini!
Angående priset sades det att det skulle bli överraskande lågt, men det kan jag inte hålla med om. Det är bara i USA som den är relativt billig, 40 GB för ca 3000 kr.
Så minin får stanna kvar hos mig ett tag till!

:D.. lol.. fan.. jag har inget kreditkort

hur ska man göra då?

cepe cepe.. kna inte betala för den

Uuh shit vad nice :D, blir till att spara till en 4g då , dock ganska pank efter mitt iPod mini köp

:D.. nu ska jag länsa mina föräldrars visa kort

Jag ringde till Apple Store nyss. Den iPoden jag beställde förra fredagen blir en 5GB större 4G-iPod istället.

JAG ÄLSKAR APPLE!

Det är ju skitfint.. Alltså hur mycket mindre är 4G än 3G?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-19 15:14
Ursprungligen av Evrion:

Det är ju skitfint.. Alltså hur mycket mindre är 4G än 3G?

Den gamla hade måtten 61 x 104 x 15,8 mm, den nya 61,8 x 103,5 x 14,6 mm.

Alltså 1,2 mm tunnare, 1/2 mm lägre, men 0,8 mm bredare.
Den nya väger 1 gram mer än den gamla.

Edit: Jämförde 20-giggarna med varandra.

Ingen aning.

Men batteritiden och 5GB extra säger jag inte nej till.

precis.. men alltså.. jag hittar inget bältesclip på tillbehörslistan. Finns inte det att köpa?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-19 15:09
Ursprungligen av Evrion:

precis.. men alltså.. jag hittar inget bältesclip på tillbehörslistan. Finns inte det att köpa?

Finns på amerikanska Apple Store, borde finnas på svenska också!

Den som precis skaffat sig en 3G pod kan inte vara glada nu.
Nån som vet om det är nåt nytt i mjukvaruväg i den?

tydligen är det det

http://www.apple.com/ipod/

hittade.. vet inte hur den ser ut dock, ingen bild. nån som har siffrorna (vikt storlek) för 3G ipoden?

lite dum fråga kanske.. kunde man ha den gammla iPoden i en normal ficka utan att det var jobbigt?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-19 15:20
Ursprungligen av Evrion:

lite dum fråga kanske.. kunde man ha den gammla iPoden i en normal ficka utan att det var jobbigt?

Beror på hur tajta brallor man har!

Nä, den känns absolut inte klumpig, eller för stor för att ha i fickan, tycker jag. Slinker ner lätt om man har någorlunda löst sittande byxor.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-19 15:20
Ursprungligen av Evrion:

lite dum fråga kanske.. kunde man ha den gammla iPoden i en normal ficka utan att det var jobbigt?

Den GAMLA iPoden - suck, är det så man ska behöva kalla sin kära 3G-pod nu?

Hehehe, fräckt att den kom till sverige samtidigt som i usa:D

  • Medlem
  • 2004-07-19 15:21

Tycker det är tråkigt att de fortfarande inte kan erbjuda bättre inspelningsmöjligheter än att man får köpa till en iTalk som endast ger 8 kHz mono-inspelningar. Duger inte. Så för min del är det fortfarande iRiver eller JoS som verkar ha bäst kombinationer. Problemet är att jag inte hittar någon som spelar upp AAC...

Inga revolusionerande nyheter direkt, det enda man saknar är ju playlists. Men de funktionerna borde de kunna fixa för de älde generationerna också tycker man.

Goka! Köp en Sorell SF2000.. möjligheter till ACC oxå

  • Medlem
  • 2004-07-19 16:30
Ursprungligen av Evrion:

Goka! Köp en Sorell SF2000.. möjligheter till ACC oxå

Verkar ju schyst! Har inte hittat någon info om at den klarar AAC iofs, men du har säkert rätt.

Det verkar dock som om koreanska Sorell, franska ISM och svenska JoS ofta bygger på samma bottenmodell. Det var iaf fallet med JoS-130 som också heter Sorell SF-1200 och ISM iOPS. Rörigt...

Ursprungligen av Goka:

Verkar ju schyst! Har inte hittat någon info om at den klarar AAC iofs, men du har säkert rätt.

Det verkar dock som om koreanska Sorell, franska ISM och svenska JoS ofta bygger på samma bottenmodell. Det var iaf fallet med JoS-130 som också heter Sorell SF-1200 och ISM iOPS. Rörigt...

tanka .pdf filen härifrån:

http://www.sorell.co.kr/eng_new/control/zirs/zars-r.php?key=124&page=1&find=db_title&search=&table_name=eng_zars&left=Z1&index=4

Ursprungligen av skamuel:

Den GAMLA iPoden - suck, är det så man ska behöva kalla sin kära 3G-pod nu?

Förlåt 3G menar jag

Bevaka tråden