Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Generation med iPods

Tråden skapades och har fått 272 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-07-21 02:57

Varför säger alla att det inte är nån belysning i klickhjulet?
Så här ser den väl ut i mörker...??

Gen4 i mörker

Vart har du hittat bilderna?

Precis www.ipodlounge.com :s forum

Vart där?

NM, hittade...

Fast dom här bilderna var rätt så najs:

DAMN, fan nu måste jag ju ha en 4g

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:29

Schyssta bilder. Den är verkligen smalare, det må jag säga. Men, jag tycker att det är synd att G4:an fått så markant rullhjul och att det saknar belysning bakom knapparna. I övrigt rockar den ju, av bilderna att dömma.

Seriously, den är ju dööö lääcker:D

Vet du vad, när jag får min ska jag fota massor, och berätta hur den ser ut i verkligheten

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:31

Haha, PatrikB, du ändrar dig snabbt du.
Nej, jag tycker fortfarande att G3:an är snyggast, t.o.m. på dessa bilder.

Hahah , ja men jämför bilderna ett tag, det är som att jämföra hmm vet inte:D, men den är otroligt snygg på de korten drrotmos ruska fram iaf:D

Snyggast, ja, no doubt.

Men jag tycker inte det uppväger den extra batteritiden. Eller, har snarare inget val, eftersom jag får min iPod ganska billigt.

2875:- betalar jag.

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:35
Ursprungligen av DrRotmos:

Snyggast, ja, no doubt.

Men jag tycker inte det uppväger den extra batteritiden. Eller, har snarare inget val, eftersom jag får min iPod ganska billigt.

2875:- betalar jag.

Det är billigt det! Student?
Jag betalade fett med överpris för min G3, då den kostade precis som efterträdaren G4 kostar nu. Det är det enda jag stör mig på, annars är jag mycket nöjd med G3:an. Batteriet räcker tillräckligt och 15GB är mer än tillräckligt.

Men om G3:an sänks i pris, så får jag tillbaka pengarna som den sänks. Det har jag blivit lovad iallafall.

Ursprungligen av Tiger:

Det är billigt det! Student?
Jag betalade fett med överpris för min G3, då den kostade precis som efterträdaren G4 kostar nu. Det är det enda jag stör mig på, annars är jag mycket nöjd med G3:an. Batteriet räcker tillräckligt och 15GB är mer än tillräckligt.

Men om G3:an sänks i pris, så får jag tillbaka pengarna som den sänks. Det har jag blivit lovad iallafall.

Jepp

Vet du vad, när jag får min ska jag fota massor, och berätta hur den ser ut i verkligheten - Wiiie:D
Passa dig för att foto "fula" bilder på den bara:D

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:33

Det jag inte gillar är att G4:an fått ett så synligt snurrhjul. G3:an är ju genial på det viset, på håll så syns ju inte knappar eller hjul alls. Men så slår man på belysningen, och man häpnar varje gång. Priceless.

Givetvis är 3g designen snyggare, men 4g :n är ju inte långt efter

26 ska den skeppa senast står det... Vill ha den i handen nuuuu....

haha mhm:D, Hmm , vad ska man sälja för att få råd till 4g:n då ?,... inte ipod minin iaf:D

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:39

Jag tänker kalasa på min G3:a så länge det går, och byta till en G5 eller G6, beroende på när de släpps!

Och med tanke på att jag köpte den igår, så borde den räcka ett tag!

Ursprungligen av Tiger:

Jag tänker kalasa på min G3:a så länge det går, och byta till en G5 eller G6, beroende på när de släpps!

Och med tanke på att jag köpte den igår, så borde den räcka ett tag!

Det tycker jag du ska. Och passa på att njut av att dy kan köpa tillbehör som skins till din iPod.

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:43
Ursprungligen av DrRotmos:

Det tycker jag du ska. Och passa på att njut av att dy kan köpa tillbehör som skins till din iPod.

Jovisst, men hur länge då? Alla G3 prylar lär väl försvinna inom kort, eller?

Ursprungligen av Tiger:

Jovisst, men hur länge då? Alla G3 prylar lär väl försvinna inom kort, eller?

Nej då... Man kan ju fortfarande köpa 1G och 2G-prylar, så nej.

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:45
Ursprungligen av DrRotmos:

Nej då... Man kan ju fortfarande köpa 1G och 2G-prylar, så nej.

Yippie! Det var det jag var mest orolig för, att tillbehören och prylarna skulle försvinna.

Tiger : Jo.. men minin känns så liten, man vill ha något mer

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:42

Hmm, kan man inte börja undra ändå? Varför är G4 så pass billig egentligen? Den är ju bättre än G3 på vissa funktioner, är mindre och smärtare och så. Hur kommer det då sig att den är billigare, då man helt plötsligt får MER för MINDRE pengar?

Kan det vara så att Apple kommit över billigare komponenter eller "enklare" lösningar? Batteritiden t.ex. ökar ju av att knappbelysningen försvunnit mm. Det är förvisso väldigt markant, men ändå. Man undrar vad Apple gjort som skapat en ny maskin som är billigare än sin föregångare, men anses bättre av de själva.
Det får vi snart se, antar jag.

Ursprungligen av Tiger:

Hmm, kan man inte börja undra ändå? Varför är G4 så pass billig egentligen? Den är ju bättre än G3 på vissa funktioner, är mindre och smärtare och så. Hur kommer det då sig att den är billigare, då man helt plötsligt får MER för MINDRE pengar?

Kan det vara så att Apple kommit över billigare komponenter eller "enklare" lösningar? Batteritiden t.ex. ökar ju av att knappbelysningen försvunnit mm. Det är förvisso väldigt markant, men ändå. Man undrar vad Apple gjort som skapat en ny maskin som är billigare än sin föregångare, men anses bättre av de själva.
Det får vi snart se, antar jag.

Apple gör så. Dom har alltid gjort så såvitt jag vet. När dom lanserar nya modeller så sker ingen prisförändring, utan toppmodellen (även om specarna på den förändras) har samma pris. Samma sak med den billigaste modellen.

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:46
Ursprungligen av DrRotmos:

Apple gör så. Dom har alltid gjort så såvitt jag vet. När dom lanserar nya modeller så sker ingen prisförändring, utan toppmodellen (även om specarna på den förändras) har samma pris. Samma sak med den billigaste modellen.

Ah, så jag är bara en i trädet av sista-köparna av generationen innan, som sätter kvällsfikat i halsen av att de släppt en ny precis på mållinjen.

Hoppas verkligen inte priserna sänks, jag som betalat 3200 för ipod mini vill inte att den ska sjunkas mer nu

Bevaka tråden