Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Generation med iPods

Tråden skapades och har fått 272 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Patrikb:

Hoppas verkligen inte priserna sänks, jag som betalat 3200 för ipod mini vill inte att den ska sjunkas mer nu

3200? Du köpte från eBay alltså?

Jag betalar ca 2200 för en mini

sjunkas mer nu?, behöver nog lite sömn

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:52

Minin blir nog oförändrad, då den är i ett eget iPod-led. Om någon maskin kommer att sänkas, så är det G3:an, men det är ändå tveksamt. Inköpsmarginalerna brukar vara väldigt små på elektroniska produkter, och som jag förstått det så brukar inte Apple ge marginalrabatt när de släpper nya produkter.
Det är lite som med att köpa en ny bil. Veckan efter du köpt en bil, så kommer en ny version av samma bil, men fetare motor och bättre AC. Men bilen du precis köpt, är ändå värd det du köpte den för, även om den nya varianten kostar lika mycket.

HIhi Powerpc.se för nån månad sedan..

Kostade 3050 :- exkl frakt tog postförskott =/

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:53

Jag tycker man skall strunta i vad andra betalat. Man har betalat det man anser att produkten varit värd, och då var den det. Enkelt.

Japp.

Precis =)..

Förstår dock inte hur jag ska ha råd till en ipod 4g :D, men det får jag allt lösa

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:58

Jag blir bara mer och mer förälskad i min nya vän. Den klickar till och piper på mig så sött. Och det bländande leendet som kommer fram om man håller in Menu bara liiiite extra länge. Och när den tycker att det är dags att koppla ifrån datorn, och ta en promenad i parken istället, det är kärlek det!

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:59

PatrikB, vänta tills G5:an kommer istället då? Minin rockar ju fett, varför måste du ha en till?! Absurt!

Ursprungligen av Tiger:

PatrikB, vänta tills G5:an kommer istället då? Minin rockar ju fett, varför måste du ha en till?! Absurt!

Ähum! Prova 5G istället för G5. Oerhört lätt att blanda ihop Apples arbetshäst Power Mac G5 (i folkmun "G5:an") med den framtida iPod av femte generationen (5G). Kul att axla rollen som felfinnare!!

  • Medlem
  • 2004-07-21 11:15
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Ähum! Prova 5G istället för G5. Oerhört lätt att blanda ihop Apples arbetshäst Power Mac G5 (i folkmun "G5:an") med den framtida iPod av femte generationen (5G). Kul att axla rollen som felfinnare!!

Ja, se där! Som icke användare av Mac så kan det lätt bli fel. Jag ber om ursäkt ifall någon tog illa vid sig!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-07-21 11:54

Har beställt en 4G nu. Men på bilderna på ipodlounge så verkar inte en firewire 6p --> 4p adapter medfölja, har inte sådanna följt med till tidigare versioner?
Om adaptern inte medföljer, var kan jag köpa en sådan?

mvh

Mats

Ursprungligen av MatsS:

Har beställt en 4G nu. Men på bilderna på ipodlounge så verkar inte en firewire 6p --> 4p adapter medfölja, har inte sådanna följt med till tidigare versioner?
Om adaptern inte medföljer, var kan jag köpa en sådan?

mvh

Mats

Spelar roll? Du får en USB2-kabel också.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-07-21 22:18
Ursprungligen av DrRotmos:

Spelar roll? Du får en USB2-kabel också.

Ja se där, jag tog bara för givet att dom inte skickade med en USB2-kabel. Sen så står det ju på apple store att

Citat:

*Synkronisering via USB 2.0 (endast Windows) kräver en USB 2.0- och FireWire-kabel (tillval).

men vid specen på samma sida så står det ju förvisso att USB2-kabel ingår.

Hursomhelst hittade jag en adapter så nu kan jag använda FireWire iallafall.

//mats

Ursprungligen av Tiger:

Ja, se där! Som icke användare av Mac så kan det lätt bli fel. Jag ber om ursäkt ifall någon tog illa vid sig!

Bra med en ursäkt. Jag kände mig jättekränkt.

itrip...

nån som vet om itrip för 3g funkar till 4g också? om någon även har tips på var man får bäst pris på itrip så vore det kalas!

  • Medlem
  • 2004-07-21 14:24
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Bra med en ursäkt. Jag kände mig jättekränkt.

Jag förstår det. Men men, så länge det finns PC finns det hopp...lösa bekymmer och blåskärmar.

Ursprungligen av Tiger:

Som icke användare av Mac så kan det lätt bli fel.

Så sant, så sant ...
Fel blir dock snabbt rätt när du köper en Mac.

Men g5:an kommer inte än på 1 år... orkar inte väänta.., men som sagt minin känns så liten.. känns inte som man har en mp3 ens .. typ=).. även fast jag ääälskar min ipod mini:D

"Jag blir bara mer och mer förälskad i min nya vän. Den klickar till och piper på mig så sött. Och det bländande leendet som kommer fram om man håller in Menu bara liiiite extra länge. Och när den tycker att det är dags att koppla ifrån datorn, och ta en promenad i parken istället, det är kärlek det!"

Såå sant

Nej, den är fake.. , det är ingen belysning..

Btw är det där en bild som är datagjord som jag såg redan för några veckor sen i ett ipod galleri (någon privat person som gjort , i think)..

  • Medlem
  • 2004-07-21 13:58

Jag tycker den nya iPoden var riktigt läcker, känns lixom mycket modernare än den tidigare modellen (3G). Men jag tycker det var tur att det inte var så mycket nya funktioner för nu får min 40 giggare fungera ett tag till.

Min PC får då inga blåskärmar. Windows är en hädelse!

  • Medlem
  • 2004-07-21 14:33
Ursprungligen av DrRotmos:

Min PC får då inga blåskärmar. Windows är en hädelse!

Förvisso, men för oss som inte barkar fram med Linux eller liknande så blir det ofta blått. Men, hur gör du då med iPoden? Hur kommunicerar du med den?

  • Medlem
  • 2004-07-21 14:32

Nej, jag tycker fortfarande att 3G ser bättre ut. Jag gillar inte det markanta hjulet på 4G. Hmm, undrar om inte jag sagt detta ett par gånger redan?
Nej, det stilrena och undangömda knapparna och hjulet på 3G är enligt mig klockrent.
Och nej, inte för att jag snubblade på mållinjen när jag köpte den, utan för att jag verkligen fastnat för dess utseende.

Jag har ju förvisso ingen iPod än, men när jag får den tänkte jag köra något av dom många programmen för att kommunicera med den.

Dessutom är min dator trasig nu, så just nu sitter jag på en uschlig dator med *usch* Windows.

  • Medlem
  • 2004-07-21 15:29
Ursprungligen av DrRotmos:

Jag har ju förvisso ingen iPod än, men när jag får den tänkte jag köra något av dom många programmen för att kommunicera med den.

Dessutom är min dator trasig nu, så just nu sitter jag på en uschlig dator med *usch* Windows.

Ja, se där! Det finns program för allt.

Alltså, jag blir inte klok på detta med distortionen i iPoden. Varför gör inte Apple något åt detta?! Det har ju varit känt i över ett år! Pratade med Apple idag på supporten, och de hade ingen aning om detta problem, och bad mig kolla hörlurarna. *suckar*
Ingen som kommit på en bra lösning på problemet?

Har detta något med EU-ljudsänkningen att göra tro?

hm, nya 4G va snygg.
men fortfarande för stor, den borde varit lite mer Mini, ni vet

12 timmar batteritid - kul, men hur ser livslängden ut och är det nya skötselråd som nu gäller. Ja det förra var ju att småladda efter hand, tömma batteriet helt efter ca: 30 småladdningar och därefter ladda fullt.

Bevaka tråden