Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min har inte kommit än :(

Tråden skapades och har fått 346 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mackanmartinez:

Men...hur lång tid tog det sen? Dvs från luxemburg t schweden?

Tja.. jag har inte fått den än så.

Men när den väl kommit till TNT så tar det några dagar. Min polares tog TNT han om 31:a och han fick den 2:a.

Ursprungligen av mindjiver:

Tja.. jag har inte fått den än så.

Men när den väl kommit till TNT så tar det några dagar. Min polares tog TNT han om 31:a och han fick den 2:a.

Och du beställde 19:e? Gsus...poor guy. Skulle inte ens önska min största fiende det du har gått igenom.

Ursprungligen av mackanmartinez:

Och du beställde 19:e? Gsus...poor guy. Skulle inte ens önska min största fiende det du har gått igenom.

Nu verkar det som min längtan är över. Min iPod är enligt TNT:s trackingsida "Out for Delivery" sedan 07:26 i morse. Nu vågar man ju inte lämna lägenheten för risk för att den kommer när man är ute. :eek:

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 21:51

Eviron hjälpte mig med trackingen, och nu ser jag att den kommit till Luxemburg!

Ursprungligen av Wojpa:

Eviron hjälpte mig med trackingen, och nu ser jag att den kommit till Luxemburg!

lungt

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 22:15

Du stal min fråga!

Brukar ta 1 max 2 dagar. Den går först till nån "hub" i Sverige och sen ut för leverans.

Min tog typ en vecka Luxemburg - Jönköping

Ursprungligen av Evrion:

Min tog typ en vecka Luxemburg - Jönköping

Kan tilllägga att jag oxå bor i Jönköping då...den var på landvetter 20h därimellan oxå

Ursprungligen av Evrion:

Min tog typ en vecka Luxemburg - Jönköping

Så, summa summarum; jag kan förvänta mig allt ifrån en dag till en vecka?

Ja, då var det plötsligt mycket tydligare och klarare besked...!

...eller inte. :/

(fyi, skickades från luxemburg idag, 9/8)

ps. hehe, ringde apple o undrade varför det tog sån lång tid för den att komma från shanghai, o jag fick svaret att de väntar på att planet ska bli fullt. var det inte "oväntat stark efterfrågan"? haha. ds.

Vad jobbigt att vänta på leverans. Jag far till Lidköping i helgen så jag kommer att köpa en på PowerPC. Härligt att slippa leveranstid. Plus att det blir 200 kr billigare.

Ursprungligen av GuitarFReak:

Vad jobbigt att vänta på leverans. Jag far till Lidköping i helgen så jag kommer att köpa en på PowerPC. Härligt att slippa leveranstid. Plus att det blir 200 kr billigare.

Men, får du studentpris där?

Ursprungligen av mackanmartinez:

Men, får du studentpris där?

2990:-
Jag orkar ändå inte vänta tills jag får ett CSN-kort.

Ursprungligen av GuitarFReak:

2990:-
Jag orkar ändå inte vänta tills jag får ett CSN-kort.

Hehe, ok, då sparar du bara 50 kr. Fast, det behövs ju inget csn-kort...behövs inget alls för att bevisa att man är student. Fast de där 50kr är nog värda för att slippa frakten...om man nu inte vill ha gravyr.

10 Aug 2004 13:20 Orebro Not Home On Delivery Attempt To Residential Address

AAAAAAARGH!

Satans TNT som inte ringer när de inte kommer in p.g.a portkod.

Fy fan vad arg man blir.

Ringde till TNT och frågade vad som hände med min iPod. De sa att jag inte var hemma när de kom vilket är totalt bullshit eftersom jag varit hemma hela dagen förutom ett litet tag då jag hade mobilen med mig.

Nu har de fått min portkod i alla fall. Hoppas på ett bättre försök imorgon.

Ursprungligen av mindjiver:

Fy fan vad arg man blir.

Ringde till TNT och frågade vad som hände med min iPod. De sa att jag inte var hemma när de kom vilket är totalt bullshit eftersom jag varit hemma hela dagen förutom ett litet tag då jag hade mobilen med mig.

Nu har de fått min portkod i alla fall. Hoppas på ett bättre försök imorgon.

Hehe, då lär jag aldrig få den. Min port är alltid låst - och ingen portkod finns det. :/

Får la ställa upp dörren när det blir dags.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-10 16:55

Min iPod ska komma i morgon. Men de säger att de levererar mellan 08:00 och 16:00 och då är jag på jobbet.

Så TNT gick med på att ändra adress till jobbet, så nu ska den komma på besök hos polisen. *Hehe*

Ursprungligen av larsdahlin:

Min iPod ska komma i morgon. Men de säger att de levererar mellan 08:00 och 16:00 och då är jag på jobbet.

Så TNT gick med på att ändra adress till jobbet, så nu ska den komma på besök hos polisen. *Hehe*

vilket nummer ringde du när ändrade? och hur kollar man vart den är? den skulle komma idag/imorrn så

Mera äventyr i ipod-djungeln.

Min polare som jobbar på posten säger att det är Postens åkeri som delar ut TNT:s paket i Västerås och om de finner en stängd dörr så skiter dem i fall dem har nått telefonnummer eller inte. Istället går det genom den lokala postkontorer och man får ett avi istället. Men jag fick inget avi med posten i morse (läs runt 11:00).

Känns bra att tjejen på TNT visste något om det hon jobbar med, inger ju inte direkt förtroende för bolaget.

Gick ner till posten med både reference- och consigmenent-numren. Kollade även på min polares paket och där var consigment-numret angett.

Väl nere på Posten (Ica menar jag) så söktes och söktes det efter men inget hittades.

Så nu är väl mitt sista hopp att jag får ett avi imorgon. Annars är kanske min ipod försvunnen?

Jag ringde 020-960 960 i alla fall.

http://www.apecode.com/appletrack/ där kan man kolla var den är.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 10:15
Ursprungligen av mindjiver:

Jag ringde 020-960 960 i alla fall.

http://www.apecode.com/appletrack/ där kan man kolla var den är.

Precis. Jag gjorde på samma sätt. Sen gick det finfint att ändra adress, så var försiktig att uppge leveranskoden på forumet eller till någon utomstående. Det kan sluta med att den inte kommer fram till husse eller matte som den ska....

  • Oregistrerad
  • 2004-08-10 20:23

Skickade ett brev till apple innan jag pratade med Evrion, och idag fick jag svaret:
Bäste Mikael,

Tack för Ditt e-brev till Apple Store.

"Din order skeppas från Taiwan och TNT tar vid leveransen först när den når Holland. Detta brukar ta cirka 5 arbetsdagar.
Statusen på KN sida beror antagligen bara på att vi inte hunnit uppdatera tillfredställande.

Jag rekomnderar att Du håller utikik på TNTs hemsida och söker under reeferensnummer: 8013331316. Så fort TNT har mottagit godset kommer detta att ge resultat. "

En sak! LITA INTE PÅ APECODE!

Min iPod var fotf i luxemburg enligt apecode när den kommit till mig..

Ursprungligen av Evrion:

En sak! LITA INTE PÅ APECODE!

Min iPod var fotf i luxemburg enligt apecode när den kommit till mig..

Tagga ner grabben.. TNT-länken från Apecode funkar finfint.

Dessutom så trackar apecode endast den delen av skeppningen som sker med K&N och den slutar i Luxemburg. Sedan tar snubbarna/snubborna på TNT över hem till gården.

Är det NÅN som beställt en graverad iPod den 27 juli eller efter som fått sin?

Vill bara kolla lita här...

Ursprungligen av mackanmartinez:

Är det NÅN som beställt en graverad iPod den 27 juli eller efter som fått sin?

Vill bara kolla lita här...

beställde min ipod den 27:e med gravering, fick den igår morse

Ursprungligen av chocolate:

beställde min ipod den 27:e med gravering, fick den igår morse

That's so not fair.

Min är ffrande i luxemburg. Händer inte mkt där. Nöjd med den då?

Ursprungligen av mackanmartinez:

That's so not fair.

Min är ffrande i luxemburg. Händer inte mkt där. Nöjd med den då?

Jo, lite knåp att få alla musik bra sorterad. Taggat massor nu, och rensat ur en del skitmusik. Inte helt nöjd med equalizern i iPoden iof och orginallurarna var skräp, men det visste jag ju...annars älskar jag menyerna och klickhjulet, hur bra som helst.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 14:15

Jaaaaa!
Kollade lite snabbt på TNTs hemsida innan, och där står det
Sändningsnummer
.

Upphämtningsdatum
11 aug 2004.

Destination
Varberg.

Borde få den idag då! Ringer de före utdellning eller?

Bevaka tråden