Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ni kan vara lugna, ska köpa nanon vilket fall som helst. Tänkte avbeställa den från appelstore för att dom är så sega och köpa ur en fysiskbutik istället.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 17:35

1. 4 GB
2. Svart
3. Gravyr -Nej
4. 26/9
5. 29/9
6. 3/10
7. Visa

skulle fått den på frdagen men var inte hemma då, så DHL kom tillbaka på tisdag.. helt nöjd är jag i alla fall

  • Medlem
  • 2005-10-07 19:07

1. 4 GB
2. Svart
3. Gravyr -Ja
4. 23/9 (pengarna drogs samma dag
5. 29/9
6. 7/10 (Apple´s predicted time 6/10)
7. Visa

Datum Tid Ställe Status
07 okt 2005 08:50 Orebro Delivered
05 okt 2005 08:21 Orebro Out For Delivery
05 okt 2005 08:20 Orebro Import Received
04 okt 2005 19:20 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
04 okt 2005 16:38 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 okt 2005 14:44 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
03 okt 2005 08:30 Amsterdam Potential Connection Delay
30 sep 2005 16:49 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
30 sep 2005 03:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
29 sep 2005 10:31 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Uppdatering: Idag skickades min svarta 4 GB med gravering!

Precis som det har stått sen jag beställde den 23/9 (2 veckor sen); att den skulle skickas den 7/10 (idag) eller innan. Nu väntar jag bara på trackingnummer, så jag kan följa den hem till Sverige...

Jag börjar faktiskt tveka på att dom skickar den på tisdag, p.g.a. att statusen är fortfarande " processing order ".

Liksom, kommer den att ändras till " preparing for shipment " - " shipped " på bara 3 dar?

3 dar ( onsdag den 5e ) sen fick jag svar på mitt mail " status på min nano? "och detta är vad dom sa :

"Din betalning är registrerad och vi har bekräftat din beställning. Om du inte
fått bekräftelsen via email ännu kommer den att skickas till dig inom kort.
Din iPod Nano produceras och graveras just nu och när den är färdig kommer du
även att få ett leveransmeddelande via email."

Men jag har fortfarande inte fått något bekräftelse på betalning, eller någon mail om att den är färdig!

drygt

beställde 1/10 prossecing order fortfarande, hur länge ska man vänta egentligen

Ursprungligen av jancho:

beställde 1/10 prossecing order fortfarande, hur länge ska man vänta egentligen

Beställde 27/9 ... fortfarande "prossecing order" ...

-jonas

beställde 26/9, fortfarande processing order, och dom säger att dom ska skicka den på tisdag ( 11/10 ), vilket jag tvivlar på..

EDIT : feh... nu är det tisdag... fortfarande " processing order " ...

Ursprungligen av jonastorner:

Beställde 27/9 ... fortfarande "prossecing order" ...

-jonas

okej, har du någon aning om varför dom dröjer så.. vissa får ju sin efter 1-2veckor som även apple säger att de ska ta, står att min ska skeppas 17/10 herregud.. vilken model beställde du [nano 4gb black graverad]

Ursprungligen av jancho:

okej, har du någon aning om varför dom dröjer så.. vissa får ju sin efter 1-2veckor som även apple säger att de ska ta, står att min ska skeppas 17/10 herregud.. vilken model beställde du [nano 4gb black graverad]

Fick igårkväll ändrad status till "Preparing Shipment", så jag har stora förväntningar på att den skall skickas i tid (idag)

Jag beställde en vit nano 4Gb med gravyr plus lite andra tillbehör, har fått reda på att allt packas i Kina och skickas till sverige utan mellandhänder som måste "fyllapå" leveransen...

-jonas

PS. det var jobbig att vänta de tre första dagarna, sedan har tiden gått ganska fort. Men nu är det riktigt jobbigt att vänta, när man vet att den kan skickas vilken minut som helst

Edit:
jaaaaaaa, nu blev min status ändrad till "shipped" (rätt dag och allt)... jag är en mycket glad människa just nu

Ursprungligen av jonastorner:

Edit:
jaaaaaaa, nu blev min status ändrad till "shipped" (rätt dag och allt)... jag är en mycket glad människa just nu

Hehe känner igen den där känslan!
Ifall du letar upp min status-history här på forumet, så visar de bara dagarna som den varit "i rörelse" om man säger så... alltid dom första dagarna som är mest dryga, man blir förtvivlad, undrar vad som händer - om nåt egentligen händer osv.
Men sen när "Shipped" dyker upp står man som en dräglande hund vid dörren och väntar....
De e just dessa små "things" som får oss att känna välbehag, inte sant... ?

Idag SKA min skickas, men den har fortfarande " processing order " som status
att jag alltid ska ha sådan otur...

Ursprungligen av jonastorner:

Fick igårkväll ändrad status till "Preparing Shipment", så jag har stora förväntningar på att den skall skickas i tid (idag)

Jag beställde en vit nano 4Gb med gravyr plus lite andra tillbehör, har fått reda på att allt packas i Kina och skickas till sverige utan mellandhänder som måste "fyllapå" leveransen...

-jonas

PS. det var jobbig att vänta de tre första dagarna, sedan har tiden gått ganska fort. Men nu är det riktigt jobbigt att vänta, när man vet att den kan skickas vilken minut som helst

Edit:
jaaaaaaa, nu blev min status ändrad till "shipped" (rätt dag och allt)... jag är en mycket glad människa just nu

Härligt
min status ändrades idag till preparing shipment, en känsla av lättnad!! hoppas få den kommande vecka..

jancho:
Det finns 12 sidor i den här tråden, med personer som postar sina orderstatus...

  • Medlem
  • 2005-10-11 19:10

Fick min idag!!:D:D:D ohhh så het den är!! beställde 1/10 bra jobbat, apple

Ursprungligen av Xelar:

Fick min idag!!:D:D:D ohhh så het den är!! beställde 1/10 bra jobbat, apple

Najs...
har du nån nice bild o lägga upp?

Fick också min idag!

Beställde 23/9, skickades exakt 2 veckor senare, alltså den 7/10.
Tog 4 dagar från Kina.

  • Medlem
  • 2005-10-11 22:20

daniels: kan försöka fixa några bilder om så önskas har även gravyr o kan ta kort på de om nån vill...

Ursprungligen av Xelar:

daniels: kan försöka fixa några bilder om så önskas har även gravyr o kan ta kort på de om nån vill...

alltid lika kul o se !
Men bara om du har tid o lust ...

"Carrier : Kuhne & Nagel"

skall det inte vara TNT???

-jonas

  • Medlem
  • 2005-10-12 09:38

ÄNTLIGEN!

Beställde min den 29:e (vit 4gb gravyr) och den skulle skickas 13/10, men redan idag (12/10) så står det preparing shipment!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 11:20

1. 2 GB
2. Svart
3. Gravyr Ja
4. 30 september
5. 6 oktober
6. 11 oktober
7. VISA

När den väl skickats den 6:e såg det ut så här på TNT:

11 okt 2005 14:40 Malmo Delivered
11 okt 2005 05:57 Malmo Out For Delivery
11 okt 2005 05:57 Malmo Import Received
10 okt 2005 16:19 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
10 okt 2005 14:29 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
07 okt 2005 14:09 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
06 okt 2005 22:14 Shenzhen Shipped From Originating Depot
06 okt 2005 10:44 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • 2005-10-13 14:13

hur länge fick har ni fått vänta på shipping när det står "preparing shipment"?

Ursprungligen av occe:

hur länge fick har ni fått vänta på shipping när det står "preparing shipment"?

1 dag

-jonas

  • Medlem
  • 2005-10-13 14:54
Ursprungligen av jonastorner:

1 dag

-jonas

ok, för min ändrades igår tidigit på morgonen, men har fortfarande inte ändrats.

Igår ringde jag och frågade efter statusen på min Nano, som skulle skickas den 11e, men aldrig gjorde det, och då säger dom att den är färdigproducerad och att dom skickar den idag.

IDAG - Fortfarande inget, och när jag nu ringde dom sa dom att den INTE var färdig, utan att det blivit försenat och att dom mailar mig när den är färdig!

Har snart väntat i 3 veckor och mitt tålamod tog slut den 11e, argh!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 19:31
Ursprungligen av occe:

hur länge fick har ni fått vänta på shipping när det står "preparing shipment"?

2-3 dagar fick jag vänta har jag för mig.

  • Medlem
  • 2005-10-13 20:34
Ursprungligen av Nikke:

2-3 dagar fick jag vänta har jag för mig.

det har ändrats till shipping nu!

Då e det väl bara att vänta tills mitten på nästa veckan kanske....

  • Medlem
  • 2005-10-14 11:02

1.4 GB
2. Vit
3. Gravyr - Nej
4. Beställningsdatum: 051013
5. Skickades datum: N/A
6. Leveransdatum: N/A
7. Betalningsform: VISA

Beställde runt 10 tiden igår på kvällen och nu i morse stog de "Preparing Shipment".
de borde väl betyda att dom har den på lager iaf?

  • Medlem
  • 2005-10-14 11:41

Hur lång tid tog det för er efter att eran nano blev "shippad" innan ni kunde se en aktivitet på "Shipment status" på TNT?

Det var nu tre dagar sedan min blev shippad och det har inte ännu dykt något under aktiviteten där man ska följa nanons resa hos TNT.

Jag undrar nu om detta är normalt? Har jag rätt att börja bli orolig över att TNT kan ha slarvat bort min nano?

Bevaka tråden