Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jopes:

Hur lång tid tog det för er efter att eran nano blev "shippad" innan ni kunde se en aktivitet på "Shipment status" på TNT?

Det var nu tre dagar sedan min blev shippad och det har inte ännu dykt något under aktiviteten där man ska följa nanons resa hos TNT.

Jag undrar nu om detta är normalt? Har jag rätt att börja bli orolig över att TNT kan ha slarvat bort min nano?

När du ska spåra det via TNT, använder du dig av 80-numret? som du fått i mailet efter att din status blev "shipped"
Det är referensnummer som du ska välja på TNT, inte fraktsedelsnummer.
Men befinn dig på den leveransadressen du uppgav vid beställningen, för om det var 3 dagar sedan du fick "Shipped" borde den faktiskt dyka upp under dagen om inget problem har hänt på vägen förståss!

Ring TNT för kontroll!
Använd sökfunktionen eller läs igenom trådarna gällande detta problemet, det mesta finns besvarat.

Alltså.. Min orderstatus har varit "Under Review" ett jävla tag nu, vilket jag i alla fall tror. Jag börjar tro att jag är seg i huvudet eller nånting.

Kan ni kolla på det här bara:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/applestore.JPG

Vad menas med "On or before" ?

Ursprungligen av Mr_Nitty:

Alltså.. Min orderstatus har varit "Under Review" ett jävla tag nu, vilket jag i alla fall tror. Jag börjar tro att jag är seg i huvudet eller nånting.

Kan ni kolla på det här bara:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/applestore.JPG

Vad menas med "On or before" ?

Antingen skickas iPoden den 26/10 eller innan.

Ursprungligen av daniels:

Antingen skickas iPoden den 26/10 eller innan.

Eller så skickas den några dagar/veckor efter 26/10
Min skulle skickas " on or before 11/10 " men den har fortfarande " processing order " som status... de jeklarna... funderar på att avbeställa den och köpa den i en affär så fort jag hittar en...

Ursprungligen av JanneK:

Eller så skickas den några dagar/veckor efter 26/10
Min skulle skickas " on or before 11/10 " men den har fortfarande " processing order " som status... de jeklarna... funderar på att avbeställa den och köpa den i en affär så fort jag hittar en...

'
tråkigt att du haft otur.
skulle bara hjälpa någon och översätta "On or before" ....

Ursprungligen av daniels:

'
tråkigt att du haft otur.
skulle bara hjälpa någon och översätta "On or before" ....

Jo, ville bara informera att dom inte alltid skickar då dom säger att dom gör det
Fast nu så avbeställde jag den och köpte den sista vita 2gigaren TeknikMagasinet hade !
Den är cool !

  • Medlem
  • 2005-10-15 10:13

Hihi! man kan ju inte bli annat än lite småglad!
Kollade statusen på min nano igår och då stog de:
"Din order borde skickas den 27.10.2005 eller tidigare"
men idag när ja checkade så stog de "shipped" och den befinner sig förnärvarande i hong kong !

(beställde den i torsdags kväll)

någon som har kunnat se något mönster angående längre leveranstid pågrund av gravyr, eller är det ett så litet moment att det inte påverkar?

Ursprungligen av tigger:

någon som har kunnat se något mönster angående längre leveranstid pågrund av gravyr, eller är det ett så litet moment att det inte påverkar?

Påverkar knappast.
Jag beställde min under kanske den intensivaste beställningensrushen på Nanon, och det tog exakt 7 dagar tills jag fick den i handen - inkl. gravyr då.
Sju dagar är acceptabelt tycker jag...

  • Medlem
  • 2005-10-14 13:32

1. 2 GB
2. Vit
3. Gravyr - Ja "Contains the soundtrack of my life"
4. 1/10
5. 6/10
6. 11/10
7. VISA

Hur gör jag för att få CSN-rabatt?

Ursprungligen av Scyons:

Hur gör jag för att få CSN-rabatt?

Du loggar in på www.csn-kortet.se sen hittar du nog.

Ursprungligen av Scyons:

Hur gör jag för att få CSN-rabatt?

Eller smidigast så ringer du till Apples kundservice 0200-81 03 86 så hjälper dom dig igenom hela beställningen.
Ha bara ditt betal-kort förberett då dom kommer fråga om kort-uppgifterna etc !
Lycka til !

  • Medlem
  • 2005-10-14 17:02
Ursprungligen av daniels:

Eller smidigast så ringer du till Apples kundservice 0200-81 03 86 så hjälper dom dig igenom hela beställningen.
Ha bara ditt betal-kort förberett då dom kommer fråga om kort-uppgifterna etc !
Lycka til !

Smidigast är väl att gå in på http://www.apple.com/se/ > Klicka på "Store" > Klicka på "Education" under rubriken "Andra Stores" > Välj "Apple Store Education" och fyll i namn på skola och ort.

Sedan är det bara att navigera som vanligt på Apple Store.

Ok, jag avbeställde min Nano!

Men, jag ringde runt i några affärer och en av dom sa att dom fortfarande har en vit 2gb kvar, och jag rusade dit för att köpa den Ska ladda den nu, woo!

  • Medlem
  • 2005-10-17 00:20

Jag blir så trött på Apple! Jag har beställt en vit nano 4GB genom expert eftersom jag känner en där... Jag beställde den 28 september, då sa expert att dom skulle få in dom den 14:e oktober. SÅ jag väntade och väntade... så blev det den 14:e och jag ringde bara för att checka att den verkligen hade kommit in innan jag åkte in till stan. Gissa vad jag får höra då! Jo, Apple har bara skickat svarta nanos!!! Vafan håller de på med? Varför finns det bara en massa svarta nu för? Dom kanske ska skita i de vita helt?!

Nej det här är så jävla segt! Nu lär jag ju få vänta minst ett par veckor till innan expert får nästa leverans från Apple... Jag ska ha en Apple-vit iPod!

/Jeppe

Ursprungligen av Kakke:

Jag blir så trött på Apple! Jag har beställt en vit nano 4GB genom expert eftersom jag känner en där... Jag beställde den 28 september, då sa expert att dom skulle få in dom den 14:e oktober. SÅ jag väntade och väntade... så blev det den 14:e och jag ringde bara för att checka att den verkligen hade kommit in innan jag åkte in till stan. Gissa vad jag får höra då! Jo, Apple har bara skickat svarta nanos!!! Vafan håller de på med? Varför finns det bara en massa svarta nu för? Dom kanske ska skita i de vita helt?!

Nej det här är så jävla segt! Nu lär jag ju få vänta minst ett par veckor till innan expert får nästa leverans från Apple... Jag ska ha en Apple-vit iPod!

/Jeppe

Hade du beställt via Applestore hade du med större sannolikhet fått precis den iPod du hade önskat dig på mindre än 14 dagar.
Känns som att jag försvarar Apple nu - det gör jag också
Men visst, dålig stil ifall dom "råkat" skicka med endast svarta... shit happens!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-17 09:14
Ursprungligen av Kakke:

Jag blir så trött på Apple! Jag har beställt en vit nano 4GB genom expert eftersom jag känner en där... Jag beställde den 28 september, då sa expert att dom skulle få in dom den 14:e oktober. SÅ jag väntade och väntade... så blev det den 14:e och jag ringde bara för att checka att den verkligen hade kommit in innan jag åkte in till stan. Gissa vad jag får höra då! Jo, Apple har bara skickat svarta nanos!!! Vafan håller de på med? Varför finns det bara en massa svarta nu för? Dom kanske ska skita i de vita helt?!

Är ju inte 100% säkert att du skall skylla på Apple. Kan ju vara din Expert-butik som har sjabblat eller skyller ifrån sig.

  • Medlem
  • 2005-10-17 10:12

bara så ni vet så är min kära nano i amsterdam å festar nu hihi

Jag måste säga att jag är lite missnöjd med applestore, beställde min nano 28/09/2005 och det har inte hänt ett jota!

Ursprungligen av KeZz:

bara så ni vet så är min kära nano i amsterdam å festar nu hihi

tjena... min ligger också i amsterdam... skall vi dela bensinkostnaderna och köra ner och hämta de?!

-jonas

  • Medlem
  • 2005-10-17 15:21

Låter som en underbar ide! fast kan du vänta tills onsdag?, då ja jag har min uppkörning
då kanske podden redan hunnit komma hit iof
aja dom ligger säkert å värmer varandra nu å väntar på oss

Beställde min i tisdags å den har redan anlänt till sthlm. Nån som vet hur lång tid det tar för utkörningen och vad som hender om dom kör ut å ingen e hemma?

Ursprungligen av quzzmo:

Beställde min i tisdags å den har redan anlänt till sthlm. Nån som vet hur lång tid det tar för utkörningen och vad som hender om dom kör ut å ingen e hemma?

vågar inte gissa hur det är i Stockholm, men i den betydligt mindre hålan där jag bor så va det posten själv som levererade ut paketet.
Men om det befinner sig i Stockholm så dyker den säkert upp under morgondagen, men om du inte är hemma så åker den tillbaka till postcentralen. (om jag minns rätt i tidigare inlägg)
Kontakta posten (020 - 23 22 21) så kan dom säkert kolla ifall den är "ute" ur lokalen eller inte.

Ursprungligen av daniels:

vågar inte gissa hur det är i Stockholm, men i den betydligt mindre hålan där jag bor så va det posten själv som levererade ut paketet.
Men om det befinner sig i Stockholm så dyker den säkert upp under morgondagen, men om du inte är hemma så åker den tillbaka till postcentralen. (om jag minns rätt i tidigare inlägg)
Kontakta posten (020 - 23 22 21) så kan dom säkert kolla ifall den är "ute" ur lokalen eller inte.

tackar men har inget avi nummer eller liknande så jag antar att det blir svårt för dom att hitta mitt paket

  • Medlem
  • 2005-10-17 17:24
Ursprungligen av quzzmo:

tackar men har inget avi nummer eller liknande så jag antar att det blir svårt för dom att hitta mitt paket

Ring TNT och hör efter var ditt paket är, dom kan se om posten tar över leveransen till din dörr eller inte.

  • Medlem
  • 2005-10-18 16:38

sådär... nu har jag fått min NANO!

hur lång är väntetiden för en nano nu för tiden? (cirka) tar det två-tre veckor eller bara knappt en vecka?

Ursprungligen av oskarrr:

hur lång är väntetiden för en nano nu för tiden? (cirka) tar det två-tre veckor eller bara knappt en vecka?

Det ska nog inte vara någon större väntetid på en Nano nu. (och inte förr heller!)
Jag fick den på exakt 7 dagar (inkl. helgdagar) vilket är acceptabelt.
Det finns några som har haft otur och fått vänta 2-3 veckor tyvärr... Beställer du nu så kommer den säkert i samma leverans som flertalet beställda iPod 5G så varför vänta att beställa?

Jag var in på Macoteket förra veckan och han sa att det var omöjligt för dom att få in några Nano:s just nu. De har tydligen väntat väldigt länge på en ny leverans.
På Apples sida står det ju dessutom "1-2 veckor" för 4GB-versionen. Eftersom det vanligtvis brukar ta mycket längre än vad det står så tänkte jag att det var rätt omöjligt att snabbt få en 4GB.

Bevaka tråden