Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya video-iPod - officiell tråd

Tråden skapades och har fått 352 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ringde och pratade med TNT idag, och den skulle levereras på tisdag den 25:e. Tyvärr är jag inte hemma under dagen då, eller på onsdag den 26:e, så de skulle leverera på torsdag den 27:e...

Jag beställde den 13:e...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 08:21

jag beställde min i måndags.. kommer ta en jävla tid..preparing shipment ä'r min status

Nu är "bäställnings status" sidan nere, uscha! Jag vill veta vad min lille pod är!!

Nu har iLounge släppt sin review av 5G iPoden. Trevlig läsning:
http://www.ilounge.com/index.php/reviews/comments/apple-computer-ipod-5g-with-video-30gb-60gb-ipod/

Lite urdrag ur testet, två saker som jag undrade över:

Battery
Apple claims that the new 30GB iPod will play music for 14 hours, photo and music slideshows for 3 hours, and iPod on-screen video for 2 hours. In our tests, it outperformed Apple's claims in two out of three categories, but missed one as well. It played music for 15 hours and 30 minutes, photo slideshows for 2 hours and 32 minutes, on-iPod video for 2 hours and 10 minutes, and iPod-to-TV video for 3 hours and 10 minutes.

Apple similarly claims that the new 60GB iPod will play music for 20 hours, photo and music slideshows for 4 hours, and video for 3 hours. In our tests, it missed the music claim by 10 minutes, playing for 19 hours, 50 minutes, but exceeded Apple's video claim, playing iPod-screen video for 3 hours, 23 minutes, and on-TV video for a hefty 5 hours and 24 minutes.

Audio
The hard drive and static noise issue is gone. This problem was initially obvious in black-and-white 4G iPods, but thanks to some tweaking on Apple's part, became hard to notice in color 4G iPods unless using high-end headphones. Now, even using $900 Ultimate Ears UE-10 Pros, the noise isn't there. We're thrilled.

Bass performance has been improved. In testing with a collection of lossless tracks and the UE-10 Pros, small but noticeable enhancements of the bass are definitely apparent, giving tracks an inoffensively warmer sound. With Bass Booster turned on, distortion is not absent in the 5G, but is definitely lower, and has a smoother, less mechanical edge.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 23:53

Har nya iPod line-in? Alltså kan man spela in..t.ex. från mixern? Skulle ju vara guld värt..

Ursprungligen av zamson:

Har nya iPod line-in? Alltså kan man spela in..t.ex. från mixern? Skulle ju vara guld värt..

Både ja och nej. Den har ingen line-in ingång, men jag antar att detta kommer göras möjligt med hjälp av diverse tillbehör som asnluter till "dock-kontakten" på botten av ipoden (kanske redan finns sådana). 5G iPoden är nämligen den första iPoden som tillåter dig spela in ljud i full kvalitet, 44.1KHz stereo.

Nu är min G5 "Shipped"....

Dr Tinnitus

Min med,, ringde och den ska tydligen levereras den 28e!

Både nya universaldockan och vit 30 GB G5 iPod har nu fått shipped-status.

Dock med olika carriers.

Dockan: "Flextronics Logistics, B.V."
iPoden: "Kuhne & Nagel, Spedition s.a r."

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 18:57

Holland

Min skickades för flera dagar sedan och befinner sig i "Arnhem Hub", vilket jag förmodar ligger i Holland.

Ursprungligen av andreasholmstrom:

Både nya universaldockan och vit 30 GB G5 iPod har nu fått shipped-status.

Dock med olika carriers.

Dockan: "Flextronics Logistics, B.V."
iPoden: "Kuhne & Nagel, Spedition s.a r."

Min skickades likadant. Samma dag som din skickades. Hur går det för din?
Tycker det verkar konstigt om dom kommer körande hem till en två gånger.
Och kör dessa ens ut paket i Sverige? Börja undra om inte den kommer packas om någonstans i Europa och sen skickas med TNT till Sverige.

Ursprungligen av Cappachino:

Min skickades likadant. Samma dag som din skickades. Hur går det för din?
Tycker det verkar konstigt om dom kommer körande hem till en två gånger.
Och kör dessa ens ut paket i Sverige? Börja undra om inte den kommer packas om någonstans i Europa och sen skickas med TNT till Sverige.

Ingen ny info på min leveransstatus. Det stod ju nåt me "merge in transit", så det är nog som du säger; sakerna skickas från olika ställen och slås ihop nånstans innan de anländer till brevlådan.

C.K. då kanske våra ipods är ganska nära varandra på terminalen...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 00:34
Ursprungligen av wlateR:

C.K. då kanske våra ipods är ganska nära varandra på terminalen...

Mysigt!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 07:06
Ursprungligen av C.K.:

Mysigt!

Nu är min i "Liege Euro Hub" och vad jag förstår bör det inte dröja många timmar innan den befinner sig i sverige och redo att levereras. Så jag borde ju få den på måndag såvida de inte kör med helgledigt... eller att posten krånglar till det som de gjorde sist. Då påstog de att de varit här och ringt på typ tre dagar i rad och jag var hemma varje gång. Extremt störande.

C.K. var bor du?
Men var tusan ligger "Liege Euro Hub"?
aja, men som du sa så borde ju den vara i Sverige i dag eller imorgon och redo för leverering på måndag.. Det skulle vara mysigt..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 11:05
Ursprungligen av wlateR:

C.K. var bor du?

"Från: Karlstad"

  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 11:13
Ursprungligen av wlateR:

Men var tusan ligger "Liege Euro Hub"?

Liege Euro Hub är en flygplats i Belgien om jag googlat rätt. Så om Amhem hub låg i Holland så har paketet tagit en liten väl söderut igen. Därifrån kommer våra paket flyga till norrut till Sverige.

Så här ser det ut för mig

Datum Tid Ställe Status
22 okt 2005 00:55 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
21 okt 2005 14:35 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
19 okt 2005 22:35 Shanghai Shipped From Originating Depot
19 okt 2005 01:38 Shanghai Consignment Received At Transit Point

TNT sa till mig att min skulle levereras på tisdag, och jag bor i Stockholm... Synd bara att jag inte är hemma på tisdag och onsdag, så de måste leverera den på torsdag...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-22 22:49

Måste filmerna/videoklippen/tv-serierna man lägger in "krympas" i upplösning? För jag trodde att man kunde köpa till någon kabel att koppla till tv:n och sen kolla där. Hade ju varit perfekt, kan man göra det?

Ursprungligen av genius:

Måste filmerna/videoklippen/tv-serierna man lägger in "krympas" i upplösning? För jag trodde att man kunde köpa till någon kabel att koppla till tv:n och sen kolla där. Hade ju varit perfekt, kan man göra det?

Ja, det går att koppla iPoden till TV och kolla på sina filmer, men dom måste fortfarande ha upplösningen 320 * 240. Så du måste med andra ord konvertera dina filmer.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-23 18:21

STEEHL, ja okej!, men blir inte filmerna näst intill omöjliga att kolla på om dom har så pass liten upplösning på en tv?

Ursprungligen av genius:

STEEHL, ja okej!, men blir inte filmerna näst intill omöjliga att kolla på om dom har så pass liten upplösning på en tv?

Beror ju på vilken upplösning din TV kör på, 320 * 240 är väl typ som VHS-band så det funkar ju på en vanlig TV.

Kolla på ArsTechnica's review, dom har lite bilder på TV-uppspelning.
http://arstechnica.com/reviews/hardware/video-ipod.ars/4

Kl 19:03 i söndags kom min iPod till Stockholm, så nu får jag se när TNT levererar den...

Väntan väntan

på att iTunes ska ladda min nya videopod med låtar och film... det tar fortfarande så j-kla lång tid. Bildkvaliteten är ruskigt bra förresten, till och med frugan blev imponerad av att kunna se film på den!

Nu har det gått fem minuter sedan jag fick min nya iPod, och jag har fortfarande inte vågat öppna paketet...

  • Medlem
  • 2005-10-24 12:03
Ursprungligen av Fritzo:

Nu har det gått fem minuter sedan jag fick min nya iPod, och jag har fortfarande inte vågat öppna paketet...

Öppna den!!!

Posta bilder!!

Får man upp spellistorna på tv om man koppla ihop dem eller är det bara foton och film som syns?

ipod 60gb

fick just min oxå. mycket tjusig)

ipod60gb svart

haha ipodikonen i itunes är svart nu me den svarta ipoden ... kul att dom lagt in färgen i firmwaren;)

Bevaka tråden