Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya video-iPod - officiell tråd

Tråden skapades och har fått 352 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ta och posta live bilder.. do it do it do it

Roligt att jag beställde direkt när den släpptes men det står fortfarande inte var den befinner sig (vilket brukar betyda mellan Kina och Holland)

Ursprungligen av simon1583:

Roligt att jag beställde direkt när den släpptes men det står fortfarande inte var den befinner sig (vilket brukar betyda mellan Kina och Holland)

Beställde du bara iPoden, lr beställde du några tillbehör också?

Ursprungligen av steehl:

Beställde du bara iPoden, lr beställde du några tillbehör också?

Enbart iPod. Den levererades iofs idag.

  • Medlem
  • 2005-10-25 09:20

Fick min nu på morgonen. Måste säga att det är lyx att bo nära flygplatsen. Ipoden kom till holland i går kväll, flögs till Landvetter inatt och kördes ut till min 08.00 i morse. Tråkigt att det ska ta 5 dagar från shang hai bara

Jag beställde min två dagar efter den släpptes och fick min igår, grymt fett!!
Om ni inte köpt någon ny ipod, köp!

  • Medlem
  • 2005-10-25 16:20
Ursprungligen av wlateR:

Jag beställde min två dagar efter den släpptes och fick min igår, grymt fett!!
Om ni inte köpt någon ny ipod, köp!

Jag löd ditt råd och la en beställning på en svart 60gb-spelare med diverse tillbehör, ser med spänning fram mot när jag får den (vilket nog kan dröja riktigt länge )

  • Medlem
  • 2005-10-25 16:48

Har hittat ett problem med min nya 30GB iPod.

När man för över bilderna till Ipoden tar de större plats än de gör i datorn.

Jag har ca:2GB med bilder på min dator. När iTunes har "optimerat dem" för iPoden så tar de lite över 4GB.
Någon som vet vad problemet är eller händer samma sak med er

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-10-25 17:01
Ursprungligen av FIIZ:

Har hittat ett problem med min nya 30GB iPod.

När man för över bilderna till Ipoden tar de större plats än de gör i datorn.

Jag har ca:2GB med bilder på min dator. När iTunes har "optimerat dem" för iPoden så tar de lite över 4GB.
Någon som vet vad problemet är eller händer samma sak med er

Tjo, jag tror att det kan bero på att du kör över orginalbilderna också. När man kör in bilderna så optimerar podden bilderna + att den lägger över orginalbilderna, det blir 2 uppsättningar bilder = kaka på kaka.

Du kan stänga av detta i inställningarna, fast då kan du inte komma åt bilderna i HD-läge förstås.

OBS! jag tror att det kan bero på det, är inte säker.

  • Medlem
  • 2005-10-25 23:52
Ursprungligen av TheGun:

Tjo, jag tror att det kan bero på att du kör över orginalbilderna också. När man kör in bilderna så optimerar podden bilderna + att den lägger över orginalbilderna, det blir 2 uppsättningar bilder = kaka på kaka.

Du kan stänga av detta i inställningarna, fast då kan du inte komma åt bilderna i HD-läge förstås.

OBS! jag tror att det kan bero på det, är inte säker.

Då måste man väl kryssa för det alternativet och det har jag inte gjort.

Men även om det hade varit så hade det varit konstigt. Alla bilderna tog upp ca 60mb på min nano.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-10-25 17:03

Är det någon som vet hur man skapar en ny tråd???????

Hejsan!
Någon som vet var man kan köpa något typ av silikon fodral till sin ipod g5 30gb ?

  • Medlem
  • 2005-10-25 19:30

Jag beställde min ipod idag, bl a med ipod av-kabel som tillbehör. Det står inte specifikt att den funkar med video, utan att den är för färgskärm och det stod ngt om bildspel. Kommer ipod av-kabeln att fungera att spela upp film med?

Ursprungligen av cwolf:

Jag beställde min ipod idag, bl a med ipod av-kabel som tillbehör. Det står inte specifikt att den funkar med video, utan att den är för färgskärm och det stod ngt om bildspel. Kommer ipod av-kabeln att fungera att spela upp film med?

Här har du lite trevlig läsning:
http://arstechnica.com/reviews/hardware/video-ipod.ars

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-25 22:35
Ursprungligen av cwolf:

Jag beställde min ipod idag, bl a med ipod av-kabel som tillbehör. Det står inte specifikt att den funkar med video, utan att den är för färgskärm och det stod ngt om bildspel. Kommer ipod av-kabeln att fungera att spela upp film med?

Det skall funka vad jag har hört. Lämna gärna en recension över hur bilden blir på tv:n sen när du testat. Nyfiken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 01:08

Hur laddar man denna iPod då? :/ genom USB:en?

  • Medlem
  • 2005-10-26 14:04

Ni som har skaffat nya Ipoden har ni köpt något ytterligare skydd eller fodral, eller kör ni med det inkluderade? Läste om att det fanns ngn skyddsplast till Nanon, finns det liknande till denna, för jag gissar på att Ipoden är väldigt repkänslig med tanke på den blanka ytan

Ursprungligen av cwolf:

Ni som har skaffat nya Ipoden har ni köpt något ytterligare skydd eller fodral, eller kör ni med det inkluderade? Läste om att det fanns ngn skyddsplast till Nanon, finns det liknande till denna, för jag gissar på att Ipoden är väldigt repkänslig med tanke på den blanka ytan

InvisibleShield kommer till 5G
http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/invisibleshield-for-5g-ipods-announced/

  • Medlem
  • 2005-10-26 15:50
Ursprungligen av steehl:

Vet du om dessa kommer säljas i sverige eller direkt från apples hemsida?

Jag har beställt iDiddy Opticover .. Kan återkomma med vidare kommentar när jag fått iPoden och skyddet..

angående skydd o sånt så borde väl agent18shield komma till videon så småningom.

Nån som har lust o berätta om man gör för o fixa video till podden.. behöver man speciella program eller så för de verkar inte funka o bara dra över dom till disken.. ?

Ursprungligen av rollingstone:

angående skydd o sånt så borde väl agent18shield komma till videon så småningom.

Nån som har lust o berätta om man gör för o fixa video till podden.. behöver man speciella program eller så för de verkar inte funka o bara dra över dom till disken.. ?

mmm jag har problem att lägga in filmer i min ipod, det finns inga filmer ju att köpa i den svenska itunes, men i dom andra länderna finns det... går det att lägga filmer som man har på datorn in i ipoden? i så fall hur

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 17:09

Agent18 kommer säkert om 1-2 månader.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 22:57

äntligen fått min ipod, den e ju så fin!

Min vita 30 GB iPod och universaldockan levererades igår lite oväntat. Statusen hos Apple var inte precis uppdaterad om man säger så.

Jag beställde den 12 oktober i samband med presentationen, och betalade med kreditkort.

Jag återkommer kanske med bilder & filmklipp, men just nu vill jag bara experimentera!

Ursprungligen av e.landberg:

äntligen fått min ipod, den e ju så fin!

Kan bara instämma, fin är vad den är!

  • Medlem
  • 2005-10-29 17:39

Någon som vet om Invisible shield till Ipod är släppt än? För på hemsidan så står det till höger "Now available", men i texten står det "Pre-Order:"

något bra gratisprogram att kovertera video-format?
till, m4v, mp4, mpeg-4 och mov

Bevaka tråden