Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-29 18:47

försökte ringa deras support för att fråga hur det låg till men jag kom aldrig ur telefonkön. Någon som vet om det finns nån bra mailadress till svenska applestore?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-30 21:23

Here it goes ..

1. 4 GB
2. Svart
3. Gravyr - Ja (i brist på fantasi, namn o telefonnummer, bara för att det är skoj, inte för att jag tror nån skulle lämna tillbaka den om jag tappade bort den, hehe)
4. 27 Oktober
5. Ej skickad än
6. Senast 17e November enligt Applestore
7. Studentrabatt

Tilläggas bör att jag kommer att köra Anapod Explorer från start och väljer just nu lurar (valet står mellan Etymotic ER-6 och Shure E2c)

O, just det, sen ska min mor sy ett fodral åt mig, mums, manchestertyg på utsidan och det mjukaste som finns i tygaffären, som inte repar, på insidan .. sköj

JAg lackade ur och avbeställde, har beställt på nytt nu, få se hur snabbt manicken kommer. PAssade på att ändra färg till svart också!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-10-31 14:19
Ursprungligen av SwinginStan:

JAg lackade ur och avbeställde, har beställt på nytt nu, få se hur snabbt manicken kommer. PAssade på att ändra färg till svart också!

betalade du med visa?
i såna fall, hur lång tid tog det tills de släppte resvervationen på pengarna?
jag funderar starkt på att göra samma sak själv...

  • Medlem
  • 2005-10-31 14:26

Så... nu kom min för ca 30 minuter sen... och jag beställde förra tisdagen.. väldigt nöjd med leveranstiden! Så nu är det bara att börja leka med den!

Väldigt liten är den iallafall

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 15:22

Är det bara jag som har statusen: "Items shipped when all items are available"?

Fort går det inte, i alla fall...

Jepp, pröjsade med VISA, de har inte släppt på reservationen ännu, hoppas att det gör det snart, för annars blir det havregrynsgröt tre gånger om dagen. Märkligt nog har jag EXAKT samma Est. Shipping on or before datum som den förra ordern, som jag lade för ett par veckor sedan.

Myran: Jag har den texten jag också, har beställt en docka till, antagligen därför. Leveranstiden på dockan är dock kortare än på nanon, så jag är måttligt oroad.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 16:01
Ursprungligen av SwinginStan:

Jepp, pröjsade med VISA, de har inte släppt på reservationen ännu, hoppas att det gör det snart, för annars blir det havregrynsgröt tre gånger om dagen. Märkligt nog har jag EXAKT samma Est. Shipping on or before datum som den förra ordern, som jag lade för ett par veckor sedan.

Myran: Jag har den texten jag också, har beställt en docka till, antagligen därför. Leveranstiden på dockan är dock kortare än på nanon, så jag är måttligt oroad.

Nej, jag har inte beställt en docka till.

Jag beställde en svart nano (4 gig)
Sen beställde jag ingenting mer..

konstigt..

Min kommer den 3e wuheeeeeey

frosse: men när beställde du då? och vad? och var det du beställde graverat?

Ursprungligen av SwinginStan:

frosse: men när beställde du då? och vad? och var det du beställde graverat?

Jag beställde...hmm...den 27e, en G5a 30 gig Vit....gravyr med mig namn

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-31 19:06

shit, beställde också den 27e, men har bara fått preldatum den 17e .. en nano iofs, nåte vara tryck på sånna nu

Nu har Applestore släppt på reservationen isallafall, så var inte oroliga för att avbeställa när ni betalat med Visa.

EDIT: Nu har statusen ändrats till PReparing Shipment, ergo: avbeställ om du beställde under 1-2 veckors leveranstids fasen, och beställ om igen nu. JAg hade processing order i två veckor innan jag avbeställde och gjorde en ny beställning, nu har statusen ändrats inom loppet av två dygn!

EDIT2: Någon som har erfarenhet av hur länge ordern brukar stå i "Preparing shipment", är det frågan om timmar eller dagar? Vore kanon om jag fick min nano innan helgen! vad tror ni?

  • Medlem
  • 2005-11-01 11:15
Ursprungligen av SwinginStan:

Nu har Applestore släppt på reservationen isallafall, så var inte oroliga för att avbeställa när ni betalat med Visa.

EDIT: Nu har statusen ändrats till PReparing Shipment, ergo: avbeställ om du beställde under 1-2 veckors leveranstids fasen, och beställ om igen nu. JAg hade processing order i två veckor innan jag avbeställde och gjorde en ny beställning, nu har statusen ändrats inom loppet av två dygn!

EDIT2: Någon som har erfarenhet av hur länge ordern brukar stå i "Preparing shipment", är det frågan om timmar eller dagar? Vore kanon om jag fick min nano innan helgen! vad tror ni?

För mig så stog det "Preparing shipment" i ca en halv dag... sen tar det väl en 3-4 dagar att skicka den också...

W00t, Shipped! Med Flextronics Logistics. Står att det inte går att tracka paketet när jag trycker på länken från apples hemsida, finns det nåon annan metod?

EDIT: Merde! Det står shipped både på dockan och nanon, men bara tracking id på dockan! Verkar som att jag kommer att få dockan före nonon, nödvändigt värre.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-01 14:06
Ursprungligen av SwinginStan:

W00t, Shipped! Med Flextronics Logistics. Står att det inte går att tracka paketet när jag trycker på länken från apples hemsida, finns det nåon annan metod?

EDIT: Merde! Det står shipped både på dockan och nanon, men bara tracking id på dockan! Verkar som att jag kommer att få dockan före nonon, nödvändigt värre.

beställde du idag och har fått den skeppad redan?

nope, beställde "om" i söndags. Nu gick det undan, men som sagt verkar de ha skeppat dockan och inte nanon, vidare så kan jag inte tracka grejjorna på TNT, och på apples sida står det bara: Items signed for, nano dock, så jag skall nog inte ropa hej ännu!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-01 14:38
Ursprungligen av SwinginStan:

nope, beställde "om" i söndags. Nu gick det undan, men som sagt verkar de ha skeppat dockan och inte nanon, vidare så kan jag inte tracka grejjorna på TNT, och på apples sida står det bara: Items signed for, nano dock, så jag skall nog inte ropa hej ännu!

jag har dock "preparing shipment" så jag kan inte avbeställa och beställa om ...surt
plus att ajg har inte nog med pengar för att kunna göra det direkt utan i såna fall skulle jag få sitta o vänta på att dom släppte pengareservationen från första ordern...aja..den ska skeppas "on or before 7/11" så jag får väl snällt vänta en vecka till...

Ursprungligen av erkus:

jag har dock "preparing shipment" så jag kan inte avbeställa och beställa om ...surt
plus att ajg har inte nog med pengar för att kunna göra det direkt utan i såna fall skulle jag få sitta o vänta på att dom släppte pengareservationen från första ordern...aja..den ska skeppas "on or before 7/11" så jag får väl snällt vänta en vecka till...

jag har också "on or befor 7/11", det hade jag med förra ordern med. Få se om våra skeppas samtidigt då. Mycket märkligt att det står Shipped på mina nano, men bara referensnummer på dockan, och att inget är sökbart på TNT.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 17:15

Jag har en fråga angående orderstatusen:

När jag loggar in på mitt konto på Apple's hemsida kan jag kolla statusen på iPoden genom att logga in på mitt konto. Men är statusen den blåa texten där det står "Preparing Shipment" eller är statusen under "Shipping Options" där det står "Items shipped when all items are available."

Det låter ju mest troligt att min status skulla vara "Preparing Shipment" med tanke på att iPoden ska skickas imorgon.

Tacksam för svar!

Mvh

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-01 18:02

Nu e den skeppad, äntligen....Hur lång tid brukar det ta från Shenzhen?

  • Medlem
  • 2005-11-01 19:44
Ursprungligen av erkus:

Nu e den skeppad, äntligen....Hur lång tid brukar det ta från Shenzhen?

30 Sep 2005 08:16 Orebro Out For Delivery
30 Sep 2005 08:00 Orebro Import Received
29 Sep 2005 19:22 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
29 Sep 2005 16:32 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
29 Sep 2005 15:00 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
28 Sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 Sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 Sep 2005 10:20 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

3 dagar alltså.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-01 20:32
Ursprungligen av andis:

30 Sep 2005 08:16 Orebro Out For Delivery
30 Sep 2005 08:00 Orebro Import Received
29 Sep 2005 19:22 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
29 Sep 2005 16:32 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
29 Sep 2005 15:00 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
28 Sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 Sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 Sep 2005 10:20 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

3 dagar alltså.

Faan va nice....supernice..
här e den nu :
01 nov 2005 20:20 Shenzhen Shipped From Originating Depot

  • Medlem
  • 2005-11-01 19:48

Jag tänkte beställa från apples hemsida för att man fick 10% rabatt med csn-kortet.
jag hade hört att det var lång leveranstid så jag ringde till appel och dom sa att en ipod nano utan gravyr skulle ta ungefär 27 till 28 dagar så då sket jag i rabbaten och köpte en på onoff.
Tycker det är dåligt att det står på deras hemsida att det står 24-timmar medans det egentligen 24-dagar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-02 08:46
Ursprungligen av Lero:

Jag tänkte beställa från apples hemsida för att man fick 10% rabatt med csn-kortet.
jag hade hört att det var lång leveranstid så jag ringde till appel och dom sa att en ipod nano utan gravyr skulle ta ungefär 27 till 28 dagar så då sket jag i rabbaten och köpte en på onoff.
Tycker det är dåligt att det står på deras hemsida att det står 24-timmar medans det egentligen 24-dagar.

Och var står det 24 timmar? Nu när jag tittade så stodt det vanligen 5 dagar.

hur ser ni vart den befinner sig? jag är sjuuukt nyfiken!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-01 21:21

på TNTs hemsida...där knappar du in ditt kolli eller referensnr du får av apple sen ser man allt

Ursprungligen av erkus:

på TNTs hemsida...där knappar du in ditt kolli eller referensnr du får av apple sen ser man allt

finns ej får jag, merde!!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-01 22:13

kolla att det e rätt nr du knappar in..det första e typ paketnr och det numret som står efter kommat är referensnummer. där du skriver in numret på TNTs hemsida måste du välja "paketnr" eller "referensnr"
missade också den knappen först

Hmm, kommat? Jag får en bild där det står är Flextronics Logistics har hämtat paketet, att trackingnummeret är något. om jag klickar på trackingnummeret så kommer tre bilder upp som föreställer ett flygplan och en låda, under det står lite text on lägst ned står referensnummer: 80xxxxx. Är det detta referensnummer som gäller, eller vilket komma syftar du på?

Bevaka tråden