Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-11-09 11:23

SwinginStan: Aah, helt sjuk.. Hatar sånt här.. Kolla på ASTRIX, lyckounge, jag vill ha min nu, beställde fan 19e oktober inte fått ännu. lessen i ögat

Hoppas ja får den idag eller imon iaf

LYX, jag ringde applestore och de sade "jaham den har DEN statusen, jasså ja.... då kan du räkna med att den kommer senast på måndag!" jag började nästan lipa, om den inte kommer på fredag så kan jag inte använda den fören nästa fredag, och det vore katastrof! Hur kommer det sig att Astrx fått sin så snabbt? man tycker ju att de borde avverka ordrarna i den ordning de beställdes!?

Jag skall fan kräva rabatt på min, jag vill ha den genast, jag känner mig som en gnällig femåring som inte får godis av sin mamma i affären, pissigt men inget man direkt kan göra något åt mer än att tjura.

Kollade min status nu, har inte ens kommit till amsterdam, jag undrar vad i helvete de håller på med. Beställde från LikSang i japan för något år sedan, den kom på fyra eller fem dagar. Jag ahr väntat sedan den 23:e oktober. Vilken jävla dynga det här är!

Förstår att du är lite sne SwinginStan eftersom du beställt en vecka tidigare än mig, men jag har redan haft min en dag. Blir att sätta på invisibleshield senare idag.

  • Medlem
  • 2005-11-10 10:28

Jag kollade min status, likadan som SwinginStan, och jag beställde min den 19e OKTOBER... det är sjukt.

Jag lurar på att ringa till applestore och kräva någon form av kompensation, jag känner mig jävligt förnedrad eftersom att de prioriterar folk som beställt efter mig. Varför särbehandlar de mig för? Är det för att ajg beställt en svart nano? Jag fattar inte vad de håller på med, och om jag inte får den på fredag (imorgon) så måste jag vänta ytterligare en vecka, det är inte rimligt. Det är tillochmed bortom all rim och reson!

Jag ringer idioterna efter lunch.

Jag beställde en vit 4GB. Om du inte har studentrabatt så ser jag ingen anledning till beställa från applestore.

  • Medlem
  • 2005-11-10 11:23

Jag håller så fett med SwinginStan, jag beställde tillochmed 4dagar efter dig, en VIT 4gb, och ja har inte fått min.. Blir så jävla förbannad...

Bästa Apple Store-kund!

Tack för ditt e-postmeddelande till Apple Store.

Message Subject: *******
Follow-Up: ********

Tyvärr är vår assistant via e-mail för närvarande inte tillgänglig. Vi ber om ursäkt för detta, och hänvisar till vår telefonsupport.

För att kunna ge våra kunder så effektiv service som möjligt ber vi er kontakta oss på vårt kostnadsfria telefonnummer 0200 810 386. Linjerna är öppna Måndag–fredag: 9.00 – 18.00

Tack för ditt samarbete!

Fritt översatt: Fuck you, vi ids inte svara på mail. ring till våran automatiska telefonkö istället och kasta bort en halvtimme på meningslös frustration. Vi är applestore, vi gör som vi vill.

Böj dig framåt för oss.
Applestore

Jpuke: beställde du enbart nano, eller tog du något tillbehör? Tydligen är det så att vi som har beställt tillbehör dels är underprioriterade och dels måste få våran nano skickad till en mellanhub där allt packas om och tillbehöret läggs till ordern.

Jag ringde Applestore och gnällde lite till, och de upplyste om att nanon inte har kommit till sverige ännu och att jag kan glömma att få den på fredag. Måndag gäller om det inte blir några vidare förseningar, vilket ungefär är samma sak som att lova att de levererar de nunder november om de orkar. Jag blir så trött.

  • Medlem
  • 2005-11-10 13:27

Alltså, Apple, fyfan, det var som jag trodde. Jag har aldrig gillat apple, men nu blev jag kär i nanon när jag bara såg/läste om den på internet.

När man väl har beställt, (19e oktober) så tycker jag att jag borde fått den vid detta laget. Väldigt frustrerande, apple SUGER när det gäller transportering, leveranstider.

SwinginStan: Jag beställde en laddare också. Men vafan, förlåt om vi ville ha nått litet tillbehör? ska vi behöva vänta 20 år längre tid för det? De står fan p åde flesta tillbehören, "skickas efter 24timmar" då borde dom inte sakta ner leveransen för helvete. SÅ GRYMT FRUSTRERANDE.

Åt hel*ete med apple när det gäller det. Ärligt jag är riktigt less nu.
ÅÅÅÅHHHHHH

Later guys

Tycker ärligt synd om er som får vänta så länge på en nano utan gravyr och tillbehör. Jag bestämde mig för att köpa en i tisdags och hade den i handen på onsdagen. Varför envisas ni att beställa från apple och skippa från hongkong när den finns att få tag i (båd att skicka efter samt att hämta direkt i affär själv) i Sverige?

Ipod Nano efter 24 timmar

Köpte min 2 GB vit Nano via priskrig.
Beställde Torsdag kl 13.15 kunde hämta ut den på Fredag kl 17.00................
Det kallar jag leveranstid

Jag tog gravyr och tillbehör. Hade nog sluppit vänta om jag skippat dockan, men vaffan, ville ju ha en. Så här i retrospekt borde jag förståss ha beställt nanon från applestore med gravyr, och köpt dockan i affär. Eller köpt en iaudio och sluppit allt krångel!

  • Medlem
  • 2005-11-11 10:01

Fyfan att bli särbehandlad. stackars oss Stan ;P

Jag ringde applestore igen nu, de kunde inte uttala sig om var spelare fanns, och de sade att den borde ha kommit fram senast den 9:e! Nu skulle de ringa leveransfirman och sedan höra av sig per telefon till mig. Jag får alltid prata med engelskspråkiga personer på helpdesken, undrar varför det är så?

Hoppas att de reder ut det hä nu, men ajg får väl se fram emot ytterligare en nanolös vecka!

Den här tråden verkar utvecklas till en tråd där du och ajg kan gnälla av oss Jpuke!

[Edit] NEEEEEEEJJJ!! efter mitt samtal ändrade de till:
11 nov 05 86 05 on hold; aircraft/truck failure CNHON10 14 nov 05

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ! Antingen är detta bara en smokescreen för att de klantat bort sig, eller så är det verkligen något krångel och min nano kommer aldrig mer att dyka upp!

Interssant är att Shipping Point är CNHON10 vilket är identiskt med den första instansen i leveranskedjan, efter flight booked och flight departed stod en annan Shippingpoint, skall ajg tolka detta som att de kommer att tillverka en ny enhet, gravera och skicka den om igen? Det är inte direkt så att ajg orkar vänta. Nu ångrar ajg ihjäl mig att jag sålde min förra mp3spelare och köpte från apple, man kan inte annat än att konstatera att de suger och förtjänar inte sitt rykte.

  • Medlem
  • 2005-11-11 14:51
Ursprungligen av SwinginStan:

Nu ångrar ajg ihjäl mig att jag sålde min förra mp3spelare och köpte från apple, man kan inte annat än att konstatera att de suger och förtjänar inte sitt rykte.

Ja, det är ju helt otroligt att ett företag som Apple lyckas slarva bort en order av över en miljon.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 15:32
Ursprungligen av andis:

Ja, det är ju helt otroligt att ett företag som Apple lyckas slarva bort en order av över en miljon.

Haha, tack, det var den bästa kommentaren jag hört på ett bra tag! Haha

  • Medlem
  • 2005-11-11 17:24

Alltså seriöst... Ja SwinginStan, vi klagar som bara den, fast det borde vi också, så vi gör vårat jobb.

Grejen är den, att jag beställde den 9e såna iPod socks, och fick dom IMORSE, vad är så j'vla svårt att skicka hit min nano med? vi har så fett med otur eller så tycker dom om att jävlas.. Ärligt, såhär dåligt har jag aldrig varit med om, blir RIKTIGT LESS.

Aja, man får helt enkelt stämma asslena av dom. ;P haha, nae, men, begära nån sorts av betalning eller nått. Så kan man inte göra.

Fuck Apple

  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 12:15
Ursprungligen av Jpuke:

Alltså seriöst... Ja SwinginStan, vi klagar som bara den, fast det borde vi också, så vi gör vårat jobb.

Grejen är den, att jag beställde den 9e såna iPod socks, och fick dom IMORSE, vad är så j'vla svårt att skicka hit min nano med? vi har så fett med otur eller så tycker dom om att jävlas.. Ärligt, såhär dåligt har jag aldrig varit med om, blir RIKTIGT LESS.

Aja, man får helt enkelt stämma asslena av dom. ;P haha, nae, men, begära nån sorts av betalning eller nått. Så kan man inte göra.

Fuck Apple

BUHU!

Hej på er, Apple verkar sköta sig grymt bra i vissa fall, Dank fick både nya fodralet och en leveranstid på smala 5 dagar! I andra fall funkar det kasst och sprider massa missinformation.

nu har något hänt iaf, liksom Jpuke har ajg fått:
Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Depart Terminal HONG KONG, HK, HK 05 Nov 2005 14:20
Arrive Terminal AMSTERDAM, NH, NL 14 Nov 2005 12:12

Så förhoppningsvis dyker den upp snart. Tyvärr kommer jag inte att få leka med den fören om två veckor då jag veckopendlar och inte kan komma hem i helgen.

Jpuke beställde 19:oktober, så det blir väl en månads väntetid för honom, jag beställde den 29: oktober, så strac under en månad för mig, förutsatt att den kommer i dagaran i båda fallen.

Vi kan med andra ord sluta oss till att det borde stå Leveras om mellan 5 och 31 dagar på apples sida.

  • Medlem
  • 2005-11-14 16:17

Jag beställde strumpor den 8e, fick dom den 11e tidigt på morgonen i handen. TNT levererade dem från fabriken till min dörr, dvs. vad jag vet så är TNT skitbra och snabba, fast vissa andra verkar inte hålla med? Jag vet inte, jag hopaps jag får dom snart bara. Är så less att det tagit 1 helt månad frå ndet att jag beställt den till jag får den.

+ att det är som sagt inte ens säkert att jag får den denna veckan med tanke på:

"Nä, för då tar TNT över. Av alla som skötte leveransen av min Ipod så var det TNT:s transport från Holland till Örebro som tog längst tid. Poståkeriet som skötte levrransen från Örebro och till dörren behövde inte många timmar på sig." -Kayano

Så vi får se. Minst 1 månad för mig då ungefär.

Hoppas vi får dom snart, Swingin, vi har väntat för länge nu

  • Medlem
  • 2005-11-14 19:37

uppdaterats igen.

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Depart Terminal HONG KONG, HK, HK 05 Nov 2005 14:20
Arrive Terminal AMSTERDAM, NH, NL 14 Nov 2005 12:27
Out For Delivery AMSTERDAM, NH, NL 14 Nov 2005 17:31

Out For Delivery AMSTERDAM, NH, NL 14 Nov 2005 17:31 Jag tror att våra spelare åker ihop! Hoppas att e har det trevligt och inte känner någon stress

  • Medlem
  • 2005-11-15 13:40

haha jaa dom åker tillsammans., pratare nyss med dem igen. han sa att det va problem med ett plan som inte kunde lyfta. skulle få dom tors/fre enligt honom nu. får se vad som händer. men trevligt har dom självklart det är ju nanosar

less på tiden

Ursprungligen av Jpuke:

haha jaa dom åker tillsammans., pratare nyss med dem igen. han sa att det va problem med ett plan som inte kunde lyfta. skulle få dom tors/fre enligt honom nu. får se vad som händer. men trevligt har dom självklart det är ju nanosar

less på tiden

Hehe, min skickades också från Amsterdam 17:31. Verkar vara ett helt lass med Nanos på väg till Sverige. Så dags, beställde den 21 oktober...

  • Medlem
  • 2005-11-15 15:57

Jag beställde 19e. våra nanosar är i holland och myser nu. i amsterdam (out for delivery)...

Torsdag elelr fredag, merde! Fan vilken tid det skall ta, jag blir så sjukt frustrerad!

Hoppas att de fixar någon formav kompensation, särskillt till dig som fått vänta en månad!

Jag lurar på att ringa och ändra leveransadress, skall hem till föreldrarna i helgen, så det vore kanon om nanon kom dit istället för hem till sambon. Tror ni att det är genomförbart?

  • Medlem
  • 2005-11-15 16:51

swingin, såhär sent, så tror jag inte att det är möjligt, men du kan ju försöka? chansen är förmodligen dock väldigt liten, nästan omöjligt.

Hoj allihopa, nu har jag ringt applestore för femtielfte gången, tydligen har något fickat upp sig i amsterdam, precis som Jpuke skrev, och leveransen kommer TIDIGAST på torsdag eller fredag. Jag passade även på att fråga om vi komemr att få det nya fodralet som levereras med nanon nuförtiden, och det kunde vi glömma. Eventuellt så kunde vi få ett fodral som kompensation för vår långa väntetid. Jag sade åt henne att ajg tyckte att vi hae rätt till ett fodral eftersom att alla som beställer en nano idag förmodligen kommer att få sina i samma veva som vi, fast MED fodral, men det hade de föga förståelse för. Jag skall hur som helst kräva ett sådant när jag ringer nästa gång. Vidare så tänker jag kärva någon form av vettig kompensation, en väggladdare, ett set sockor, eller någo annat vettigt. Ett fodral som alla får känns som en klen tröst efter en månads väntande.

Nu håller vi tummarna för att det blir torsdag!

Bevaka tråden