Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Dom kom till mig igr också, men jag var heller inte hemma. Fick ingen lapp heller. Undrar hur jag skall få tag på laddaren nu?

  • Medlem
  • 2005-11-24 12:09

Ring till TNT eller närmaste post/paketkontor, så kan dem nog hjälpadig TNT är nog störst chans.. Numret finns på www.tnt.se

Later

  • Medlem
  • 2005-11-24 12:56

lanyard headphones är nice, fast det är mkt snyggare att ha de vanliga lurarna, dom är fett grymma, sladden måste synas ;D status ^^

Hehe, jag tycker tvärt om, jag har bytt lurar till ett par Ep630 som jag dels tycker är mycket bättre, och dels för att det är lite mer subtilt! De levererar laddaren imorgon på lunchen, prefa!

Äntligen, nu dök min laddare upp! De hade kommit förbi när jag inte var hemma idag igen, men seftersom att de lovat att komma mellan 13 och 14, men kom klockan 11:30 så vände de och levererade den till mig! Nu är mina affärer med Applestore avklarade för all framtid! Jippie!

  • Medlem
  • 2005-11-26 13:48

Härligt mina med!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-11-26 22:59

Beställde min iPod Nano 4 GB svart nyss! Brukar inte ta så relativt lång tid att få den skickad.

Men hur är det här med fodral till? "Skyddsfodral" har jag hört lite från 99mac säga, men hur är det med det? Får man med ett sådant eller inte? :/

Hoppas att det går bättre för er än det gjorde för mig och Jpuke. Men en sak är säkert, ni kommer att bli grymt nöjda!

  • Medlem
  • 2005-12-02 13:13

Rossoneri, jag hoppas verkligen inte att det tar lika lång tid för dig som det gjort för mig (1 månad) och SwinginStan (liite mindre än 1 månad).. Som swingin sa, så va glad om du får den fort. + som också swingin skrev^^ DU BLIR NÖJD! Garanterat. Lycka till!

Jag har fått min nano för nåogn vecka sedan, har fortfarande inte fått något leveransbesked...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-02 18:30
Ursprungligen av Rossoneri:

Okej.

När tror ni jag kommer att få den då? För dom arbetar väl inte på helgerna...?

TNT arbetar på helgerna, min nano skickades en torsdag och jag fick den på tisdagen. Så det är lite skillnad på TNT och den svenska Posten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 20:09

svart 4gb. beställde på tisdagen. leverans på torsdagen

Kan inte få nog av leveranstidstrådar nu. AMSTERDAM, NH, NL står det på min leveransstatus. (Inte nano iofs)
Kom nu då!

Vet någon hur lång tid ungefär det tar från att man har beställt och betalat (bankgiro) ipoden tills dess att man har den i handen? Det står att man ska räkna med 3 dagars beställningshantering och sen 3-7dagars leverans tid. Så om jag betalade den i tisdags kan jag räkna med att ha den i handen senast på måndag-tisdag nästanästa vecka, eller?

  • Medlem
  • 2005-12-07 22:20
Ursprungligen av simonklinga:

Vet någon hur lång tid ungefär det tar från att man har beställt och betalat (bankgiro) ipoden tills dess att man har den i handen? Det står att man ska räkna med 3 dagars beställningshantering och sen 3-7dagars leverans tid. Så om jag betalade den i tisdags kan jag räkna med att ha den i handen senast på måndag-tisdag nästanästa vecka, eller?

Jag fick min efter 1 månad. Lita aldrig på Apple.

1. 2 GB
2. Vit
3. Gravyr: ja (hemligt ^^)
4. 6/12
5. vet ej
6. inte levererad ännu
7. Visa

Hoppas att det inte tar allt för lång tid att få hem den med tanke på att det är jultider =/

  • Medlem
  • 2005-12-08 12:02

En sak som är rätt rolig med Apple är att när jag beställde min så skrev jag att jag ivlle ha mitt namn och efternamn och raden under: mitt personnummer INKLUSIVE 4 sista siffror.. Det gick superbra, men nu när en kompis till mig ville ha det med så säger Apple att de aldrig har skickat ut någon nano eller annan ipod med ens personnummer på.. Haha! Om det nu är så så är man ju unik. Men chansen är ju mini... Rätt roligt av Apple.. ^^

Varför skulle ha ninte få gravera sitt perosnnummer? Det skiter välan apple i? Eller blir det för långt?

  • Medlem
  • 2005-12-08 17:07

De sa att min polare inte fick ha de för att apple vill inte att folk ska skriva sitt personnummer på den.. citat: "Vi på Apple skickar aldrig ut en med graveringen PERSONNUMMER."

Nej swingin, det blir inte för långt. Jag har mitt personnummer på min och ja fattar inte vaför min polare inte fick ha det. haha, så störande..

FÖRRESTEN: en kul grej ^^ Igårmorse så ringde Apple upp mig. ( :eek: ) blev helt paff... De vilel skicka ett par hörlurar till mig GRATIS? Jag ba: Eh? Visst bara skicka ni. Fick dom imorse. Rätt soft, ettpar extralurar om de skulle hända de andra något... ^^ Rätt lustigt.

Sen sa han att han ville ha mitt serienummer på min Nano eftersom de hade inte registrerat den. (Man ska så fort man fått den ringa och säga in sitt serienummer) Så att man har sin garanti i 1 år.'

/Johan

Ursprungligen av Jpuke:

De sa att min polare inte fick ha de för att apple vill inte att folk ska skriva sitt personnummer på den.. citat: "Vi på Apple skickar aldrig ut en med graveringen PERSONNUMMER."

Nej swingin, det blir inte för långt. Jag har mitt personnummer på min och ja fattar inte vaför min polare inte fick ha det. haha, så störande..

FÖRRESTEN: en kul grej ^^ Igårmorse så ringde Apple upp mig. ( :eek: ) blev helt paff... De vilel skicka ett par hörlurar till mig GRATIS? Jag ba: Eh? Visst bara skicka ni. Fick dom imorse. Rätt soft, ettpar extralurar om de skulle hända de andra något... ^^ Rätt lustigt.

Sen sa han att han ville ha mitt serienummer på min Nano eftersom de hade inte registrerat den. (Man ska så fort man fått den ringa och säga in sitt serienummer) Så att man har sin garanti i 1 år.'

/Johan

Menar ni att jag inte har någon garanti på min ipod om jag inte har ringt och sagt mitt serienr till Apple???

Merde, någon ringde mig från skyddat nummer igår, och jag tryckte på röda luren för att jag satt i ett möte. Nu kanske jag missade ett par gratis lurar! Ajajaj!

Är det originalen, eller är det nya "in-ear" modellen?

  • Medlem
  • 2005-12-09 10:08

Det är orginalen, dock :/ Men det är väl bra med ett par lurar extra om de skulle paja.?

  • Medlem
  • 2006-01-14 13:21

1.4 GB
2. Svart
3. Gravyr - Nej
4. Beställningsdatum 4/1
5. Skickades datum 12/1
6. Leveransdatum Inte kommit än
(OBS betalade med giro.. segt :/)

Beställde 4Gb nano den 11/1. 13/1 fanns den i min hand Grymt snabbt!!
Betalade med VISA då giro tar ca 4-5 dagar oftast för hantering av pengar. Onödigt när VISA är så säkert som det är via kända siter.

Jag beställde 24/12-05 och fick den 11/1-06...lite segt, men det var jue jul å nyår mm...

Beställde en naon 4gig med gravyr den 12-JAN-2006
dom skickade den 13-JAN-2006!
riktigt snabbt ju..

Det låter mysko!

1. Utrymme: 4 GB
2. Färg: Vit
3. Gravyr: "In Search of Sunrise"
4. Beställningsdatum: 16/1-06 kl.17.10
5. Skickad: 17/1-06 Från TNT Nederland
6. Leveransdatum: Idag 18/1-06 kl 8.05 på morgonen
7. Betalningsform: VISA

Jag är IMPAD!! Det tog de 40h bara att från och med beställningen till att den kom fram till min dörr...

och nu har jag en Vit iPod Nano 4 Gig här liggandes bredvid mig, blev väckt av postgubben, men tur är väl det?

Är också sjukt imponerad av Apple denna gång.

Beställde 4g Svart Nano med gravyr i måndags.

Tisdags skickades den o den leverades igår.

Good job!

  • Medlem
  • 2006-01-25 00:40

1. Utrymme: 4 GB
2. Färg: Svart
3. Gravyr: "You've played this scene before.."
4. Beställningsdatum: 24/1-06 kl. 01.45
5. Skickad: 24/1-06 omkring 16.00 Från Liege (?)
6. Leveransdatum: N/A
7. Betalningsform: VISA

Verkar som om det är ordning på leveranserna för tillfället! 21h efter beställning är den nu i Eindhoven. Återstår att se om den levereras senare idag (den 25e).. magstarkt men kanske inte omöjligt

Bevaka tråden