Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja du Oscar, det minns jag inte riktigt. Men jag har lagt upp den här, så det är bara att ladda ner den!

Jag stal den och modifierade den efter eget tycke, ändrade färger, gjorde större osv, la till en liten bild (eftersom jag är så jävla tuff och gillar anarkism), och nu ska jag ta iconerna

glitch: Jag vill vara precis som duu, haha

RockyMontana: Sämre förebilder kan man ha

Haha =D

fast mitt blev mer hardcore, inte sådär medelklassigt grönt
Pallar inte logga ut och uppdatera ikonerna än dock, får bli imorrn...

Nu skulle jag kunna skriva ett försvarstal om att jag inte är medelklass, men det vore både offtopic och lögn.

Du gav mig dock uppslag till ett nytt tema, Crass-inspirerat! Men svart/vita anarkapunk-collage är inte lika vilsama för ögonen som mitt mysborgerliga tema inspirerat av viktorianska bibliotek, så jag avvaktar nog lite..

Great success!
Det ser jag fram emot!
Variations och Levels i Photoshop, sen random anarkopunk-graffiti-sprayande målad gubbe i hörnet gör det jättebra, glöm inte det röda och svarta...

Nu börjar vi kanske bli rejält offtopic, men det är roligt ibland. Crass lyckades ju alltid sammanfoga ilsken anarkism, punk och avantgarde i en vädligt ren och avskalad estetik, så jag kommer nog att ta det lugnt med graffitisprayandet i GIMP.

haha, nu måste jag visa vad jag menade bara för det...
http://jonas.disordinary.org/junk/ss11.jpg

[edit] Nu har jag som sagt inte bytt ikonerna än [/edit]

Aah, riktigt stiligt!! Jag hade tänkt mig något mer spretigt, men det var ju riktigt schysst!

Hehe, tackar.
Och jag tycker nog att jag har lyckats hålla kvar mysfaktorn lite också, vilket är schysst.
Fast ikonerna är skitfula har jag insett, och det finns inga bra sådana heller out there.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-27 12:06

Var har du fått tag på bilden?

hur fick du till så cog ser ut så där?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-27 18:44
Ursprungligen av Grothich:

hur fick du till så cog ser ut så där?

Utvecklingsversion av 0.0.6 W8, kan kompilera senaste och lägga upp åt dig.

EDIT: http://www.andreas-skoglund.se/dump/Cog-rev393.dmg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-27 23:56

Vilken konstig konversation pågår där i nedersta högra hörnet

Väldigt snyggt och det är kul att se hur väl det aktuella typsnittet i ikonerna passar ihop med bakgrundsbilden - det ger en viss känsla

Lägger väl upp mitt första screenshot här då...
Är ju inte mer än rätt då jag tycker det är så kul att se alla andras och få idéer.

Mitt kanske är lite väl avskalat och minimalistiskt, men jag gillar att det är enkelt och utan distraktioner.
Have at it!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-05 16:59

Otroligt snyggt!

Ja det var läskigt snyggt.

Så långt ifrån mitt katastofala kaos.

Tackar Tackar.. Sjukt kul att leka med teman och ikoner...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-05 22:51

Nu får jag väl fråga här igen då, jerry!

Ja, du gav ett tips om dessa vita ikonerna och programmet funkar ju men jag får inte till så att alla blir finder, systeminställningar och det där, bara vissa ikoner. ..

Ursprungligen av dayweed:

Nu får jag väl fråga här igen då, jerry!

Ja, du gav ett tips om dessa vita ikonerna och programmet funkar ju men jag får inte till så att alla blir finder, systeminställningar och det där, bara vissa ikoner. ..

Well, vill du byta ikoner på finder, papperskorgen osv, så får du anvnda ett program som heter Candybar. det hittar du här: http://www.panic.com/candybar/ Går säkert på nåt annat sätt med, men jag använder Candybar, smidigast så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-05 23:46
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-04-06 01:10

I like!

Vad är det du har för något upp till vänster?
Det ser himla intressant ut om det är vad jag tror det är

Ursprungligen av patriccarlsson:

Vad är det du har för något upp till vänster?
Det ser himla intressant ut om det är vad jag tror det är

Kan bara hålla med? RSS? Site?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-06 01:09

Trodde jag hade skrivit på Sweclockers att jag använde Candybar, men så var väl inte fallet. men det är det jag använder fast jag kan ju ändå inte byta ikoner på findern och papperskorgen, jag vet att Vol 1 har så att hela alltihop byts automatiskt, men då finns ju allt bara i svart, inte vitt. Skulle gärna vilja se det i vitt också, men då kommer vi ju till Reflections Vol 2 och 3 som då finns i vitt eller Light, men då finns ju inte findern eller papperskorgen där att byta ikon på. Det är det som är problemet.

Bevaka tråden