Okej, då man läser igenom maxosxhints framgår det ju tydligt att det ingalunda är ett fel utan ett aktivt val av Apple:s utvecklare att göra dessa begränsningar som i första hand drabbar utvecklare. För en normal användare har det ju en fördel som slipper en massa konstiga träffar (med det är klart att det är negativt för utvecklare). Visst är det märkligt att man inte bara lagt till en enkel inställningsmöjlighet som medger sökning på allt innehåll och tar bort undantagen. Men det förklarar också varför jag aldrig hittat några fel, jag använder mig inte av dom delarna som är borttagna ur indexeringen. Intressant, detta visste iaf inte jag tidigare!
Några här i tråden hade tidigare fått för sig att jag bara var ute efter att kverrulera, men jag kan bara säga att det faktiskt var denna konkreta sakdiskussion som jag ville ha och som beskrev vari problemet bestod, då iaf jag aldrig upplevt problemen under praktiskt nyttjande.
Som det beskrevs från början verkade ju inte spotlight funka alls, men det funkar ju, men är konfigurerat väldigt obra för utvecklare (men förståeligt om man tänker normalanvändare). För en normalanvändare funkar spotlight ju bra. Däremot är avsaknaden av inställningmöjligheten i spotlight som möjliggör att indexera allt på datorn en riktig groda. Det kommer säkert stora förbättringar framöver.