- draags
- Medlem ●
Bilder och info på screen-sharing-funktionen i Mac OS X 10.5. http://9to5mac.com/Apple-screen-sharing-leopard-application-review-098264
Tillägg: Så jävla underbar funktion. Bara det är värt Mac OS X 10.5
EDIT:At the request of Apple legal, this story has been removed
Vänligen, Ylan
Bilder och info på screen-sharing-funktionen i Mac OS X 10.5. http://9to5mac.com/Apple-screen-sharing-leopard-application-review-098264
Tillägg: Så jävla underbar funktion. Bara det är värt Mac OS X 10.5
Du behöver inte vänta på Leopard för att köra det på din Mac idag!
Installera bara Vista och kör igång Windows Meeting Space.
Cupertino start your copiers
En annan bra liten nyhet jag och många kommer uppskatta är att man med nya Mail.app kan få se antal olästa mail från alla mappar i Dock och inte bara de från inkorgen. Klockrent om man som jag har massa regler som flyttar mailen till olika mappar.
En tanke som möjligtvis är galen, helt omöjlig eller onödig är att mappar exempelvis smarta mappar får samma liknande funktion som nya iPhoto, alltså att man kan se innehållet genom att dra över mappen. Detta skulle kunna vara ett alternativ till stacks.
En tanke som möjligtvis är galen, helt omöjlig eller onödig är att mappar exempelvis smarta mappar får samma liknande funktion som nya iPhoto, alltså att man kan se innehållet genom att dra över mappen. Detta skulle kunna vara ett alternativ till stacks.
Ingen dum idé! Fast det gör sig nog inte så bra för de som har mappar inställda på säg 32 x 32. Man ser nog inte så mycket då.
När jag köpte min MacBook för ungefär 1 månad sedan, ifrågasatte jag huruvida jag kan uppdatera från Tiger till Leopard. Jag minns vagt att säljaren sa någonting i stil med att om ett nytt OS kommer inom en viss tidsperiod efter inköpet av dator står man i princip bara för frakten av det nya OS'et. Kan någon dementera eller justera mina tankar och isf. berätta hur jag går tillväga.
Exakt vilket datum släpps Leopard för försäljning?
Apple har inte gått ut med något datum för när Leopard släpps, de har bara sagt Oktober och det kan ju vara allt från den 1:a till den 31:a.
Hur stabil är Leopard i dagsläget? är det mycket buggar kvar?
Man hoppas ju på att det är mer den första oktober och inte den sista man kan köpa kalaset..
Jag kollade runt och det verkar vara en del buggar kvar, en hel del grafikproblem iaf på vissa modeller.
Jag skulle då gissa på släpp mer i slutet än i början av oktober. 24:e är ett datum som använts tidigare för släpp av Mac OS X.