Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5 Leopard

Tråden skapades och har fått 660 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det finns en funktion som heter Airport skivverktyg - har denna funktion funnits tidigare?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-08-01 20:22
Ursprungligen av draags:

Det finns en funktion som heter Airport skivverktyg - har denna funktion funnits tidigare?

Absolut.

Ursprungligen av Le:

Absolut.

Ok då var det bara min förhoppning om att det var något nytt.

Nu verkar iChat även fått skärmdelning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-03 08:13

World of Apple har 71 bilder från 9A499.

Är det någon som lyckats köra Time Machine, för mig hänger den sig konstant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 08:54

Bilder och info på screen-sharing-funktionen i Mac OS X 10.5. http://9to5mac.com/Apple-screen-sharing-leopard-application-review-098264

Tillägg: Så jävla underbar funktion. Bara det är värt Mac OS X 10.5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 20:05
Ursprungligen av acke:

Bilder och info på screen-sharing-funktionen i Mac OS X 10.5. http://9to5mac.com/Apple-screen-sharing-leopard-application-review-098264

Tillägg: Så jävla underbar funktion. Bara det är värt Mac OS X 10.5

Citat:

EDIT:At the request of Apple legal, this story has been removed

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av acke:

Bilder och info på screen-sharing-funktionen i Mac OS X 10.5. http://9to5mac.com/Apple-screen-sharing-leopard-application-review-098264

Tillägg: Så jävla underbar funktion. Bara det är värt Mac OS X 10.5

Du behöver inte vänta på Leopard för att köra det på din Mac idag!

Installera bara Vista och kör igång Windows Meeting Space.

Cupertino start your copiers

Ursprungligen av Macce65:

Du behöver inte vänta på Leopard för att köra det på din Mac idag!

Installera bara Vista och kör igång Windows Meeting Space.

Cupertino start your copiers

Suck!

En annan bra liten nyhet jag och många kommer uppskatta är att man med nya Mail.app kan få se antal olästa mail från alla mappar i Dock och inte bara de från inkorgen. Klockrent om man som jag har massa regler som flyttar mailen till olika mappar.

Hoppas man kan välja vilka mappar man vill räkna med, men så sofistikerat lär det väl inte bli..

Ursprungligen av Johan S:

Hoppas man kan välja vilka mappar man vill räkna med, men så sofistikerat lär det väl inte bli..

Nope, det är Inbox eller alla man kan välja mellan.

En annan sak jag gillar är att varje version av Mac OS X blir snabbare än den förra. T ex programstart är snabbare i 10.5 jämfört med 10.4. Det bara känns bättre ju snabbare program startar på nåt sätt.

En tanke som möjligtvis är galen, helt omöjlig eller onödig är att mappar exempelvis smarta mappar får samma liknande funktion som nya iPhoto, alltså att man kan se innehållet genom att dra över mappen. Detta skulle kunna vara ett alternativ till stacks.

Ursprungligen av draags:

En tanke som möjligtvis är galen, helt omöjlig eller onödig är att mappar exempelvis smarta mappar får samma liknande funktion som nya iPhoto, alltså att man kan se innehållet genom att dra över mappen. Detta skulle kunna vara ett alternativ till stacks.

Ingen dum idé! Fast det gör sig nog inte så bra för de som har mappar inställda på säg 32 x 32. Man ser nog inte så mycket då.

Läste också att Sherlock är borta i 10.5. Någon som kommer sörja det?

Ursprungligen av Rickard A:

Läste också att Sherlock är borta i 10.5. Någon som kommer sörja det?

Nej. Använder det aldrig, ser inget användningsområde.

Tänkte den tanken precis när jag skrev det

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-08-16 20:41

När jag köpte min MacBook för ungefär 1 månad sedan, ifrågasatte jag huruvida jag kan uppdatera från Tiger till Leopard. Jag minns vagt att säljaren sa någonting i stil med att om ett nytt OS kommer inom en viss tidsperiod efter inköpet av dator står man i princip bara för frakten av det nya OS'et. Kan någon dementera eller justera mina tankar och isf. berätta hur jag går tillväga.
Exakt vilket datum släpps Leopard för försäljning?

Ursprungligen av Hoffie:

Exakt vilket datum släpps Leopard för försäljning?

Apple har inte gått ut med något datum för när Leopard släpps, de har bara sagt Oktober och det kan ju vara allt från den 1:a till den 31:a.

Inget exakt datum är sagt, bara att de ska komma i oktober. Om du köpt din dator för 1 månad sen kan du nog inte räkna med att få nån rabatt.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-08-16 23:30

Hmm, så sent alltså. Hur mycket kommer Leopard kosta?

Ursprungligen av Hoffie:

Hmm, så sent alltså. Hur mycket kommer Leopard kosta?

En gissning är lika mycket som Tiger dvs 1195kr.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-22 23:20

Leopard 9A500n släppt via Software Update i Leopard betan:
http://www.osnews.com/story.php/18490/Apple-Seeds-New-Leopard-Build-Via-Software-Update/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 00:01

Hur stabil är Leopard i dagsläget? är det mycket buggar kvar?
Man hoppas ju på att det är mer den första oktober och inte den sista man kan köpa kalaset..

ja e stabil

Ursprungligen av Fredric:

Hur stabil är Leopard i dagsläget? är det mycket buggar kvar?
Man hoppas ju på att det är mer den första oktober och inte den sista man kan köpa kalaset..

Jag kollade runt och det verkar vara en del buggar kvar, en hel del grafikproblem iaf på vissa modeller.

Jag skulle då gissa på släpp mer i slutet än i början av oktober. 24:e är ett datum som använts tidigare för släpp av Mac OS X.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 10:21

Bilder från 9A500n här.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-23 11:24

Hmm en tanke, de har börjat med sliders a'la iPhone, kanske ett steg närmare ett multitouch interface?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-23 18:07

Najs. Allting Apple tillverkar just nu håller sakta men säkert på att unifieras. Man undrar ju verkligen hur dessa nya iPods kommer att se ut och fungera!

Bevaka tråden