Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-23 16:16

Man kanske skulle starta om någon annanstans..

Självklart tar vi in nytt folk men de intervjuas av våra "inkastare" och det sker IC.

Nej vi måste inte vara IC hela tiden, speciellt inte när vi kör instander om det inte är sagt på förväg att vi ska RPa instancen.

Uther the Lightbringer - så heter han! Det är han som min gubbe vet har skapat de odöda. Mer säger jag inte.

Doktor G > Knäppt? Hmm inte vet jag, jag har spelat rollspel sedan 1983.
Och har sedan dess testat på det mesta i RP väg.

RP fungerar så där i datorspel, speciellt i WoW där möjligheterna är så begränsade och ställer extremt höga krav på den spårkliga för mågan vilket man som svensk inte har en chans mot säg de som har engelska som modersmål.
Vi har en författare i vårt gille och han kan jag lyssna på och bara njuta.
Opathu heter han, 70 orc warlock.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-24 16:43
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Självklart tar vi in nytt folk men de intervjuas av våra "inkastare" och det sker IC.

Nej vi måste inte vara IC hela tiden, speciellt inte när vi kör instander om det inte är sagt på förväg att vi ska RPa instancen.

Uther the Lightbringer - så heter han! Det är han som min gubbe vet har skapat de odöda. Mer säger jag inte.

Doktor G > Knäppt? Hmm inte vet jag, jag har spelat rollspel sedan 1983.
Och har sedan dess testat på det mesta i RP väg.

Det är bara det att jag har en bild i skallen av att rollspelare är 35-åringar som springer omkring i skogen och slåss med plastsvärd och kallar sig för Urban Drakbane. Vilket jag säkert hade tyckt var skitkul som sjuåring.

Jag tycker att spelet är extremt underhållande, men att hitta på bakgrundshistorier för en påhittad gubbe är på tok för extremt för mig. "Jag föddes på en bondgård på Westfalls vidsträckta fält. Som barn såg jag mina föräldrar våldtas och mördas av orcer och bestämde mig för att kämpa för det goda mot de brutala bestarna i horden".... njae, det känns bara konstigt för mig.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

RP fungerar så där i datorspel, speciellt i WoW där möjligheterna är så begränsade och ställer extremt höga krav på den spårkliga för mågan vilket man som svensk inte har en chans mot säg de som har engelska som modersmål.
Vi har en författare i vårt gille och han kan jag lyssna på och bara njuta.
Opathu heter han, 70 orc warlock.

Några frågor till...
Måste troll tala med jamaikansk/dvärgar med skotsk brytning?
Hur förklarar man att man dödat en boss tidigare?
Hur förklarar ni alts?

Senast redigerat 2007-09-25 06:00

Doktor G:

Klart vi är casual ;P vi raidar bara 3 dagar i veckan. sen en 4:e dag som reserv om det är nån av boss som har ett questitem som nån behöver kirrar vi det. men klart det kan anses som hårt. dock är vi en guild som är ihopslagen av guilder innan TBC som körde jäkligt hårt innan så vi har bra grund i kunskap om spelet. därför det går bra för oss

ang. mina HK så har jag lite på den tiden jag har spelat...iaf på min server.

annars ang gankning. jag får nästan ångest när jag gankar nån. nu snackar vi rikigt ångest och jag är rogue! haha! dock finns det vissa spelare som jag gankar utan problem men det är juhe sånna man har spelat sedan start.

Jodå jag har en KoS (Kill on sight) lista.
Sådana som gankat mig när jag var "yngre" dessa gankar jag utan skam i kroppen.

willhaven1980: Tre kvällar i veckan??? Mr Hardcore.
Jag är glad om jag lyckas radia 3 gånger i kvartalet.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-24 10:02

Men lol, visar sig att jag har en gammal lvl 13 mage på Scarshield Legion. Hade jag helt glömt bort...

Vänta nu är inte min mage typ lvl 13 där också?
Nej han var hela lvl 14!

Mordoor heter min lvl 70 och Mordala heter min mage. Vilken jag nästan slutat spela av någon anledning men det är klart jag hoppar på om du är med.

Funderar på att göra en PCT från Defias med min lvl 24 krigare också...
Nu har jag funderat klart... krigaren är på väg över.
Han har en A4 med info om vem han är.
Uzgrel Doomhammer.
5 dagar för att flytta en karaktär?
Vad ska det göra? Montera ur en disk skicka den med tåg till dit den ska monteras in?

Senast redigerat 2007-09-24 11:55

Mattias:
Hur skiljer det sig från vanlig PvP? Vad är RPPvP?
Dessa frågor jag inte finner några svar till

Springer runt på Shadowsong med en firemage...dock mindre ofta nu. Slutade raida för ett tag sedan, blir ganska tröttsamt

  • Medlem
  • 2007-09-24 13:41

RPPVP=Role Playing PvP (player versus player)...

Jag kör på Dragonblight med min Kaleri, lvl 70 Troll hunter (hunters... inte så efterfrågad på min server ). Han är marksman med lite survivalist i sig. Ska testa BM nu och se om det är some dom säger, en rasande pet i en arena är livsfarlig... Annars lvlar jag en shaman också, trevliga typer!

Har en addonfråga som nämndes här ovan: Hur gör man med Mobmap? Jag har laddat ner en fil, men den är inte kompatibel pga gammal version. På deras hemsida finns en .exe fil med en updater i. Hur kan jag göra på min mac då?

Kör på iMac G5 och det funkar, men absolut inte på några högre inställningar...

Jag hade en undebar runda i ShadowLabs med en osannolik grupp:
1 rouge (Jag), 2 shadow priets, 1 DPS Warrior.
Jag har aldrig sprungit den instancen så fort som med denna grupp.

Såja nu har jag en krigare på SSL också.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-24 15:18

Synd att man inte kan flytta från Alliance PvE till en Horde RPPvP.. hade kunnat bli kul

haha du kan alltid bli mitt slaktfår på SSL.
Å andra sidan går de 20 första lvlarna snabbt.

Jag tittade på magen på lunchen och jag vet varför jag inte kör honom längre... fick hjälp av en lvl 40 en gång att klara typ alla mina questar så nu är jag int elvl nog att klara de questar jag har... ajdå...

  • Oregistrerad
  • 2007-09-24 16:45
Ursprungligen av Mattias Hedman:

haha du kan alltid bli mitt slaktfår på SSL.
Å andra sidan går de 20 första lvlarna snabbt.

Jag tittade på magen på lunchen och jag vet varför jag inte kör honom längre... fick hjälp av en lvl 40 en gång att klara typ alla mina questar så nu är jag int elvl nog att klara de questar jag har... ajdå...

Specca frost och AoE-grinda så dingar du fort.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-09-26 14:42

Jag lovar, det är bättre att lira på 88" än på dubbla skärmar

Ursprungligen av Json_81:

Jag lovar, det är bättre att lira på 88" än på dubbla skärmar

Jo, helt säkert! Skulle jag faktiskt gärna se det där, blir man inte yr i skallen??

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-09-26 19:43
Ursprungligen av Paschulke:

Jo, helt säkert! Skulle jag faktiskt gärna se det där, blir man inte yr i skallen??

Nej, jag sitter ju soffan på några meters håll.
Därav kan jag inte köra dubbla skärmar, kablarna e dragna fram till duken.

Jag gillar egentligen inte pvp o framför allt inte ctf, men det blev rätt kul när man verkligen ser allt som händer

Jag har fyra eller fem karaktärer på Aerie Peak. Tre av dessa i samma gille - Elite Warriors - ingen över lvl 41. Har tagit en paus (cirka 5 mån) från Wow över sommaren men sätter igång igen i början av oktober.

Jag antar att min första timme av anslutning kommer att gå åt till nedladdning och installation av alla nya uppdateringar.

Patch 2.2 kom idag.
Movie capture for Mac inbyggt, inbyggd voice chat... plus en massssssssa annat.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-26 17:12
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Patch 2.2 kom idag.
Movie capture for Mac inbyggt, inbyggd voice chat... plus en massssssssa annat.

Funkar inte på nya iMacen pga en bug:

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=1371474767&sid=1&pageNo=2

-_-

Jäklar vad snabbt WoW startar efter patch 2.2!
Känns som CS2 till CS3 i starttid.

Och mitt nya gille är helt osannolikt hjälpsamma.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-27 11:32

Väldigt trevligt att det är betydligt högre skärmuppdatering nu på min PB G4 efter patchen. Har inga hårda siffror, men skulle uppskatta det till att mina fps gått upp nästan 50%. Får ge mig av till platser där jag bättre kommer ihåg vilka värden jag brukar ha. Bossfighter vid 7-8 fps är bara så roliga och lite mer vore kanon.
Bävar nästan för den dag jag köper nytt och inte har något att skylla på vad det gäller fps.

har oxå så. rätt irreteranade att spelet hackar till om man får ett mess i adium eller låttitlar från itunes visas upp. inte det ingame utan mitt externa skit. men men...ilandsproblem...

ett problem är att jag är utan internet i massa dagar nu.....längtar efter min rogue =/

har nån provat att spela in på macen efter 2.2? nån som vill lägga upp nått ihopplock?

  • Medlem
  • 2007-09-28 11:06

Ja jag har ju kört men inte testat nåt än...

Är lite nyfiken på hur filmerna blir, vilka inställningar ni har, hur det påverkat ert gameplay osv?
Kanske man kan få se nån film i wow tråd här snart!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-28 15:23
Ursprungligen av Ziggy:

J
Är lite nyfiken på hur filmerna blir, vilka inställningar ni har, hur det påverkat ert gameplay osv?
Kanske man kan få se nån film i wow tråd här snart!

Filmerna ser schyssta ut. Man får vara lite varlig bara med vilka hotkeys man sätter upp. Satte själv en för enkel hotkey och spelade av misstag in en film, som sedan började komprimeras när jag loggade in nästa gång och det tog en stund innan jag insåg varför jag plötsligt fick 1.5 fps.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-28 15:05
Ursprungligen av willhaven1980:

har oxå så. rätt irreteranade att spelet hackar till om man får ett mess i adium eller låttitlar från itunes visas upp. inte det ingame utan mitt externa skit. men men...ilandsproblem...

Tror det har med Growl att göra, fippla lite med det och se om det löser sig. Bl a finns saker om Itunes Remote i Mac-inställningarna för WoW.

Jag såg något om "Daily quests" i loggen över uppdateringen. Är det något nytt sedan jag spelade sist (Maj) eller har det funnits länge? Som jag uppfattade skulle de funka så att man kunde ta på sig dagliga quests trots att loggen var full - verkar ju isåfall bra för mig som vill komma igång efter fem månaders uppehåll.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2007-10-01 13:12

Man får 11.99g/daily och man får göra 10st/dag. Jag gör 4st per dag, tar ca 30min. Goa pengar.

Ursprungligen av DozePih:

Man får 11.99g/daily och man får göra 10st/dag. Jag gör 4st per dag, tar ca 30min. Goa pengar.

Gäller det beloppet oavsett vilket lvl figuren är på?

Bevaka tråden