Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-10-06 00:23
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Gäller det beloppet oavsett vilket lvl figuren är på?

Du måste vara level 70 för att göra dagliga quests.

Ursprungligen av tantal:

Du måste vara level 70 för att göra dagliga quests.

typical...

Det tar fortfarande en förskräcklig tid att dra ihop 5000 G.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det tar fortfarande en förskräcklig tid att dra ihop 5000 G.

jag bara bestämde mig. jag slösa pengar på allt möjligt. men jag farma pengar, nethercloth, rep-skit och sen hitta jag ett JC-recept som jag sålde för 1200g sen var jag i hamn ;P

Farma överhuvudtaget är hjärndödande trist. Jag tycker Blizzard har stora problem med att hålla spelet intressant så snart man nåt högta lvln.
Int hjälper det att höja lvl toppen vid varje uppdatering heller.
Men så är det med ett odynamiskt spel utan tidspåverkan.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-01 23:24

Exakt Mattias, när man väl är lvl70 så blir det lätt lite tråkigt. Det enda man kan göra är att farma i instanser, jättekul en stund. Men har man spelat sen det släpptes blir det segt. Nästan så jag önskar att dom inte hade släppt BC. Det var faktiskt roligare innan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-02 15:34
Ursprungligen av Creops:

Exakt Mattias, när man väl är lvl70 så blir det lätt lite tråkigt. Det enda man kan göra är att farma i instanser, jättekul en stund. Men har man spelat sen det släpptes blir det segt. Nästan så jag önskar att dom inte hade släppt BC. Det var faktiskt roligare innan.

Testat arena?
Jag har länge vägrat pvp, men arena är faktiskt kul.
Inte lika hjärndött som de andra varianterna.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-02 20:08

Ja av Battlegroundsen är det ju bara AV som är bra dom andra suger ju fett, Särskilt den nya EoS som nog är värst av alla.

Arena är väl sådär, men fortfarande inte tillräckligt för att fortsätta.

tråden verkar lite död!

så vad händer i alla läger och framför allt. nån som har provat spelat in nått?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-10 22:18

Jag provade att göra några filmer, det gick bra så länge man inte körde på maxinställning. Då laggade allt.

Jag testade en snutt men tänkte lite fel och stängde av ljudet (trodde bara att ljudeffekterna skulle påverkas) så det blev en snutt film utan den coola LoungeRadio musiken - inget kul

provade tidigare ikväll men det blev ett jäkla lagg. orka inte sätta mig in i det för jag blev så besviken. btw...jag har galet skumma upplösningar att väja på!

  • Medlem
  • 2007-10-11 15:08

Jag ska nog inte ens testa på min gamla mac mini G4, för när jag nu har runt 7-8 fps i Shattrah så lär filminspelningen dra ner det till negativ fps...

Men i helgen ska vi vara några som kör lite "hemma hos wowbonanza", då ska jag testa på imacen för att se vad som händer! Kanske blir en "5 hunters i SL" eller nåt... Det är nämligen mitt projekt, se hur långt det funkar med 5 hunters i en grupp, inga healers, ingen tank (förutom en BM speccad pet då)! Bara ping-ponga mobs mellan sig och freezetraps så långt ögat når!

Nån annan som kört 5 av samma i en grupp?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-11 15:36

Grupp med bara Pally fungerar ganska bra.
Sen finns det ju ett guild som bara består av Mages, dom är helt sjukt starka.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-15 12:59

Bara pallys, bara druider. Andra grupper tror jag får svårt att komma nån längre bit.
Trashmobsen lär funka fint, men sen kommer bossarna som är immuna mot cc.

Själv feralspeccade jag min druid efter att länge ha spelat som healer. Hade ingen aning om att det var så hysteriskt att tanka.
Nu kan man inte sova sig igenom instanserna längre

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-15 13:02

Att spela tank är något av det svåraste som finns, men är man bra så kan man välja & vraka bland partyinvitsen. Druid med Feral/bear och bra tankutrusning kan tanka bättre än tom en warrior. Däremot har han inte så bra grupkontroll som warriorn har.

Jag spelar bara instancer med min 70 nu. Orkar inte hålla på och grinda.
Så nu är jag väldigt förtjust i min alt min lvl 33 orc warrior. Än så länge tankar jag riktigt bra.
Men så har jag gått i skola hos en av de bästa tank:ar jag träffat.
Han visar mig hur det ska gå till emellanåt.

Så vi är tre stycken runt 30 som låter våra 70 vila. Vi turas om att hjläpa våra låg lvl karaktärer med våra lvl 70s. Som igår spammande vi Scarelt Monastary. Minst 5 ggr. Jag tappade räkningen. Skoj var det eftersom vi 2 som var 30 mest satt och pratade medan lvl 70 rensade allt som rörde sig.
Vi har alla valt klasser som det är brist på; två krigare och en präst.

Sedan har jag träffat en tankadin. Paladin som tankar och är grymt imponerad av han som spelar den karaktären.

väntar med low-lvs till patch 2.3 kommer..då blir det roligare med uppdaterade items och snabbare levling =D

*går tillbaka till mount hyjal*

  • Oregistrerad
  • 2007-10-16 06:08

Själv har jag lämnat mitt gille och funderar allvarligt på att sluta med spelet. Jag var med när det grundades men på sista tiden har det gått utför. Mängder med medlemmar som var med från början har slutat på grund av att klimatet har ändrats i gillet. Nya egocentriska medlemmar i kombination med en guildmaster som inte vågar sätta ner foten har förstört vårt fina gille. Tredje bästa alliancegillet på vår server, men det är rutten från insidan. Idioter som ninjar episka drops och uppför sig hur som helst utan någon påföljd. Häromdagen förlorade vi en fransk medlem efter att några idioter suttit och spammat gillechatten med gravt kränkande yttranden om fransoser.
Nästan ingen har orkat dra tummen ur rövhålet för att hjälpa andra med gruppquests och attunements för alts, vilket ju känns lagom surt när jag inte hade något emot att tanka när deras mains skulle göra samma uppdrag för några månader sedan.

Det känns surt att lämna de man gillar dock. Men det verkar som ett gille med mogna och vettiga människor som inte lider av några sociala handikapp förblir en dröm.

Alla dessa haha-jag-har-epixx-fan-vilken-stor-kuk-jag-har-människor får mig att vilja spy.

Detta har jag hört fler än en gång, hur gillen rasar samman p.g.a. några få idioter.
I vårt gille hade en som spammat okvädes ord mot någon annan åkt ut innan han hunnit posta kommentar tre.

Men det är så extremt trist när det händer.
Jag har aldrig sett gillen falla samman så snabbt som efter TBC och när folk nådde 70.

Själv lämnade jag ett gille där att rasade samman och det slutade med att gillet dog.

Jag leter just nu efter ett gille som spelar WoW för att det är kul. Inte för att "haha-jag-har-epixx-fan-vilken-stor-kuk-jag-har". Jag kan säga att det vekar inte finnas...

Som det som hände igår: Ville skulle göra BM, vi fick tag på en av de bästa tankar jag känner till, allt han krävde var att han skulle få den drop som drakbossen har Hourglass-trinketen.
Den droppar och alla jublar, tanken tar need på den. Alla andra tar pass utom den sista killen. Han tar också need vinner den och innan någon fattar nåt har han HSat bort sig och lämnat gruppen. Det ger en rätt dålig smak.

Jag har fler än en gång funderat på att dra igång mitt eget gille men har varken tid eller ork för det.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Detta har jag hört fler än en gång, hur gillen rasar samman p.g.a. några få idioter.
I vårt gille hade en som spammat okvädes ord mot någon annan åkt ut innan han hunnit posta kommentar tre.

Men det är så extremt trist när det händer.
Jag har aldrig sett gillen falla samman så snabbt som efter TBC och när folk nådde 70.

Själv lämnade jag ett gille där att rasade samman och det slutade med att gillet dog.

Jag leter just nu efter ett gille som spelar WoW för att det är kul. Inte för att "haha-jag-har-epixx-fan-vilken-stor-kuk-jag-har". Jag kan säga att det vekar inte finnas...

Som det som hände igår: Ville skulle göra BM, vi fick tag på en av de bästa tankar jag känner till, allt han krävde var att han skulle få den drop som drakbossen har Hourglass-trinketen.
Den droppar och alla jublar, tanken tar need på den. Alla andra tar pass utom den sista killen. Han tar också need vinner den och innan någon fattar nåt har han HSat bort sig och lämnat gruppen. Det ger en rätt dålig smak.

Jag har fler än en gång funderat på att dra igång mitt eget gille men har varken tid eller ork för det.

Jag lirar i ett Gille på Aerie Peak.. Består mest av oss gamla Age of Empire gamers som kan uppföra sig. Du är varmt välkommen. The Horde iofs.. kanske inte passar

Ursprungligen av ru4real?:

Jag lirar i ett Gille på Aerie Peak.. Består mest av oss gamla Age of Empire gamers som kan uppföra sig. Du är varmt välkommen. The Horde iofs.. kanske inte passar

Jag är med i ett Gille på Aerie Peak som heter Elite Forces. Det är ett bra gille med hjälpsamma och trevliga människor. Tyvärr har det blivit lite slött på sistone och vi har fått en ny GM men han är bra och har varit med i gillet länge. De flesta medlemmarna, iaf av de som varit med längst, kommer från England och Holland/Nederländerna.

Har en 70 NE Rogue på Draenor och har efter drygt två års resa hittat ett soft och mysigt litet gille. Dock är det typ Karazhan vi kör lite då och då, och vi är rätt casual. Dock så lär man nog inte se Gruuls lair eller så, men jag vart å andra sidan rätt less raidande innan BC, för det var en massa DKP-tjafs i MC, BWL och NAXX och gillet jag var med i då tog hellre och disenchantade grejor än att ge bort dem till behövande om man hade -DKP. Skadat

DKP är det värsta jag vet. Därav gillar jag PUGs bättre än planerade raider.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

DKP är det värsta jag vet. Därav gillar jag PUGs bättre än planerade raider.

Kan inte annat än hålla med. I mitt nuvarande gille gäller devisen "If you need, then you press need" Funkar strålande men det är väl för att medelåldern är typ 30-35 i gillet

Ursprungligen av batmannen:

Kan inte annat än hålla med. I mitt nuvarande gille gäller devisen "If you need, then you press need" Funkar strålande men det är väl för att medelåldern är typ 30-35 i gillet

Exakt!
Mitt nuvarande gille borde ha en högre medelålder och det är aldrig något tjafs.
"If you need - need".
Självklart får inte en encahnter trycka need för att sedan disenchanta en grej.

Jag tycker det fungerar klockrent och alla jublar när någon får nåt de vill ha.
Som jag i förrgår fick exakt de två saker jag ville ha från BM. Trots att jag inte kör instancer så ofta.

mm dkp är fan ett dilemma. kört dkp sedan molten core till naxx. tog sjuk lång tid att få items hit och dit. vårat sytem var helt uppfuckat sen samkörde vid molten och bwl (iaf ett tag) med en annan guild. vi var väl 8st rogues som varje vecka skulle dit och slåss om items + warriors för vissa saker. störanade. sen när tbc kom så körde min nya guild utan dkp i karazhan, gruul och magge men nu i SSC och framåt till hyjal har vi kört dkp. bättre system och typ verkar funka rätt bra. sen att ens grejjer inte droppar och att vi shardar hur mycket som helst och vi inte får dkp för det en annan sak..

*skriver av sig lite*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-19 23:34

Intressant tråd….Har kör WoW nu i ungefär ett år och har kommit ganska långt med guilden som tank. Kör Karazahn / Gruul / VR / SSC nu.

"Druid med Feral/bear och bra tankutrusning kan tanka bättre än tom en warrior. Däremot har han inte så bra grupkontroll som warriorn har."
Det skulle jag nog inte riktigt hålla med om, även om det är lättare att spela feral druid ut en defensiv synvinkel då du inte konstant var 5:e sekund måste aktivera din shield block som warrior. Utan den får du crushing blows av bossar vilket gör ont. En druid kommer alltid ha 15% chans att få en CB vid varje slag vilket kan göra att han tar grymt mycket skada under en längre bossfight.

Jag skulle säga "optimala roller" är något i still med:

Main Tank - Warrior
Off Tank - Druid
Add Control - Tankadin

Dock lider den sista av mer saker än jag orkar lista här…

Det var någon som skrev att spelet blev trist vid level 70. Det enda som jag ser som "trist" där är att det är mycket svårare att få ihop 25 man att spela med än 5 man. Men får man 25 man att fungera tillsammans är det grymt "mäktigt" att spela.

5 manna heroics har givetvis sin charm och sätter press på gruppen på ett annat sätt än raider. Tyvärr växer inte dessa på samma sätt som de stora instanserna. Många kan man nu köra med en crowd-controll - tanken - så var det inte för ett antal månader sen

DKP eller vilket loot-system som helst är svårt. Need / Greed är inte lösningen för väldigt många är egoistiska eller så har vissa flyt med rollsen. DKP fungerar ju ganska bra, är enkelt, men kör man som oss - zero sum - så får du i stort bara DKP när lot droppas och "köps" av en spelare vilket heller inte är rättvist. Ett system som verkar intressant är EPGP ("Effort Points Gear Points") vilket vi kollar på. Dock är det ganska invecklat system som bygger på en mängd formler för tid man spelar, gear man köper, bossar man försöker döda eller dödar osv.

Bifogar en bild som dock är lite gammal….Jag är orcen i mitten med minimala tier 4 shoulder…

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-28 09:22
Ursprungligen av Erik.dv:

Bifogar en bild som dock är lite gammal….Jag är orcen i mitten med minimala tier 4 shoulder…

Lirar du på TVC?
kanske dags att starta spela lite mer då, är också Horde, har en 64 troll shaman där som jag inte orkat ta upp till 70

  • Oregistrerad
  • 2007-10-20 10:14

vart aktiverar jag mina addons?

Nybörjarfråga om addons: Har laddat ned ett par (Titanpanel och Atlas) och sen lagt dem i interface/addons i wow-mappen. Hur gör man sen, skall de aktiveras inne i spelet?

Bevaka tråden