Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-02 19:30

Tror faktiskt att vi som beställde runt den 25:e har redan skickats till Europa, var ju någon som hade ringt TNT och frågat vart frakten är någonstans och då hade den ju faktiskt redan kommit till Europa.
Hoppas på att få se den snart iaf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 19:36
Ursprungligen av Från Apple Forumet:

Details:- 2 Oct 2007, 08:27, Wellingborough Dwp, OUT FOR DELIVERY
Details:- 2 Oct 2007, 08:21, Wellingborough Dwp, IMPORT RECEIVED
Details:- 2 Oct 2007, 07:54, Wellingborough Dwp, IMPORT RECEIVED
Details:- 2 Oct 2007, 06:12, East Midlands Airport, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT POINT
Details:- 1 Oct 2007, 22:37, Liege Euro Hub, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT POINT
Details:- 1 Oct 2007, 16:06, Arnhem Hub, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT POINT
Details:- 28 Sep 2007, 18:02, Suzhou, SHIPPED FROM ORIGINATING DEPOT
Details:- 27 Sep 2007, 22:30, Suzhou, CONSIGNMENT RECEIVED AT TRANSIT POINT

Kolla på det här, de e possitivt!
Kolla på datumen 28 sep och 1 oct.. Inget däremellan..
Min med fleras skickades 30 sep och ifall det tar lika lång tid som den här orden borde den vara i Arnhem 3 oct, altså imorgon, och leverad på torsdag..
Hoppas, Hoppas, Hoppas:)

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 20:13
Ursprungligen av Luken:

Kolla på det här, de e possitivt!
Kolla på datumen 28 sep och 1 oct.. Inget däremellan..
Min med fleras skickades 30 sep och ifall det tar lika lång tid som den här orden borde den vara i Arnhem 3 oct, altså imorgon, och leverad på torsdag..
Hoppas, Hoppas, Hoppas:)

Åh, jag vågar nästan inte hoppas!!

Vad tror ni, har iPodarna som skickades den 30'e hunnit ur Kina innan högtiderna satte stopp för exporten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 21:24
Ursprungligen av akahumlan:

Vad tror ni, har iPodarna som skickades den 30'e hunnit ur Kina innan högtiderna satte stopp för exporten?

Bara att hoppas. Själv undrar jag lite när min egentligen skickades. Enligt Apple Store blev den skickad den 29/9 medan TNT anger upphämtningsdatum den 30/9.

I och med den här Kinesiska högtiden förstår jag att Apple har satt leveransdatum till den 11/10. De kan troligtvis inte garantera att alla som skickades i helgen (29-30/9) har kommit med flyget till Europa innan alla gick på ledighet. De tar mao det säkra före det osäkra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 21:21
Ursprungligen av Luken:

Kolla på det här, de e possitivt!
Kolla på datumen 28 sep och 1 oct.. Inget däremellan..
Min med fleras skickades 30 sep och ifall det tar lika lång tid som den här orden borde den vara i Arnhem 3 oct, altså imorgon, och leverad på torsdag..
Hoppas, Hoppas, Hoppas:)

Om den når Arnhem imorgon skulle jag tro att du får den levererad under fredag. Räkna med en dag från Arnhem till Sverige inkl. eventuell vidare transport inrikes.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 20:11
Ursprungligen av x-per:

Tror faktiskt att vi som beställde runt den 25:e har redan skickats till Europa, var ju någon som hade ringt TNT och frågat vart frakten är någonstans och då hade den ju faktiskt redan kommit till Europa.
Hoppas på att få se den snart iaf.

Vi får hoppas att de dyker upp på TNT's spårning snart då!

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-02 19:36
Ursprungligen av Adzam 1:

Sådärja, nu har även jag beställt!

Upptäckte att min pappa hade beställt en likadan den 6 september, så då har ju jag nått att leka med sålänge.

Stod att den kommer levereras 19-25 oktober.

Alltså det är ju nästan sjukt lång tid! Okej de ska åka ända från Kina och de har någon högtid nu men i alla fall... Detta kunde ju Apple, som största tillverkare i världen för mp3-spelare kollat upp innan de satte 28 september som realese-datum. -.-

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 19:50
Ursprungligen av Ciwin:

Alltså det är ju nästan sjukt lång tid! Okej de ska åka ända från Kina och de har någon högtid nu men i alla fall... Detta kunde ju Apple, som största tillverkare i världen för mp3-spelare kollat upp innan de satte 28 september som realese-datum. -.-

Mjo man tycker ju det.

Får hoppas att det inte tar så lång tid att leverera.

Verkar så, snackade nyss med TNT i telefonen och min hade visst kommit fram till Arnheim idag och skulle fraktas till Sverige imorgon. Fick t.o.m. postens kolli-nummer (bor i norrbotten så därför kommer den fraktas med posten sista biten)

(Min skickades 30:e sep.)

Ursprungligen av Gawy:

Verkar så, snackade nyss med TNT i telefonen och min hade visst kommit fram till Arnheim idag och skulle fraktas till Sverige imorgon. Fick t.o.m. postens kolli-nummer (bor i norrbotten så därför kommer den fraktas med posten sista biten)

(Min skickades 30:e sep.)

Låter helt klart bra!
Om du spårar din leverans genom TNT.se, ser du då att den har anlänt till Arnheim?
Ifall du inte ser detta än så finns helt klart hoppet om att de flesta 30'e-poddarna har nått fram till Arnheim under dagen/kvällen. (Min status är inte uppdaterad från "Suzhou, SHIPPED FROM ORIGINATING DEPOT" )

Ursprungligen av akahumlan:

Låter helt klart bra!
Om du spårar din leverans genom TNT.se, ser du då att den har anlänt till Arnheim?
Ifall du inte ser detta än så finns helt klart hoppet om att de flesta 30'e-poddarna har nått fram till Arnheim under dagen/kvällen. (Min status är inte uppdaterad från "Suzhou, SHIPPED FROM ORIGINATING DEPOT" )

Nej, det står ingenting annat för mig än det här:
01 okt 2007 13:16 Suzhou Shipped From Originating Depot
30 sep 2007 09:00 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Jag ringde för jag ville få reda på om den hunnit ut från kina.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 21:57

Datum Tid Ställe Status
02 okt 2007 21:04 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 08:06 Suzhou Consignment Received At Transit Point
29 sep 2007 08:01 Suzhou Consignment Picked Up

Nu blev jag glad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 22:08
Ursprungligen av aejt:

Datum Tid Ställe Status
02 okt 2007 21:04 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 08:06 Suzhou Consignment Received At Transit Point
29 sep 2007 08:01 Suzhou Consignment Picked Up

Nu blev jag glad

Trevligt! Min skickades från Suzhou 5,5h efter din, finns risk att den är kvar och firar i Kina.

Fast å andra sidan skickades Gawys efter min och den är i Arnhem.

Jag ringde precis TNT och frågade när mitt paket skulle komma fram, fick svaret 11 oktober.
Frågan är om han bara tittade på en ETA eller om han hade bättre koll än så.
Aja drygt en vecka kvar då..

Edit:

aejt: Min skickades på minuten samma som din:

30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 19:13 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Kan det vara så att killen jag pratade hade noll koll på situationen och endast kollade på någon senaste leveransdag. Känns konstigt att min iPod skulle vara mobbad när våra hämtades samtidigt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 09:51
Ursprungligen av akahumlan:

Jag ringde precis TNT och frågade när mitt paket skulle komma fram, fick svaret 11 oktober.
Frågan är om han bara tittade på en ETA eller om han hade bättre koll än så.
Aja drygt en vecka kvar då..

Edit:

aejt: Min skickades på minuten samma som din:

30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 sep 2007 19:13 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Kan det vara så att killen jag pratade hade noll koll på situationen och endast kollade på någon senaste leveransdag. Känns konstigt att min iPod skulle vara mobbad när våra hämtades samtidigt..

Jo, så var det nog. Ring igen, många som arbetar där verkar vara ganska osäkra.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 22:17

Jämt en snabb fråga till er alla.
Vad använder ni för nummer eller referens när ni söker på TNT.se.
Den kan inte hitta någon av de jag provat med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 22:24
Ursprungligen av oddtouch:

Jämt en snabb fråga till er alla.
Vad använder ni för nummer eller referens när ni söker på TNT.se.
Den kan inte hitta någon av de jag provat med.

Ett niosiffrigt försändelsenummer som du hittar om du söker upp din order på Apple Store. Det numret använder du sedan på tnt.se.

Ursprungligen av odelsteken:

Ett niosiffrigt försändelsenummer som du hittar om du söker upp din order på Apple Store. Det numret använder du sedan på tnt.se.

Jag har provat alla olika nummer som jag hittade på ordersidan i applestore, men ingen av dom gav något resultat. Exakt vilket nummer är det? Är det numret som börjar med W eller?

Ringde nyss tnt...hörde knappt vad killen sa , men den var INTE kvar i china som tur var sen trodde han att den skulle komma till sverige inatt och till mig under dagen..man får ju hoppas

Senaste statusen som jag kan se på tnt.se är

30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot

Beställde den 27e och den skulle ha kommit idag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 22:48

Eftersom din och min skickades iväg från Kina samma minut är vi nog i samma läge, men min har uppdaterats, så din är säkert också i Arnhem Hoppas att vi båda får våra imorgon då

Ursprungligen av Infinite:

Jag har provat alla olika nummer som jag hittade på ordersidan i applestore, men ingen av dom gav något resultat. Exakt vilket nummer är det? Är det numret som börjar med W eller?

Logga in och kolla sedan "Orderstatus"->"Spåra Leverans" och sen står ett av numrerna under "Our Delivery Reference Number" och det andra under "Carrier Tracking Number".

Du fick det förmodligen även skickat i ett bekräftelsemail då paketet skickades iväg.

Det ena numret är referensnummret och det andra är ett annat nummer :),
sen går du bara in på tnt.se och spårar leveransen.

Nummret som står under "Our Delivery Reference Number" ska skrivas in under "referensnummer" på tnt's hemsida och om du använder det andra nummret ska det skrivas in under "Nummer (endast siffror)"

Ursprungligen av Gawy:

Logga in och kolla sedan "Orderstatus"->"Spåra Leverans" och sen står ett av numrerna under "Our Delivery Reference Number" och det andra under "Carrier Tracking Number".

Du fick det förmodligen även skickat i ett bekräftelsemail då paketet skickades iväg.

Det ena numret är referensnummret och det andra är ett annat nummer :),
sen går du bara in på tnt.se och spårar leveransen.

Nummret som står under "Our Delivery Reference Number" ska skrivas in under "referensnummer" på tnt's hemsida och om du använder det andra nummret ska det skrivas in under "Nummer (endast siffror)"

Jag får fortfarande ingen träff på referensnumret.. Och "carrier tracking number" har inte dykt upp än. Vad kan det bero på?

Aja, jag antar väl att touchen är i sverige nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 11:56
Ursprungligen av Infinite:

Jag får fortfarande ingen träff på referensnumret.. Och "carrier tracking number" har inte dykt upp än. Vad kan det bero på?

Aja, jag antar väl att touchen är i sverige nu.

Ring Apple Store och fråga efter ett tracking number till din order.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 22:56

Det är numret märkt "Carrier Tracking Number". Du måste gå in under "Spåra leveransen" för att se det. I kolumnen till vänster.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-02 23:04

02 okt 2007 22:48 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
28 sep 2007 15:15 Suzhou Consignment Received At Transit Point
28 sep 2007 15:15 Suzhou Consignment Picked Up

Sådärja!

Ursprungligen av imported_Larson:

02 okt 2007 22:48 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
30 sep 2007 16:26 Suzhou Shipped From Originating Depot
28 sep 2007 15:15 Suzhou Consignment Received At Transit Point
28 sep 2007 15:15 Suzhou Consignment Picked Up

Sådärja!

samma här.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 23:07

Hoppas innerligt att min också är i Arnhem nu... Hade varit så gött om den hunnit med planet och inte ligger och degar i Kina... :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 23:20

Nu har jag varit i kontakt med TNT och frågat vad som händer. De har "data" från Holland men ingen scannad information. Paketet har alltså inte registrerats där än. Det han visste var att paketet skickades från Kina i lördags och han kunde inte säga mer än att beräknad leverans är den 11 oktober. Blev inte så mycket klokare egentligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 23:25

Eftersom att din skickades några timmar efter våra, så kan det ju inte skilja 5-6 dagar på de.
Jag tror han var osäker och inte ville lova ut något som inte behöver stämma.

Bevaka tråden