Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 08:08
Ursprungligen av daniels:

Lol
FÖrsta gången jag ser det meddelandet på status ... Du får hoppas att "Technical Problems" kan vara typ punktering eller motorhaveri på leveransbilen...

Det var en nyhet för mig också. Jag ska ringa till TNT när jag har kommit till jobbet, de måste väl kunna leverera ut den under dagen ändå?!
Man kan väl dra slutsatsen att man som tidig köpare inte har blivit prioriterad av Apple och att man har haft oflyt med leveransen via TNT.

Så nu var allt fixat. Ringde TNT å den låg å väntade på mig i Landvetter. Så nu bär de iväg under lunchen å hämtar den. Jag e så glad!

Haha jag har samma sak, bor i Örebro har min status är:

"05 okt 2007 05:30 Orebro Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems"

Ringer dom nog sen och frågar om den kommer dyka upp under dagen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 09:36
Ursprungligen av akahumlan:

Haha jag har samma sak, bor i Örebro har min status är:

"05 okt 2007 05:30 Orebro Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems"

Ringer dom nog sen och frågar om den kommer dyka upp under dagen.

Din är nog fast i Sthlm precis som våra, skulle tro att din kommer in i landet via Sthlm.

Nu börjar det närma sig:

05 okt 2007 09:07 Orebro Out For Delivery
05 okt 2007 08:39 Orebro Import Received

Är dessutom hemma hela dagen, nu är väntan ooooliiiidlig

Precis samma här!

05 okt 2007 06:55 Stockholm Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 09:35
Ursprungligen av Jocke08:

Precis samma här!

05 okt 2007 06:55 Stockholm Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems

Störigt, har du snackat med TNT och hört ifall de räknar med leverans under dagen ändå?

Ursprungligen av odelsteken:

Störigt, har du snackat med TNT och hört ifall de räknar med leverans under dagen ändå?

Nej, det har jag inte. Är inte ens hemma idag så kommer förmodligen inte ens kunna ta emot den om den skulle komma ut idag. Vet nån när deras depå stänger, så kanske man hinner dit efter jobbet...?

Nu är min:
05 okt 2007 09:09 Stockholm Import Received

så förmodligen kör de ut den till en tom lägenhet idag...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-05 09:24

05 Oct 2007 08:11 Gothenburg Out For Delivery
05 Oct 2007 06:38 Gothenburg Import Received

Yeah, yeah, yeah

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 10:06

Nu börjar det likna något...
05 okt 2007 10:13 Stockholm Out For Delivery
05 okt 2007 09:09 Stockholm Import Received
05 okt 2007 06:55 Stockholm Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems

@ Jocke08
Tror man kan hämta hos TNT fram till 19.00, eller så var det i alla fall när jag bodde i Malmö och Sturup var deras central. Vet ej hur det är i Sthlm eller övriga Sverige.

Senast redigerat 2007-10-05 10:22

jag jobbar i en applebutik och har beställt via oss. får nog vänta ett tag på min. förhoppningsvis nästa vecka iaf...
apple säger ju ingenting: "iPod Touch: Ingen tillgänglighet men låg "visibilitet" gör att läget kan förändras dag till dag."

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-05 11:28

Fick min Touch nu med posten till dörren.. Stog på apple store att den skulle komma 10e oktober..

Ursprungligen av soft:

Fick min Touch nu med posten till dörren.. Stog på apple store att den skulle komma 10e oktober..

Vilken datum beställde du?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-05 12:08

Oh yeah. Got it! Bätte än jag trott.

Nu har man vart å hämtat den... Riktigt gedigen liten sak grymt impad... synd att man itne har nått att göra med den här på jobbet

Eller ahr ja missat nått!?? Jag kommer inte in till menyn?! måste man ha iTunes första gången för att få igång den?! Aldrig haft en iPod eller liknande innan så ja e inte så insatt!

Edit: Den ploppa igång med alla funktioner såfort iTunes var installerat på datorn!

Senast redigerat 2007-10-05 13:47

Jag vet inte vad jag ska säga. Skriver detta på min touch, helt sjuk pryr.
http://www.seeqpod.com är riktigt grymt!, lyssna på steamad musik, fantastiskt.

Senast redigerat 2007-10-05 13:50
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-05 14:20

Vill bara tipsa om den har widgeten som haller koll pa var paketet befinner sig.

http://www.apple.com/downloads/dashboard/shopping/deliverystatus.html

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-05 14:23

Suck. Nu har min ändrats från 10e oktober till 11e. Känns hemskt att folk som beställt senare än mig får en vecka tidigare...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-05 14:56
Ursprungligen av Legolas:

Suck. Nu har min ändrats från 10e oktober till 11e. Känns hemskt att folk som beställt senare än mig får en vecka tidigare...

Samma här och fortfarande inget nummer att spåra med.. Jag beställde iof ganska sent, så jag ska väl inte klaga, men jobbigt att vänta!
Fick min PowerMac G4 idag i alla fall, så lite har jag allt att leka med i helgen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-05 15:43

Yes, precis som jag trodde!

Min fars iPod skulle ha levererats den 11; idag kom de och knacka på med leveransen.

Även min iPod kommer komma MYCKET tidigare; det som förut var den 25 oktober har nu ändrats till den 15.

Om jag har tur kanske även jag får den tidigare än så, då den troligtvis har skickats!

Ibland ska man ha tur.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-05 15:53
Ursprungligen av Adzam 1:

Yes, precis som jag trodde!

Min fars iPod skulle ha levererats den 11; idag kom de och knacka på med leveransen.

Även min iPod kommer komma MYCKET tidigare; det som förut var den 25 oktober har nu ändrats till den 15.

Om jag har tur kanske även jag får den tidigare än så, då den troligtvis har skickats!

Ibland ska man ha tur.

Nar bestallde du?

Hade sjalv tankt vanta med att kopa en. Men kunde inte halla mig langre utan kopte en idag...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-05 16:22
Ursprungligen av tompa747:

Nar bestallde du?

Hade sjalv tankt vanta med att kopa en. Men kunde inte halla mig langre utan kopte en idag...

2 Oktober.

  • Medlem
  • 2007-10-05 16:05

Jag Tror att Adam beställde den 1:e, det gjorde jag i alla falll och min beställning har också ändrats från den 25:e till den 15:e

Idag, klockan 11.00 kom hon, min sköna (hon har redan förfört mig)!
Måste bara säga att den är VÄL värd all väntan!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-05 16:08

Jag har märkt något ofattbart spännande! Gick in på flextronics-logistics.com och använde deras "Track and Trace"-funktion... Kunde spåra min leverans att den nu innehåller 3 paket, är i Holland och är "MANIFESTED" (vad nu det är... )

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-05 16:16

Legolas: Vilket nummer och referens använde för att få fram det?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-05 16:31
Ursprungligen av oddtouch:

Legolas: Vilket nummer och referens använde för att få fram det?

Det tiosiffriga numret som börjar på 805XXXXXXX. APP för Apple...

Ursprungligen av Legolas:

Jag har märkt något ofattbart spännande! Gick in på flextronics-logistics.com...

Funkar ju fan inte på "Track & Trace"

Vad använde du som customer och tracking referens Legolas ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-05 16:26

Antar väl att kineserna fick spotta ut sina månkakor och börja jobba igen.

Bevaka tråden