Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Funderar lite på vilka alternativ som är bäst. Ska man anpassa omröstningen så att den får leva även när telefonen säljs i Sverige nån gång i framtiden?

Jag skulle kunna tänka mig:
Ja - jag har köpt den själv
Ja - via ombud (kompis, nätet osv)

Men det kanske inte blir relevant den dagen iPhone finns i Sverige.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 13:12
Ursprungligen av Adrian B:

Funderar lite på vilka alternativ som är bäst. Ska man anpassa omröstningen så att den får leva även när telefonen säljs i Sverige nån gång i framtiden?

Jag skulle kunna tänka mig:
Ja - jag har köpt den själv
Ja - via ombud (kompis, nätet osv)

Men det kanske inte blir relevant den dagen iPhone finns i Sverige.

Jo, relevant kan det vara att ha framförhållning på omröstningen och dess svarsalternativ. Ditt förslag är inte helt dumt, jag spinner vidare, så får du själv avgöra och ta hela eller delar av våra ihopslagna hjärnor.

Ja - köpt i fysisk butik
Ja - köpt via nätet

Det är nog inte så intressant vem som köpt den, snarare hur... Mina två alternativ ovan garderar och fungerar även efter en lansering i Sverige. Alternativ två, garderar ju även mot begagnat köp, osv...

  • Medlem
  • 2007-10-17 14:01

ids inte starta en ny tråd. var kan jag få tag på en "duckhead" till laddaren som man fick med? Är inte sugen på att köpa world travel kitet då jag inte behöver alla...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 14:11
Ursprungligen av JGG:

ids inte starta en ny tråd. var kan jag få tag på en "duckhead" till laddaren som man fick med? Är inte sugen på att köpa world travel kitet då jag inte behöver alla...

Svensk duckhead hos Kullander & Kullander.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-17 18:16
Ursprungligen av JGG:

ids inte starta en ny tråd. var kan jag få tag på en "duckhead" till laddaren som man fick med? Är inte sugen på att köpa world travel kitet då jag inte behöver alla...

Som det har nämnts tidigare så funkar ipod-laddaren från teknikmagasinet utmärkt. Typ 149 kr. Jag har den..

Ursprungligen av Reisan:

Jo, relevant kan det vara att ha framförhållning på omröstningen och dess svarsalternativ. Ditt förslag är inte helt dumt, jag spinner vidare, så får du själv avgöra och ta hela eller delar av våra ihopslagna hjärnor.

Taget!

Nya tråden: Hur många har iPhone här på 99.se? (OBS: Ny tråd - rösta igen!)

Min iphone funkar kanon, oftast!..
men inte alltid, förutom att den är seg till sms och bilder ibland så slocknar skärmen och blir fucked up i nån minut eler så måste jag starta om telefonen!..
Någon vet varför? vad jag kan göra?

Mvh Tfn123

Har haft min iPhone i några dagar nu. Det absolut sämsta med den är att man inte får vara i fred! Sitter man och surfar/skickar sms kommer det fram folk hela tiden och frågar om det är "den-där-iPod-phone-telefonen". Kul första gången men efter ett tag börjar det bli jobbigt

Jag förstår inte. Jag sitter ofta med min iPhone framme, men det är aldrig någon som inte redan vet att jag har en iPhone som kommenterar den eller ber att få testa den. Är Apple-intresset så lågt bland ungdomar i Sundsvall?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-21 18:02
Ursprungligen av ztaafen:

Jag förstår inte. Jag sitter ofta med min iPhone framme, men det är aldrig någon som inte redan vet att jag har en iPhone som kommenterar den eller ber att få testa den. Är Apple-intresset så lågt bland ungdomar i Sundsvall?

Kanske bland ungdomar då. När jag visar telefonen här i Sundsvall så blir folk som GALNA.
ALLA ska ha en. Jag har nu köpt/beställt totalt 8 telefoner till folk i Sundsvall och då har jag ändå "ljugit" och sagt att den nog inte går att få tag på till såna som jag anser är alltför "otekniska" för att hålla på med att hacka och sånt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-21 17:09

Du kan väl åka någon annanstans, till Stockholm till exemepel? När jag var på Konserthuset i fredags var det en ganska stor grupp människor som samaldes omkring någon i pausen. Gissa vad snubben i mitten hade i handen..

Alla pratar om ordlistan. Jag har inte hittat någon ännu - vare sig svensk eller engelsk. Var finns den och hur aktiverar man den ?

Ursprungligen av adress@mac:

Alla pratar om ordlistan. Jag har inte hittat någon ännu - vare sig svensk eller engelsk. Var finns den och hur aktiverar man den ?

Ingen som vet,ingen som vet.......

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-22 16:49
Ursprungligen av adress@mac:

Ingen som vet,ingen som vet.......

Ordlistan är alltid på såvida du inte stängt av den med KB hacket. Kolla under Settings->General->Keyboard , om du har KB installerat så skall du ha en "Enable Autocorrection" switch där.

Ursprungligen av Jetwash:

Ordlistan är alltid på såvida du inte stängt av den med KB hacket. Kolla under Settings->General->Keyboard , om du har KB installerat så skall du ha en "Enable Autocorrection" switch där.

Har inte det! Har bara 2 alternativ Autoversaler På eller AV och CapsLock PÅ eller AV

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-24 21:23
Ursprungligen av adress@mac:

Har inte det! Har bara 2 alternativ Autoversaler På eller AV och CapsLock PÅ eller AV

Om du installerar programmet/pluginet KB som finns i Installer.app så kan du slå av/på ordlistan.

Knappsatsen funkar dåligt!

Min 1.0.2 lur som tills nu funkat perfekt (vad jag vet) har börjat jävlas när jag ska slå ett telefonnummer. Siffrorna 4, 5 och 6 funkar si så där plötsligt!
Ibland blir 6:an en 2:a eller 9:a. Likdant blir det med 4:an och 5:an? Hoppar upp och ned. Övriga siffror funkar 100%

Jag har rengjort skärmen nogrannt. I övriga apps i luren fukar touchskärmen perfekt.

Hade inte så många extraapps installerat, Summerboard, Services, Customize.

Några tips?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 21:33

Och om man har 1.1.1 så måste man installera Kb2 i installer.app.

Summerboard och ikoner

Varför byts inte alla ikoner ut utan bara vissa mär jag använder Summerboard?
Jag har installerat Summerboard via installer. Kör 1.02 som funkar kanon.
Telefon, sms, kalender, bilder, kamera plus några till byts Ej ut.
Däremot mail, safari och ipod!

Kör just nu med JTRWallace men har testat flera themes. Same problem...

SR

Ursprungligen av skellefteroger:

Varför byts inte alla ikoner ut utan bara vissa mär jag använder Summerboard?
Jag har installerat Summerboard via installer. Kör 1.02 som funkar kanon.
Telefon, sms, kalender, bilder, kamera plus några till byts Ej ut.
Däremot mail, safari och ipod!

Kör just nu med JTRWallace men har testat flera themes. Same problem...

SR

Du har inte använt iFuntastic va? För det förstör dom flesta ikoner.

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-26 18:30

När jag ska köra in SwePhone via Cyberduck, så kommer det upp på mobilen att mitt minne snart är slut på telefonen, har 3,5 gb ledigt? Och sen får jag error i cyberduck att den inte kan forsätta skicka! Någon som kan hjälpa?

Hejsan
Jag fick ett problem med min Iphone idag som jag inte läst om någon annanstans. När jag lyssnade på musik så stängde den plötsligt av sig mellan 2 låtar och gick inte att starta igen. Den var helt död och startade inte heller när jag kopplade den via usb. Datorn kunde inte hitta någon enhet heller. Vad gör man när ens älskling dör och inte går att starta eller få kontakt med. Jo, man får panik.

Efter en stunds dyster granskning om garanti osv testade jag för 3:e gången att hålla nere sleep/wake och home knapparna tillsammans en halv minut och plötsligt startade den igen. Jag började nästan gråta av lycka.

Nu har den gått felfritt i några timmar och jag funderar över om någon annan har haft något liknande problem? Jag hoppas och tror att det var en mycket tillfällig kortslutning som inte kommer att upprepas. Men jag ska göra den oskuld igen redan ikväll och även passa på att uppgradera den.

Kan det vara batteriet som bråkar måntro? det var halvfullt när detta inträffade...

Var precis på vad man skulle kunna kalla ett B&O-keynote där de presenterade deras nya mobiltelefon/mp3-spelare Serenata.

Efteråt fick alla komma fram och testa deras telefon, som kostar 13 800 SEK. Då plockade jag fram min iPhone vilket skapade lätt kaos Gjorde en bra mycket bättre presentation än B&O hade gjort och switchade flera goda B&O-människor hehe. Tipsade sen om ifun.se och de skulle surfa in och göra intresseanmälan för en iPhone både till sig själva och "till sonen i julklapp".

Alltid lika kul att sprida evangeliet

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-30 22:23

Hehe klockrent! Bra jobbat!

Update: Det verkar som det gäller hela telefonen, inte bara knappsatsen tyvärr. I området där 4,5 och sex ligger verkar touchskärmen svara väldigt dåligt. Gäller som sakt samma område i övriga program.

kan det hjälpa att restora telefonen. vad händer med min upplåsning?

RC

Ursprungligen av skellefteroger:

kan det hjälpa att restora telefonen. vad händer med min upplåsning?

Det är nog lite olika beroende på upplåsningsmetod och version på mjukvaran. En upplåst 1.0.2-telefon t.ex. behövdes aktiveras och jailbreakas igen, men upplåsningen var kvar. En 1.1.1-telefon vet jag inte riktigt, men med jailbreakme.com slipper man iaf gå ner till 1.0.2 och upp igen.

Update igen (detta börjar bli löjligt...) Litet hopp att det inte är själva skärmen... I kalender funkar det hur bra som helst att klicka och välja, den svara korrekt och direkt på alla kommandon. Är det nån djävla mjukvarubugg eller nåt med swephone?

Restore eller?

There´s a bad moon rising! - Dåliga touchskärmar!

Jag har sedan några dagar haft problem med min älskade lur!
Ett område som täcker siffrorna 4.5 och 6 i keypaden svara väldigt dåligt. Det samma gäller andra apps när man rör på dessa ställen. jag har hoppats och trott att det skulle vara en mjukvarugrej men tyvärr verkar det vara fler som har detta och värre problem med sin touchskärm. Jävlar-i-helvete om det blir en stor grej av detta....

Kan man "revirginize" en anysim upplåst 1.02:a?
Ifall jag beslutar mig för att skicka denna lur till USA så att den kan lämnas in för rep alt utbyte av personen som köpte den:

Kan Apple se att den har varit upplåst efter revirginize/återställning?

Läs länkar om detta och hoppas att det inte händer er...
Läs framför allt kommentarerna...

http://www.intomobile.com/2007/08/10/analyst-apple-iphone-screen-problems-may-get-worse-the-dreaded-dead-strip.html

http://www.theinquirer.net/en/inquirer/news/2007/08/10/iphone-screen-problems-may-worsen

Ursprungligen av skellefteroger:

Kan man "revirginize" en anysim upplåst 1.02:a?

Ja, det är den metoden som diskuteras här och som används i den här guiden.

Ursprungligen av skellefteroger:

Kan Apple se att den har varit upplåst efter revirginize/återställning?

Det är den brännande frågan. Jag har inte ännu läst om någon som kan bekräfta att revirginize-metoden verkligen gör telefonen helt oskiljbar från en helt "virgin" iPhone. Någon annan som läst ifall folk i USA testat det?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-11-02 18:52

Någon som kan förklara hur jag får låtarna från min Iphone till en Mac som inte har dessa låtar i sitt bibliotek? Hittar nämligen ingen sådant alternativ i Itunes.

Bevaka tråden