Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Elite team har släppt en "revirginizer"

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 23:05
Ursprungligen av sEia:

Och allt gör man på iPhonen va?

Exakt, du kan klistra in alla deras kommandon istället för att köra scriptet, hoppa över bbupdater checken, den behöver man inte göra.

Jetwash, hade du ditt SIM-kort i telefonen under hela processen?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 23:34
Ursprungligen av Adrian B:

Jetwash, hade du ditt SIM-kort i telefonen under hela processen?

Jag safe:ade och satte in AT&T simkortet medans jag körde anySim. Under själva virginizer biten så hade jag mitt Tele2 simkort i hela tiden.

Ursprungligen av Jetwash:

Jag safe:ade och satte in AT&T simkortet medans jag körde anySim. Under själva virginizer biten så hade jag mitt Tele2 simkort i hela tiden.

Ok. Jag låter mitt Telia-kort vara i just nu under virginizerprocessen, som jag förövrigt precis påbörjat. Wish me luck

då är bara frågan Hur stort misstag har vi som körde den här: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=12052 gjort?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2007-10-23 23:38

Körde med mitt Telenor kort i, fungerade fint.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 23:42

Ett tips sen när ni fått in 1.1.1 är att ta installer.app från http://ijailbreak.com/ ligger under recources mappen. Eftersom jag hade redan nya installer.app på 1.0.2 så kommer den ihåg alla program man hade och man kommer inte att kunna uppdatera installer.app till den nya.

Ta då bort mappen som heter (eller döp om den) Installer i /var/root/Library så kommer det att lösa sig, då kommer installer.app att uppdatera sig till 3.0b4 ...puh!

So far so good, nu har jag en virginized iPhone, därmed fungerar inte mitt SIM-kort förstås:

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 00:11
Ursprungligen av Adrian B:

So far so good, nu har jag en virginized iPhone, därmed fungerar inte mitt SIM-kort förstås:

Spännande! Jag väntar med intresse på fortsättning!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 00:12

Hur knepigt på en skala är det?
Körde du skripten eller kommandon?

Ursprungligen av MinMac:

Hur knepigt på en skala är det?
Körde du skripten eller kommandon?

Jag följde instruktionerna till punkt och pricka från RevirginizingTool-sidan. Det var bara att klippa och klistra varje kommando.

Nu håller jag på att förbereda den för 1.1.1 med iNdependence.

låt säga att man reviginized sin ipohone och uppdaterat till1.1.1 är det inte bara köra detta program sen? http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=12867 ( pc ) låter hur smidigt som helst någosn som testat?

//

Jag skulle göra detta på en annans iPhone ikväll. Detta telefon var lite strulig när jag fick den, Installer bara avslutades direkt, SSH-accessen var inte påslaget och ljudet hade slutat fungera. Jag trixade med iNdependence och lite annat och fick kontakt med telefonen, men när jag skulle köra launchctl unload i början av virginize-processen fick jag bara "No such process".

Till slut testade jag en återställning i iTunes till 1.0.2-mjukvaran följt av aktivering (inklusive jailbreak) med iNdepdendence, installation av Installer med AppTap och slutligen installation av Community Sources, BSD subsystem, OpenSSH (och ett terminalprogram) i Installer.

Efter återställningen kom ljudet tillbaka!

Denna gång gick launchctl unload att köra men steget därpå, att ta backup av seczone med norz gick inte. Jag stannade bara på "Waiting for data...". Jag testade med lite launchctl load/unload vilket till slut resulterade i "No such process" och jag fick göra om hela ovanstående procedur med återställning till 1.0.2 och ominstallation av allting.

Nu var jag på tredje försöket och när norz inte fungerade heller struntade jag helt sonika i att ta backup av seczone. Därefter gick det bra att köra vidare med hela virginize-processen och uppdateringen till 1.1.1.

Jag använde SFTP till att ta bort Installer-mappen i /var/root/Library/ som Jetwash tipsade om i början av den här tråden, så jag kunde installera om Installer 3 igen.

Puh!

Ursprungligen av Adrian B:

Denna gång gick launchctl unload att köra men steget därpå, att ta backup av seczone med norz gick inte. Jag stannade bara på "Waiting for data...".

Precis där befinner sig min lilla telefon just nu. Om nu något skulle gå åt skogen går det då att återställa telefonen utan den här seczone-säkerhetskopian? Eller ska man strunta i den helt?

Ursprungligen av thevil:

Precis där befinner sig min lilla telefon just nu. Om nu något skulle gå åt skogen går det då att återställa telefonen utan den här seczone-säkerhetskopian? Eller ska man strunta i den helt?

Jag läste en kommentar på virginize-sidan som gick ut på att om det inte går att ta backup kanske seczone redan är bortom räddning. Jag struntade helt sonika i det. Vet inte vad det innebär för konsekvenser ifall saker och ting strular ordentligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 00:07

fint stavfel i iFun däremot!

Ursprungligen av atomlab:

fint stavfel i iFun däremot!

Heh, sant. Men man får ge dom credit för att de alls översatt även den rutan!

Pre-1.1.1-förberedelsen i iNdependence klar. Nu dags att uppdatera till 1.1.1 genom iTunes. Detta är lite nervöst faktiskt!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 00:32
Ursprungligen av Adrian B:

Pre-1.1.1-förberedelsen i iNdependence klar. Nu dags att uppdatera till 1.1.1 genom iTunes. Detta är lite nervöst faktiskt!

Kan tänka mig. Håller tummarna!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 00:27

Hoppas SwePhone inte ställer till det bara för dig efter 1.1.1 uppdateringen.

Ursprungligen av Jetwash:

Hoppas SwePhone inte ställer till det bara för dig efter 1.1.1 uppdateringen.

Well, det får vi snart vet...

Jag tror inte det spelar någon roll, SwePhone är ju bara utbytta filer och fw-uppdateringen skriver ju över allting så vitt jag vet (därav att alla egeninstallerade program försvann för folk som uppdaterade) så det borde bli en ren och fin 1.1.1-telefon.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-24 00:36

Stavfelet är rättat i 1.1.1 iirc, och som sagt, den rutan skall man inte se allt för ofta

Uppdateringen gick bra. Telefonen blev som en helt ny 1.1.1 och krävde därför aktivering. Har kört iNdependence igen och aktiverat den framgångsrikt nu. På köpet blev den också jailbreakad. Nästa steg är att installera SSH mm genom iNdependence.

SSH installerat med iNdependence. Nu till det spännande sista steget: Upplåsning med AnySIM.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 00:53
Ursprungligen av Adrian B:

SSH installerat med iNdependence. Nu till det spännande sista steget: Upplåsning med AnySIM.

Trummvirvel....

Hmm, jag har sett att folk snackar om AnySIM 1.1.1 men här finns bara AnySIM 1.1.0, är det något jag missat? Måste kolla lite närmare på detta först, så jag inte gör något snesteg precis på slutet.

Vill bara meddela att jag har lyckats också Som en del vet blev min telefon rejält brickad, men nu funkar den igen (1.1.1) med Tele2

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 01:07
Ursprungligen av wunderbaren:

Vill bara meddela att jag har lyckats också Som en del vet blev min telefon rejält brickad, men nu funkar den igen (1.1.1) med Tele2

Fan va najs wunderbaren! GRATTIS!
Skulle du kunna tänka dig att skriva en guide för kommando dummies som jag själv?

Ursprungligen av MinMac:

Fan va najs wunderbaren! GRATTIS!
Skulle du kunna tänka dig att skriva en guide för kommando dummies som jag själv?

Ja det är absolut möjligt, kan skriva en åt iFun.se, men det får bli dom kommande dagarna, eftersom jag ska sova nu

Det verkar som om AnySIM 1.1.0 är senaste, folk som skriver annat har blandat ihop saker och ting. Så nu är det dags för att försök att låsa upp.

Bevaka tråden