Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Elite team har släppt en "revirginizer"

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Morsning!

Spelar det någon roll vilket unlock sätt som 1.0.2 är unlocked med och vilket
sätt som de har jailbreakat med (om det nu finns flera JB sätt som sim-unlock?

Vet bara att säljaren på Ebay uppgav att min Unlocked 1.0.2 + Jailbreak:

-------------------------
Virgin 1.0.2
Unlock method: "Sim unlock software"
Jailbreak: Standard way, but it doesnt matter anyway
-------------------------

Under uppgraderingen till 1.1.1 vilken hårdvara krävdes?
* Såg att ni är inne i nån kommandokonsoll och mekar? Är det iphonens?
* PC eller MAC dator.
* WiFi eller USB överföring?
* Itunes version... (förresten upptill vilken Itunes ver är ok att använda med unlocked?

Tack på förhand

Hmm, jag kan inte köra anySIM korrekt, det går inte att dra i "slajdern" för att låsa upp, sen stängs anySIM av efter en stund.

Det visade sig att jag behövde chmodda anySIM-programmet, rättigheterna blev fel när jag överförde med Fetch. Följade fixade det, tack till Buster!

-sh-3.2# cd /Applications/
-sh-3.2# cd anySIM.app/
-sh-3.2# chmod +x anySIM 

Nu snurrar upplåsningen på...

Success! Oh yeah! Testade att ringa till telefonen och det gick utmärkt!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-24 01:46

Grattis!

Intressant... det mesta av datan verkar ha överlevt hela processen helt magiskt... Mina kontakter, mina SMS, mina bilder, anteckningar, ja allting helt enkelt.

Nu har jag installerat Installer.app. Man kan inte köra AppTapp, men det var en smal sak att navigera in i
AppTapp Installer.app/Contents/Resources/
(i terminalen förstås) och sedan köra
scp -r Installer.app [email protected]:/Applications
(där IP-numret förstås måste vara det rätta för just din telefon).

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 07:36
Ursprungligen av Adrian B:

Nu har jag installerat Installer.app. Man kan inte köra AppTapp, men det var en smal sak att navigera in i
AppTapp Installer.app/Contents/Resources/
(i terminalen förstås) och sedan köra
scp -r Installer.app [email protected]:/Applications
(där IP-numret förstås måste vara det rätta för just din telefon).

Läste du aldrig mitt inlägg #37 ?

Ursprungligen av Jetwash:

Läste du aldrig mitt inlägg #37 ?

Aboslut, jag ville bara förklara hur man enkelt kopierade över Installer.app.

Så, nu är även SwePhone för 1.1.1 installerat. På det hela taget gick det smärtfritt. Men det tog några timmar och jag har antecknat 59 steg (med alla revirginizer-steg blev det nog närmare 70 steg) så det var lite att göra. Skulle jag göra om det skulle det förstås gå lite snabbare, men det är ändå rätt många moment.

Nu lite sömn...

  • Medlem
  • Skåne
  • 2007-10-24 07:22

Har upptäckt att jag inte längre kan stänga av SSH i Services, det finns helt enkelt inte med i programmet längre.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-24 07:56

Här ska uppdateras! Vad tror ni jag har för chanser att bli av med mina sms-problem (kan inte skicka)?

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2007-10-24 08:35

Försökte mig på en "re-virginizing" igår ikväll. Fungerade fint, dock körde jag inte med det färdiga skriptet utan manuellt enligt anvisningarna på sidan. Nu har jag en iPhone som är uppdaterad till 1.1.1. Trevligt!

Man kan nog aldrig tacka alla utvecklare tillräckligt, som sitter hela nätterna och fixar lösningar till oss lyckliga iPhoneägare utanför USA!

Här sitter man med en upplåst iPhone som funkar med Tele2, och dessutom har svenska i sig! Amazing..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-24 10:32

Jag har kört uppdateringen nu, och telefonen är jailbreakad och aktiverad. SSH osv är också installerat, men nu kan jag inte komma åt den med Cyberduck. Den säger att lösen är fel, och jag har testat både dottie och mitt egna lösen som jag har bytt till någon gång... Hjälp!

EDIT: Googlade och hittade att det har bytts till "alpine".

Ursprungligen av koze:

Jag har kört uppdateringen nu, och telefonen är jailbreakad och aktiverad. SSH osv är också installerat, men nu kan jag inte komma åt den med Cyberduck. Den säger att lösen är fel, och jag har testat både dottie och mitt egna lösen som jag har bytt till någon gång... Hjälp!

EDIT: Googlade och hittade att det har bytts till "alpine".

Enklast är att man sätter ett nytt lösenord för root i iNdependence innan man går vidare. Då vet man vad det är för lösenord och det är säkrare dessutom.

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-24 11:45

Min telefon är upplåst med iUnlock i windows, men spelar det någon roll? Kan jag göra detta i min mac utan problem?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-24 11:00

Uppdaterade också igårkväll utan några som helst problem. Eller, jo, snubblade på AnySim som Adrian gjorde, men det ordnade upp sig. Har nu en 1.1.1 med svenska installerat från iFun (med lite tillägg från mig för nummerformattering). Tidigare hade jag en 1.0.2/iUnlock. Hurra för iPhone

Ursprungligen av waehlby:

...med lite tillägg från mig för nummerformattering...

Hur gjorde du det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-24 13:06
Ursprungligen av Adrian B:

Hur gjorde du det?

Öppnade UIPhoneFormats.plist i Property List Editor (kommer med Developer installationen) och lade till en massa olika varianter under se (sverige) noden. Ex:
0500-## ## ##
018-## ## ##
018-### ## ##
+46 500-## ## ##
+46 18-## ## ##
+46 18-### ## ##

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-24 13:12
Ursprungligen av waehlby:

Öppnade UIPhoneFormats.plist i Property List Editor (kommer med Developer installationen) och lade till en massa olika varianter under se (sverige) noden. Ex:
0500-## ## ##
018-## ## ##
018-### ## ##
+46 500-## ## ##
+46 18-## ## ##
+46 18-### ## ##

Det finns inte en möjlighet att skicka den filen till buckner så att den kan slängas upp på iFun? Annars lär ju någon annan kunna göra den..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-24 13:16
Ursprungligen av koze:

Det finns inte en möjlighet att skicka den filen till buckner så att den kan slängas upp på iFun? Annars lär ju någon annan kunna göra den..

Sure. Det är en lång lista, sammanlagt ca 1600 kombinationer (alla svenska riktnummer, ett par tre varianter av varje samt med och utan +46 framför...)

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-24 13:21
Ursprungligen av waehlby:

Sure. Det är en lång lista, sammanlagt ca 1600 kombinationer (alla svenska riktnummer, ett par tre varianter av varje samt med och utan +46 framför...)

Shit vad grymt. Tack!

Ursprungligen av waehlby:

Öppnade UIPhoneFormats.plist i Property List Editor (kommer med Developer installationen) och lade till en massa olika varianter under se (sverige) noden. Ex:
0500-## ## ##
018-## ## ##
018-### ## ##
+46 500-## ## ##
+46 18-## ## ##
+46 18-### ## ##

Ah, på så sätt. Nu när nummerformatering ska komma i beta 2 av SwePhone för 1.1.1 så tror jag att jag väntar in den.

Angående verktyget revirginizer så släpper IPSF ett nytt verktyg för att kunna uppgradera fullt ut till 1.1.1 inom 24 timmar.

Fick ett mail för en stund sedan där jag också ställde en fråga om just detta ämne om hur man ska gå till väga för de som köpt IPSF och vill gör en riktigt uppgradering till 1.1.1

"If you used ipsf you need not any revirginizer nonsense
we will release a new tutorial tomorow to update to 1.1.1 very asily
please come back in 24 hours."

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-24 15:18
Ursprungligen av heiko:

"If you used ipsf you need not any revirginizer nonsense
we will release a new tutorial tomorow to update to 1.1.1 very asily
please come back in 24 hours."

Fånigt av IPSF att säga så när det faktiskt är ett grymt bra jobb bakom revirginizern, och dessutom är det en gratis metod. Jag är sjukt nöjd, och det var inte ens svårt att uppgradera.. Sen verkar det ju som att IPSF strulade till det med mjukvaran på längre sikt enligt en den här tråden.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 15:22
Ursprungligen av heiko:

Angående verktyget revirginizer så släpper IPSF ett nytt verktyg för att kunna uppgradera fullt ut till 1.1.1 inom 24 timmar.

Fick ett mail för en stund sedan där jag också ställde en fråga om just detta ämne om hur man ska gå till väga för de som köpt IPSF och vill gör en riktigt uppgradering till 1.1.1

"If you used ipsf you need not any revirginizer nonsense
we will release a new tutorial tomorow to update to 1.1.1 very asily
please come back in 24 hours."

Det är väl det revirginizer går ut på att slippa använda IPSF som kostar pengar. (Som dessutom kanske t.o.m. förstör seczone = inte bra för framtiden.)

Ursprungligen av Jetwash:

Det är väl det revirginizer går ut på att slippa använda IPSF som kostar pengar. (Som dessutom kanske t.o.m. förstör seczone = inte bra för framtiden.)

Ja, för någon vecka sedan skrev IPSF om att Dev Teamet hade släppt AnySim som inte var något bra för telefonen och någon dag senare kom det mycket riktigt en uppdatering på AnySim som inte gick att köra på de som uppgraderat med tidigare version av AnySim vilket skapade en del kaos som man även kan se i detta forum.

Tror man få ta allt detta med en nypa salt och samtidigt rätt bra att det finns två olika team som jobbar med att få fram alternativa lösningar för de som inte vill köra med en låst telefon.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 11:04

Är det bara jag som, under uppdateringen till 1.1.1, har en svart skärm på iphonen med endast wifi, klocka o laddnignssymbolen?

Känns inte bra nånstans det här !! Ahhhh

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 11:16

Fasen, fel 1604 i uppdateringen i iTunes...

Bevaka tråden