Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Elite team har släppt en "revirginizer"

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-24 11:21

Nu är jag också med i matchen!
Allt gick fint. Ett starkt råd är att installera anySIM och Installer via iNdependence. Då funkar allt fint.
Men hur var det med svensk nummerformatering osv?

Ursprungligen av MinMac:

Allt gick fint. Ett starkt råd är att installera anySIM och Installer via iNdependence. Då funkar allt fint.

Ah, bra tips! Jag hade helt missat att iNdependence faktiskt har den möjligheten numera. Det gör ju allting lite enklare.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 11:59
Ursprungligen av Adrian B:

Ah, bra tips! Jag hade helt missat att iNdependence faktiskt har den möjligheten numera. Det gör ju allting lite enklare.

Hade varit smidigt om de inte nu får till en ny AppTap att man kan köra installern direkt i iNdependence.

Som det är nu så är det lite väl många kockar i soppan.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-24 11:20

Har nu uppgraderat från från 1.0.2 med iUnlock och SwePhone till 1.1.1, och det fungerar lysande! Det enda jag snubblade på var att lösenordet för ssh byttes till alpine istället för dottie. Varför fungerar inte nummerformateringen i senaste SwePhone? Jag kan ju också passa på att nämna att det tog ett tag innan jag fattade att man skulle byta till svenska i International för att SwePhone skulle aktiveras.

Ursprungligen av koze:

Jag kan ju också passa på att nämna att det tog ett tag innan jag fattade att man skulle byta till svenska i International för att SwePhone skulle aktiveras.

Mm, det är inte helt självklart, det behövs tydligare instruktioner för detta i SwePhone.

Edit: Jag svamlar, det är ju ytterst tydligt beskrivet på nedladdningssidan.

Senast redigerat 2007-10-24 12:01
  • Medlem
  • 2008-02-25 23:23

Regionsformat

Hej,

Tack för svenska menyer m.m.
Har installerat och valt språk Svenska och regionsformat Sverige.

Tid visas med . i st.f. : t.ex. 13.30 i st.f. 13:30
Varför?

Större problem är att det verkar som endast de 10 sista siffrorna används för matchning i kontaktlista. När jag borde i listan för inkommande samtal, när jag är utomlands, se t.ex. +46701234567 får jag se 6701234567 vilket inte går att matcha. Kan det ha något samband med att man i exemplet för Regionsformat under Inställningar | Allmänt | Internationellt ser 4085551212 ?
Varför endast 10 siffror?

/Ivar

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 11:22

Ok, jag är väl den enda som inte lyckats med detta. Under uppgraderingen till 1.1.1 fick jag fel 1604 i iTunes. Nu hade jag bara valet att återställa telefonen. Frågan är då vart börjar jag om?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-24 11:51

När installationen är klar och telefonen fått en omstart navigera till
• Settings -> General -> International
Här ställer man in språk, tangentbord och regionsformat till svenska.

Är inte det tydligt?

Nummerformatering kommer i beta 2 för 1.1.1

Ursprungligen av Buckner:

När installationen är klar och telefonen fått en omstart navigera till
• Settings -> General -> International
Här ställer man in språk, tangentbord och regionsformat till svenska.

Är inte det tydligt?

Sorry, jag skulle precis uppdatera mitt inlägg och säga att det faktiskt står väldigt tydligt på nedladdningssidan för beta 1. Det är väldigt tydligt!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-24 12:23

Nu har jag revirginized min telefon enligt Elite´s metod. Hur går jag till väga nu för att uppgradera min telefon till en 1.1.1 och låsa upp den igen?

(Windows)

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-24 12:23

http://modmyiphone.com/wiki/index.php/Downgrade_1.0.2_baseband_OS_X_iPhone
Var det så ni gjorde? Verkar vara en bra guide..

Ursprungligen av Xoonix:

http://modmyiphone.com/wiki/index.php/Downgrade_1.0.2_baseband_OS_X_iPhone
Var det så ni gjorde? Verkar vara en bra guide..

Jag använde inte den guide, men ja, den verkar bra. Jag håller på att göra en kortfattad guide för iFun för den som kör Mac och är bekväm med terminalen, SFTP-program och rent allmänt vet vad han eller hon gör. Den är i princip klar, men jag behöver lite korrläsning innan jag lägger ut den.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 12:36

Jahopp, min soppa fortsätter. Fick ju som sagt 1604 felet första gången jag testade. Nu har jag återställt den, downgradeat till 1.0.2 o börjat om igen.

Jag kommer hela vägen till anySIM smärtfritt. men efter "Dumping the NOR" får jag Could not load secpack. Nehepp vad kan det vara?

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-24 12:50

Okej:) Låter fint:)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 12:57

Kan någon bekräfta detta. När man lägger in anySIM lägger det sig under USER. Även att man ska trycka ADD från SYSTEM... Kan detta vara problemet med att den inte kan läsa secpack...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 13:04
Ursprungligen av sEia:

Kan någon bekräfta detta. När man lägger in anySIM lägger det sig under USER. Även att man ska trycka ADD från SYSTEM... Kan detta vara problemet med att den inte kan läsa secpack...

Vilken version av anySim kör du? Jag brukar lägga in den med hjälp av Cyberduck under /Applications

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 13:09
Ursprungligen av Jetwash:

Vilken version av anySim kör du? Jag brukar lägga in den med hjälp av Cyberduck under /Applications

Jag kör versionen som kommer med om man laddar ner virginizer.zip via denna guiden:
http://modmyiphone.com/wiki/index.php/Downgrade_1.0.2_baseband_OS_X_iPhone

Har hittat en tråd som säger att jag måste köra downgrade på basebandet. Kan jag göra det utan att gå tillbaka till 1.0.2...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 13:12
Ursprungligen av sEia:

Jag kör versionen som kommer med om man laddar ner virginizer.zip via denna guiden:
http://modmyiphone.com/wiki/index.php/Downgrade_1.0.2_baseband_OS_X_iPhone

Har hittat en tråd som säger att jag måste köra downgrade på basebandet. Kan jag göra det utan att gå tillbaka till 1.0.2...

Testa att köra Adrians guide på ifun.se så får du bli testpilot för den guiden!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 13:17
Ursprungligen av Jetwash:

Testa att köra Adrians guide på ifun.se så får du bli testpilot för den guiden!

Måste jag då gå tillbaka till 1.0.2 !?

Här är min guide: Kortfattad guide: Uppdatering av upplåst 1.0.2 till 1.1.1

Jag tar inget ansvar för att det fungerar (men det fungerade för mig i alla fall). Det är många steg, inga bilder och innefattar användning av terminalen. Är detta ett problem är guiden inget för dig

Om någon ser något akut fel i guiden så hojta.

Jag använde ett annat sätt att överföra filer (med scp) men jag har bytt ut dessa steg mot att överföra med iNdependence. Det är dock något jag inte testat själv.

Ursprungligen av sEia:

Kan någon bekräfta detta. När man lägger in anySIM lägger det sig under USER. Även att man ska trycka ADD från SYSTEM... Kan detta vara problemet med att den inte kan läsa secpack...

Det spelar ingen roll om det är User eller System, det ligger ändå i samma mapp.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-24 13:08
Ursprungligen av sEia:

Kan någon bekräfta detta. När man lägger in anySIM lägger det sig under USER. Även att man ska trycka ADD från SYSTEM... Kan detta vara problemet med att den inte kan läsa secpack...

Om du har lagt över anySIM med iNdependence så hamnar den under User. Detta även om du är i System innan. Så blev det för mig när jag la in Installer.app iaf. Jag använde Cyberduck för att lägga anySIM i /Applications, och det funkade utmärkt.

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-24 14:28

Fin guide:) Ska ge mig på den snart och testa:)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 14:44

Gjorde en restore på iphonen och började från början. Men får fortfarande samma fel "Unlock Failure, couldn't load the secpack data".... SUCK Såg att det blev något skumt när jag körde virginize-stegen. O där kommer nästa fråga, om man kör en restore ska man fortfarande köra viriginize-stegen då...

Ursprungligen av sEia:

SUCK Såg att det blev något skumt när jag körde virginize-stegen.

När du gjorde det första gången, vad var din utgångspunkt? En 1.0.2-telefon upplåst med vilken metod? Hade du gjort något annat med den?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 15:02
Ursprungligen av Adrian B:

När du gjorde det första gången, vad var din utgångspunkt? En 1.0.2-telefon upplåst med vilken metod? Hade du gjort något annat med den?

Den var från ifun så jag antar att den var 1.0.2 med iUnlock!

Ursprungligen av sEia:

Den var från ifun så jag antar att den var 1.0.2 med iUnlock!

Ja, det ska stämma. Och du genomförde alla steg rätt i virginize-delen?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-10-24 15:30

Jahapp, då har man en halv iPhone då... Följde iFun-instruktionerna till fullo och allt såg att fungera exakt som det skulle, hela vägen. Efter att jag kört anySIM dock så kommer det bara upp att den inte kan ta emot och skicka samtal och det går heller inte att aktivera WiFi:n.

Min analys är att jag nog får försöka nedgradera till 1.0.2. Jag har seczone-backuppen kvar, men hur använder man den? och nu när jag inte kan wifi:a till den, hur sjutton gör jag då?

Förslag?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 15:35

Hmm min har blivit väldigt skum, efter ett par försök kan jag nu inte längre restore'a ner den till 1.0.2 o Jailbreaka den där.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 15:56

Om man vill ha tillbaka 1.0.2 funkar det med en restore sen apptapp och sedan aktivera med independence o låsa upp med senaste anySIM?

Bevaka tråden