Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

för mig brukar det vara en mapp med zipnamnet sen mappen med moddarna. se till att du har rätt mapp i addons efter det ska det funka fint

  • Medlem
  • 2007-10-22 10:00

Jorå, addonsen har du placerat rätt (tror jag), sen är det bara att i det fönster som kommer upp där du väljer vem du vill spela, att trycka på Addonsknappen nere till vänster och sen välja vem som ska få vilka addons osv... sen ska det rulla. Är det så att dina addons är Out of Date, vilket händer med nya patchar tex, så kan du tvinga att använda dom. Men problemet är att alla kanske inte fungerar då.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-28 08:32
Ursprungligen av Ziggy:

Jorå, addonsen har du placerat rätt (tror jag), sen är det bara att i det fönster som kommer upp där du väljer vem du vill spela, att trycka på Addonsknappen nere till vänster och sen välja vem som ska få vilka addons osv... sen ska det rulla. Är det så att dina addons är Out of Date, vilket händer med nya patchar tex, så kan du tvinga att använda dom. Men problemet är att alla kanske inte fungerar då.

Låter bra, men den knappen i loginfönstret dyker aldrig upp, så nåt lurt är det.

Kan man få fel version (PC)? Borde ju inte vara så eftersom jag lyckats packa upp den i OSX.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-28 08:42
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Låter bra, men den knappen i loginfönstret dyker aldrig upp, så nåt lurt är det.

Kan man få fel version (PC)? Borde ju inte vara så eftersom jag lyckats packa upp den i OSX.

EDIT: Löste det själv. Hade från början lagt in hela Addon-rotmappen i rätt directory. Ändrade nu så att jag la alla undermappar där istället. Då funkar det!

10.5 + WoW vad säger ni? Någon skillnad?
En för mig... fläktarna går som om jag hade en PPC version installerad.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

10.5 + WoW vad säger ni? Någon skillnad?
En för mig... fläktarna går som om jag hade en PPC version installerad.

Inte provat själv, men någon annan har.
http://www.wowinsider.com/2007/10/26/leopard-plays-well-with-wow/

WoW på ppc mini?

Hej!
Jag har funderat på att börja lira lite WoW, har dock inte så mycket att köra med. Jag har en PPC Mini på 1,25 GHz, 1GB imnne och något separat grafikkort på 64 MB tror jag. Eftersom jag saknar ljud in så behöver jag ett USB ljudkort att koppla in ett headset i. Tror ni att det fungerar med denna config? Jag lirade senast Diablo II så mina krav på snygg grafik är modesta, men det måste ju gå att spela så klart.
Era tankar och ev. förslag på USB-ljudkort mottages tacksamt.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

10.5 + WoW vad säger ni? Någon skillnad?
En för mig... fläktarna går som om jag hade en PPC version installerad.

På nåt sätt känns det som om spelet flyter på lite bättre under Leopard. Fast jag vet inte om det bara är jag och lite önsketänk som skapar den upplevelsen...

Å det negativa får jag betydligt högre ping och betydligt fler och längre lagg under Leopard. Dock kanske lite för tidigt att säga nåt än, har ju varit med om serverspecifika dalar under hela helger tidigare, så det kanske bara är en sån som spökar. Time will tell.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

10.5 + WoW vad säger ni? Någon skillnad?
En för mig... fläktarna går som om jag hade en PPC version installerad.

Jag har 3 warlocks på Argent Dawn (RP server) och min framrate är bättre nu sedan 10.5
Spelar på en PowerMac Digital Audio.

Och alla mina warlocks har olika speccs förstås samt så är dom Gnomes. Den enda logiska rasen för Warlocks.
Verkar det logiskt att en stor grön gubbe måste summona en pytteliten imp för att få hjälp?

Allt fungerar som under 10.4 det är bara det att fläktarna går på ett högre varvtal.
Känns som spelet helt plötsligt blev tyngre att driva runt och det på så sätt skapar mer värme.

PPL!!!!!

macbook pro update för graffakortet! tydligen fick jag hämta updaten själv! vet inte hur det funkar men ska tydligen lösa "ryck"-effekten!

.:update:.

alla problem lösta!

GÖTT

Senast redigerat 2007-11-03 14:03
Ursprungligen av willhaven1980:

macbook pro update för graffakortet! tydligen fick jag hämta updaten själv! vet inte hur det funkar men ska tydligen lösa "ryck"-effekten!

Länk?

Men det hörs på lång väg att alla in spelar i det förkastliga förhatliga allience delen.
Yiack!
For the horde!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Men det hörs på lång väg att alla in spelar i det förkastliga förhatliga allience delen.
Yiack!
For the horde!

Då är det rätt åt dig

Viva la Alliance!!

jag brukar drewla med en kompis, men han har fått tbc så guilden packade ihop direkt. Igår gled vi omkring i hans dkw (nuvarande audi), sjukt sunkigt jämfört med nya Zelda! Men hursomhelst så är min poäng att updaten gjorde så att lard assen inte groupar längre när man får grupphäng. Jobbigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 12:11
Citat:

Den enda logiska rasen för Warlocks.

Pffffs… Undead är den enda logiska rasen för Warlocks! Det enda logiska för en Gnome är nog at 98% av sitt liv stå vid sprit-resern…

Av min erfarenhet fungerar wow bättre i Leopard än Tiger. Kör på en DualCore G5.

Rackarns vad många vi är som spelar WoW här.

Ska vi inte ta och välja en server, spela horde och skapa oss ett gäng lvl 19/29/39 twinks och pvp eller nåt?

Ungefär som Cult of Mac men än mer casual?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-11-06 14:48
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Rackarns vad många vi är som spelar WoW här.

Ska vi inte ta och välja en server, spela horde och skapa oss ett gäng lvl 19/29/39 twinks och pvp eller nåt?

Ungefär som Cult of Mac men än mer casual?

Jag är på fast inte för 19/29/39 twinks pvp utan för att spela vanligt.
Skulle kunna tänka mig att damma av min shaman som stannade på lvl 54.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Rackarns vad många vi är som spelar WoW här.

Ska vi inte ta och välja en server, spela horde och skapa oss ett gäng lvl 19/29/39 twinks och pvp eller nåt?

Ungefär som Cult of Mac men än mer casual?

jag är med.. Har en Hunter och en Priest som jag kör lite då och då med..
För övrigt håller jag med om att Undeads är de riktiga warlocks.. dessutom dansar de bäst.

Jag tänkte mest på att detta inte ska bli våra main karaktärer och då inte kommer offra så mycket tid på dem och således inte ställa så hägra lvl krav på dem mest för skoj.
Då är lvl 19 rätt lämpligt det går snabbt att ta sig dit och för att inte lvla kan vi härja i pvp. Eller så skapar vi två pvp-lag ett horde och en alliance så slaktar vi varandra?
Helst på en server där ingen får någon fördel med en massa pengar från andra karaktärer.

Genjuros har ingen nämnt som sin spelserver, ska vi ta den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 17:01

WoW Insider har ett bra Mac-tips idag om hur man återställer sina Exposé-tangenter efter att ha spelat WoW. Jag gissar att jag inte är den enda som lidit av det här...

Ursprungligen av berdan:

WoW Insider har ett bra Mac-tips idag om hur man återställer sina Exposé-tangenter efter att ha spelat WoW. Jag gissar att jag inte är den enda som lidit av det här...

Nix du är inte den ende, fast jag kopplade det inte direkt till Wow. Tackar

hur mycket jag skulle vilja lira med andra mac-users så har jag nog inte tid =/ fullt upp med raidande och trimma min lootlock för areanan =/

Got att någon är med, jag skapade en avatar på Genjuros igår.
En BE Hunter vid namn Sindorai. Just nu lvl 9.
Jag valde på kriterierna, klass jag aldrig spelat och ras jag aldrig spelat.
Jag lider redan svåra kval pga av pengabristen...

Gillet har jag redan namngivit men inte skapat.
Gillet ska heta: Hård

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Got att någon är med, jag skapade en avatar på Genjuros igår.
En BE Hunter vid namn Sindorai. Just nu lvl 9.
Jag valde på kriterierna, klass jag aldrig spelat och ras jag aldrig spelat.
Jag lider redan svåra kval pga av pengabristen...

Gillet har jag redan namngivit men inte skapat.
Gillet ska heta: Hård

Så det är fritt för vem som helst här då att komma in och skapa en figur? Har aldrig spelat horde tidigare

Oh ja! Kom!

Jag kan inte se den servern i min lista. Beror det på att jag inte har BC installerat eller?

Nej servrarna ska inte neka tillträde för att du inte har TBC.
Leta en gång till.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nej servrarna ska inte neka tillträde för att du inte har TBC.
Leta en gång till.

Hehe listan var lång och jag tittade bara på den översta delen

Min helt nya figur är en Troll Rouge som heter Toothferry (stora utstående tänder, roströd tuppkam och ett fånigt ansiktsuttryck)

Senast redigerat 2007-11-07 17:02
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-11-07 16:19

Jag är inte så sugen på att levla en ny gubbe, men jag har en shaman på lvl 54 eller så som jag gärna flyttar.
Men det beror ju på om det bara ska spelas pvp.

Bevaka tråden