Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det någon som testat AccessUSA, http://www.myus.com/ ? Verkar vara ett alternativ till JetCarrier. Tar 25 dollar för att ta emot ett 2kgs paket i USA och skicka vidare express till Sverige enligt deras hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 11:48
Ursprungligen av svantet:

Är det någon som testat AccessUSA, http://www.myus.com/ ? Verkar vara ett alternativ till JetCarrier. Tar 25 dollar för att ta emot ett 2kgs paket i USA och skicka vidare express till Sverige enligt deras hemsida.

verkar ju nice.. men problemet kvarstår.. om man får 1.1.1 ..eller 1.1.2 :/
kanske inte gör nått om man får 1.1.2 bara o väntap å hackarna ? :/

verkar kosta att bli medlem dock.. månadskostnad

Ursprungligen av svantet:

Är det någon som testat AccessUSA, http://www.myus.com/ ? Verkar vara ett alternativ till JetCarrier. Tar 25 dollar för att ta emot ett 2kgs paket i USA och skicka vidare express till Sverige enligt deras hemsida.

Jag har en address hos MYUS och har tidigare använt denna för att köpa iPhones. Tyvärr så skeppar inte Apple till MYUS längre. Se svar från MYUS kundsupport nedan:

"Unfortunately we are no longer able to purchase items through Apple.com anymore. They will no longer ship to us as we are a freight forwarding company and they do not want us to export their merchandise."

Är det någon här som haft paket på batch 178 som ser att posten i sverige har tagit emot paketet? För mig står det bara: "Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren". Det verkar tyvärr som att det inte går allt för fort för JetCarrier...

Ursprungligen av bjoernEn1:

Är det någon här som haft paket på batch 178 som ser att posten i sverige har tagit emot paketet? För mig står det bara: "Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren". Det verkar tyvärr som att det inte går allt för fort för JetCarrier...

Så här svarade dom i ett mail för en timma sen:
"Vi har kjørt dem til posten i strømstad i dag"

Så räkna med en lång väntan, jag gissar på onsdag torsdag nästa vecka, mina batch 178-vänner!

Mitt batch 178-paket har landat hos posten i Strömstad idag kl 13.42, så förhoppningsvis är det framme på tisdag om posten jobbar på bra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-09 20:09
Ursprungligen av bjoernEn1:

Mitt batch 178-paket har landat hos posten i Strömstad idag kl 13.42, så förhoppningsvis är det framme på tisdag om posten jobbar på bra.

Hehe, min ligger lite före. Landade 13:41 i Strömstad.

Ursprungligen av Jfm010:

Hehe, min ligger lite före. Landade 13:41 i Strömstad.

Och nu är dom i Göteborg!
2007-11-09-20:25-Göteborg-Försändelsen har sorterats

Posten jobbar väl på helgen också eller hur? Det här måste ju betyda att vi har dom på måndag!?

Ursprungligen av svantet:

Och nu är dom i Göteborg!
2007-11-09-20:25-Göteborg-Försändelsen har sorterats

Posten jobbar väl på helgen också eller hur? Det här måste ju betyda att vi har dom på måndag!?

Nu har dom även skickat ut avisering. Jag skulle tippa att paketen kommer fram tidigast måndag, tisdag mest troligt. Kommer det inte på måndag kan man ju alltid kolla på avin och se när

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-09 22:12
Ursprungligen av svantet:

Och nu är dom i Göteborg!
2007-11-09-20:25-Göteborg-Försändelsen har sorterats

Posten jobbar väl på helgen också eller hur? Det här måste ju betyda att vi har dom på måndag!?

Tror också att vi har dom på måndag:
2007-11-09 21:13 Posten Brevavisering har skickats till mottagaren

Sitter också i Gbg

Ang JetCarrier:
Måste bara fråga(vet inte om det finns svar på det här i tråden), men vad är det för "Docs" (ja, dokument fattar jag ju) vid punkt "[6]" under "BOOK AIR"?
Kvitton etc?
Ska nämligen använda dem till något annat än iPhone, men är ändå ute efter hjälp.
Tack för svar!

Ursprungligen av theplague:

Ang JetCarrier:
Måste bara fråga(vet inte om det finns svar på det här i tråden), men vad är det för "Docs" (ja, dokument fattar jag ju) vid punkt "[6]" under "BOOK AIR"?
Kvitton etc?
Ska nämligen använda dem till något annat än iPhone, men är ändå ute efter hjälp.
Tack för svar!

Du har fattat rätt, det är en länk till att ladda upp/e-posta kvitton osv.

Hur kan dom avisera när inte paketet är framme? Jag trodde man aviserade att paketet fanns att hämta? Jag menar, mitt paket ska t Sthlm.

  • Medlem
  • 2007-11-09 22:36
Ursprungligen av svantet:

Hur kan dom avisera när inte paketet är framme? Jag trodde man aviserade att paketet fanns att hämta? Jag menar, mitt paket ska t Sthlm.

Det kallas e-avisering. Man(butiken som skickat försändelsen) tex mailar till posten så skriver dom ut och skickar en avi till dig. På avin står det "försändelsen kan hämtas tidigast YYYY-MM-DD HH:NN", vilket är en tidpunkt då försändelsen ska vara framme, posten räknar ut den åt avsändaren.

Okej, då får vi hoppas att paketet är framme på måndag samtidigt som aviseringen! Oddsen är väl rätt goda ändå. SKÖNT

Har precis beställt en iPhone via ebay. Nu hoppas jag bara på att jag får telefonen.
Säljaren hade 100% i kritik så de var ju ett gott tecken.

Frakten skulle ta från 2-9 dagar så jag hoppas på att då den nästa vecka nån gång.
Det kommer bli de segaste dagarna i mitt liv, men det kommer bli en spännande väntan..

Hoppas verkligen att den kommer fram så att jag inte blir lurad..

Jo, tänkte säga att vi som beställde m JetCarrier batch 178 fick våra lurar idag! Hurra. Är totalt nöjd. Eller, tja lite grejer saknar jag väl, men på det stora hela, en underbar maskin.

Ursprungligen av svantet:

Jo, tänkte säga att vi som beställde m JetCarrier batch 178 fick våra lurar idag! Hurra. Är totalt nöjd. Eller, tja lite grejer saknar jag väl, men på det stora hela, en underbar maskin.

jag hade också på batch 178 och min lur har ännu inte anlänt.. det har väl och göra med att jag bor uppe i norrbotten också, posten är inte så ivriga på att skicka paketen lika fort hit antar jag..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-13 11:35

"Thank you for your interest in Apple's iPhone. You have exceeded our iPhone purchase maximum for online sales, and we areunable to process your order. Thank you again for your interest in Apple. "

när jag försökte från Jetcarrrier.. skrev jag bara fel eller?.. på namn skrev jag mitt.. men borde skrivit jetcarrier xxxxxxx , men det borde ju inte göra nån skillnad?:S

  • Medlem
  • 2007-11-13 21:24
Ursprungligen av zwich:

"Thank you for your interest in Apple's iPhone. You have exceeded our iPhone purchase maximum for online sales, and we areunable to process your order. Thank you again for your interest in Apple. "

när jag försökte från Jetcarrrier.. skrev jag bara fel eller?.. på namn skrev jag mitt.. men borde skrivit jetcarrier xxxxxxx , men det borde ju inte göra nån skillnad?:S

Jag fick också samma svar. Verkar som Apple har spärrat jetcarrier.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-15 11:14

Är version 1.1.2 förinstallerad idag ?

Om man idag köper en iPhone i NY. Vet någon om 1.1.2 då redan är installerad ?

/Fredrik

Vad har det här med nyhetstips att göra?

Men för att svara så kan man inte veta säkert på ett tag. Alltså, det finns folk som helt nyligen lyckats köpa iPhone med 1.0.2 i Applebutik
Dock inte i NY, men jag har läst om exempel både i L.A och nån stad i centrala USA.

Senast redigerat 2007-11-15 17:38
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-28 01:25

Jag lyckades köpa en iPhone med 1.0.0 från USA den 9 novemeber. Men detta handlar ju om tur. Fast om du handlar i en liten stad så finns det nog stor möjlighet att dom har kvar dem gamla versionerna! Lycka till!

  • Medlem
  • 2007-11-15 15:07

Min lur kommer inhandlas under dagen eller morgondagen i Las Vegas. Kan man utgå ifrån att jag får en 1.1.2 eller har jag chans på en 1.1.1 tro?

Ursprungligen av majk:

Min lur kommer inhandlas under dagen eller morgondagen i Las Vegas. Kan man utgå ifrån att jag får en 1.1.2 eller har jag chans på en 1.1.1 tro?

Kolla mitt svar här:
http://www.99.se/1397251-post2.html

Liten fråga om iphonarna hos International Orders ;

Det verkar finnas tre typer :

Apple iPhone 8GB New in box $599

iPhone 8Gb International Unlocked version $625.69

iPhone 8GB Unlocked International Firmware v.1.1.1 with Kit $699

Vilken skall man beställa för att få till stånd en framgångsrik upplåsning enligt guiderna på denna sajt ? Räcker det med 599-dollar-varianten ? Är $599 en 1.1.1-version ?

Kan man själv uppdatera firmware i efterhand om det släpps nya versioner ?
T ex det här att det tydligen kommit ut en nyare version än 1.1.1, kan telefoner med äldre firmware uppdateras av kunden själv ?

/gunnar

Ursprungligen av gunnar123:

Kan man själv uppdatera firmware i efterhand om det släpps nya versioner ?
T ex det här att det tydligen kommit ut en nyare version än 1.1.1, kan telefoner med äldre firmware uppdateras av kunden själv ?

/gunnar

Firmware uppdateringar släpps med jämna mellanrum till iPhone genom iTunes.
Dock ska man vara försiktig med att uppdatera upplåsta telefoner eftersom att upplåsningen antagligen slutar fungera.

Hoppas att det gav lite klarhet.

// Viktor B

Ursprungligen av gunnar123:

Liten fråga om iphonarna hos International Orders ;

Det verkar finnas tre typer :

Apple iPhone 8GB New in box $599

iPhone 8Gb International Unlocked version $625.69

iPhone 8GB Unlocked International Firmware v.1.1.1 with Kit $699

Vilken skall man beställa för att få till stånd en framgångsrik upplåsning enligt guiderna på denna sajt ? Räcker det med 599-dollar-varianten ? Är $599 en 1.1.1-version ?

Kan man själv uppdatera firmware i efterhand om det släpps nya versioner ?
T ex det här att det tydligen kommit ut en nyare version än 1.1.1, kan telefoner med äldre firmware uppdateras av kunden själv ?

/gunnar

Jag skulle helt klart tipsa om detta. Upplåsningen är sjukt simpel.
Om du garanterat får 1.1.1 vet jag inte. Du kan väl be om det, annars får du upp- eller nedgradera den till 1.1.1, vilket heller inte verkar så svårt.
Men annars måste jag säga att det på forumet tipsats om bra mycket billigare ställen att köpa en låst(eller upplåst med för den delen) iPhone.
Du kanske inte bryr dig om den där extra tusenlappen(vilket du ändå visar lite på eftersom du frågar om $599-varianten), men om du gör det är det värt att kolla de andra alternativen. Leta lite på forumet så ska du nog hitta endel. Börja med att lusläsa den här tråden.
Främst förespråkar jag en låst iPhone för att du ska ha full kontroll på vad som är gjort med den och sedan ha koll på hur du ska uppdatera och lägga till nya applikationer. Tro mig det kommer du vilja.
Bara på de 48 timmar jag har varit iPhoneanvändare har jag lärt mig massor och "förbättrat" iPhonen bra mycket med olika användningsområden.

  • Medlem
  • 2007-11-15 18:52
Ursprungligen av gunnar123:

Apple iPhone 8GB New in box $599

iPhone 8Gb International Unlocked version $625.69

iPhone 8GB Unlocked International Firmware v.1.1.1 with Kit $699

Vilken skall man beställa för att få till stånd en framgångsrik upplåsning enligt guiderna på denna sajt ? Räcker det med 599-dollar-varianten ? Är $599 en 1.1.1-version ?

/gunnar

Är du beredd att ge 4.700:- för en 1.1.1:a (upplåst eller inte) så kan du få den idag!

Bevaka tråden