Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-23 11:45

1:
På denna länk: http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns
som tipsades om tidigare på forumet står följande status på upplåsning av "1.1.2":
Yes (w/ workaround)
(run anySIM 1.2.1u on 1.0.2)

Betyder detta att de har lyckats låsa upp "1.1.2" nu?

2:
På (OOB) så står status NO. Finns här någon som kan förklara för mig (okunnige-men-o-så-iPhone-sugne) vad OOB är för något?

Ursprungligen av Goteman:

1:
På denna länk: http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns
som tipsades om tidigare på forumet står följande status på upplåsning av "1.1.2":
Yes (w/ workaround)
(run anySIM 1.2.1u on 1.0.2)

Betyder detta att de har lyckats låsa upp "1.1.2" nu?

2:
På (OOB) så står status NO. Finns här någon som kan förklara för mig (okunnige-men-o-så-iPhone-sugne) vad OOB är för något?

Kolla tabellen under "Status Overview" - när "Unlocking"-cellen för "1.1.2 (OOB)" ändras till "Yes" blir det party. Då går det att ringa och sms:a på iPhone 1.1.2 OOB, där OOB står för "Out Of the Box", dvs att den köptes med 1.1.2 på.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-23 12:53

Skall åka till Texas och passa på att införskaffa en iPhone i mitten på December men man kan ju inte förneka att man är lite nervös över hurvida de kommer att lyckas hacka 1.1.2 OOB.

Men vad vet jag, det kanske inte handlar om ett "OM" utan bara ett "NÄR". Någon med teknisk insikt som känner för att dela sin åsikt om hur sannolikt ett "unlock hack" är på telefoner med förinstallerat 1.1.2?

Give me some hope!

Ursprungligen av Goteman:

Men vad vet jag, det kanske inte handlar om ett "OM" utan bara ett "NÄR". Någon med teknisk insikt som känner för att dela sin åsikt om hur sannolikt ett "unlock hack" är på telefoner med förinstallerat 1.1.2?

Give me some hope!

Utifrån vad jag läst verkar det som om situationen är rätt knepig än så länge. Den bugg i gamla bootloadern som gjorde att man kunde skriva om baseband är tilltäppt och då blir allting mycket svårare, nu måste dom hitta en helt ny väg in. Vilket som säkert gör till slut, men om det tar 2 dagar, 2 veckor eller 2 månader (eller mer) är förstås svårt att veta.

Köpa iPhone i Chicago till Sverige Frågor!

Hej!

Jag ska dra över till Chicago första veckan i december och undrar om jag kan köpa hem iPhones till farsan och kompisarna?

Kan man inte handla med kontanter längre?
Gäller bara amerikanska kreditkort?
Finns det en spärr på 2st iPhones per kreditkort?
Är alla som säljs 1.1.2? och när ungefär kan det beräknas vara crackat?
Är det lönt att köpa till kompisarna i Sverige eller ska de vänta på en svensk release?
Kommer jag igenom tullen;)?

Tack på förhand!:)

/Victor

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-23 15:02
Ursprungligen av Victorinho:

Kan man inte handla med kontanter längre?
Gäller bara amerikanska kreditkort?
Finns det en spärr på 2st iPhones per kreditkort?
Är alla som säljs 1.1.2? och när ungefär kan det beräknas vara crackat?
Är det lönt att köpa till kompisarna i Sverige eller ska de vänta på en svensk release?
Kommer jag igenom tullen;)?

/Victor

Enligt vad jag har läst gäller varken kontanter eller "present-kreditkort" längre i Apple butiker. De ska nu ha en spärr på 2 telefoner / kreditkort i samtliga butiker.

Man skulle ju kunna köpa in telefonen och avvakta. Det känns ok tycker jag så länge jag kan använda den som en iTouch 8GB under tiden. Det finns väl ingen som hindrar att man gör det. Eller är det någon som har koll på om man då behöver göra någon sorts aktivering som ställer till bekymmer för eventuell framtida upplåsningsmjukvara.

Ursprungligen av Victorinho:

Kan man inte handla med kontanter längre?
Gäller bara amerikanska kreditkort?
Finns det en spärr på 2st iPhones per kreditkort?
Är alla som säljs 1.1.2? och när ungefär kan det beräknas vara crackat?
Är det lönt att köpa till kompisarna i Sverige eller ska de vänta på en svensk release?
Kommer jag igenom tullen;)?

No offence, men jag tror du lyckades ställa samtliga frågor som redan ställts och besvarats ett antal gånger.

En pod Touch kostar ca 2800:-, om man då ev. kanske till och med kan ringa på den (Iphone 1.1.2. och har köpt den för ca 2700:- så är det ju lätt värt det!... så resonerar jag i alla fall för att övertyga mig själv. Har syrran i N.Y. i skrivande stund. Har gett henne nogranna instruktioner ;-). Har dock inte fått OK än att hon köpt en :-|

Kolla in denna tråd annars. Lätt den bästa vad gäller 1.1.2 unlocking tycker jag. Killarna/tjejerna verkar faktiskt ha nått på gång!
http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=16571

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-23 23:57
Ursprungligen av The_Morgue:

En pod Touch kostar ca 2800:-, om man då ev. kanske till och med kan ringa på den (Iphone 1.1.2. och har köpt den för ca 2700:- så är det ju lätt värt det!... så resonerar jag i alla fall för att övertyga mig själv.

Faktiskt! Enda potentiella nackdelen man får stå ut med för samma $399 är att man får en (i värsta fall) 8GB iTouch istället för en 16GB. Men som du säger, de saknade 8GB:en (eller om man så vill $100 mer) köper en chans att förmodligen få äga en dröm-nalle!

Det enda jag är rädd för är att jag inte vet något om detaljer som aktivering, mm. Är det bara att köra på med allt (precis som om den vore en iTouch) tills vidare i väntan på en ny upplåsning, eller riskerar man att sabba något genom att börja använda den?

Någon som prövat?

Glöm inte att det blir en iPod touch med högtalare!

Ursprungligen av Adrian B:

Glöm inte att det blir en iPod touch med högtalare!

????
Menar du att det INTE går att använda lurarna för att lysna på musiken om Iphonen ej är upplåst?:confused:

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-24 02:08

Nej nej! Bara att det innebär en EXTRA liten bonus från den vanliga iPod Touchen

Tänk bara vad glada alla på morgon-bussen kommer bli när man bestämmer sig för att dela med sig av sitt dunka dunka genom sin nya iPhone högtalare

Ursprungligen av Goteman:

Nej nej! Bara att det innebär en EXTRA liten bonus från den vanliga iPod Touchen

Tänk bara vad glada alla på morgon-bussen kommer bli när man bestämmer sig för att dela med sig av sitt dunka dunka genom sin nya iPhone högtalare


Så klart.
Denna "spänning" såtter tydligen sina spår på tankeverksamheten.

Syrran har fortfarande inte köpt någon Iphone åt mig, men de sa att de kanske paserade Soho idag. Men om de inte gjorde det så kan hon inte köpa någon åt mig, de åker hem imorgon.:'(

Ursprungligen av Goteman:

Nej nej! Bara att det innebär en EXTRA liten bonus från den vanliga iPod Touchen

Japp, precis vad jag menade.

Ursprungligen av Goteman:

Tänk bara vad glada alla på morgon-bussen kommer bli när man bestämmer sig för att dela med sig av sitt dunka dunka genom sin nya iPhone högtalare

Heh, näe, det kanske man vill slippa. Men om man t.ex. drar fram sin touch och vill visa en kul film på YouTube för några vänner, då hade högtalarna varit riktigt användbara. När jag jämförde iPhone och iPod touch kändes det som en av de större missarna på iPod touch.

Ligger nått i det.

Nu är i alla fall två st Ipod Touch MED högtalare (Iphones 1.1.2 v.46) på väg hem från US!
Inköpt på Soho för 399$+tax.

  • Medlem
  • 2007-11-25 21:34

En bekant till mig blev av med sin iPhone idag på planet, dom hade kollat igenom bagaget och lämnat en lapp att dom gjort det, allt låg kvar, förutom telefonen...

Tänk på att alltid ta med värdesaker som handbagage!

Ursprungligen av JGG:

En bekant till mig blev av med sin iPhone idag på planet, dom hade kollat igenom bagaget och lämnat en lapp att dom gjort det, allt låg kvar, förutom telefonen...

Va?? Hade de lämnat en lapp? Vad stod det på den?

Jag köpte en iPhone i Boston igår, säljaren var snäll nog att plocka fram en lur tillverkad v.41 )

En kompis ska åka till Miami om 1 månad och skall handla hem 2 iphones.
Hur sker betalningen?
Läste i faq att Apple Store inte längre tar emot kontanter utan enbart kort? för att motverka mer än 2 köp av iphone
Kan man köpa Iphone med svenskt bankkort i USA?

Hur skall man gå till väga?

tack på förhand

  • Medlem
  • 2007-11-26 20:59

Ja du kan enbart betala med kort. Ja du kan bara köpa två per kort. Ja det fungerar med svenska kort.

Ursprungligen av sääbää:

En kompis ska åka till Miami om 1 månad och skall handla hem 2 iphones.
Hur sker betalningen?
Läste i faq att Apple Store inte längre tar emot kontanter utan enbart kort? för att motverka mer än 2 köp av iphone
Kan man köpa Iphone med svenskt bankkort i USA?

Hur skall man gå till väga?

tack på förhand

Hej!

Jag funderar på att köpa en via Ebay eftersom att Jetcarrier inte fungerar(?) längre.
Undrar därför om någon kan berätta om vilken säljare de köpte av och om allt gick bra och vad det totala priset hamnade? Jag är ungefär beredd att lägga lite mer än 3500-3600.

// Gustav J

Ursprungligen av Gustav_LKPG:

Hej!

Jag funderar på att köpa en via Ebay eftersom att Jetcarrier inte fungerar(?) längre.
Undrar därför om någon kan berätta om vilken säljare de köpte av och om allt gick bra och vad det totala priset hamnade? Jag är ungefär beredd att lägga lite mer än 3500-3600.

// Gustav J

Jag köpte en iPhone i måndags av en försäljare som kallar sig för zzvi3ti3oi83zz.
Leveransen väntas i mitten på nästa vecka, om inte tullen för för sig att ta ut moms och tullavgifter. Jag betalade ink. frakt ganska precis 3790:-. Nu återstår det bara att se om den kommer, så att det inte är någon form av lurendrejjare. Hade utmärkt kommunikation med dem, samt att de fått god kritik av andra iPhone köpare från europa. Så jag hoppas på det bästa.

Kan återkomma med mer feedback när jag har den i min hand, om intresse finns?

En fråga som kanske är lite off topic. Men äre någon som känner till om det är vanligt med köpare som trissar upp priser på heta eBay produkter? Tidigare budgivare i auktionen (och i andra auktioner) hade namn som a**c, b***7 etc. och vissa hade ingen feedback alls. Låter helt klart misstänksamt, eller äre bara jag som är nojjig?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-28 01:31
Ursprungligen av Sigurd:

Jag köpte en iPhone i måndags av en försäljare som kallar sig för zzvi3ti3oi83zz.
Leveransen väntas i mitten på nästa vecka, om inte tullen för för sig att ta ut moms och tullavgifter. Jag betalade ink. frakt ganska precis 3790:-. Nu återstår det bara att se om den kommer, så att det inte är någon form av lurendrejjare. Hade utmärkt kommunikation med dem, samt att de fått god kritik av andra iPhone köpare från europa. Så jag hoppas på det bästa.

Kan återkomma med mer feedback när jag har den i min hand, om intresse finns?

En fråga som kanske är lite off topic. Men äre någon som känner till om det är vanligt med köpare som trissar upp priser på heta eBay produkter? Tidigare budgivare i auktionen (och i andra auktioner) hade namn som a**c, b***7 etc. och vissa hade ingen feedback alls. Låter helt klart misstänksamt, eller äre bara jag som är nojjig?

Detta är mycket vanligt att oftast deras vänner trissar upp priserna på deras varor. Så gör dem desamma tillbaka. På detta vis kan båda sälja sina varor till de pris de vill. Om t.ex. budet skulle bli extremt lågt så kan ju hans vän bidda högst och sedan gör dom ingenting om han vinner, ger bara varandra bra feedback. Detta är ju såklart en vinst för båda, alltså gör många detta!

Men sålänge du ger ett bud på ett pris du är beredd att betala så spelar du ju ingen roll för dig

Ursprungligen av Sigurd:

Jag köpte en iPhone i måndags av en försäljare som kallar sig för zzvi3ti3oi83zz.
Leveransen väntas i mitten på nästa vecka, om inte tullen för för sig att ta ut moms och tullavgifter. Jag betalade ink. frakt ganska precis 3790:-. Nu återstår det bara att se om den kommer, så att det inte är någon form av lurendrejjare. Hade utmärkt kommunikation med dem, samt att de fått god kritik av andra iPhone köpare från europa. Så jag hoppas på det bästa.

Kan återkomma med mer feedback när jag har den i min hand, om intresse finns?

Oj det blev ganska dyrt. Men det kanske är värt besväret om man får den levererad utan större problem. Ingen annan som har någon de har köpt av som de kan rekommendera? Har dock ett problem då jag aldrig handlat på E-Bay förut och har 0 i feedback. En del är ju tyvärr inte villiga att acceptera det.

Gjorde också mitt första eBay köp igår. $570 med frakt, sen får man hoppas den slinker förbi tullen. Men sitter nu och väntar på att få ett mail med trackingnummer eftersom han skulle skicka telefonen idag. Lite orolig är man väl, men får hoppas man inte blir blåst.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-12-02 14:25

Finns det någon här som köpt en iPhone som kan svara mig om det går att använda MAIL-funktionen på telefonen även om man inte lyckats låsa upp den än?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-12-02 19:56
Ursprungligen av Goteman:

Finns det någon här som köpt en iPhone som kan svara mig om det går att använda MAIL-funktionen på telefonen även om man inte lyckats låsa upp den än?

jag har en iphone med senaste oob och har kort jailbreak pa den. Mail funkar utan problem, det enda som inte funkar ar val att ringa ifran den. Skriver detta inlagg med telefonen

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-12-02 23:45
Ursprungligen av unicum:

jag har en iphone med senaste oob och har kort jailbreak pa den.

Har du någon bra länk till en sida som visar hur man kör jailbreak? Är det svårt/riskabelt?

Goteman, du kanske skulle överväga att ställa din frågor i rätt tråd? Dom har inget med USA-import att göra. Lättare att få svar om du frågar på rätt ställe.

Väntar på min telefon som fraktas av USPS. Men deras sida har inte uppdaterat sig sedan den 30e november. Kan man inte spåra paketen när de kommer utanför USA?

När paketet kommit innanför sveriges gränser kan du spåra det hos posten.se precis som du gör med ett paket med kolli id.

Bevaka tråden