Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hmm, låter fullständigt lockande förstås det där!

Har förvisso alldeles för många gubbar och gummor som redan idag inte får tillräckligt med attention, på Hellscream - men vad tusan, en ensam stackare på Genjuros kan väl funka det också.

Vi skapar en char av valfri ras och klass, levelar upp i respektive startområde och möts sedan i Orgrimmar eller nåt?

Ursprungligen av Michael Hammarström:

Hmm, låter fullständigt lockande förstås det där!

Har förvisso alldeles för många gubbar och gummor som redan idag inte får tillräckligt med attention, på Hellscream - men vad tusan, en ensam stackare på Genjuros kan väl funka det också.

Vi skapar en char av valfri ras och klass, levelar upp i respektive startområde och möts sedan i Orgrimmar eller nåt?

Mattias och jag är redan igång men det behövs fler om vi ska kunna skapa ett gille.

Ursprungligen av Michael Hammarström:

Vi skapar en char av valfri ras och klass, levelar upp i respektive startområde och möts sedan i Orgrimmar eller nåt?

Ohja gärna någon klass ni aldrig spelat och ett yrke ni aldrig haft. Bara för att göra det svårare.

Servern är väldigt "grekiskt" har jag upptäckt.
Testade battlegrounds också. Twinks överallt. Satan vad pisk jag fick som en lvl 17 hunter. Det intressanta var att alla hunters hade en gris (boar) som pet. Alla utom jag och en ally som hade en katt som pet.
BG bestod av hunters och rogues.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-14 09:01

Mitt konto fick slut på pengar..

Jag har kommit upp i lvl 10 men ska jag vara ärlig så gillar jag inte att spela horde, känns väldigt avogt. Vissa förändringar som kom med dagens patch gör att jag nog ska lägga mer tid på de alliansfigurer jag redan har, bla en jägare lvl 47 som jag tänkte ta upp till åtminstone 50 innan jag gör en ny paus i januari.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag har kommit upp i lvl 10 men ska jag vara ärlig så gillar jag inte att spela horde, känns väldigt avogt. Vissa förändringar som kom med dagens patch gör att jag nog ska lägga mer tid på de alliansfigurer jag redan har, bla en jägare lvl 47 som jag tänkte ta upp till åtminstone 50 innan jag gör en ny paus i januari.

Avogt att spela horde på vad för sätt?
Jaså du tar en planerad paus då och då?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Avogt att spela horde på vad för sätt?
Jaså du tar en planerad paus då och då?

Vet inte hur jag ska beskriva det men det känns som om jag jobbar för den onda sidan fast jag egentligen inte vill - alltid ett sätt att visa att jag nog spelar alt tar spel på lite för stort allvar kanske.

Nja pausen var inte planerad men så fort jag kommit igång igen efter min förra paus så kändes det inte längre särskilt kul. Gillet jag var/är med i har tunnats ut och alla lvl70 har hoppat av för att raida. Jag såg att i och med den senaste patchen så har man gjort det enklare för dem som spelar själva att göra just dungeons själva och det är några sådana på min lista: Gnomeragan, Razorfen downs etc.

Tänkte vara visa varför man ska spela horde.
Det är bara horde som har sitt eget rockband!

L70ETC (Level 70 Elite Tauren Chieftain)
I am a murloc
Power of the horde
Hand of blood
Thanks for nothing

Tydligen ska de ha spelat i spelet någongång var hur och när vet jag inte.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-15 03:01
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Tänkte vara visa varför man ska spela horde.
Det är bara horde som har sitt eget rockband!

L70ETC (Level 70 Elite Tauren Chieftain)
I am a murloc
Power of the horde
Hand of blood
Thanks for nothing

Tydligen ska de ha spelat i spelet någongång var hur och när vet jag inte.

Utanför Shattrath under tiden som BLizzard hade en mässa i början av augusti.

Ahhh hehe det där med onda sidan går så sakteliga över så snart du får punktera ryggen på ett par tomtar och långöron. Jag lovar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-14 15:34

Det där om att Horde skulle vara onda ser jag som helt felaktigt. Det är snarare Alliance som ligger bakom mycket skit i spelet som förtryck och allmän förstörelse. Horde försöker bara kämpa tillbaka.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-15 03:13
Ursprungligen av Bugs:

Det där om att Horde skulle vara onda ser jag som helt felaktigt. Det är snarare Alliance som ligger bakom mycket skit i spelet som förtryck och allmän förstörelse. Horde försöker bara kämpa tillbaka.

Att sitta och debattera vilka fantasifigurer som är ondast måste vara bland det nördigaste man kan göra, men jag vill inflika att framförallt de odöda verkar vara genuint onda. I Undercity, i apotekszonen, finns det människo-NPC:er i burar som gör /beg och /cry medan undead-NPC:er utför experiment på dem. I Tirisfal finns det en quest som går ut på att skaffa gift som man sen ger till några tillfångatagna dvärgar. I zonen med RFK (har glömt avd den heter) finns det quests där man ska döda flyktingarna utanför den stängda porten till riket vars namn jag också glömt (har varit nykter från WoW i någon månad nu).

Sedan finns det uppdrag som går ut på att döda dvärgar i Mulgore och Barrens. Men då jag inte har en horde över lvl 32 har jag inte 100%:ig koll.

Jag kör på Bloodhoof, Horde

70 Orc lock
66 UD Priest
54 Belf Hunter

och några inaktiva...

Gillar idén med ett svenskt Mac-guild någonstans!

  • Oregistrerad
  • 2007-11-15 03:19

Ja jäklar, det är exakt en månad sedan jag slutade spela, kom jag på nu. Konstigt, det känns som om det vore längre. Jag har börjat sakna spelet och de bra och vänliga spelarna jag lärde känna, men samtidigt finns det idioter på min server som jag inte ens vill se skymten av igen.

Vi kanske ska lämna Lore-diskussion utanför denna tråd.
Och vilka som är onda eller inte. För det är även det en subjektiv diskussion.
Det är alltid den sida som ser sig som goda som dömer ut den andra som ond.

Så är det några fler som kommer till Genjorus då?
Eller annars är ni alla välkomna på Scarshield Legion; Granadar Gruntsär ett litet gille där min lvl 38 warrior huserar och är officerare.

Nu har jag äntligen fått min Macbook!
Det var den vita varianten med 2,0 GHz Core2Duo
4GB DDR2 5300 (Crucial)
Seagate Momentus 120GB 7200 rpm (utan G-force)

Har alla inställningar i botten och tycker inte att det ser alls lika dåligt ut som på PC med allt i botten. Känns fortfarande ordentligt snyggt. Om jag har allt på max har jag ungefär 15FPS ute i outland och 10FPS i Shattrath. Med allt på lägst har jag 24-40FPS ute och runt 20FPS i Shattrath.

Tycker inte att man ska döma allt efter FPS:en. Känns som att WoW flyter på ett helt annat sätt på en mac, jag trivs absolut med det och kan lätt köra raids i den grafiken, no problem! Har just nu på några höga grejjer men det flesta är på lägsta inställningar.
Hoppas detta hjälpte nån!

ps. Kör mest på Steamwheedle Cartel om någon är intresserad! (rp-nörd ) ds.

Testade igår kombinationen WoW + iTunes, fungerar verkligen bra med fjärren! Men skall det inte gå att få upp låtinfo m.m. direkt i WoW?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-11-26 17:26
Ursprungligen av Gustav.E:

Testade igår kombinationen WoW + iTunes, fungerar verkligen bra med fjärren! Men skall det inte gå att få upp låtinfo m.m. direkt i WoW?

För mig syns det alltid några sekunder när den byter låt.
Finns ju mac-options, kolla där (även om jag inte kan minnas att jag gjort något).

Dessutom kan man binda itunes till tangentbordet och slippa mecka med fjärren.

Ursprungligen av Json_81:

För mig syns det alltid några sekunder när den byter låt.
Finns ju mac-options, kolla där (även om jag inte kan minnas att jag gjort något).

Dessutom kan man binda itunes till tangentbordet och slippa mecka med fjärren.

Ok, jag skall testa igen när jag kommer hem idag, iTunes kanske måste vara igång redan när man startar WoW?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-11-26 19:22
Ursprungligen av Gustav.E:

Ok, jag skall testa igen när jag kommer hem idag, iTunes kanske måste vara igång redan när man startar WoW?

Kanske, jag har alltid igång itunes

  • Medlem
  • 2007-11-29 16:28

Bästa upplevelsen var när jag tog mig in i Netherstorm första gången och i iTunes slumpades låten "Riders on the Storm" med The Doors fram! Mäktigt kan jag säga...

Jag har lite problem med ljudkvaliten på voice chatten i spelet. Det låter risigt. Kör hellre med skype om folk har det. Någon som använder voice chat och har några tips på hur man kan "förbättra" ljudet?

Ursprungligen av Ziggy:

Bästa upplevelsen var när jag tog mig in i Netherstorm första gången och i iTunes slumpades låten "Riders on the Storm" med The Doors fram! Mäktigt kan jag säga...

Jag har lite problem med ljudkvaliten på voice chatten i spelet. Det låter risigt. Kör hellre med skype om folk har det. Någon som använder voice chat och har några tips på hur man kan "förbättra" ljudet?

Jag hörde vad andra sa, men de hörde mig väldigt dåligt när jag körde via externa högtalarnas mic-angång... hur har du micen kopplad?

  • Medlem
  • 2007-11-30 14:56

Jag har den där micen som är inbyggd i iMacens ram.... Antar att det strular, men i Skype funkar det såååå mycket bättre.

Förresten, vad finns det för bra och relativt billiga USB headset?

Skulle testa och se vad alla uppståndelse runt wow var om och ja nu sedan osndags är jag totalt fast i det Så kör på med min undead warrior på shadow song och Mordeth är hans namn level 19 just nu men arbetar på att levla upp han

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-12-26 11:59
Ursprungligen av s_h_a_d_y:

Skulle testa och se vad alla uppståndelse runt wow var om och ja nu sedan osndags är jag totalt fast i det Så kör på med min undead warrior på shadow song och Mordeth är hans namn level 19 just nu men arbetar på att levla upp han

Synd att du valde horde, jag spelar alliance på den servern.

Ursprungligen av Json_81:

Synd att du valde horde, jag spelar alliance på den servern.

aha ...Gillar horde bättre good to be evil

Stackars dig....

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Stackars dig....

haha ja du riktigt synd om mig ...fast lider nog inte så mycket
mer folk omkring en som undrar vad fan man gör

Du valde då rätt sida i alla fall.

Vem vill vara trist människa? Långöra? Tomte eller dvärg? och sist någonslags rymdvarelse?
När man kan vara vandrande skelett, Orch, Troll, kossa på två ben eller långåra med stil?

Senast redigerat 2007-12-26 22:06
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-27 01:44

Försöker dela på en "stack" . Hur?

Ny i WoW och Mac... Crl+klick på pc ska kunna dela en stack (alltså dela upp saker man samlat på sig fler av) men vad blir det på Mac??
Pelle

Bevaka tråden