Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-12-27 11:26
Ursprungligen av ptg:

Ny i WoW och Mac... Crl+klick på pc ska kunna dela en stack (alltså dela upp saker man samlat på sig fler av) men vad blir det på Mac??
Pelle

Shift-click gäller både på PC o Mac

Shift-klick är det som gäller på Mac. Tror jag... blir osäker sitter i ryggraden det där.

Fasen vad skönt det är att ha lämnat rädandet helt!
Jag har helt gått över till pvp med min lvl 70.
Inget mer skrika efter "LF1M Tank".

Nejdå bara joina och punktera ryggarna på de som tror tyg räcker som skydd i strid.
Undrar just om magen jag just tog hand om blev förvånad över 3750 crit i ryggen och sedan nästa smäll på 1475 crit. Sedan en smärta i njurarna och en till smäll på 2235. Han dog sedan stackarn.

"Fasen vad skönt det är att ha lämnat rädandet helt!"

behöver man leta tank när man raidar? *drygar sig lite*

går i valet lr kvalet om jag ska satsa helt på kossan jag lvlar nu och lämna ally för gott efter Illdan går ner men jag vet inte.

Det var ett exempel. Tank är förhållandevis lätt att få tag på men en helare... jag ryser av tanken. Huvva!

Senast redigerat 2007-12-27 14:35
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-12-27 16:26
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det var ett exempel. Tank är förhållandevis lätt att få tag på men en helare... jag ryser av tanken. Huvva!

Olika på olika servrar.
På min är det mycket jobbigare att hitta en tank, och då dessutom hitta en som inte är kass.

• Oregistrerad
  • 2007-12-30 15:16

Precis som jag befarade har mitt gamla gille lagts ner. Synd att något som började så bra spårade ur totalt.

Jag har börjat sakna spelet ibland, men jag ska nog låta det gå ett tag till innan jag provar på nytt.

har börjat köttat min första horde. mycket positivt. kanske är servern men folk är hjälpsamma. händer inte så ofta på min server jag kör ally på. iaf inte när man kör låglv.

är i STV just nu med min söta ko och pvpar som fan. trist att de som är i samma lv måste hämta sin polare lr sin main bara för de åker på stryk. hey sitter du och dricker gnome får jag gratis crit. vad ska jag göra åt saken ,P

Hur gick det nu med 99-gillet? Har ni fått ihop ett gäng?

Har nu levlat kossan till 69 (kvar på Hakkar, suck) och min söta holy-präst till 64 (Jaedenar). Drar mig fortfarande för instanser som helare, har relativt nyligen respeccad till helare från att ha varit Shadow till 62. Lättare att öva i AV

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-01-03 12:10
Ursprungligen av Paschulke:

Hur gick det nu med 99-gillet? Har ni fått ihop ett gäng?

Har nu levlat kossan till 69 (kvar på Hakkar, suck) och min söta holy-präst till 64 (Jaedenar). Drar mig fortfarande för instanser som helare, har relativt nyligen respeccad till helare från att ha varit Shadow till 62. Lättare att öva i AV

Jag insåg min begränsning, gjorde visserligen en gubbe, men de 3 jag spelar på shadowsong tar för mycket tid.
Att vara helare är et lugnt o skönt jobb i instanser om tanken inte är kass. (Eller möjligne om ni har enorm brist på dps).

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-11 12:54

Tjo!

Är det någon som kör Wow på sin macbook santarosa och kan posta lite fps data ( från typ shattrat och outlands )? Är det spelbart på en macbook eller måste man skaffa en pro för att få vettig fps..

//Anders

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-11 13:58

Så föll man då i fällan igen och betalade för en månad för att "testa" lite igen...
En Warlock Alliance på Ravencrest blev det. Starta om på nytt liksom. Hoppas det inte tar för lång tid att lvl bara.

hehe tycker jag känner igen det där... la ner ett par månader i höstas så tänkte jag betala en månad för att prova lite om det var kul igen.
Många hurra rop när jag kom tillbaka nu är jag inne på min andra månad... jäklars.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-11 16:32

WoW=knark

"bara en timme till" eller "bara ett run till"

livsfarligt.
jobbet blir lidande m.m
men det är kul

Har inte spelat min warrior på över 1 år men så fick jag 10 dagar gratis nu över julen från en polare. Körde det på min gamla PB medans jag var hemma hos föräldrarna och blev rätt fast direkt igen, såpass att jag funderar på att börja igen.. Men jag väntar nog till nästa expansion och kanske har då blizzard fixat warrior-klassen. Drömma kan man ju alltid

• Medlem
  • 2008-01-12 18:17

Vad har du för specc på den gamla PB? Flyter det på bra (allt är ju relativt såklart..)? Har funderingar på att köpa en kompis PB men ville kolla bland annat hur wow funkar.

Är Warriors nerfade alltså? Jag tycker dom är jobbiga i BG:s, som hunter försöker jag få iväg dom från mig, men ni har många stuns och rusher... Fury är dessutom ruggigt vassa...

• Oregistrerad
  • 2008-01-12 21:28
Ursprungligen av Ziggy:

Vad har du för specc på den gamla PB? Flyter det på bra (allt är ju relativt såklart..)? Har funderingar på att köpa en kompis PB men ville kolla bland annat hur wow funkar.

Är Warriors nerfade alltså? Jag tycker dom är jobbiga i BG:s, som hunter försöker jag få iväg dom från mig, men ni har många stuns och rusher... Fury är dessutom ruggigt vassa...

Det är väl inte svårt för en hunter att döda en warrior? Se bara till att kite:a dem och använd en kombination av concussion shots, scatter shot, fällor med mera.
För kommer en warrior in i melee range så är man rätt körd som hunter. Jag brukade ha en warrior som main och en hunter som farmer alt så jag känner till båda sidorna av myntet.

Nu har jag för övrigt varit WoW-nykter i tre månader. Känns skönt :).

Ursprungligen av Doktor G:

Nu har jag för övrigt varit WoW-nykter i tre månader. Känns skönt :).

Inga darriga händer längre? Huvudvärk?

Kommer ihåg hur det var när jag precis hade blivit fast i beroendet, jag såg röd text över folks huvud på gatan, tihi. Men så länge man inte klistrar på sig spetsiga öron och smyger på folk IRL så går det väl bra...

• Medlem
  • 2008-01-16 18:34

Det är väl inte svårt för en hunter att döda en warrior? Se bara till att kite:a dem och använd en kombination av concussion shots, scatter shot, fällor med mera.
För kommer en warrior in i melee range så är man rätt körd som hunter. Jag brukade ha en warrior som main och en hunter som farmer alt så jag känner till båda sidorna av myntet.

Det är sant som du säger, jag försöker få bort dom hela tiden, men dom kommer tillbaka!!! Jag försöker dessutom undvika dom om det står en caster bakom som är snabbare att ta ned. Locks har ju dessvärre förmågan att döda en från "andra sidan" med sina Dots som bara fortsätter och fortsätter... Om ni är sugna så får ni en Armory länk till min gubbe här: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Dragonblight&n=Kaleri

kommentera gärna, jag är en casual så det är inga stora epic grejer där.

Det är en 15" wide, 1,5GHz, 1,25GB ram, 128mb videominne och en 5400-disk. Det går någorlunda hyffsat men med en ganska låg upplösning. AV kunde stundtals bli lite segt då det är mycket folk runtom och spells mm men inga problem i övrigt. Inget jag dock skulle vilja spela mer seriöst på, det har jag min gamla PC till Vet inte hur mycket du kommer att spela men jag körde endast såhär då jag inte befinner mig i min egen lägenhet just nu. En nödlösning helt enkelt

Warriors har mycket som behövs fixas, bara en sån sak som berserker stance där du får ta emot 10% mer skada för +3% crit, en sak man kunde smälta vid lvl60 men som i TBC är ännu mer smärtsamt. Execute skalar inte med resten så en MS + whirlwind är oftast att föredra istället för att stå där med 0 rage och MS försvinner och motståndaren healar upp till fullt. Bara två punkter på en annars lång lista

Jag har börjat perioda igen. Lite spel här och där men ack så helgen fick jag något ryck och skapade mig en ny gubbe.
Har gått och finulat på att jag alltid velat ha en mage så det blev det.
Fan redan lvl 11.

• Oregistrerad
  • 2008-01-14 22:26

Jag har börjat perioda igen. Lite spel här och där men ack så helgen fick jag något ryck och skapade mig en ny gubbe.
Har gått och finulat på att jag alltid velat ha en mage så det blev det.
Fan redan lvl 11.

Specca frost och AoE-grinda om du vill levla snabbt. Piraterna i Tanaris är nog det skönaste grindingstället i hela spelet för en "Ötzi". (Ångrar att min mage var en gnome, hade varit sååå kul med en undead frostmage vid namn Ötzi)

Det finns sköna guider och instruktionsfilmer att tillgå för den som vill prova på AoE grinding. Bara kolla på det officella WoW-forumet.

Specca frost och AoE-grinda om du vill levla snabbt. Piraterna i Tanaris är nog det skönaste grindingstället i hela spelet för en "Ötzi". (Ångrar att min mage var en gnome, hade varit sååå kul med en undead frostmage vid namn Ötzi)

Det finns sköna guider och instruktionsfilmer att tillgå för den som vill prova på AoE grinding. Bara kolla på det officella WoW-forumet.

Nu när patch 2.3 har höjt XP:n från questande tror jag att det lönar sig att questa snarare än grinda... dessutom är det roligare

• Oregistrerad
  • 2008-01-16 13:33
Ursprungligen av Gustav.E:

Nu när patch 2.3 har höjt XP:n från questande tror jag att det lönar sig att questa snarare än grinda... dessutom är det roligare

Jo men efter ett antal alts har man klarat av de flesta levelingzoner. Och det är skitkul att hoppa upp på hästen och pulla (hmmm.. behöver bättre svengelsk term) 10+ mobs för att sedan använda frost nova, blink, blizzard x2 och cone of cold och sedan kassera in mängder med xp och loot. Piraterna i Tanaris är bäst. Mängder med gröna och blå drops, nyckeln till kaptenens kista om och om igen och skattkartan till Cuergo's Gold 20 gånger om.
Utmaningen, och det som är så kul med AoE grinding är just att försöka överleva så många mobs som möjligt. Det är lätt att begå misstag. En enda mob som resistar frost nova eller en oväntad add och du får försöka att fly bäst det går.

Och glöm för sjutton inte att använda mana eller frost shield. Annars dör ni rätt fort.

Börja med AoE grinding runt level 20 i Duskwood genom att rensa alla worg camps. Jag minns när jag gjorde det och dräpte 5-7 worgs åt gången och en annan mage stod och tittade på och tänkte väl att "det där klarar jag också" och inledde med lite fire spells. Han dog rätt fort kan jag lova.

För att vara WoW-nykter spenderar jag mycket tid i den här tråden. Sinnet är starkt men köttet är svagt.

Det skadar inte att grinda lite men visst är det roligare att göra quests. Speciellt och läsa att quest beskrivningar för att få lite Lore i sig.
lvl 13 nu. Känns som jag är svag för min lvl. Antar att lvl 14 kommer ge mig en hel del godis.

Undrar när jag får min första AoE spell.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-01-15 18:51

Det skadar inte att grinda lite men visst är det roligare att göra quests. Speciellt och läsa att quest beskrivningar för att få lite Lore i sig.
lvl 13 nu. Känns som jag är svag för min lvl. Antar att lvl 14 kommer ge mig en hel del godis.

Undrar när jag får min första AoE spell.

Tror du får arcane explosion på 14 eller 16, blizzard kommer på lvl 20.
Dock har man ingen större nytta av dem då, behöver högre level o mer talents.
Om du inte lirar med en präst (eller annan healer).
Då blir det roligt

Bra ide.. Vore kul om alla kunde länka till Armory för sin karaktär. Jag gör det ikväll... Armory funkar inte från jobbet

Här har ni mina gubbar:
Mordoor
Min rogue som jag spelat mest med.

Jag har även beslutat mig för att gå med i AWOWare.
Har inte rört spelet på ett par veckor nu och så tänkte jag att det skulle fortsätta ett bra tag framöver.
Ett tag funderade jag på att radera allt men det har jag inte gjort ännu i alla fall.

Senast redigerat 2008-02-14 23:16

min toyboy som down:a illidan igår *hurray for boobies*
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Twilight%27s+Hammer&n=Klioth

Bevaka tråden