Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5.2 släppt!

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag fick också "bara" 180 Mb till min Macbook Pro. Det första jag gjorde var att stänga av genomskinlig menyrad! Äntligen...

Är det bara jag eller känns skärmen mycket ljusare och klarare? Har typ 2 "pluttar" lägre på ljusstyrkan nu än innan iallafall. Kanske är placebo som är framme igen...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-11 23:12

För er som har 10.5.2 uppgradering på 180 MB: Kör programuppdatering igen, så kommer en grafikuppgradering.

Som alltid så har jag det senaste installerat. Även denna gången så hade jag allt uppdaterat innan 10.5.2. Finns det ingen här som har fått den stora uppdateringen. Nya grafik uppdateringen har gjort min exposé och spaces mycket snabbare än vad det var innan.

Söker på Apple efter info om grafikuppdateringen. hittar inget...

Wtf!! Jag installerar och bootar om och så plötsligt kommer "Setup Assistant" igång.
Återigen fyller jag i mina uppgifter och när jag väl gjort det så startar "Setup Assistant" om igen. En sabla loop bara. Vad händer? Vad gör man?

Ursprungligen av tublenco:

Wtf!! Jag installerar och bootar om och så plötsligt kommer "Setup Assistant" igång.
Återigen fyller jag i mina uppgifter och när jag väl gjort det så startar "Setup Assistant" om igen. En sabla loop bara. Vad händer? Vad gör man?

Detta har hänt mig innan. Starta om Mac OSX i felsäkert läge och när du kommer till inloggningen välj Starta om dator. Då kommer det att lösa och du kan lugnt logga in som vanligt.

Lösning finns hos Apple Support:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306998

Tacka mig sen

Ursprungligen av BosnianX:

Detta har hänt mig innan. Starta om Mac OSX i felsäkert läge och när du kommer till inloggningen välj Starta om dator. Då kommer det att lösa och du kan lugnt logga in som vanligt.

Lösning finns hos Apple Support:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306998

Tacka mig sen

Det funkade! Tusen miljoner tack BosnianX & Robo-X för er utmärkta hjälp.
Ni är absolut bäst! Nu kan jag leka vidare här med min dags färska Mac Pro

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-11 23:27
Ursprungligen av tublenco:

Wtf!! Jag installerar och bootar om och så plötsligt kommer "Setup Assistant" igång.
Återigen fyller jag i mina uppgifter och när jag väl gjort det så startar "Setup Assistant" om igen. En sabla loop bara. Vad händer? Vad gör man?

Hade samma fel igår. Först och främst ta det lugnt.

När du har startat datorn logga inte in. Utan vid login fönstret välj omstart. Datorn installerar något, startar om och sen ska det fungera igen.

//Rob

Senast redigerat 2008-02-12 00:21

ihrelius; kunde du välja om den skulle vara genomskinlig eller inte? min blev ogenomskinlig (dålig svenska) per automatik? saknar inte den gamla..

tycker också min skärm vart bättre efter grafik-uppdateringen, men det kan vara placebo? också att menyraden är lite mer..ser mer klar ut, innan verkade den vara lite suddig?

Ursprungligen av klarabara:

ihrelius; kunde du välja om den skulle vara genomskinlig eller inte? min blev ogenomskinlig (dålig svenska) per automatik? saknar inte den gamla..

tycker också min skärm vart bättre efter grafik-uppdateringen, men det kan vara placebo? också att menyraden är lite mer..ser mer klar ut, innan verkade den vara lite suddig?

Jag gick in under Systeminställningar -> skrivbord och skärmsläckare -> Skrivbord. Där finns det en ruta att klicka i, eller INTE!

Jag tror att förändring på skärmen är placebo men vete fan asså, känns schysstare generellt liksom...

Upplever Safari som betydligt rappare i rendering av sidorna, var in och kolla på Sony Ericssons sida med de nya mobilerna och de sidorna brukar vara sega men nu smällde de bara upp på skärmen!

Me likey..so far

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2008-02-12 00:26

Hm, har 341mb på väg ner även här, MacBook C2D 2.0GHz.

Hade då även allt uppdaterat innan, dvs 10.5.1.

180mb här på min Imac (senaste modellen)
Tänkte bara passa på att höra, funkar en usb-hårddisk till airport express nu?

//Svante

Nu kan man dela ut dvd och cd spelare. Aktiveras i System inställningar / Delning.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-11 23:20

180 MB för mig, bör vara nere på 90 sekunder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 23:23

Tar tilbaka att Airport Disk funkar - går bara att köra som guest ser det ut som - inte med accounts.... Tråkigt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-11 23:38

Nån som kan lägga upp en bild på den nya bakgrunden på grid?

Nu måste jag ju bara köra "Reparera skivbehörigheter" efter uppdatering. I och för sig har jag nog inte kört det sen jag installerade 10.5, men nu så.... Och vad händer? Massor av "fel." Men om man kryssar ur rutan "visa detaljer" så verkar allt ok. Skönt!

ihrelius: aha.. föredrar den translucent faktiskt! men jag har aldrig upplevt annat? men rent generellt vart den mindre translucent än innan, lite mellan-mjölk sådär haha, *fett nöjd*

tycker grafiken har blivit snabbare också! när man switchar mellan spaces o så..

vad menar de med bild? var det inte svart bakom förut också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 23:44

Så nerdigt att vi alla skriver hur stor uppdateringen är på vår dator. Vem bryr sig liksom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 23:46

I solfjäder i Dock tycker jag de har blurrat till alla symboler. Fint säger jag.

klarabara: ja, jag måste ju erkänna att det är snyggare med translucent (tack för den språklektionen) men när jag sitter och jobbar gillar jag tydligheten liksom, så jag på en gång ser vad det jag vill åt. Fan, det märks att jag blir äldre och mer lik en gubbe som inte vill ha någon förändring alls...

Jag upplever det också snabbare med Spaces, expose och lite snabbare tycker jag

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-11 23:48

Snälla, pics! : D (acke)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 23:53
Ursprungligen av Adzam 1:

Snälla, pics! : D (acke)

Eller är det jag som inbillar mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 23:51

Hmm.. .. efter flera minuter har inte programuppdatering ens fått fram listan på tillgängliga uppdateringar. Måste vara ett jäkla tryck på servrarna från hela världen. Det känns verkligen som att denna uppdatering fixar allt som varit dåligt i Leopard! Speciellt Dock-uppdateringen kommer betyda mycket.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-02-11 23:53

Mitt paket låg på 341 MB samt grafikuppdateringen på 48,6 MB.

Jag har en iMac (aluminium).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-11 23:57

Men varför kan man inte klicka på en mapp i Dock och få upp den direkt i ett nytt fönster?

TIllägg: Vet om Command och klicka på mappen men det är inte samma sak.

Min födelsedagskalender i iCal som läser från Adressboken har flippat.
6 pers som fyller år idag..

Någon mer som har samma?

341mb för mig på min nov07 MB. Väldigt spännande!

Ni verkar nöjda?

Bevaka tråden