Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-24 17:11
Ursprungligen av drew:

Vid det här laget är det rätt klart att man ska använda Telia om man vill få så mycket som möjligt ut ur sin iPhone här i Sverige.

En kompisar kommer hem från Vegas om dryga veckan och då hoppas jag att allting kommer bli klart med mitt byte från Tre till Telia.

Min fråga är vilket abonnemang som är mest prisvärt hos Telia om man har en iPhone. 199:- flat rate för obegränsad datatrafik läste jag något om?

Tack

Det är ett tillägg du gör till ett "vanligt" mobiltelefonabonnemang. Du måste först välja vilket mobiltelefonabonnemang du vill ha, sedan gör du tillägget för 199 kr.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-04 16:32

Nu har jag min, 1.1.2 OOB --> 1.1.3 Den är så cool, nog den roligaste, sexigaste och skönaste pryl jag haft

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 16:56

Mats - Hur gjorde du? Tips råd? //Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 13:12

Ska man ha 3g sim till iphone ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-09 13:14
Ursprungligen av Gram:

Ska man ha 3g sim till iphone ?

Det ska inte spela någon roll, men inte ett SIM från operatören 3!
Jag har Telias 3G-SIM.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-09 18:52
Ursprungligen av kenjon:

Det ska inte spela någon roll, men inte ett SIM från operatören 3!
Jag har Telias 3G-SIM.

Man går inte miste om några saker om man kör icke 3g kort altså ?

  • Medlem
  • 2008-02-09 13:22

1.1.2 & 1.1.3 upplåsning

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-10 15:08

Nej, det ska du inte göra. Hardu Telia ska EDGE funka, har du något annat blir det GPRS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-10 16:51
Ursprungligen av kenjon:

Nej, det ska du inte göra. Hardu Telia ska EDGE funka, har du något annat blir det GPRS.

Där jag bor finns det WiFi nästan överallt. Så det är ingent problem. Kostar det att använda WiFi? Tar operatören något betalt? För man använder ju någon annans trådlösa ju. De borde inte kosta, eller ?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-10 16:56

Ett öppet WiFi kostar inget, den som har lämnat det öppet bjuder på lite av sin bandbredd

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-02-12 11:33

Ny iPhone m 1.1.3 och BL 4.6 Upplåst!

Tänkte bara dela med mej av lite info...
Jag köpte en ny iPhone 16GB i USA i söndags och körde denna tutorial igår (Tack alla ni som fixat detta!):
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=655

3 minuter senare var telefonen upplåst och klar att använda med mitt bef Telia SIM-kort - Inget tjafs, bara att köra!!:D
...ytterligare 3 minuter senare hade den svenska menyer och svenska tecken i tangentbordet!
http://ifun.se/swe

Trodde ALDRIG att det skulle vara så enkelt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 08:29

Ska man ha i at&t simkortet när man jailbreakar och unlockar den?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 08:31
Ursprungligen av Gram:

Ska man ha i at&t simkortet när man jailbreakar och unlockar den?

Nej, jag har kört med mitt vanliga Telia, funkar utan problem.

tänkte bara skriva att jag fått min iphone nu, aktiverade jailbreakade och låste upp den på tre minuter mycket enkelt!! Är en 1.1.2 uppgraderad till 1.1.3 skriver faktisk på den nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 14:31

Kanske lite fel tråd. Men men. Kommer google maps och locate me funka om jag jailbreakar och unlockar med Ziphone? Har altså en 1.1.3 OOB

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 18:42

verkar vara delade meningar, men det bör garanterat funka om du lägger in Navizon eller locateme appsen som finns i installer. Unlocken nedgraderar ditt baseband till 1.1.2 versionen och google maps egna locate me funktion använder sig av ett "tillägg" i nyaste basebandet som du blir av med när du unlockar. Glömmer vad de olika heter men hoppas du förstår vad jag menar

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-02-15 13:34

Jag fick min iPhone 16 GB igår, 1.1.3 upplåst och kör med Telia SIM... La också om abonemanget hos Telia till 199:- flatrate för datatrafik.

Känner mig sjukt nöjd just nu...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-17 13:39

Hej! Inväntar en 16 GB iphone som en nära släkting till mig ska köpa nu till veckan i las-vegas. Har börjat samla på mig lite info under tiden och har nu ett par frågor som jag hoppas ni kan besvara.

1.) Jag har aldrig haft en apple produkt innan så har ingen erfarenhet av itunes, så tänkte att jag redan nu kan sortera mitt musikarkiv, men frågan är då: Spelar det någon roll vilken version av itunes jag använder tillsammans med 1.1.3?

2.) Precis när jag får iphonen, kan jag då starta upp den utan sim-kort utan att den blir "brickad" eller vad man kallar det?

3.) Kan man ladda den via USB uttaget när den är precis ny eller måste jag åka och inhandla en adapter till väggutagget?

Mycket tacksam för svar =D

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-17 14:03
Ursprungligen av noxire:

Hej! Inväntar en 16 GB iphone som en nära släkting till mig ska köpa nu till veckan i las-vegas. Har börjat samla på mig lite info under tiden och har nu ett par frågor som jag hoppas ni kan besvara.

1.) Jag har aldrig haft en apple produkt innan så har ingen erfarenhet av itunes, så tänkte att jag redan nu kan sortera mitt musikarkiv, men frågan är då: Spelar det någon roll vilken version av itunes jag använder tillsammans med 1.1.3?

2.) Precis när jag får iphonen, kan jag då starta upp den utan sim-kort utan att den blir "brickad" eller vad man kallar det?

3.) Kan man ladda den via USB uttaget när den är precis ny eller måste jag åka och inhandla en adapter till väggutagget?

Mycket tacksam för svar =D

1) Bara ladda ner itunes, så får du den senaste versionen direkt.
2) Nej, den måsta aktiveras och låsas upp. Kolla under trådarna OTB 1.1.2/1.1.3
3) Ja, går bra via USB.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-17 15:14
Ursprungligen av kenjon:

1) Bara ladda ner itunes, så får du den senaste versionen direkt.
2) Nej, den måsta aktiveras och låsas upp. Kolla under trådarna OTB 1.1.2/1.1.3
3) Ja, går bra via USB.

Okej då tankar jag senaste itunes från apple.se då :P. Så precis när jag får telefonen så får jag inte starta den eller nått?
Har den tillräckligt med batteri ifrån början för att upplåsningen är genomförbar direkt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-17 15:16
Ursprungligen av noxire:

Okej då tankar jag senaste itunes från apple.se då :P. Så precis när jag får telefonen så får jag inte starta den eller nått?
Har den tillräckligt med batteri ifrån början för att upplåsningen är genomförbar direkt?

Inget problem med att starta den, men du kan inte göra så mycket med den
Det brukar finnas tillräckligt med ström i batteriet. Men du kopplar ju ändå in den till iTunes via USBkabeln, så den laddas samtidigt.

Ursprungligen av noxire:

1.) Jag har aldrig haft en apple produkt innan så har ingen erfarenhet av itunes, så tänkte att jag redan nu kan sortera mitt musikarkiv, men frågan är då: Spelar det någon roll vilken version av itunes jag använder tillsammans med 1.1.3?

Du kommer hata att musik ibland inte är korrekt "taggad". Alt i iTunes bygger på det...
Inte så kul med massa musik som heter "Track 01" med "Okänd artist"

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-17 15:22

Okej! Tack för hjälpen so far :p. Jag återkommer säkerligen med andra funderingar framöver :).

längtar......

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-18 13:39

Hej nu har jag en ny fråga! Det där med baseband är det nått som man behöver hålla på och krångla med? Har nämligen fått känslan av att många problem kan uppstå när man byter baseband?

Om man vill ha en så stabil iphone som det bara går...ska man då bara låsa upp med senaste versionen av Ziphone och sedan möjligtvis fixa så man kan ha vilka ringsignaler som helst och sedan vara nöjd?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 14:29
Ursprungligen av noxire:

Hej nu har jag en ny fråga! Det där med baseband är det nått som man behöver hålla på och krångla med? Har nämligen fått känslan av att många problem kan uppstå när man byter baseband?

Om man vill ha en så stabil iphone som det bara går...ska man då bara låsa upp med senaste versionen av Ziphone och sedan möjligtvis fixa så man kan ha vilka ringsignaler som helst och sedan vara nöjd?

Ju mindre man fifflar och installerar färre program, desto stabilare iPhone. Det svåra är bara att låta bli....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-18 16:28

hehe det var det jag misstänkte. Men för enklare saker så som ringsignals fix, swephone och youtube fix då behöver man inte hålla på och fiffla med baseband på en 1.1.3 OOB?

En fråga till: Om jag installerar swephone då kan jag sedan välja engelskt språk trots det eller, men samtidigt ha kvar åäö?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 20:08
Ursprungligen av noxire:

hehe det var det jag misstänkte. Men för enklare saker så som ringsignals fix, swephone och youtube fix då behöver man inte hålla på och fiffla med baseband på en 1.1.3 OOB?

En fråga till: Om jag installerar swephone då kan jag sedan välja engelskt språk trots det eller, men samtidigt ha kvar åäö?

1) Helt rätt
2) Japp

Värt att uppgradera till 1.1.3 från 1.1.2? Försvinner upplåsningen? (Körde anySim på 1.1.1 för ett tag sen.)

Har kört upplåst när jag bodde i Tyskland, och funderar starkt på Telia 199kr/mån nu när jag flyttar hem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-20 21:54
Ursprungligen av avocade:

Värt att uppgradera till 1.1.3 från 1.1.2? Försvinner upplåsningen? (Körde anySim på 1.1.1 för ett tag sen.)

Har kört upplåst när jag bodde i Tyskland, och funderar starkt på Telia 199kr/mån nu när jag flyttar hem.

Uppgraderar du med ZiPhone låses den upp också.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-21 18:16

Två snabba frågor. Hoppas jag finner svar:

Hur ser jag vilken version min iphone har innan jag låser upp den? Kan ju vara bra att veta om det är en 1.1.2 OOB eller 1.1.3?

Om man klickar på "Do it all" i ziphone då nedgraderas inte bootloader va? Finns väl ingen anledning till nedgradering av bootloader på en 1.1.3 OOB om man bara har tänkt installera svenskt språk, ringsignalsfix e.t.c.?

Tacksam för svar

Bevaka tråden