Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har hämtat min Iphone 8 gb 1.1.3 ikväll och är väldigt lycklig

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-22 09:54

Jag ställer om frågan i brist på svar . Hur ser jag precis när jag packar upp iphonen om det är en 1.1.3 eller en 1.1.2? Tacksam för svar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-22 10:40
Ursprungligen av noxire:

Jag ställer om frågan i brist på svar . Hur ser jag precis när jag packar upp iphonen om det är en 1.1.3 eller en 1.1.2? Tacksam för svar

Utan att starta upp den? Serienumret, finns lista hos www.ifun.se

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-24 11:11

Nu är min iphone hos en vän i Tyskland :). Finns det någon här som skulle kunna berätta vad måtten och vikten på kartogen är med iphoen och alla tillbehör i. Skulle vara bra om jag kunde räkna lite på vad frakten kostar.

Finns det någon här som vet hur man smidigast och säkrast skickar en Iphone ifrån Tyskland. Tips om frakt, emballage mottages gärna

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-24 11:20

Någon som kan tala om vad frakt från london kan kosta? Personen som skulle tagit hit min iPhone därifrån verkar inte ha gjort det så vill nog skicka hit den nu.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-24 17:32

Ni som har importerat era Iphones kan ni inte berätta hur era var förpackade av er ebayförsäljare. Kan man skicka lådan som den är eller är iphonen lös inutill så jag ska ha extra emballage runt själva iphonekartongen.

Tacksam för tips/erfarenheter

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-24 17:57
Ursprungligen av noxire:

Ni som har importerat era Iphones kan ni inte berätta hur era var förpackade av er ebayförsäljare. Kan man skicka lådan som den är eller är iphonen lös inutill så jag ska ha extra emballage runt själva iphonekartongen.

Tacksam för tips/erfarenheter

Den kan skickas som den är.

Ursprungligen av noxire:

Ni som har importerat era Iphones kan ni inte berätta hur era var förpackade av er ebayförsäljare. Kan man skicka lådan som den är eller är iphonen lös inutill så jag ska ha extra emballage runt själva iphonekartongen.

Tacksam för tips/erfarenheter

Öh! Slå åtminstone in den i neutralt papper... habegäret kan bli för mycket för vissa annars...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-24 20:34

Ny fråga :P. Nått som alla verkar installera är följande BSD/SSH/Community Sources....vad är detta skulle man kunna få en kort redogörelse? Är det något varje (-j -a -u) - Iphone måste ha?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-24 20:36
Ursprungligen av noxire:

Ny fråga :P. Nått som alla verkar installera är följande BSD/SSH/Community Sources....vad är detta skulle man kunna få en kort redogörelse? Är det något varje (-j -a -u) - Iphone måste ha?

BSD innehåller en del UNIX-kommandon.
SSH är ett protokoll för krypterad kommunikation.
CommunitySources innehåller url på sajter där man kan ladda ner iPhone-program.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-24 20:50

Okej...vad använer jag dessa till? Behöver jag dom? Jag ska bara ha musik+swephone+ringsignalsfix och nån enklare applikation från installer.app

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-25 12:49

Jag ska snart börja "fixa" till min iPhone, undrar vilka program som är ett måste ??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-25 18:15

Woho! Nu är min iPhone inte långt borta. Får den antagligen imorron. Har tagit tid att få den men det är det värt!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-25 18:27

Behöver man ha BSD och SSH?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-26 10:24

Ja då är man inne på sin andra iPhone. Kunde inte hålla mig och köpte en 16GB i Los Angeles i veckan.

Känns som om den nya väger några gram mer, kan det stämma?

Senast redigerat 2008-02-26 22:02
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-26 16:38

Nu är iphonen på väg. Kommer i början av nästa vecka skulle jag tro =). Min fråga är nu...kan man utan att ha (-j-a-u) komma in i telefonen med AT&T-simkoret så jag typ kan klicka mig in på "about" och se vilken FW:n är? Hur ser jag om det är en 1.1.2 eller en 1.1.3?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-26 20:11
Ursprungligen av noxire:

Nu är iphonen på väg. Kommer i början av nästa vecka skulle jag tro =). Min fråga är nu...kan man utan att ha (-j-a-u) komma in i telefonen med AT&T-simkoret så jag typ kan klicka mig in på "about" och se vilken FW:n är? Hur ser jag om det är en 1.1.2 eller en 1.1.3?

Kolla serienumret och jämför med lista på ifun.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-26 19:54

Woho, då har jag min iphone äntligen! Ett problem är att jag inte kan skicka sms. Dom skickas som dom ska men dom kommer aldrig fram, pengar dras även. Kör med telia refill. Kanske jag ska fylla i edge/gprs inställningarna? Någon som vet vad jag ska skriva i då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-26 20:10
Ursprungligen av Fjonk:

Woho, då har jag min iphone äntligen! Ett problem är att jag inte kan skicka sms. Dom skickas som dom ska men dom kommer aldrig fram, pengar dras även. Kör med telia refill. Kanske jag ska fylla i edge/gprs inställningarna? Någon som vet vad jag ska skriva i då?

online.telia.se
user och password tomma

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-26 20:19

Efter ytterligare tester fungerade det att svara till min bror och det fungerade att skicka direkt till min käre mor. Men när jag skickar till min syster blir konversationen som om den var till mig själv och det kommer inte fram! EDIT: Inte nu när jag testade! Väldigt konstigt, fyller helst inte i edge/gprs för att spara pengar. Har testat till två av mina vänner men dom har inte svarat! Vet inte om det beror på att det inte gått fram eller om dom bara ignorerar mig. Får testa vidare, kan kanske ha å göra med att jag har ett kanske 5 år gammalt simkort. Finns det annars något ställe i telefonen där man kan fylla i sms-inställningar som serveradress. Hittar bara för edge och något som heter VPN men det verkar inte vara det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-26 20:32
Ursprungligen av Fjonk:

Efter ytterligare tester fungerade det att svara till min bror och det fungerade att skicka direkt till min käre mor. Men när jag skickar till min syster blir konversationen som om den var till mig själv och det kommer inte fram! EDIT: Inte nu när jag testade! Väldigt konstigt, fyller helst inte i edge/gprs för att spara pengar. Har testat till två av mina vänner men dom har inte svarat! Vet inte om det beror på att det inte gått fram eller om dom bara ignorerar mig. Får testa vidare, kan kanske ha å göra med att jag har ett kanske 5 år gammalt simkort. Finns det annars något ställe i telefonen där man kan fylla i sms-inställningar som serveradress. Hittar bara för edge och något som heter VPN men det verkar inte vara det.

Jag tror inte det finns några inställningar för det.... det brukar skötas av operatören numera.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-26 21:44

Men serienummren tar ju slut vid vecka 48.....kan man inte starta telefonen eller se i itunes vad Firmwaren är? Snälla behöver verkligen få ett konkret svar på denna frågan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-26 22:06
Ursprungligen av noxire:

Men serienummren tar ju slut vid vecka 48.....kan man inte starta telefonen eller se i itunes vad Firmwaren är? Snälla behöver verkligen få ett konkret svar på denna frågan.

Har du AT&T-kortet? I så fall ska du kunna aktivera det med ett "social security number" 99999999.
Kan du välja Emergency Call? I så fall kan du använda de första stegen i den "gamla" jailbreakingen för att komma åt Inställningarna och se versionsnumret.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-26 22:30

hmm...vi får väl lugna oss med det där lite då tills jag får telefonen om en ca: en vecka.....så serienummer är det enda sättet då kan man säga. Låser Ziphone upp 1.1.2 likaväl som 1.1.3? Så jag kan dirket ta (-j-a-u) och sedan därefter låsa telefonen igen genom uppdatering genom Itunes sedan ta Ziphone igen. Hur blir detta nu med 1.1.4 :/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-26 23:10
Ursprungligen av noxire:

hmm...vi får väl lugna oss med det där lite då tills jag får telefonen om en ca: en vecka.....så serienummer är det enda sättet då kan man säga. Låser Ziphone upp 1.1.2 likaväl som 1.1.3? Så jag kan dirket ta (-j-a-u) och sedan därefter låsa telefonen igen genom uppdatering genom Itunes sedan ta Ziphone igen. Hur blir detta nu med 1.1.4 :/

Du kan köra 1.1.3 direkt (uppdatera via iTunes om det behövs), och sedan ZiPhone.
1.1.4 ska funka också, men de diskuterar aktiveringen, så jag skulle inte testa ännu....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-28 22:06

Jag ställer nu då ytterliggare en fråga :P:

När jag har aktiverat min Iphone med Ziphone 2.4 så finns ju installer.app med från början. Finns det redan flera source inlagda eller vilka "sourcer" är de bästa?

Kan ni rekommendera att tinstallera BSD, SSH, swephone typ som det första "basic" man behöver? Läste om ett program på iclaerified som hette Appsupport. Behövs det eller fixar swephone nummerformateringen

Mycket tacksam för svar på ovanstående frågor

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-29 08:33
Ursprungligen av noxire:

Jag ställer nu då ytterliggare en fråga :P:

När jag har aktiverat min Iphone med Ziphone 2.4 så finns ju installer.app med från början. Finns det redan flera source inlagda eller vilka "sourcer" är de bästa?

Kan ni rekommendera att tinstallera BSD, SSH, swephone typ som det första "basic" man behöver? Läste om ett program på iclaerified som hette Appsupport. Behövs det eller fixar swephone nummerformateringen

Mycket tacksam för svar på ovanstående frågor

Ska du bara köra svenska SIM ersätter SwePhone AppSupport (den behövs alltså inte).
Lägger du in CommunitySources har du de vanligaste programmen i din lista. Och ja, BSD och SSH bör du absolut installera.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-29 17:38

Fler smarriga frågor :). Vilket program använder man till att föra över kontakter med?
Vilket program för man över bilder med, går det med Itunes?
Följd fråga på CommunitySources: Lägger den till en massa olika sources i installer.app, eller vad har den för funktion?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-01 09:56
Ursprungligen av noxire:

Fler smarriga frågor :). Vilket program använder man till att föra över kontakter med?
Vilket program för man över bilder med, går det med Itunes?
Följd fråga på CommunitySources: Lägger den till en massa olika sources i installer.app, eller vad har den för funktion?

De två första frågorna besvaras ju med dokumentationen från Apple: iTunes!
Japp, CommunitySources lägger till flera Sources.

Bevaka tråden