Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide - Svenskt tangentbord till 1.1.3 / 1.1.4

Tråden skapades och har fått 318 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av hiphop_joe04:

Shit, nu känner man sig lite dum. Tackar ödmjukast för hjälpen Benjamin!

Du är inte den första

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-19 16:50

Ett tips

Ett tips för er som får en krashande sms-applikation hela tiden när ni ska gå in i en konversation eller skriva ett nytt sms... testa att gå via kontakter och sedan på sms alternativet inne i kontakten, då hänger sig programmet aldrig för mig.

I vanliga fall fungerar vanliga sms-knappen på springboraden lite då och då för min del, det går i vågor kan man säga, har 1.1.3 .

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-19 20:38

Jag kör 1.1.4 och har aldrig fått mitt SMS att krascha faktiskt. Har messat en hel del under dessa dagar jag har haft telefonen.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-03-21 15:55

Kanon, fungerar jättebra!
Tack för jobbet, donationen gick via PayPal.
/Mats

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-21 22:32

Idag trilskades min för första gången med att slänga ut mig från ett sms. Men annars har det funkat klockrent. Kör med 1.1.4 och har kört med detta tngtbord sen macke släppte det. Iofs på en 1.1.2 hälften av tiden men inga problem där heller.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-21 23:39

Har inte fått hem min iPhone än, men den här saken är klart den som är mest intressant!

Vore trevligt att få updates på den här, eftersom folk har lite problem - är det något du jobbar med mackeswissman? Du har varit tyst på senaste!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-21 23:56

Hej.
Jag sitter med en nyligen inköpt iPhone och lär mig denna värld.
Jag stöter dock på ett problem ganska tidigt i denna guide. Redan i Cyberduck då jag ska ansluta till telefonen. Jag skriver in telefonens IP (10.0.1.3) men lyckas inte upprätta någon connection mellan Cyberduck och min telefon. Någon som känner igen sig och kan hjälpa till?

Cyberduck fungerar i övrigt utmärkt vid anslutning till FTP och jag väljer i detta fall ssh som protokoll.

EDIT:
Problemet löst!

Senast redigerat 2008-03-22 09:03
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-03-22 17:10

Hej!

Kan inte du lägga in en guide hur man gör om man har windows.

Skäms lite för att säga det, men jag kommer inte in i telefonen via winSCP. Jag undrar vad jag gör för fel?

Är grymt tacksam för svar.

/Arsa

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-23 11:01
Ursprungligen av Berlo:

EDIT:
Problemet löst!

Hur gjorde du?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 15:39
Ursprungligen av joha88:

Hur gjorde du?

Antagligen installerade han OpenSSH då han saknade den från början... kanske.

Ursprungligen av Durkslag:

Antagligen installerade han OpenSSH då han saknade den från början... kanske.

Eller så provade han flera gånger då cyberduck har lite problem vid första anslutningen till en ny telefon.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-23 10:52

Det här låter jättebra förutom att jag inte kan ansluta till min IPhone via Cyberduck.
Gör precis som guiden säger men får följande fel meddelande...
Kör en ZiPhone 2.5 upplåst mm 1.1.4 köpt i NY 5:th Av för drygt två veckor sedan...
Först får jag följande meddelande. Tänkte det hade att göra med att telefonen går i viloläge.

Men om jag väcker den och väntar tills jag ser ip-adressen igen så får jag följande meddelande.

Någon som har en idéer för jag sakanr verkligen ett svenskt tangentbord...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-23 20:03

Som så många andra har jag oxo en hel del crashar i SMS, Safari och när jag skriver mail. Kan inte komma på något annat än att det måste bero på tangentbordet. Eftersom innan när jag inte körde med tangentbordet så fungerade det fin fint. Dock så är jag helnöjd med det utöver crasharna. Så jag antar att man får leva med det till det kommer ut en uppdatering :/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-24 21:34

Fint!

Kudos till killen som fixat! Min 1.1.4 funkar perfa utan crashar och allt vad det heter så tror inte det är tangentbordet faktiskt.

Gött jobb!:cool:

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-25 00:43

Tack så mycket, Laleh! ;P

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-20 17:53

Svenskt tangentbord i nya 2.0?

Jag trodde det skulle finnas svenskt tangentbord i den nya FW updaten 2.0?? Jag hittar inget iaf.

  • Medlem
  • Oxelösund
  • 2008-03-25 04:48

Riktigt trevligt med åäö, starkt jobbat Men var det ingen som hade en idé om hur man får fram apostrofen på t.ex E --> Éé <-- Saknar dem nämligen kan ju inte skriva mitt eget efternamn ens

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-25 13:35

Sluta ta cred Frazze

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-25 15:43

Ok, jag ska sluta. Det finns ju faktiskt andra som har hjälpt också, jag menar med idéer och så ;D

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-03-25 16:26

Bara jag eller funkar inte "install.ifon.no" i installern?

Ursprungligen av Maaax:

Bara jag eller funkar inte "install.ifon.no" i installern?

Misstänker att du inte lägger till det i sources först, Tryck på "Installer" välj "sources" nedtill, klicka på "edit" upptill, klicka på "add" skriv in "install.ifon.no efter http:// när refreshen är klar går du till install och letar upp program enligt beskrivningen på sidan ett i denna eminenta tråd.

tjabba, när ja försöker connecta iphonen med datorn får jag bara errorn " Network error: Connection refused." har gjort om det kanske 40 gånger men det blir bara samma error varje gång, vad kan ja ha gjort för fel :S? (jag e windows anvädnare)

Ursprungligen av Sunnebunne:

tjabba, när ja försöker connecta iphonen med datorn får jag bara errorn " Network error: Connection refused." har gjort om det kanske 40 gånger men det blir bara samma error varje gång, vad kan ja ha gjort för fel :S? (jag e windows anvädnare)

Har du installerat openssh på din iphone? och skrivit in rätt ip, användarnamn och lösenord?

Openssh hade ja glömt tackar så mycket !

Utmärkt guide =D funkar perfa ^^,

  • Medlem
  • 2008-03-28 10:08

Host, hrm... jag råkade kopiera fel prylar till fel katalog (gjorde det i morse kl 4) och har alla filer i båda katalogerna. Kan nån visa exakt vad som ska ligga i vilken mapp?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-28 19:26

Swirlymms

Någon av er som fått detta att fungera med senaste versionen av swirlymms?
får bara upp det ryska tangentbordet när jag är inne i det programmet
och mobilenchancer verkar inte starta
förövrigt så fungerar det perfekt med alla andra program

// Emil

  • Medlem
  • 2008-03-28 21:01

För mig kraschar en massa olika program om jag väljer den ryska layouten i lägen där det inte är löpande textinmatning, typ sökfält, adresser mm. I mails body fungerat det bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-29 10:32

Vill här meddela att jag slutligen fått ÅÄÖ-bordet att fungera efter att ha köpt en 16GB 1.1.3:a som jag uppgraderat med iLiberty+ Mac till 1.1.4 och 3.9FB.
Men det ryska tangentbordet envisas fortfarande med att dyka upp när jag änvänder SwirlyMMS t.e.x!!??
SMS kraschar INTE längre i.a.f.
ÄNTLIGEN!
Men nu har jag istället blivit av med mitt asiatiska tangentbord som använde samma filer som ÅÄÖ.

Mackeswissman: Går det att lägga in TVÅ ryska och därmed få båda att funka? Hur göra i.s.f.? Vet du??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-01 08:23

Fick en uppdatering i Installer idag, norskt Tastatur 1.4.
Efter installation funkar inte åäö längre (tillbaka till original, under A resp O).

Edit:
Efter ominstallation av MobileEnhancer och NosrktTastatur, körde jag över filerna från Macswissman igen, och det funkar

Senast redigerat 2008-04-01 08:36
Bevaka tråden