Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-25 17:40

Det måste vara ett fel i designen. Kan aldrig tro något annat.

Ursprungligen av wat:

Det måste vara ett fel i designen. Kan aldrig tro något annat.

Jag tror det var en högst medveten design, inte för att djävlas med folk utan för att Apple ville den typen av avrundad kant för att göra telefonen precis så snygg och elegant som de ville ha den, även om det betydde en nackdel för hörlursuttaget.

Så om Apple bara kan fixa en annorlunda design där den kompromissen inte behövs tror jag dom gör det. Även om det slår undan benen på dom som idag säljer adaptrar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-25 18:45

Jag har fortfarande inte sett någon lösning på MMS, som är ett fett fel i designen, eller i huvudet på designern.

  • Medlem
  • 2008-03-25 21:21
Ursprungligen av wat:

Jag har fortfarande inte sett någon lösning på MMS, som är ett fett fel i designen, eller i huvudet på designern.

MMS fanns ju inte i iphonen orginalt från apple? Det är andra som har programmerat de och lagt upp de så att man kan ladda ner de från installer. Därmed är det inte apples ansvar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-26 19:35
Ursprungligen av can:

MMS fanns ju inte i iphonen orginalt från apple? Det är andra som har programmerat de och lagt upp de så att man kan ladda ner de från installer. Därmed är det inte apples ansvar.

Det jag menar är just att Apple inte slängde in det från början. Hur svårt kan det vara? Varför inte lägga in det? Mail-argumentet håller inte. Mina vänner skickar mig MMS från telefonen, inte mail. Jag kan inte skicka mail till mina vänner och vänta mig ett snabbt svar, för att de inte läser mail i telefonen.

Ursprungligen av thevil:

+ Den blir dramatiskt tunnare.
+ 64 GB.

Du vet att minneskretsarnas storlek måste halveras innan den kommer med 32 GB? För att göra den dramatiskt tunnare så måste alla komponenter göras dramatiskt mindre. It won't happen. Inte i juni iallafall.

  • Medlem
  • 2008-03-26 19:57
Ursprungligen av wat:

Det jag menar är just att Apple inte slängde in det från början. Hur svårt kan det vara? Varför inte lägga in det? Mail-argumentet håller inte....

Om man ser det på det sättet kan man säga så om allt ju Varför kunde inte apple lägga till en zoom funktion i kameran? Det är ju hur lätt som helst!! Vaför kunde de inte lagt in kamera effekter? Skit enkelt, fanns på mobil telefoner för 5 år sedan!! Varför kan man inte skicka låtar/bilder via blåtand trots att den har bluetooth i sig?

Du kanske förstår principen... Och om nu apple skulle lägga till småsaker som detta så tycker jag inte att mms är den viktigaste...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-26 22:59
Ursprungligen av can:

Om man ser det på det sättet kan man säga så om allt ju Varför kunde inte apple lägga till en zoom funktion i kameran? Det är ju hur lätt som helst!! Vaför kunde de inte lagt in kamera effekter? Skit enkelt, fanns på mobil telefoner för 5 år sedan!! Varför kan man inte skicka låtar/bilder via blåtand trots att den har bluetooth i sig?

Du kanske förstår principen... Och om nu apple skulle lägga till småsaker som detta så tycker jag inte att mms är den viktigaste...

Digital zoom är trams. Effekter kanske någon vill använda. Jag har aldrig gjort det. Skicka filer via Bluetooth är ännu en grej som jag saknar.

Jag vidhåller att iPhone inte är genomtänkt. Jobs har väl på vanligt sätt utgått från vad han vill ha och sedan bestämt att alla vill ha samma sak. Varför inte lyssna på kunderna?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-26 23:24
Ursprungligen av wat:

Varför inte lyssna på kunderna?

med kunder menar du dig och tre till på detta forum, tror steve och hans polare på apple hade koll på hur många som dagligen använde MMS i USA innan de skapade iPhonen tydligen var de betydligt fler som använde en mail funktion.

att anklaga att iPhonen inte är genomtänkt, så är man genast ute på väldigt hal is.
liksom allt som ni ta upp är bara små saker som inte skulle göra många glada om de fanns med från början.
iPhonen är sjukt genomtänkt liksom du kan synka allt som har någon betydelse på din dator rak ner i din iPhone som du se kan ta med dig på platser som du aldrig skulle kunna ta med en laptop, (tex att kolla vilken datum du ska bestiga Mount Everest när du står på K2s topp, bara genom några enkla tryck på din iPhone)

men framför allt sluta bascha på små fel hos en produkt som bara funnits i ett år!

Senast redigerat 2008-03-26 23:37
Ursprungligen av MacxD:

men framför allt sluta bascha på små fel hos en produkt som bara funnits i ett år!
lackar snart ur på er alla!

Folk har all rätt att kritisera och diskutera bristerna och kom ihåg att det som är ett småfel för dig kanske är en viktig funktion för andra. Så lacka ur får du göra någon annanstans.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-26 23:31
Ursprungligen av Adrian B:

Folk har all rätt att kritisera och diskutera bristerna och kom ihåg att det som är ett småfel för dig kanske är en viktig funktion för andra. Så lacka ur får du göra någon annanstans.

sant, men många försöker applicerar den på den Svenska marknaden vi måste ju komma ihåg att den inte finns här än.

och då säga att den inte är genomtänkt är ju lite irriterande att läsa.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-27 00:38
Ursprungligen av MacxD:

med kunder menar du dig och tre till på detta forum, tror steve och hans polare på apple hade koll på hur många som dagligen använde MMS i USA innan de skapade iPhonen tydligen var de betydligt fler som använde en mail funktion.

att anklaga att iPhonen inte är genomtänkt, så är man genast ute på väldigt hal is.
liksom allt som ni ta upp är bara små saker som inte skulle göra många glada om de fanns med från början.
iPhonen är sjukt genomtänkt liksom du kan synka allt som har någon betydelse på din dator rak ner i din iPhone som du se kan ta med dig på platser som du aldrig skulle kunna ta med en laptop, (tex att kolla vilken datum du ska bestiga Mount Everest när du står på K2s topp, bara genom några enkla tryck på din iPhone)

men framför allt sluta bascha på små fel hos en produkt som bara funnits i ett år!

Jag tror nog att Apple var medvetna om vad de gjorde, men nu börjar det bli ett tag sedan iPhone kom till Europa och det är inte bara jag och tre till som vill ha möjlighet att skicka eller ta emot MMS, det är betydligt fler.

Jag har synkat mina telefoner mot datorn i flera år. Sjukt genomtänkt? Ja, kanske. Men inget nytt.

Och till sist, som Adrian sade, detta är ett forum och här diskuterar vi iPhone. Får man då inte kritisera, så faller ju hela funktionen med ett bra forum.
Jag tänker inte sälla mig till hyllningskören, utan tycker om att titta på saker med båda ögonen.

Ursprungligen av wat:

Jag tror nog att Apple var medvetna om vad de gjorde, men nu börjar det bli ett tag sedan iPhone kom till Europa och det är inte bara jag och tre till som vill ha möjlighet att skicka eller ta emot MMS, det är betydligt fler.

Det var väll apple som tog bort diskett stationerna?
Som tog Bort dvdn från Macbook air, utveckling!
Mms kanske försvinner ist för att komma med nästa iphone, utan att nästa mobil som nokia och se osv släpper finns det mail så man kan maila sin bilder istället!?

Ursprungligen av blomman_J_:

Det var väll apple som tog bort diskett stationerna?
Som tog Bort dvdn från Macbook air, utveckling!
Mms kanske försvinner ist för att komma med nästa iphone, utan att nästa mobil som nokia och se osv släpper finns det mail så man kan maila sin bilder istället!?

Börjar bli lite tjatigt, det där med att "Apple tog bort disketten och DVD-driven - de leder utvecklingen!".

Men, inte att förneka, mms försvinner säkert, för det är egentligen bara intressant kring storhelgerna. Senast jag skickade ett mms var nog i julas. Det är väldigt ointressant!
Så varför bry sig om att ha mms om man förutspår att det försvinner? Då står man med en produkt som innehåller ointressanta saker och då är man nog hellre utan "de där extra funktionerna som andra klamrar sig fast vid".

Som du säger kommer förhoppningsvis fler och fler mobiler att börja anamma epost, vilket gör det enklare att dela med sig av exempelvis bilder.
Jag har inte fått min Ericsson W660i med Telenor att skicka epost. Fattar inte ett skit. Hoppas att Mail i iPhone är enkelt att ställa in och att de sätter trenden - att andra måste göra det (minst) lika enkelt att ställa in Mail för att konkurrera.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-27 17:44
Ursprungligen av wat:

JOch till sist, som Adrian sade, detta är ett forum och här diskuterar vi iPhone. Får man då inte kritisera, så faller ju hela funktionen med ett bra forum.
Jag tänker inte sälla mig till hyllningskören, utan tycker om att titta på saker med båda ögonen.

jag är medveten att detta är ett forum och att alla (tyvärr) får säga vad de känner och tycker.
men det problem som du snackar om MMS, du kan skicka bilder till andra genom tex mail, stämmer att alla inte kan kolla sin mail direkt i mobilen men du har iaf bifogat bilden, men hur många är det som sitter och skicka massa MMS istället för att ringa eller SMSa istället? både mycket dyrare och riktigt opraktiskt.
den fakta som Adrian skickade om att det skickades 1,3 miljoner MMS under påskhelgen är sant men det han glömde skriva var att det samtidigt skickades 44 miljoner SMS, så MMS har fortfarande sjukt lång väg kvar till att vara frekvent!

du är väldigt missnöjd med din iPhone de har nog alla lyckas räcka ut, men du har bara räknat upp ett problem som man kan kring gå utan några stor komplikationen men istället så har du gjort det till en världsgrej!

  • Medlem
  • 2008-03-27 17:55
Ursprungligen av wat:

Digital zoom är trams. Effekter kanske någon vill använda. Jag har aldrig gjort det. Skicka filer via Bluetooth är ännu en grej som jag saknar.

Jag vidhåller att iPhone inte är genomtänkt. Jobs har väl på vanligt sätt utgått från vad han vill ha och sedan bestämt att alla vill ha samma sak. Varför inte lyssna på kunderna?

Digital zoom är kanske trams för dig men enligt mig är mms en skitfunktion som ingen egentligen behöver. Föreställ dig en våg, på ena sidan har du möjlighet till digital zoom och på andra sidan har MMS. Som Adrian sa, bara för att du tycker någon är viktigare måste inte alla andra göra det...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-03-26 21:32
Ursprungligen av wat:

För att göra den dramatiskt tunnare så måste alla komponenter göras dramatiskt mindre. It won't happen. Inte i juni iallafall.

Här är ett nytt rykte som säger att den kommer att bli tunnare...fast kanske inte dramatiskt...

http://www.ipodobserver.com/story/35268

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-26 21:45
Ursprungligen av wat:

Det jag menar är just att Apple inte slängde in det från början. Hur svårt kan det vara? Varför inte lägga in det? Mail-argumentet håller inte. Mina vänner skickar mig MMS från telefonen, inte mail. Jag kan inte skicka mail till mina vänner och vänta mig ett snabbt svar, för att de inte läser mail i telefonen.

Vi inte glömma att iPhonen är gjord för den amerikanska marknaden i första hand så vi kan inte använda siffror på hur många MMS som skickas här i Sverige!

den finns som sagt inte officiellt i Sverige än! ;D

Ursprungligen av MacxD:

Vi inte glömma att iPhonen är gjord för den amerikanska marknaden i första hand så vi kan inte använda siffror på hur många MMS som skickas här i Sverige!

den finns som sagt inte officiellt i Sverige än! ;D

Din besatthet av smilisar och utropstecken antyder att du knarkar eller är 12 år. MMS används inte frekvent av varken amerikaner eller svenskar men är likväl en saknad funktion då vissa faktiskt använder det. Bara för att jag aldrig använder Maps "Locate Me" funktion betyder det inte att jag inte vill möjligheten att använda den.

Jag bryr mig inte ett skit om MMS i iPhonen men jag vet att andra gör det.

Puss MacxD

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-26 22:09
Ursprungligen av mackeswissman:

Din besatthet av smilisar och utropstecken antyder att du knarkar eller är 12 år.

om du så gärna vill veta så testade jag lite LSD precis! xD
wiie, vad många finna färger det finns inne på 99.se! xD hihihi

Ursprungligen av mackeswissman:

Din besatthet av smilisar och utropstecken antyder att du knarkar eller är 12 år.

Ursprungligen av MacBro:

Jag tror inte MacxD knarkar. Läser man hans inlägg kan man se tendensen, han är ungefär sju. Tolv var inte så dåligt gissat

Skärpning med personangreppen mackeswissman och MacBro, det tillför inget till diskussionen och bryter mot reglerna. Och är dessutom nedlåtande mot unga medlemmar på forumet.

Ursprungligen av wat:

Det jag menar är just att Apple inte slängde in det från början. Hur svårt kan det vara? Varför inte lägga in det? Mail-argumentet håller inte. Mina vänner skickar mig MMS från telefonen, inte mail. Jag kan inte skicka mail till mina vänner och vänta mig ett snabbt svar, för att de inte läser mail i telefonen.

Det handlar knappast om att det är svårt, utan om att det är ett medvetet val från Apple sida. Jag köper dina argument om varför mejl är sämre och de gör nog de flesta i Europa, men i USA har inte MMS slagit ut så väl.

En gissning är att trycket är större på en vettig att göra-lista med bra integration mot datorn är större än trycket på att fixa MMS bland dagens användare.

Sen ska man tänka på en annan sak som jag tror andra varit inne på tidigare, nämligen att det är lättare att lägga till funktioner i efterhand än att ta bort dom. Det är en princip som Apple jobbat rätt mycket med. Börja försiktigt med det mest grundläggande och se vad som efterfrågas.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-27 00:32
Ursprungligen av Adrian B:

Det handlar knappast om att det är svårt, utan om att det är ett medvetet val från Apple sida. Jag köper dina argument om varför mejl är sämre och de gör nog de flesta i Europa, men i USA har inte MMS slagit ut så väl.

En gissning är att trycket är större på en vettig att göra-lista med bra integration mot datorn är större än trycket på att fixa MMS bland dagens användare.

Sen ska man tänka på en annan sak som jag tror andra varit inne på tidigare, nämligen att det är lättare att lägga till funktioner i efterhand än att ta bort dom. Det är en princip som Apple jobbat rätt mycket med. Börja försiktigt med det mest grundläggande och se vad som efterfrågas.

Det kan nog inte vara så svårt för Apple att greja en vettig att-göra-lista heller. Min kritik grundar sig mest på att jag har svårt för Apples/Steves "My way or the Highway"-tänkande.

Vi får hoppas att dessa "misstag" rättas till när AppStore öppnar.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-25 19:28

MMS funkar...

Men vem som egentligen använder det är en annan fråga.

iPhonens org hörlurar är lite längre än vanliga, och det kan finnas risk att dom skadas lättare elr till och med iphonen skadas så då kanske dom gör en lägre försänkning så inte hörlurarna elr något annat ska skadas?

Ursprungligen av Laleh:

MMS funkar...

Det är väl att frisera sanningen lite. Ja, det finns program som kan göra det hyfsat om man först hackar sin telefonen och sedan installerar programmet. Men att gå därifrån till att bara säga att det funkar är inte riktigt rätt. Apple har fortfarande valt att inte lägga till finessen och man måste till och med bryta mot användarvillkoren för att ens få igång det.

Ursprungligen av Laleh:

Men vem som egentligen använder det är en annan fråga.

Allt fler och fler: MMS-rekord hos Tre och Telia under påsken

Efter helgens rekord i antalet skickade mms i Telias nät förväntar sig operatören ett genombrott för mms under det kommande året. Totalt skickades Telias kunder 1,3 miljoner mms under årets påskhelg. Det innebär en ökning med 25 procent i förhållande till förra året.

[...]

Hos Tre var ökningen klart större. Där noterade man en uppgång för mms med 150 procent jämfört med fjolåret.

Över hälften av svenskarna skickar bilder eller filmklipp med sin mobil redan idag och allt talar för att detta kommer att öka, säger Gunilla Åberg på Telia i ett pressmeddelande.

(Min markering.)

blomman_J_ slog huvudet på spiken, äntligen... självklart så skyddas ju både telefon och kabel av en försänkning. Det är gjort i hållbarhetssynpunkt, säkerligen noggrant utstuderat och absolut ingen miss.

För övrigt så har väl snart all världens hörlurstillverkarare anpassat sina kontakter för det det nya tunna iphone-formatet!

Genialisk marknadsföring så här efterhand när alla stora hörslurstillverkare tävlar om att få skriva på sin produktförpackningar att dessa fantastiska hörlurar (från ledande märken inom branschen) är gjorda för att passa Apples iPhone. Inte skriver dom passar även nya Nokia 5465490 eller SE k17000i

Ok, here goes…

Ursäkta de sista två avsnitten.
Kunde inte stanna. Sorry.

Form
+ Den blir rundare från mitten av baksidan räknat, eller lite mer konvex kanske man kan säga. Tänk lite åt Macbook Air hållet.
+ Den blir dramatiskt tunnare.
+ Mellan "tyst"-knappen och volym-justeraren dyker en till knapp upp. Den är i huvudsak till för kameran men går även att anropa programmatiskt.
+ Äpplet blir något mindre och flyttar ner till antenn-delen.
+ Högtalar-raden blir lite längre.
+ Kamera-linsen blir lite större och flyttar in lite längre från kanten.

Färg
+ Silverramen runt displayen blir svart.
+ Den svarta nederdelen (runt antennen) växer något och blir i silver.
+ Den övriga baksidan blir svart.

Funktioner
+ Den får blixt.
+ Volymjusteraren blir aningens större och fungerar som zoom vid stillbild/video-kamera.
+ Den har (kanske inte ändå) en liten videokamera på ovansidan för videosamtal, likt många andra lurar.
+ De fysiska knapparna på vänstersidan går att anropa programmatiskt och använda i spel och program.
+ Voice Memo-funktion.
+ USB-sticka/HDD-funktionalitet.

Övrigt
+ Den kommer med 3G.
+ 64 GB.
+ 256 MB ram.
+ 5 MP kamera.
+ Videokamera.
+ iChat AV mobile.
+ MMS. (Förmodligen inte men för Adrians skull så får de vara med på listan.)
+ BlueTooth-protokoll/stöd för faen och hans moster (sync, clicker-funktionalitet, modem-funktionaliet, skicka filer, anslutna tangentbord, GPSer och övriga attiraljer funkar fin fint).
+ Markera, kopiera, klipp och klistra.
+ Valfri ljudfil som alarmsignal.
+ Gratis ringsignalstillverkning av iTunes+filer.
+ Flickr-integration (både posta till och prenumerera på).
+ Ny RSS-läsare.
+ Möjlighet att låta RSS-läsaren fungera som skärmsläckare.
+ Integration med flera olika blogg-API + .Mac.
+ Att göra lappar (som synkroniseras med Mail).
+ Nytt teckensnitt till anteckningsprogrammet (som förstås också synkroniseras)[/i].
+ Stöd för PPT-filer som också går att visa via video-ut-funktionen.
+ Låna ut låtar-funktion.
+ GEO-tagging med text eller röstbrevlåda.
+ Podsändningsprenumeration via Wi-Fi.
+ iTunes bildeffekter.
+ Video out.
+ Röstuppringning och rudimentärt röstgränssnitt.
+ Datadetectors x3 (Where is Elvis? Assist me. Lunch with George… et cetera).
+ Stöd för fler multitouch-gäster med gester och andra gränssnitsäventyr. Av typen skaka för att blanda låtlistan, svepande suddgest för att sudda ut all text i ett dokument och dylikt.
+ Möjlighet att redigera ordlistan.
+ Wi-Fi-Synk.
+ Bonjour (Skriv ut, skicka fil, what ever…).
+ Dokument, Music, Filmer-mappar på något vis utan någon Finder.
+ Möjlighet att skicka Google färdvägar och kordinater via SMS/MMS eller mail.
+ Möjlighet att redigera (vissa) dokument.

det jag inte tror på det du säger

usb sticka minne
mms
redigera ordlista

men annars tror jag du har huvet på spiken

m

Ursprungligen av thevil:

Ok, here goes…

Ursäkta de sista två avsnitten.
Kunde inte stanna. Sorry.

Form
+ Den blir rundare från mitten av baksidan räknat, eller lite mer konvex kanske man kan säga. Tänk lite åt Macbook Air hållet.
+ Den blir dramatiskt tunnare.
+ Mellan "tyst"-knappen och volym-justeraren dyker en till knapp upp. Den är i huvudsak till för kameran men går även att anropa programmatiskt.
+ Äpplet blir något mindre och flyttar ner till antenn-delen.
+ Högtalar-raden blir lite längre.
+ Kamera-linsen blir lite större och flyttar in lite längre från kanten.

Färg
+ Silverramen runt displayen blir svart.
+ Den svarta nederdelen (runt antennen) växer något och blir i silver.
+ Den övriga baksidan blir svart.

Funktioner
+ Den får blixt.
+ Volymjusteraren blir aningens större och fungerar som zoom vid stillbild/video-kamera.
+ Den har (kanske inte ändå) en liten videokamera på ovansidan för videosamtal, likt många andra lurar.
+ De fysiska knapparna på vänstersidan går att anropa programmatiskt och använda i spel och program.
+ Voice Memo-funktion.
+ USB-sticka/HDD-funktionalitet.

Övrigt
+ Den kommer med 3G.
+ 64 GB.
+ 256 MB ram.
+ 5 MP kamera.
+ Videokamera.
+ iChat AV mobile.
+ MMS. (Förmodligen inte men för Adrians skull så får de vara med på listan.)
+ BlueTooth-protokoll/stöd för faen och hans moster (sync, clicker-funktionalitet, modem-funktionaliet, skicka filer, anslutna tangentbord, GPSer och övriga attiraljer funkar fin fint).
+ Markera, kopiera, klipp och klistra.
+ Valfri ljudfil som alarmsignal.
+ Gratis ringsignalstillverkning av iTunes+filer.
+ Flickr-integration (både posta till och prenumerera på).
+ Ny RSS-läsare.
+ Möjlighet att låta RSS-läsaren fungera som skärmsläckare.
+ Integration med flera olika blogg-API + .Mac.
+ Att göra lappar (som synkroniseras med Mail).
+ Nytt teckensnitt till anteckningsprogrammet (som förstås också synkroniseras)[/i].
+ Stöd för PPT-filer som också går att visa via video-ut-funktionen.
+ Låna ut låtar-funktion.
+ GEO-tagging med text eller röstbrevlåda.
+ Podsändningsprenumeration via Wi-Fi.
+ iTunes bildeffekter.
+ Video out.
+ Röstuppringning och rudimentärt röstgränssnitt.
+ Datadetectors x3 (Where is Elvis? Assist me. Lunch with George… et cetera).
+ Stöd för fler multitouch-gäster med gester och andra gränssnitsäventyr. Av typen skaka för att blanda låtlistan, svepande suddgest för att sudda ut all text i ett dokument och dylikt.
+ Möjlighet att redigera ordlistan.
+ Wi-Fi-Synk.
+ Bonjour (Skriv ut, skicka fil, what ever…).
+ Dokument, Music, Filmer-mappar på något vis utan någon Finder.
+ Möjlighet att skicka Google färdvägar och kordinater via SMS/MMS eller mail.
+ Möjlighet att redigera (vissa) dokument.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-26 09:34

Tror ni verkligen att det kommer en ny design? Jag tror på en stor mjukvaruuppdatering istället.

Jag skulle snarare tro att dom väntar så att dom hinner sälja flera telefoner. Den har ju inte funnits så länge och marknaden är ju inte direkt mättad. Speciellt i Europa och Asien.

Ursprungligen av tram:

Tror ni verkligen att det kommer en ny design? Jag tror på en stor mjukvaruuppdatering istället.

Jag skulle snarare tro att dom väntar så att dom hinner sälja flera telefoner. Den har ju inte funnits så länge och marknaden är ju inte direkt mättad. Speciellt i Europa och Asien.

Å andra sidan har telefonen funnits ute i ett år i USA till sommaren så det är hög tid för en ny modell. Apple uppdaterar sina datorer varje halvår ungefär och iPod-serien varje år ungefär, som jämförelse.

(Den 16 GB-modell som kom kan iofs räknas som en mini-uppdatering med lite god vilja, men eftersom ingenting annat ändrades tycker jag inte det räknas som en uppdatering.)

Bevaka tråden