Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-03-26 10:43
Ursprungligen av tram:

Tror ni verkligen att det kommer en ny design? Jag tror på en stor mjukvaruuppdatering istället.

Jag skulle snarare tro att dom väntar så att dom hinner sälja flera telefoner. Den har ju inte funnits så länge och marknaden är ju inte direkt mättad. Speciellt i Europa och Asien.

Som någon sa innan: Nu när iphone är på ännu en höjd punkt i och med SDK realeasen så kommer de säkerligen uppdatera designen innan luren tappar intresse igen. Detta skulle vara det bästa tillfälle att komma med en uppdatering i samband med SDKn.

Dessutom nu när konkurenterna försöker skapa iphone-killers måste ju apple fortfarande hålla marginalen. Som de sa när luren lanserades: "We think that we are 5 years ahead of any other mobile device". Tror de vill hålla det fortfarande och det håller inte med den iphone vi har nu. Klart att den fortfarande ligger före med många saker men de börjar tappa...

Kanske bara är jag som hoppas för mycket men...

Ursprungligen av tram:

Tror ni verkligen att det kommer en ny design? Jag tror på en stor mjukvaruuppdatering istället.

Jag skulle snarare tro att dom väntar så att dom hinner sälja flera telefoner. Den har ju inte funnits så länge och marknaden är ju inte direkt mättad. Speciellt i Europa och Asien.

Apple beställer 10 miljoner 3G-iPhone
http://macworld.idg.se/2.1038/1.152402

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-26 23:00
Ursprungligen av blomman_J_:

Apple beställer 10 miljoner 3G-iPhone
http://macworld.idg.se/2.1038/1.152402

Fel. Rykten gör gällande att Apple beställt tio miljoner 3G-iPhone. Alla dessa rykten.

  • Medlem
  • 2008-03-26 22:12

Mackeswissman kolla vad jag skrev innan. Kan dock hålla med dig till en viss del, faktiskt.

xD, :P, :D,

Jag tror inte att den kommer "se mer ut som iPod Touch". Varför skulle de vilja uppnå det? iPhone ska se ut som iPhone. Sen kanske iPhone kommer se annorlunda ut, men inte mer lik iPod Touch. Det tror iaf inte jag!

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-26 22:22

Jag tror inte MacxD knarkar. Läser man hans inlägg kan man se tendensen, han är ungefär sju. Tolv var inte så dåligt gissat

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-26 22:26
Ursprungligen av MacBro:

Jag tror inte MacxD knarkar. Läser man hans inlägg kan man se tendensen, han är ungefär sju. Tolv var inte så dåligt gissat

lever i ett kontinuerligt rus! ;D

Ursprungligen av mackeswissman:

MMS används inte frekvent av varken amerikaner eller svenskar men är likväl en saknad funktion då vissa faktiskt använder det.

Med 1,3 miljoner MMS bara under påskhelgen och bara i Telias nät skulle jag nog påstå att det börjar bli frekvent använt också.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-26 23:25
Ursprungligen av Adrian B:

Med 1,3 miljoner MMS bara under påskhelgen och bara i Telias nät skulle jag nog påstå att det börjar bli frekvent använt också.

men det är i Sverige, har du några siffror på hur många som använde MMS i USA?

Ursprungligen av MacxD:

men det är i Sverige, har du några siffror på hur många som använde MMS i USA?

Näe, jag syftade bara på det svenska användandet, mackeswissman påstod att svenskar inte använder det frekvent.

Ursprungligen av Adrian B:

Med 1,3 miljoner MMS bara under påskhelgen och bara i Telias nät skulle jag nog påstå att det börjar bli frekvent använt också.

I jämförelse med 44 miljoner SMS är MMS-användningen inte särskilt frekvent. Mängdsiffror visar bara hur många som är sända, inte hur många som verkligen använder tjänsten.

Skulle vara intressant att se siffror på MMS vid lanseringen av iPhonen.

Ursprungligen av mackeswissman:

I jämförelse med 44 miljoner SMS är MMS-användningen inte särskilt frekvent. Mängdsiffror visar bara hur många som är sända, inte hur många som verkligen använder tjänsten.

Fast jämförelsen med SMS är väl helt oväsentlig egentligen? Tror du tänker fel som jämför dom siffrorna som om det skulle betyda något. Det är som att jämföra SMS och telefonsamtal ungefär. Man använder det på olika sätt. Ingen människa tar ju en bild på sig själv och skickar som MMS när det enda man vill skicka är ett textmeddelande.

Om hälften av svenskarna använder det redan idag, om det skickas en 1.3 miljoner på en helg, då är det väl ändå rätt mycket? Oavsett hur många som skickar mejl, SMS, ringer eller åker bil samma helg? Siffran i sig visar på att MMS verkligen används och ökningen visar riktningen på var det är på väg.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-26 22:28

Varför ska man göra den tunnare? Jämför den med de flesta andra telefoner så är den ganska tunn

en grej jag saknar som jag tror borde komma för att det skulle vara så förbaskat enkelt e en image stabilizor när man tar bilder. den har ju redan accelerometer

m

  • Medlem
  • 2008-03-27 02:51

tja

Jag tror att Apples första Ipohne var gjort för bara den Amerikanska marknaden men efter ett tag dom förstod att det kan funka i europa också så vi försöker sälja dom där också.

Det var ju jävligt många Iphone som blev uplåst och sålda i Europa så apple ville dra in mer pengar så dom började sälja den i Europa också. Fan va bra tänkte apple.

först dom trodde inte att Iphone skulle vara värt att sälja i Europa eftersom här finns ju 3g och mms användning, usa är nälingen jävligt efter inom telefontekniken.

Jag tror att Apple tänkte först att dom ska släppa två ipods. en i usa först utan 3g. när folk i europa ser att hur bra iphone är så vill dom också ha en, men det är ju svårt at skaffa en ... men folk villa ha en iphone och gjorde vad som helst för att få en. Sedan efter ett tag skulle släppa apple en 3g iphone i europa och i resten av världen men det gjorde dom inte. dom började bara sälja samma iphone i europa också. Jag tror att apple trodde inte iphone kommer bli så stor som den är.

och nu snart måste apple lansera en ny Iphone med 3g och mms. Dom kommer också förbättra kameran för att 2 mgp räcker inte.

jag tror att ingen hoss apple trodde att iphone skulle gå så bra. den vet ju knappst nåt. touch srcreen wifi och 8 gb inget speciellt. men ju en sak som är speciellt och det är Iphone känslan som man får när man använder en. det är lätt att förstå att hur den fungerar och detta ger ett spciellt känsla. "Iphone känlsa"

Jag tror att Iphone ge nåt extra och det är extra betyder attt den är använder vänligt. Om man gemför den med en N95 så jag tror att N95 är helt klart bättre men det är så jäkla kronglit att förstå....

När jag använder en Iphone så det känns som en Ipod fast mycket bättre. Jag fastnade för iphone men köpte aldrig för att jag tyckte inte om att den var så "dum" på ett sätt. när jag pratar med nån okänd person så efter ett tag kan jag förstå om personen har nåt att ge eller inte. Ibland känns det som om att personen är ingen smart eller intressant männsika. Det räcker bara inte för mig. Ingeting som man behöver upptäcka. det är darför jag inte köpte en Iphone för att jag tyckte att det räcker bara inte.

jag tror apple vet det också att det finns folk som tykcer inte att iphone funktioner räcker. därför måste apple komma ut med en iphone som har allt. 3g och m.m

(stavning är inte alltid den bästa):)

vad tycker ni??

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-27 13:48

Det är ganska enkelt. Om du har ett konto i Mail på datorn kan du bara synca så är det fixat.

Och av samma anledning blir det svårt för andra att fixa ett lika enkelt sätt, Apple är ensamma, i detta avseendet, om att ha ett operativsystem. Samma sak som med Adressboken

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-27 18:23

Jag ger upp.

  • Medlem
  • 2008-03-27 19:31

Hehe. Men seriöst vad var det för snack om att apple har köpt 10 miljoner 3g iphones :S Förstår inte riktigt

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-27 21:01

MMS har ju floppat ganska rejält faktiskt eller hur många här inne på 99 skickar MINST 1 MMS i veckan?

Om det visar sig att ni skickar mycket MMS så kanske jag jan ändra åsikt.

Ursprungligen av Laleh:

MMS har ju floppat ganska rejält faktiskt eller hur många här inne på 99 skickar MINST 1 MMS i veckan?

Om det visar sig att ni skickar mycket MMS så kanske jag jan ändra åsikt.

"floppat ganska rejält"? Räcker det inte med siffrorna jag svarade dig tidigare i tråden?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-29 14:51
Ursprungligen av Adrian B:

"floppat ganska rejält"? Räcker det inte med siffrorna jag svarade dig tidigare i tråden?

Tycker inte att de siffrorna är speciellt imponerande faktiskt. Kan man få siffror från en vanlig vecka och inte påsken eller julen då många vill skicka nån hälsning.

Jag står fast vid att MMS är en flopp.

Ursprungligen av can:

Hehe. Men seriöst vad var det för snack om att apple har köpt 10 miljoner 3g iphones :S Förstår inte riktigt

Ett rykte som ja tog ifrån macworld, men vad är det du inte förstår?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-27 22:33

Det här med att apple har beställt 10 miljoner 3g iPhone är bara skitsnack eftersom apple tillverkar bara grejer om det är beställningar på dom. T.ex om ingen skulle beställa en enda ipod nano på fyra månader så skulle apple stänga ner hela iPod nano fabriken.

Ursprungligen av Sveene:

Det här med att apple har beställt 10 miljoner 3g iPhone är bara skitsnack eftersom apple tillverkar bara grejer om det är beställningar på dom. T.ex om ingen skulle beställa en enda ipod nano på fyra månader så skulle apple stänga ner hela iPod nano fabriken.

Huh?
Det är klart Apple beställer från sin leverantör.
Apple levererar INTE enbart efter order, dom köper så att dom bygger upp ett lager.
Speciellt när dom släpper en ny produkt som dom vet att alla vill ha. Det finns några tillfällen då detta inte har fungerar tex. när Apple TV presenterades. Men i regel så har dom alltid ett antal varor för omgående leverans.

Ursprungligen av Sveene:

Det här med att apple har beställt 10 miljoner 3g iPhone är bara skitsnack eftersom apple tillverkar bara grejer om det är beställningar på dom. T.ex om ingen skulle beställa en enda ipod nano på fyra månader så skulle apple stänga ner hela iPod nano fabriken.

Hur kommer det sig att det bara är att gå in och köpa en iPod över disk i vilken Siba eller OnOff som helst då? Eller att de flesta som jag känner som har köpt sin iPhone har gjort det över disk i NY?
Det är nog så att det finns ett gäng smarta killar och tjejer på Apple som har tillgång till ganska avancerade prognosverktyg gällande väntad försäljning av en vara. Hur sen batcherna tillverkas och levereras är en annan sak. Men det verkar klokt att förbereda sina leverantörer när man släpper en standardiserad produkt med en potentiell marknad på drygt en halv miljard människor. Det är nog mer förödande att låta folk vänta i en månad på en telefon (konkurrenternas får du ju i handen när du är i butiken) än att sitta med ett lager som tar några månader längre att sälja än beräknat.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-27 21:25

Jag skickar i runda slängar tretton om dagen!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-27 21:31
Ursprungligen av MacBro:

Jag skickar i runda slängar tretton om dagen!

Varför får jag då inga Macbro?

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-27 21:35
Ursprungligen av Laleh:

Varför får jag då inga Macbro?

Du kan väl inte ta emot?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-27 23:09
Ursprungligen av MacBro:

Du kan väl inte ta emot?

Och du kan inte skicka med din iPhone;)

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-03-27 23:51
Ursprungligen av Laleh:

Och du kan inte skicka med din iPhone;)

Vem har sagt att jag inte har en MMS-telefon?

Bevaka tråden