Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av boris91:

Frågan är om det inte blir en uppgradering utan just en helt ny telefon. Den gamla modellen kan ju lika gärna forstsätta säljas för att alla inte behöver 3G.

Det är många rykten som pekar på just det, allt den nya telefonen blir en ny toppmodell och den gamla finns kvar.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-03 18:02
Ursprungligen av Adrian B:

Det är många rykten som pekar på just det, allt den nya telefonen blir en ny toppmodell och den gamla finns kvar.

Så ni menar att apple kommer att sälja två modeller av iPhonen?
En med 3G och en utan?

  • Medlem
  • 2008-04-03 18:43
Ursprungligen av MacxD:

Så ni menar att apple kommer att sälja två modeller av iPhonen?
En med 3G och en utan?

Enligt rykten så att säga, ja.. tror på något liknande själv...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-03 19:22
Ursprungligen av can:

Enligt rykten så att säga, ja.. tror på något liknande själv...

Okej, låter väldigt skumt!

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-04-03 21:03
Ursprungligen av MacxD:

Okej, låter väldigt skumt!

På vilket sätt är det skumt? Måste de sluta helt med den nuvarande versionen bara för att det kommer en med 3G? Alla kanske inte vill betala extra för en lur med, för dom, överflödiga funktioner. Jag tycker att det verkar väldigt troligt och bra att de säljer två versioner, om det nu kommer en 3G-version snart.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-03 21:25
Ursprungligen av Adrian B:

Det är många rykten som pekar på just det, allt den nya telefonen blir en ny toppmodell och den gamla finns kvar.

Det är det jag försöker föklara här. Alla, precis alla rykten tyder på det men ändå verkar det inte som att folk har greppat det ännu.

Det blir en helt ny iPhone. Vad det blir för telefon i sig vet ingen, kanske lanseras det en iTablet som man kan ringa med till och med, men något nytt blir det.

Ursprungligen av boris91:

Det är det jag försöker föklara här. Alla, precis alla rykten tyder på det men ändå verkar det inte som att folk har greppat det ännu.

Det blir en helt ny iPhone. Vad det blir för telefon i sig vet ingen, kanske lanseras det en iTablet som man kan ringa med till och med, men något nytt blir det.

"Alla rykten" pekar inte alls på det.

http://www.macrumors.com/2008/04/02/iphone-shortage-points-to-new-model/

Ta det här som exempel, varför skulle man fasa ut den gamla modellen om man ska ha den kvar???

Ursprungligen av kenjon:

Det MÅSTE inte vara 6 månader....
Apple var inte tvungna att informera alla, de valde att göra så för att slippa rykten komna från FCC.

MacRumors skriver idag om "FCC-myten":

When the iPhone was first announced at Macworld San Francisco 2007, Steve Jobs specifically said that he did not want the iPhone's existence first revealed by the FCC. This comment has generated a bit of a following, with some commenters continuing to insist that the 3G iPhone will be revealed by the FCC first.

The problem with this theory is that Apple frequently announces new products that don't first show up in the FCC database. Also, companies are allowed to have some degree of confidentiality for products.

Apple submitted the original iPhone to the FCC on March 9, 2007. The documents, however, remained confidential until May 17, 2007, about six weeks prior to its launch. So while it may have required months for approval, it only appeared in the FCC database for all to see about 6 weeks prior to the ship date.

In another example, Apple's Time Capsule was submitted to the FCC on January 15, 2008 -- the same day as its announcement. The documents were immediately public and the product again shipped about 6 weeks later.

If this rough pattern continues, we could see the 3G iPhone shipping by late July if Apple announces it (for example) at WWDC on June 10th.

  • Medlem
  • 2008-04-07 13:38
Ursprungligen av Adrian B:

MacRumors skriver idag om "FCC-myten":

When the iPhone was first announced at Macworld San Francisco 2007, Steve Jobs specifically said that he did not want the iPhone's existence first revealed by the FCC. This comment has generated a bit of a following, with some commenters continuing to insist that the 3G iPhone will be revealed by the FCC first.

The problem with this theory is that Apple frequently announces new products that don't first show up in the FCC database. Also, companies are allowed to have some degree of confidentiality for products.

Apple submitted the original iPhone to the FCC on March 9, 2007. The documents, however, remained confidential until May 17, 2007, about six weeks prior to its launch. So while it may have required months for approval, it only appeared in the FCC database for all to see about 6 weeks prior to the ship date.

In another example, Apple's Time Capsule was submitted to the FCC on January 15, 2008 -- the same day as its announcement. The documents were immediately public and the product again shipped about 6 weeks later.

If this rough pattern continues, we could see the 3G iPhone shipping by late July if Apple announces it (for example) at WWDC on June 10th.

Vet vi säkert att keynoten blir i Juni då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-07 14:04
Ursprungligen av can:

Vet vi säkert att keynoten blir i Juni då?

Datum för WWDC är spikat, och jag har för mej att jag har läst att det är klart att Jobs ska tala.

  • Medlem
  • 2008-04-07 14:04

Haha, tanken slog mig precis (är i skolan och har tråkigt)... Tänk om det kommer en "iphone air"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-04 08:00

Jag sa att alla rykten pekar på en helt ny mobiltelefon. Jag sa *inte* att rykterna pekar på att båda modellerna ska säljas samtidigt eller inte. Det jag tror om det är min egen åsikt, inte en kvalificerad analys av marknaden.

Om du hade läst det du länkat till hade du dessutom märkt att Gene Munsters åsikt inte bör betraktas som ett rykte, utan en åsikt. Det finns en viss skillnad.

Ursprungligen av boris91:

Jag sa att alla rykten pekar på en helt ny mobiltelefon. Jag sa *inte* att rykterna pekar på att båda modellerna ska säljas samtidigt eller inte. Det jag tror om det är min egen åsikt, inte en kvalificerad analys av marknaden.

Om du hade läst det du länkat till hade du dessutom märkt att Gene Munsters åsikt inte bör betraktas som ett rykte, utan en åsikt. Det finns en viss skillnad.

"Det är många rykten som pekar på just det, allt den nya telefonen blir en ny toppmodell och den gamla finns kvar."

-Meddelandet som du citerade då du skrev att "alla rykten" pekar på det. Jag förstår felsägningar och vill inte vara någon hora som gnäller. Det var bara så som jag uppfattade ditt meddelande, och jag tror fler med mig.

Peace

/Millegarden

En produkt bild för en kommande design på iPhonen, troligvis och med all sannorlikhet en falsk bild men väldigt fin ändå.

http://www.macrumors.com/2008/04/04/3g-iphone-with-glossy-black-back/

Ursprungligen av Lappsakojs:

En produkt bild för en kommande design på iPhonen, troligvis och med all sannorlikhet en falsk bild men väldigt fin ändå.

http://www.macrumors.com/2008/04/04/3g-iphone-with-glossy-black-back/

Ser inte ut att bli så mycket tunnare, eller ha blixt till kameran. Vi får hoppas på att Steve langar upp en iPhone lika tunn som nanon. Jag blir lycklig varje gång som jag använder min älskade iPod.

Ursprungligen av Lappsakojs:

En produkt bild för en kommande design på iPhonen, troligvis och med all sannorlikhet en falsk bild men väldigt fin ändå.

http://www.macrumors.com/2008/04/04/3g-iphone-with-glossy-black-back/

Den ser ju förjävlig ut. Ser ut som baksidan är skev och målad med sprayburk.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-04 20:18

Fake eller ej så är den snygg.

Källa: http://iphone4.tw/forums/viewtopic.php?t=4199

Ursprungligen av Lappsakojs:

En produkt bild för en kommande design på iPhonen, troligvis och med all sannorlikhet en falsk bild men väldigt fin ändå.

http://www.macrumors.com/2008/04/04/3g-iphone-with-glossy-black-back/

Sjukt snygg, men endå inte!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-04 20:45

mattsvart: YAY!!
blanksvart: BUU!!

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-04 21:47

Fake eller ej... mycket fin, och jag tycker den har ny design. Tunnare och lite som Air.. smalare i kanterna.

Men håller med.. Matt > Blank

Nä, den där stämmer ju inte på pricken med min beskrivning.
Måste vara fake.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-04-04 23:17
Ursprungligen av thevil:

Nä, den där stämmer ju inte på pricken med min beskrivning.
Måste vara fake.

Jag får uppfattningen att den är ungefär 50-60% tjockare än dagens iPhone. Jag tycker det ser ohyggligt fult ut

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-04 23:02

Snälla, snälla, jag vill ha en vit iPhone. Kan jag få det?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-04 23:08

Blanksvart! Fi fan va läskigt...porrigt...slämmigt...
Nej, de ska va mattsvart, mattalu eller grafitgrått.
Apple släpper aldrig en blanksvart Iphone - Ives gör inte sådan smörja.

Lyser inte äpplet?

"We can work it out"

Jag hade velat ha en sån där matt vit metallic. Snyggt.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-05 00:24

Jag trode mycket mindre på de nya iPod Nano läkta bilderna... än denna svarta iPhone.

  • Medlem
  • 2008-04-05 01:43

Den där bilden är mycket intressann med samtidigt ganska tveksam, to be honest. För det första tror jag inte sådana bilder läcker ut så snabbt, är osäker på om 3g luren ens är klar... Dessutom måste man notera att nästan inga av apples produkter har blank yta längre (macbook och eventuellt apple tv, inte säker). De har ju faktiskt börjat gå över till mer aliminium likt och matt, det är också det jag tror på, om vi snackar material så att säga.

Blank svart är nog inte aktuellt för att det blir så flottigt. Men snyggt hade det varit!

  • Medlem
  • 2008-04-05 02:14

som sagt..

Bevaka tråden