Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-03-30 16:57

Som sagt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-30 17:10

Hoppas att det inte händer nånting. Jag vill ha den senaste.

Ursprungligen av foccus:

Hoppas att det inte händer nånting. Jag vill ha den senaste.

hahah

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-03-30 18:46

86 GB sorterad musik
1 GB bilder
34 GB film (i iTunes. - 200 GB som slängs efter de kollats)
13 GB serier (sådana som jag sparar) de som man kollar kontinuerligt orkar man aldrig riktigt konvertera och lägga in i itunes)
alltså 134 GB minne minst på telefonen...
...en iphone med hårddisk. "ClassiciPhone"

  • Medlem
  • 2008-03-30 18:53

Är i ungefär samma situation som dig Thor, förutom musiken som ligger på kanske 40 gb.. Sjukt irriterande att välja ut sina favorit låtar, favorit filmer och favorit serier, faktiskt.

Senast redigerat 2008-03-31 23:41
  • Medlem
  • 2008-03-30 18:57

Men man kan ändå tänka på att iphone har mer minne än de flesta telefoner. Den kanske inte har plats för minneskort men telefon minnet är mycket mer iallafall. Jag har 512 mb på min SE.

  • Medlem
  • Åre
  • 2008-03-30 19:31
  • Medlem
  • 2008-03-31 20:01

Tror ni luren får något ram minne inoppererat? Själv har jag ingen aning.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-31 21:10
Ursprungligen av can:

Tror ni luren får något ram minne inoppererat? Själv har jag ingen aning.

iPhone har redan 128mb RAM-minne.

http://furbo.org/2007/08/21/what-the-iphone-specs-dont-tell-you/

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-03-31 20:54

intel-processorn, kan den kanske tryckas in i telefonen? den ska ju vara ganska liten nu för tiden

  • Medlem
  • 2008-03-31 23:40

Oj, då klarar den ju en hel del för en mobiltelefon Kanske uppgraderings dags isåfall?

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-01 04:18

Det har varit ett par sidor med endast MMS-snack men ett viktigt argument MOT MMS är priset jämfört med skicka ett mail.
Har Telenor och det kostar 1.69Kr/MMS vilket kan jämföras med ett Mail som kostar ingenting eller några öre för GPRS-kostanden.

En IDG-artikel belyser problemet.
Ett SMS är 400 gånger dyrare än ett Mail. ( http://www.idg.se/2.1085/1.144018 )
Ändå väljer du att skicka SMS eller hur?
SMS och MMS känns faktiskt som ett påhitt som blir en total mjölkko för operatörerna. De tar dyra kostnader för ingenting.

SMS och MMS skulle "lika gärna" kunna gå över Mail/GPRS protokollen men dagens problem är att alla sitter med sms/mms-klienter i sin telefon istället för mail-klienter som sköter det.

Av dessa anledningar hoppas jag att MMS aldrig kommer till iPhone. Ökning vid påsk eller inte... det betyderar snarare att lättlurade fjortisar får nya mobiler oftare än att MMS är populärt och bra.

  • Medlem
  • 2008-04-01 18:37
Ursprungligen av soft:

Det har varit ett par sidor med endast MMS-snack men ett viktigt argument MOT MMS är priset jämfört med skicka ett mail.
Har Telenor och det kostar 1.69Kr/MMS vilket kan jämföras med ett Mail som kostar ingenting eller några öre för GPRS-kostanden.

En IDG-artikel belyser problemet.
Ett SMS är 400 gånger dyrare än ett Mail. ( http://www.idg.se/2.1085/1.144018 )
Ändå väljer du att skicka SMS eller hur?
SMS och MMS känns faktiskt som ett påhitt som blir en total mjölkko för operatörerna. De tar dyra kostnader för ingenting.

SMS och MMS skulle "lika gärna" kunna gå över Mail/GPRS protokollen men dagens problem är att alla sitter med sms/mms-klienter i sin telefon istället för mail-klienter som sköter det.

Av dessa anledningar hoppas jag att MMS aldrig kommer till iPhone. Ökning vid påsk eller inte... det betyderar snarare att lättlurade fjortisar får nya mobiler oftare än att MMS är populärt och bra.

Denna tråden handlar inte om MMS, SMS eller Mail över huvudtaget. Om du inte förstod det så diskuteras det om iphone kommer att få en ny design i samband med SDK realeasen. Inget annat, även om vissa inte klarar att hålla sig till ämnet.

Av alla dessa MMS så undrar jag hur många som skickas ut av dessa mobiloperatörer, jag tar emot ganska ofta känns det som.
Försöker dom tvinga på oss att använda crapMMSen?

Förstår inte riktigt vad ni diskuterar är...?

Diskuterar ni en ev. framtiden kommande ny modell av iPhone, eller diskuterar ni den senaste uppdateringen som ska släppas nu i sommar tror jag för den iPhone som nu finns? Det senare är ju en programuppdatering som heter 2.0 och som man redan visat en del av. Det handlar inte om en ny telefon.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-01 07:53

Man diskuterar huruvida det handlar om en ny telefon eller inte. Just nu finns det hur mycket som helst som tyder på att nästa iPhone blir annorlunda rent hårdvarumässigt.

Senast redigerat 2008-04-01 20:40
Ursprungligen av boris91:

Man diskuterar huruvida det handlar om en ny telefon eller inte. Just nu finns det hur mycket som helst som tyder på att nästa ipHOne blir annorlunda rent hårdvarumässigt.

Finns det? Vad då? Ja om vi nu talar om det 2.0 som kommer till sommaren alltså, och det är väl redan presenterat som en programuppdatering eller?

Om vi däremot talar om just en ny fysisk modell av iPhone, en 2.0, så lär det ju givetvis bli ändrad hårdvara och kanske en putsning av exteriören. Men någon sådan har man väl inte aviserat heller ännu?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-01 13:00
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Finns det? Vad då? Ja om vi nu talar om det 2.0 som kommer till sommaren alltså, och det är väl redan presenterat som en programuppdatering eller?

Om vi däremot talar om just en ny fysisk modell av iPhone, en 2.0, så lär det ju givetvis bli ändrad hårdvara och kanske en putsning av exteriören. Men någon sådan har man väl inte aviserat heller ännu?

Dr Tinnitus

När har Apple tidigare aviserat att en ny version/design kommer....?

Ursprungligen av kenjon:

När har Apple tidigare aviserat att en ny version/design kommer....?

Tja, det finns ju en länk till hela föredraget om 2.0 på Apples hemsida, och det var väl inte mer än några veckor sen det presenterades.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-01 19:25
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Tja, det finns ju en länk till hela föredraget om 2.0 på Apples hemsida, och det var väl inte mer än några veckor sen det presenterades.


Dr Tinnitus

Det handlar om mjukvaran. Denna topic handlar om hårdvaran.

Eventuellt borde topicen ändras till nåt i stil med "Får nästa generation av iPhone en ny design, utseendemässigt?".

Ursprungligen av kenjon:

När har Apple tidigare aviserat att en ny version/design kommer....?

iPhone är ett bra exempel...

Ett halvår innan den släpptes.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-01 20:40

Det är också det enda exemplet.

Apple gjorde det bara för att FCC annars skulle avslöja allting i förväg annars och det vore ju inte bättre.

Man lär annonsera ut telefonen i förväg nu också för att samma sak inte ska kunna inträffa.

  • Medlem
  • 2008-04-01 20:53
Ursprungligen av boris91:

Det är också det enda exemplet.

Apple gjorde det bara för att FCC annars skulle avslöja allting i förväg annars och det vore ju inte bättre.

Man lär annonsera ut telefonen i förväg nu också för att samma sak inte ska kunna inträffa.

Menar du i Sverige nu eller har jag misstolkat allt?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-02 08:06

Det finns inget FCC i Sverige. Certifieringen sköts centralt i hela Europa. Ska en helt ny iPhone med 3G släppas behöver den också undersökas av FCC i USA, vilket gör att Apple måste visa upp den före det.

Ursprungligen av boris91:

Det finns inget FCC i Sverige. Certifieringen sköts centralt i hela Europa. Ska en helt ny iPhone med 3G släppas behöver den också undersökas av FCC i USA, vilket gör att Apple måste visa upp den före det.

för allmänheten?

  • Medlem
  • 2008-04-02 15:27

Ja. Som de gjorde när iphone först lanserades. De presenterade den för alla 6 månader innan den släpptes.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-02 17:39
Ursprungligen av can:

Ja. Som de gjorde när iphone först lanserades. De presenterade den för alla 6 månader innan den släpptes.

Det borde betyda att det inte kommer någon ny i Juni? Bara en mjukvaruppdatering?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-02 17:48
Ursprungligen av tram:

Det borde betyda att det inte kommer någon ny i Juni? Bara en mjukvaruppdatering?

Det MÅSTE inte vara 6 månader....
Apple var inte tvungna att informera alla, de valde att göra så för att slippa rykten komna från FCC.
Eftersom iPhone nu redan är välkänd och säkert kommer att uppgraderas ett antal gånger, kommer troligen inte Apple att släppa nyheten till allmänheten. Jag tror de tar risken att det "läcker" från FCC. En uppgradering är ju inte lika "het" som en helt ny produkt....

Ursprungligen av kenjon:

Det MÅSTE inte vara 6 månader....
Apple var inte tvungna att informera alla, de valde att göra så för att slippa rykten komna från FCC.
Eftersom iPhone nu redan är välkänd och säkert kommer att uppgraderas ett antal gånger, kommer troligen inte Apple att släppa nyheten till allmänheten. Jag tror de tar risken att det "läcker" från FCC. En uppgradering är ju inte lika "het" som en helt ny produkt....

Jo, jag tror också på något liknande. Men man kan nog ändå se FCC-processen som en grej som en slags buffert, det skulle vara mycket förvånande om det kom en 3G-telefon typ nästa vecka utan att någonting läckt ut. Men om någon/några månader så...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-03 16:30
Ursprungligen av kenjon:

Det MÅSTE inte vara 6 månader....
Apple var inte tvungna att informera alla, de valde att göra så för att slippa rykten komna från FCC.
Eftersom iPhone nu redan är välkänd och säkert kommer att uppgraderas ett antal gånger, kommer troligen inte Apple att släppa nyheten till allmänheten. Jag tror de tar risken att det "läcker" från FCC. En uppgradering är ju inte lika "het" som en helt ny produkt....

Frågan är om det inte blir en uppgradering utan just en helt ny telefon. Den gamla modellen kan ju lika gärna forstsätta säljas för att alla inte behöver 3G.

Bevaka tråden