Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide - Svenskt tangentbord till 1.1.3 / 1.1.4

Tråden skapades och har fått 318 svar. Det senaste inlägget skrevs .

svenskt å ä ö

kan ingen göra så att man kan lägga in allt detta via installer, borde väl inte vara så svårt för er som kan !!!

Har fixat den grafiska buggen med space.

länk.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-01 11:15

Länk?

Länken fungerar ej... Möjlighet att läga upp den på annan server?

Uppdatera gärna länken i guiden också så slipper folk läsa 5 sidor för att då den senaste versionen...

Tack för gott jobb

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-04-01 11:37
Ursprungligen av westgren:

Länken fungerar ej... Möjlighet att läga upp den på annan server?

Uppdatera gärna länken i guiden också så slipper folk läsa 5 sidor för att då den senaste versionen...

Tack för gott jobb

Funkar perfekt för mig! Inga problem

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-01 12:18

Funkar kanon!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 11:33

Punkt!?

Ursprungligen av mackeswissman:

Har fixat den grafiska buggen med space.

länk.

Wow cool! Går det att få detta med punkt iställer för komma också eller hur kan jag ändra själv? Det funkar inte med att dubbelklicka på mellanslag för att få punkt och mellanslag på mitt, även fast jag har det påslaget i inställningar, så jag behöver punkten nämligen!
Tack!!!!!

Ursprungligen av mackeswissman:

Har fixat den grafiska buggen med space.

länk.

Ser bra ut, uppskattar det arbete du lägger ner på det här. Finns det någon möjlighet att du skulle kunna ladda upp en version där kommatecknet är utbytt mot en punkt ist? Skulle verkligen uppskattas.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-01 21:43
Ursprungligen av Cookie_Meister:

Ser bra ut, uppskattar det arbete du lägger ner på det här. Finns det någon möjlighet att du skulle kunna ladda upp en version där kommatecknet är utbytt mot en punkt ist? Skulle verkligen uppskattas.

Dubbelklicka på space så kommer en punkt om du har rättstavning, därav är kommatecknet att föredra, iallafall för mig.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-02 01:57
Ursprungligen av mackeswissman:

Har fixat den grafiska buggen med space.

länk.

Och gärna en med punkt oxå för oss som inte kör den korkade rättstavningen.
Tack!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-01 23:16

Jag har aldrig blivit vän med rättstavningen. Hade varit lysande om det bara hade funnits så man kunde få punkt med dubbel-space, utan rättstavning.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-02 02:10
Ursprungligen av pecka:

Jag har aldrig blivit vän med rättstavningen. Hade varit lysande om det bara hade funnits så man kunde få punkt med dubbel-space, utan rättstavning.

Håller med, då hade swissman bara behövt göra ett tangentbord och inte två. Ett för de som föredrar komma och ett för de som föredrar punkt.

Eller så berättar han hur han gör, haha. Kan ju inte vara übersvårt att göra den förändringen själv men efter att ha skummat genom KeyboardDefinition.plist så kan iaf inte jag klura ut var man ska ändra.

Ursprungligen av Ridell:

Håller med, då hade swissman bara behövt göra ett tangentbord och inte två. Ett för de som föredrar komma och ett för de som föredrar punkt.

Eller så berättar han hur han gör, haha. Kan ju inte vara übersvårt att göra den förändringen själv men efter att ha skummat genom KeyboardDefinition.plist så kan iaf inte jag klura ut var man ska ändra.

Det är inte särskilt svårt att fixa till en punkt av kommat själv. Du behöver först fixa de 2 olika tangentbordslayouterna och byta kommat till en punkt. Den 3:e bilden kan vara lite kryptiskt men du behöver bara öppna med ett bildredigeringsprogram, leta upp vart kommatecknet finns och byta ut detta mot en punkt. Det sista som måste göras är att fixa plisten.

Cmd / Ctrl + F efter ">,<" och byt ut mot ".", lite längre ner finns en ">.<" som du byter ut mot ",". Gör detta på 2 ställen, vanliga t-bordet och landscape så ska det vara fixat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 10:46
Ursprungligen av mackeswissman:

Det är inte särskilt svårt att fixa till en punkt av kommat själv. Du behöver först fixa de 2 olika tangentbordslayouterna och byta kommat till en punkt. Den 3:e bilden kan vara lite kryptiskt men du behöver bara öppna med ett bildredigeringsprogram, leta upp vart kommatecknet finns och byta ut detta mot en punkt. Det sista som måste göras är att fixa plisten.

Cmd / Ctrl + F efter ">,<" och byt ut mot ".", lite längre ner finns en ">.<" som du byter ut mot ",". Gör detta på 2 ställen, vanliga t-bordet och landscape så ska det vara fixat.

Va??? Det verkar lätt för en "programerare" Men för en nörd som jag är det rena grekiskan det du försöker förklara Macke!? Har du en enklare beskrivning vore det förträffligt tack!?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 07:43
Ursprungligen av pecka:

Jag har aldrig blivit vän med rättstavningen. Hade varit lysande om det bara hade funnits så man kunde få punkt med dubbel-space, utan rättstavning.

Det är bara att låta bli att installera ordlistan och köra/markera både ryskt och svenskt tangentbord så fungerar punkt med dubbelmellanslag utan att rättstavningen behöver irretera och dyka upp hela tiden har jag upptäckt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 10:43
Ursprungligen av matz:

Det är bara att låta bli att installera ordlistan och köra/markera både ryskt och svenskt tangentbord så fungerar punkt med dubbelmellanslag utan att rättstavningen behöver irretera och dyka upp hela tiden har jag upptäckt.

Shit!!! Det funkade inte efter ett tag när iPhonen lärt sig ord. Damn!!! Punkt efter dubbelt mellanslag tycks bara fungera med "Enable Aotuocorrection" På! Inte bra Sorry me!!

Att fixa bilder i PS kan du väl? Det är det som tar tid och tid är något jag inte har just nu, jag fixade plisten till dig iaf så du behöver bara fixa bilderna

här är den.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 11:54
Ursprungligen av mackeswissman:

Att fixa bilder i PS kan du väl? Det är det som tar tid och tid är något jag inte har just nu, jag fixade plisten till dig iaf så du behöver bara fixa bilderna

här är den.

Sad! Mitt PS saknar en plug in som jag inte har att tillgå.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-04-02 17:22

jag fixade bilderna till "punkt" istället för "komma", tog bara några sekunder. Och ersatte även plist-filen

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-02 17:27
Ursprungligen av e-mad:

jag fixade bilderna till "punkt" istället för "komma", tog bara några sekunder. Och ersatte även plist-filen

Bra initiativ! Nu borde alla vara nöjda och glada

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 17:30
Ursprungligen av Laleh:

Bra initiativ! Nu borde alla vara nöjda och glada

Du är en klippa broder!! Har du sett att dollartecknet kommer upp när man skriver € i tangentbodet?? Vise versa med dollar så blir det €. Skumt eller??

ps. Jag menar e-mad nu så det blir rätt. Men du é go du mé Laleh ds.

Senast redigerat 2008-04-02 17:40
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-04-02 22:27

"Har du sett att dollartecknet kommer upp när man skriver € i tangentbodet?? Vise versa med dollar så blir det €. Skumt eller??"

Oj, märkte inte att det var så, men ser det nu ska kolla om jag kan fixa det

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-06 18:15

punkt och frågetecken?.

Ursprungligen av e-mad:

jag fixade bilderna till "punkt" istället för "komma", tog bara några sekunder. Och ersatte även plist-filen

e-mad!
vore schysst om du kunde modda det nya 2.1 bordet till samma som du moddade till 1.1.4 bordet. Med komma och frågetecken istället för punkt och komma som det är nu! Möjligt för dig??? O:-)

Senast redigerat 2008-11-06 18:27
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-02 19:18

Jag skulle vilja ha ett komma istället för ett frågetecken brevid M:et - men är för dum för att fixa det själv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 22:31

hur fixar men Open SSH på iPhone 1.1.4

Hej,
Jag har seriösa problem med att fixa svenskt tangentbord!
Detta pga att jag inte kan koppla upp mig mot iphonen! hittar inte open ssh någonstans och jag hittar inga trådar som beskriver detta...

Kan någon hjälpa mig?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-02 23:32
Ursprungligen av FABLE:

Hej,
Jag har seriösa problem med att fixa svenskt tangentbord!
Detta pga att jag inte kan koppla upp mig mot iphonen! hittar inte open ssh någonstans och jag hittar inga trådar som beskriver detta...

Kan någon hjälpa mig?

Står i början av tråden hur du ska göra.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-04-03 00:05
Ursprungligen av FABLE:

Hej,
Jag har seriösa problem med att fixa svenskt tangentbord!
Detta pga att jag inte kan koppla upp mig mot iphonen! hittar inte open ssh någonstans och jag hittar inga trådar som beskriver detta...

Kan någon hjälpa mig?

Först måste du installera openSSH i Ínstaller på din telefon. Sen laddar du ner ett program på datorn (windows) WinSCP. Sök på google så hittar du det. Detta program gör så att du kan få kontakt med din telefon

Det ryska tangentbordet finns inte som alternativ i min iPhone. Konstigt att jag inte sett någon annan skriva något om det. Vad har jag missat?

Ursprungligen av Qmaster:

Det ryska tangentbordet finns inte som alternativ i min iPhone. Konstigt att jag inte sett någon annan skriva något om det. Vad har jag missat?

har du installerat mobile enhancer och startat om telefonen? Du får sedan kolla under internationellt -> tangentbord. Längst ner ska finnas ryska.

Ursprungligen av mackeswissman:

har du installerat mobile enhancer och startat om telefonen? Du får sedan kolla under internationellt -> tangentbord. Längst ner ska finnas ryska.

Aha, installerade först MobileEnhancer och Norsk tastatur var för sig. Tog bort dem och installerade "paketet" med båda som också låg i installern. Nu fungerar det perfekt, Tusen Tack!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-04 15:13

Precis mitt problem Open SSH på iPhoe 1.1.4 hur?

Ursprungligen av FABLE:

Hej,
Jag har seriösa problem med att fixa svenskt tangentbord!
Detta pga att jag inte kan koppla upp mig mot iphonen! hittar inte open ssh någonstans och jag hittar inga trådar som beskriver detta...

Kan någon hjälpa mig?

Jag har samma problem. Försöker jag installera via installeraren så klagar den på att jag inte har 1.1.3 vilket är samma för uppdateringen av Svenskt tangentbord och svenska siffror från iFun...

Bevaka tråden