Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ironisk tråd: Nackdelar med Mac

Tråden skapades och har fått 221 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För den som inte greppar konceptet i tråden här riktigt kan jag säga att inlägg #165 och #201 är två stjärninlägg. Det finns många fler...

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-05 03:53

Jag fattar inte varför Macen inte har TVÅ knappar vars enda funktion är att störa i spel och eventuellt att plocka fram startmenyn om man är för lat för att klicka, direkt på tangentbordet. Jag menar, när jag plockar fram äppelmenyn en gång i veckan vill jag kunna göra det på två knappar som sitter precis bredvid space vilket är den mest använda knappen på mitt tangentbord. Det är skandal att man ska behöva klicka själv. Jag menar, så många gånger per dag man använder menyn borde ju ändå vara nog för att motivera två knappar till en värdelös funktion från första början,

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2008-04-05 18:20

Min fru råkade markera alla filmklipp i vår Filmer-mapp och sedan öppna dem genom att dubbelklicka på en av filerna.. Det var 432 st. QuickTime öppnade allihop på några få sekunder. Och datorn lät henne inte ens inse sitt misstag genom att bli seg eller sluta svara. Skandalöst! Jag menar, inte tusan jobbar någon med så många filer samtidigt. Det är ett uppenbart misstag när så många filer öppnas samtidigt. Och då borde faktiskt operativsystemet reagera och bestraffa användaren! Men men. Kör man Mac lär man sig inget om datorer...

Var hos läkaren Häromdagen. Tjejen i receptionen skulle gå på 5 min rast. När hon går så väljer hon att starta om Windowsmaskinen. När hon kom tillbaka frågade jag (jag var den enda där) om det där behövdes göras ofta....

"Ja, den börjar hacka och tröga sig efter ett par timmar. Men om jag startar om den till morgonkaffet och eftermiddagsfikat så fungerar den rätt bra."

Jaha, Uptime mindre än 4 timmar , känns tryggt att de har mina journaler där....

"Starta om?, jag kör Mac och startar aldrig om min maskin, sa jag, - jo när jag gav den lite mer minne för ett par veckor sedan ..."

Så ett frö....

Jag är lite pött här, jag får starta om min Mac så sällan att jag inte har ngn nytta av ett speciellt "StartUpSound".... jag kommer heller aldrig ihåg vilka tangenter man skall trycka ner för att låta macen starta på ett visst sätt. Man gör ju sånt så sällan....

Ursprungligen av Goflorp:

Var hos läkaren Häromdagen. Tjejen i receptionen skulle gå på 5 min rast. När hon går så väljer hon att starta om Windowsmaskinen. När hon kom tillbaka frågade jag (jag var den enda där) om det där behövdes göras ofta....

"Ja, den börjar hacka och tröga sig efter ett par timmar. Men om jag startar om den till morgonkaffet och eftermiddagsfikat så fungerar den rätt bra."

Jaha, Uptime mindre än 4 timmar , känns tryggt att de har mina journaler där....

"Starta om?, jag kör Mac och startar aldrig om min maskin, sa jag, - jo när jag gav den lite mer minne för ett par veckor sedan ..."

Så ett frö....

Jag är lite pött här, jag får starta om min Mac så sällan att jag inte har ngn nytta av ett speciellt "StartUpSound".... jag kommer heller aldrig ihåg vilka tangenter man skall trycka ner för att låta macen starta på ett visst sätt. Man gör ju sånt så sällan....

Det där har jag med upplevt. Som tur är ligger inte journalerna lokalt längre

Hej Micke
Bra sagt!

Jag tror han menar just försäljningsmässigt.

Jag menade att du menade försäljningsmässigt Micke
Appleburkar säljer bättre i USA än i Sverige, visserligen har de faktiskt marknadsföringskampanjer så det kanske inte är så konstigt men PC'n leder ju på den biten utan tvekan.. So far

Det här med prestanda, jag tänkte nämna något som ofta glöms bort när man snackar hårdvara... Visst att du kan hitta en bärbar pc som har samma typ av eller motsvarande processor, grafikkort, ram, hdd, bluetooth, DVD-brännare osv som är lite billigare...

Men jag har aldrig stött på en pc som har så bra inbyggd mikrofon... Jag har vid flertalet tillfällen helt sonika ställt min gitarrförstärkare framför datorn och spelat in och det har låtit hur sjyst som helst... Mikrofonen på min gamla HP dög knappt att prata it, det sprakade som bara faan.

Kameran är inte helt dum den heller, kanske inte världens bästa när det börjar bli lite skumt men i bra ljus är den ypperlig...

När jag sitter på cafe´med minstingen Air är det alltid någon som kommer fram och ska klämma på den och ta på den och "oj, så liten gullig pluttenutta !" !
Himla irriterande ! Funderar på att adoptera bort henne och skaffa en HP igen.

Jag hatar att min MBP får mer uppmärksamhet än mig på jobbet...

Jag önskar att jag kunde säga att jag aldrig behöver starta om min Mac men faktum är att efter Leopard-uppgraderingen så måste jag göra det flera gånger om dagen... Är jag ensam om detta eller har ni samma bekymmer?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-14 15:45

En extremt jobbig sak är att min a kunder och studenterna hela tiden vill ta på min...

.... macbook air för att känna på den. det är som om jag inte finnns.

*suck*

Bevaka tråden