Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 09:52

Zooma in så ser det ut som om det står 8 GB, och det tror jag inte iPhone 3G kommer att ha....

• Medlem
  • Habo
  • 2008-04-05 10:42
  • Medlem
  • 2008-04-05 11:53

Den nedersta bilden luktar virus ^^

Ursprungligen av can:

Den nedersta bilden luktar virus ^^

haha

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-06 00:47

Vore det en Colorware-iPhone hade nog texten inte synts på utsidan heller. Ganska självklart att det är varken en riktig iPhone 2.0 eller en färgad 1.0, en dålig photoshopbild bara som har läckts runt i två olika varianter dessutom.

Helt otroligt dåligt. Är det också ett resultat av Phil Schillers rumor brainstorming?

• Medlem
  • Eslöv
  • 2008-04-06 04:21

Har inte haft min iphone mer än typ två månader, men är i det stora hela mkt nöjd. Det jag ser som den stora fördelen med iphone är att jag, till skillnad från alla tidigare mobiler jag ägt, kan uppdatera mjukvaran och hålla mobilen up-to-date istället för att "tvingas" byta ut hela telefonen varje år. Naturligtvis kommer Apple fortsätta komma ut med nya modeller lite då och då, men borgar ändå för att du med generation 1 kommer kunna uppdatera och vara aktuell länge länge i framtiden. På så sätt vinner man marknaden. Kunden får en telefon som är (i jämförelse med övriga märken) billig och hållbar i det att du kan uppdatera och få de senaste funktionerna / programmen sålänge någon tar sig tid att uppdatera mjukvaran. Kanske har jag misstolkat allt detta, men i min mening satsar Apple på något som få andra gör: en "hållbar" mobiltelefon. Uppfriskande i teknologins slit&släng tider.

• Medlem
  • 2008-04-06 12:00

så sant. håller med dig till 100 % Tillbaka till diskusion om den framtida iphone designen?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-06 17:06

Ja, angående designen så får den nog bara en kamera framifrån om Jobs tycker att det är nödvändigt, vilket han uppenbarligen inte tyckte om MMS.

Om det nu blir en kamera där kommer den antagligen att gömma sig under den svarta blanka ytan, precis som på dagens iMac.

• Administratör
  • Lund
  • 2008-04-06 19:16

ser inte ovan ryktesbilder ut lite som den här?

Ursprungligen av thor:

ser inte ovan ryktesbilder ut lite som den här?

Jag tycker att formen på "fejk" iPhonen är annorlunda, den äkta iphonen känns mer rundad, den fejkade tycker ja ser ut att vara med "långt avrundad" börjar lite mer från mitten.

Senast redigerat 2008-04-06 21:49
  • Administratör
  • Lund
  • 2008-04-06 19:27

själv behöver jag ingen vit.
det här hade räckt:

• Administratör
  • Lund
  • 2008-04-07 14:44

utan cd-slot?

• Medlem
  • 2008-04-07 17:10
Ursprungligen av thor:

utan cd-slot?

Haha, jo precis.

• Medlem
  • 2008-04-07 19:16

Fast de flesta tror ju på typ någon form av iphone pro kanske inte ordagrant men ni förstår principen...

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-08 19:27

"iPhone Air - Nu utan SMS!"

• Administratör
  • Lund
  • 2008-04-08 23:04

men som sagt. en plattare iphone. mer lik touchen.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-08 23:31

Tror snarare på en tjockare 3G-version och en tunnare modell utan, kanske den gamla då.

• Medlem
  • 2008-04-09 10:11
Ursprungligen av boris91:

Tror snarare på en tjockare 3G-version och en tunnare modell utan, kanske den gamla då.

Tror på något liknande själv...

• Administratör
  • Lund
  • 2008-04-09 10:26

Önsketänkande:
apple har i smyg satt upp wifi hotspots överallt ii alla länder de tänker lansera telefonen i. De avbryter sammarbetet med alla teleoperatörer och lanser iTalk-apples iptelefoni. Behövs inget 3g då

• Medlem
  • 2008-04-09 15:18
Ursprungligen av thor:

Önsketänkande:
apple har i smyg satt upp wifi hotspots överallt ii alla länder de tänker lansera telefonen i. De avbryter sammarbetet med alla teleoperatörer och lanser iTalk-apples iptelefoni. Behövs inget 3g då

Haha blir nog ganska svårt det där hade iofs varit gött

• Medlem
  • 2008-04-09 13:49

undrar vilka fler grejer dom kommer fixa/lägga till....

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-09 15:35

Om Engadget har rätt om vilket 3G-chip Apple kommer att använda så kommer det att bli en kamera på 5 megapixel i alla fall.

• Medlem
  • 2008-04-09 17:33
Ursprungligen av boris91:

Om Engadget har rätt om vilket 3G-chip Apple kommer att använda så kommer det att bli en kamera på 5 megapixel i alla fall.

5 megapixel!! Mycket bra med tanke på den fjuttiga 2 mp de har nu. Men jag litar inte på engadget längre sedan deras "det kommer att komma flash till iphone, tro oss" - fjasko De kanske hade rätt om 1.1.3 uppdateringen men de gjorde bort sig efter det enligt min åsikt.

Tänkte på en sak. Tänk om den nya iphone inte får en ny design över huvudtaget. samma iphone med bättre insida helt enkelt ? Troligt? Kanske inte, men man vet aldrig med Äpple.

Senast redigerat 2008-04-09 18:28
Ursprungligen av can:

5 megapixel!! Mycket bra med tanke på den fjuttiga 2 mp de har nu. Men jag litar inte på engadget längre sedan deras "det kommer att komma flash till iphone, tro oss" - fjaskot De kanske hade rätt om 1.1.3 uppdateringen men de gjorde bort sig efter det enligt min åsikt.

Tänkte på en sak. Tänk om den nya iphone inte får en ny design över huvudtaget. samma iphone med bättre insida helt enkelt ? Troligt? Kanske inte, men man vet aldrig med Äpple.

Det är väl mer än troligt att utseendet inte förändras nämnvärt? Kolla bara på PowerMac / Mac Pro, iBook / Macbook , Powerbook, Macbook Pro.

• Medlem
  • 2008-04-09 18:27

Ja, du har en poäng. Man tycker ju dock att apple borde slå till nu när de ändå kommer ligga i centrum

• Medlem
  • Växjö
  • 2008-04-09 18:35
Ursprungligen av can:

Ja, du har en poäng. Man tycker ju dock att apple borde slå till nu när de ändå kommer ligga i centrum

Då är det väl bättre att förbättra insidan!
Utsidan är redan tilltalade fast insidan saknar komponenter som skulle kunna göra iPhonen ännu mer intressant för den större massan.

Förstår tyvärr inte ditt resonemang?

• Medlem
  • 2008-04-09 18:46

alltså, jag menar att om de väl ska förändra insidan till något mycket bättre och iphone förmodligen kommer ligga i centrum för media osv. som vid lanseringen, kan de ju likaväl komma med en ny design för att få ännu mer uppmärksamhet.

Ursprungligen av can:

alltså, jag menar att om de väl ska förändra insidan till något mycket bättre och iphone förmodligen kommer ligga i centrum för media osv. som vid lanseringen, kan de ju likaväl komma med en ny design för att få ännu mer uppmärksamhet.

Eftersom ingen vet om den får nytt utseende eller ej så kan ju inte ett eventuellt nytt utseende påverka lanseringens utgång.

Steve kan ju presentera nya grytvantar och samtidigt trycka ut alla andra i periferin så att göra om utseendet bara för att hypa en eventuell uppföljare känns tramsigt.

• Medlem
  • 2008-04-09 19:40

Jo men nu syftade jag mest på försäljningen som kommer att ske efter presentationen. Förmodligen köper man hellre än helt ny iphone med ny design och insida än bara ny insida Jag förstår att jag är otydlig men jag är trött ^^

Ursprungligen av can:

Jo men nu syftade jag mest på försäljningen som kommer att ske efter presentationen. Förmodligen köper man hellre än helt ny iphone med ny design och insida än bara ny insida Jag förstår att jag är otydlig men jag är trött ^^

eh, steve-talibanerna köper all skit den killen presenterar

Bevaka tråden