Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-05 18:33

Laddare

Får min iPhone imorogn så jag var på macoteket å skaffa mig en "Travel Charger", dom sa att den skulle funka till min iphone. Har nån här testat den? och ni andra, hur har ni löst laddar problemet?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-05 18:36

Nån som har ett bra sätt att överföra kontakterna från min "bugg" telefon SE p990?
Känns lite jobbigt att skriva ner på lappar o knappa in den i iPhonen.
Har endast XP nu men sålt en dator för att snart köpa en Mac av nått slag.

Några snabba frågor om iphonen...

Uppdaterade precis till 1.1.1. från 1.0.2. som jag haft sen september och nu kommer jag inte ihåg hur man fxar ett antal saker på den. Så om ni vi vara snälla och hjälpa mig hade jag varit tacksam.

- Hur väljer jag själv bakgrunden bakom ikonerna, har lagt in smbprefs som jag trodde det var men hittar inget där.

-Hur utökar jag så jag kan ha flera ikoner än de som får plats i fönstret, eller gör den det själv automatiskt?

mvh/Anders

En fråga om min Iphone

Jag har en Iphone från Thailand, 1.1.3. Vet inte mycket om den, jag kör Telenor kort i den och när jag lägger in kontakter i den så kommer det upp ( ) tecken i riktnumret. Ringer jag sen kontakten så står personens namn i displayen men DÄREMOT när jag får ett SMS från denna kontakten så står det +467.... och hela numret. Detta gör att jag måste spara detta numret också på kontakten så jag har både 070******* och +467********* sparade på samma kontakt. Detta är väldigt jobbigt. Är det någon som vet varför det blir så här? Jag har inte svenskt språk i den.

tacksam för svar...:tveksam:

det är en bugg i 1.1.3, uppdatera till 1.1.4 och lås upp med ilibery+, installera sen swephone . mer info på www.ifun.se och gudier hittar du på www.iclarified.com

Öppna Simkortsluckan??

Har precis öppnat paketet från IntlOrders med min nya 16 gb. Första problemet. Hur får man upp simkortsluckan?? Står ngt om ett verktyg som inte vrekar vara med. Skäms lite men jag vågar inte göra ngt brutalt med nya godingen än

Ursprungligen av februarystar:

Jag har en Iphone från Thailand, 1.1.3. Vet inte mycket om den, jag kör Telenor kort i den och när jag lägger in kontakter i den så kommer det upp ( ) tecken i riktnumret. Ringer jag sen kontakten så står personens namn i displayen men DÄREMOT när jag får ett SMS från denna kontakten så står det +467.... och hela numret. Detta gör att jag måste spara detta numret också på kontakten så jag har både 070******* och +467********* sparade på samma kontakt. Detta är väldigt jobbigt. Är det någon som vet varför det blir så här? Jag har inte svenskt språk i den.

tacksam för svar...:tveksam:

Ta bort 070xxxxxx och lägg in +4670xxxxx . Det går jättebra att ringa med +4670xxxx / Midmus

Fick hem en iPhone idag - FRÅGOR!

Hej!

Fick idag en iphone som köptes den 3 april i usa.

Hur vet jag att det är 1.1.4 på den?

När jag sätter i den i datorn så kommer det bara upp att mitt sim-kort inte är giltigt.

Tacksam för svar!

Henrik

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-05-06 18:10

SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK :l men för att vara lite konstruktiv då.. ladda ner ex. iliberty+ och kör det och njut sen av en upplåst iphone.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-05-06 18:18

Att köpa en iPhone (eller annan pryl) utan att veta hur den fungerar verkar inte som ett genomtänkt köp.

Men för att vara lite konstruktiv:
SÖÖÖÖÖÖÖÖK!

Ok.

Men hur vet jag att den är 1.1.4?

Ursprungligen av snellskan:

Ok.

Men hur vet jag att den är 1.1.4?

Det finns ju en infopanel inbyggt i telefonen för fan, den listar ju versionsnummer etc.

Inställningar / Allmänt / Om i min "Svenska iPhone"

Borde ju heta "Settings / general / About" i en amerikansk dito.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-07 07:42
Ursprungligen av snellskan:

Ok.

Men hur vet jag att den är 1.1.4?

Det spelar väl ingen roll?
iTunes vill uppgradera den om den inte har 1.1.4, annars har du den infon under Info i iTunes.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-07 21:22

Installer fastnar!

Hej har precis låst upp min iphone och med iliberty+ och lagt till installer.
När jag sedan skulle ladda ner ett package så fastnade nerladdningsstapeln och jag kan inte gör någonting. verkar som den har låst sig. kan dock med home knappen ta mig till till menyn igen och köra andra program men installer verkar fucked. Vad gör jag ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-08 08:37
Ursprungligen av Guldig:

Hej har precis låst upp min iphone och med iliberty+ och lagt till installer.
När jag sedan skulle ladda ner ett package så fastnade nerladdningsstapeln och jag kan inte gör någonting. verkar som den har låst sig. kan dock med home knappen ta mig till till menyn igen och köra andra program men installer verkar fucked. Vad gör jag ?

Hur länge har du väntat? Det är "normalt" att det kan ta flera minuter, om en server inte kan nås.

Angående upplåst 04.04.05_G iphone

Hej!

Jag har köpt en upplåst iphone 8 GB och undrar om man kan få fram hur den är hackad ..

Versionen är (1.1.4 4A102)

Modemfirmwire 04.04.05_G

Den är helt upplåst och fungerar utmärkt med Comviq Kontant kort och har Svenska menyer ...

men nu undrar jag om det finns något sätt att ta reda på hur den är upplåst ...

Bevaka tråden