Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-14 20:30
Ursprungligen av Millegarden:

Låter som en mycket fin iPhone.

Men jag tror inte på så många färger. Kanske svart och vitt, inte fler.

Svart, vitt och Product(RED)-rött har det ju ryktats om. Mobiltelefoner kommer sällan i fler än tre färger, för annars blir det svårt att sälja av alla exemplar och gissa sig fram till vilka färger som kommer att sälja bäst.

Själv tror jag på vitt och svart, plus att man kan köpa den röda på Apple Store Online.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-15 16:18

Mjukvaran som kom i iPod Nano G3 har redan funnits i iTunes och iPod Video till stor del. En radikal förändring borde ju vara något helt nytt, vad tycker du är så himla innovativt själv egentligen? Den glansiga baksidan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 16:21

PeeMaN: När kom mjukvara in i designen av det hela?
Vad gäller designen så tror jag det skulle vara ganska klantigt av Apple att gå ifrån den design som de redan banat väg för med första luren för att sedan när den väl börjar nå ut till världen att ändra den drastiskt. Så nej, jag tror verkligen inte på nån större förändring annat än kanske färger.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-15 20:03

PCGH-Editor Daniel Waadt was there as well an can attest, that Schwaderer referred to the iPhone as an example for the use of the atom-processor from Intel. The Intel CEO mentioned furthermore, that the display on iPhone 2 would be bigger than on iPhone 1 (although it is already quite big). iPhone 2 is also thinner than iPhone 1.

  • Medlem
  • 2008-05-23 14:54
Ursprungligen av soft:

PCGH-Editor Daniel Waadt was there as well an can attest, that Schwaderer referred to the iPhone as an example for the use of the atom-processor from Intel. The Intel CEO mentioned furthermore, that the display on iPhone 2 would be bigger than on iPhone 1 (although it is already quite big). iPhone 2 is also thinner than iPhone 1.

Var fick du reda på detta?

Ursprungligen av can:

Var fick du reda på detta?

Intel Denies Atom-Powered iPhone Comments [Update] - Mac Rumors

  • Medlem
  • 2008-05-25 14:32

Låter trevligt

1. Windows Version av iChat
Jag tror Apple kommer släppa en Windows version av iChat för att konkurrera med msn messenger samt att iPhone 3G förmodligen får iChat.

sedan kan man ju alltid hoppas på ichat video till iPhone 3G men det känns som om detta skulle dra på tok för mycket ström från batteriet ... bevis finns ju på att man kan stänga av 3G funktionen i kommande iPhone så hur mycket kräm skulle inte en ytterligare video kamera dra ?

  • Medlem
  • 2008-05-26 21:48
Ursprungligen av gotfredsen:

1. Windows Version av iChat
Jag tror Apple kommer släppa en Windows version av iChat för att konkurrera med msn messenger samt att iPhone 3G förmodligen får iChat.

sedan kan man ju alltid hoppas på ichat video till iPhone 3G men det känns som om detta skulle dra på tok för mycket ström från batteriet ... bevis finns ju på att man kan stänga av 3G funktionen i kommande iPhone så hur mycket kräm skulle inte en ytterligare video kamera dra ?

Jo men om detta nu skulle hända så kommer ju inte kameran att vara på hela tiden utan bara när du använder den. Det är lite som att ha gps i mobilen, klart att det drar bateri men behöver man funktionen så...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-26 21:56

Man kan ju plugga in i väggutag eller dator via USB om elslukande verksamhet ska bedrivas. Om det är viktigt alltså. :-). Det är inget tvång att köra på batteri, hehe.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-27 09:33
Ursprungligen av mjg:

Man kan ju plugga in i väggutag eller dator via USB om elslukande verksamhet ska bedrivas. Om det är viktigt alltså. :-). Det är inget tvång att köra på batteri, hehe.

Låter ju bra om det ska gpsas

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-31 17:53
Ursprungligen av wckd:

Låter ju bra om det ska gpsas

När man seglar - en av dom få gångerna en människa kan behöva gps - kan man köra på båtbatteriet
Nå - jag funderar på hur mycket/lite ström gps'ande tar egentligen. Det är ju en "passiv" verksamhet - en mottagare och ingen sändare. Klart att mikrovågsförstärkaren tar en del...men kanske är gps'ande en - i sammanhanget (prata/sända, lcd, grafikmotor, cpu-tunga grejer) - verksamhet som tar lite ström. Någon som vet?

Spelaroll om gps drar mycket batteri, det är ju bara docka telefonen till en billaddare när man kör?

När annars använder man gps?

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-05-29 18:43

men gen 3 kommer ha solceller så det ordnar sig, en solig dag kör man rätt till stockholm, en rengnig dag tar det lite längre tid

  • Medlem
  • 2008-05-30 23:23
Ursprungligen av thor:

men gen 3 kommer ha solceller så det ordnar sig, en solig dag kör man rätt till stockholm, en rengnig dag tar det lite längre tid

Det snackas till och med om att iphone gen 2 ska få solceller

Tyckte att iPhonen i Computer of Swedens senaste nr såg lite annorlunda. Volym och mute-knappen på sidan var inskjutet.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-29 22:35
  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-30 19:08

Knappast.

Varför skulle en del av fotot vara bra när den den andra helt pixlig. Känns löjligt att ens notera den bilden

Ursprungligen av MacBro:

Knappast.

Varför skulle en del av fotot vara bra när den den andra helt pixlig. Känns löjligt att ens notera den bilden

Jag upplever det som en gissning om hur den skulle kunna se ut. Att det är iPhone 2 tror jag inte att någon trott.

Ursprungligen av MacBro:

Knappast.

Varför skulle en del av fotot vara bra när den den andra helt pixlig. Känns löjligt att ens notera den bilden

Om du hade läst hela artikeln till bilden så hade du förstått varför den är av en så dålig kvalité

"Forum user mrat93 found an interesting image of the iPhone in a file called "iPhone.icns" that accompanies the iPhone SDK. Amongst the icons, one photo of the iPhone appears different than the others. It has been zoomed in and set alongside the usual iPhone icon for comparison. Direct size comparisons can't be made, since the smaller image was simply zoomed in to the approximate size of the larger image. There are, however, some clear differences to the outer casing."

Det är ju onödigt att lägga in en fin kvalitets bild på hur "nya" iPhone skall se ut som bara tar plats i nya SDK uppdateringen

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-06-01 13:30
Ursprungligen av Lappsakojs:

Om du hade läst hela artikeln till bilden så hade du förstått varför den är av en så dålig kvalité

"Forum user mrat93 found an interesting image of the iPhone in a file called "iPhone.icns" that accompanies the iPhone SDK. Amongst the icons, one photo of the iPhone appears different than the others. It has been zoomed in and set alongside the usual iPhone icon for comparison. Direct size comparisons can't be made, since the smaller image was simply zoomed in to the approximate size of the larger image. There are, however, some clear differences to the outer casing."

Det är ju onödigt att lägga in en fin kvalitets bild på hur "nya" iPhone skall se ut som bara tar plats i nya SDK uppdateringen

Aight. Då är det ju en helt annan femma

Ursprungligen av MacBro:

Knappast.

Varför skulle en del av fotot vara bra när den den andra helt pixlig. Känns löjligt att ens notera den bilden

Telefonen till vänster är iPhone 1 och till höger en bild på en iphone som hittas i nya leopard 10.5.3. Rumors, rumors...

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-06-02 15:16
Ursprungligen av frosse:

Telefonen till vänster är iPhone 1 och till höger en bild på en iphone som hittas i nya leopard 10.5.3. Rumors, rumors...

Du är sent ute nu

  • Medlem
  • 2008-05-31 12:37

Precis, det kan knappast vara negativt att visa upp bilder på andras spekulationer.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-31 15:29

Jag har ny info från min källa i Cupertino. Det kommer TVÅ modeller av Iphone; en vanlig g3/gsm och en sattelitmodell. Apple har köpt upp större delen av det civila sattelitnätet och ska bli provider. Att köra markbundet ansåg Jobs - jag citerar - "löjligt omodernt".
Sattelitköpet - som måste ha rört sig om astronomiska summor - ska offentliggöras i samband med Keynoten där också den nya chefen för Apple Satellite - som blir ett dotterbolag till Apple - kommer att presenteras. Det är visst en spektakulär tillsättning. Det ryktas om David Bowie, men det ryktet bekräftar inte källan.

GPSen kommer förstås att användas i alla tjänster som finns på telefonen överhuvudtaget. Allt blir GEO-taggat och mobilitetsanpassat, från RSS-flöden, bilder och anteckningar till iChat AV, iTunes, SMS/MMS och dylikt.

- När du tar en bild så sparas info om vart den här tagen.
- Visa var din partner, ungar, mamma eller dina kompisar befinner sig just nu.
- Anteckna att det finns en snygg blus längst in i King Lily-butiken så alla som går förbi som finns på din kompis-lista kan se det.
- Spara en minnesanteckning om en portkod vid just den porten.
- Gör en spellista där låtarna är anpassade till var du är.
- Få meddelande om dagens husman på de restauranger du promenixar förbi under lunchen.
osv…

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-06-01 15:04
Ursprungligen av thevil:

GPSen kommer förstås att användas i alla tjänster som finns på telefonen överhuvudtaget. Allt blir GEO-taggat och mobilitetsanpassat, från RSS-flöden, bilder och anteckningar till iChat AV, iTunes, SMS/MMS och dylikt.

- När du tar en bild så sparas info om vart den här tagen.
- Visa var din partner, ungar, mamma eller dina kompisar befinner sig just nu.
- Anteckna att det finns en snygg blus längst in i King Lily-butiken så alla som går förbi som finns på din kompis-lista kan se det.
- Spara en minnesanteckning om en portkod vid just den porten.
- Gör en spellista där låtarna är anpassade till var du är.
- Få meddelande om dagens husman på de restauranger du promenixar förbi under lunchen.
osv…

Spekulationer?
Låter fantastiskt

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-01 16:08

Detta är imponerande ur rent teknisk vinkel - jag får lite gåshud av sådana här IT/HighTech- grejer/funktioner.
Men - handen på hjärtat - nog är det en aning psykiskt stört? Är det bara jag som ser den stora tomheten i dessa funktioner? Många saker är kul trots att dom inte behövs...men meningslösheten i dessa funtioner är extrema. Är det inte rubbat på något sätt?

Ursprungligen av thevil:

- När du tar en bild så sparas info om vart den här tagen.
- Visa var din partner, ungar, mamma eller dina kompisar befinner sig just nu.
- Anteckna att det finns en snygg blus längst in i King Lily-butiken så alla som går förbi som finns på din kompis-lista kan se det.
- Spara en minnesanteckning om en portkod vid just den porten.
- Gör en spellista där låtarna är anpassade till var du är.
- Få meddelande om dagens husman på de restauranger du promenixar förbi under lunchen.
osv…

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-06-02 13:07

- Tunnare och lättare
- Svart + andra färger
- Fokus på Multimedia och Videokonferans
- Video konferans
- GPS
- 16GB $499
- 32GB $699

Rykten från MacRumors Page 2 ( Mac Rumors Page 2: More Mac Rumors, News, and Speculation )

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-06-02 20:23

Ursäkta att jag frågar rakt av (har inte tid att läsa just nu): finns det något bestämt datum när iPhone 32 GB kommer ut på marknaden? Har hört rykten om att den lanseras denna månaden. Stämmer det?

Bevaka tråden