Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-29 17:27

Hej gott folk måste bara ta upp en sak :).

Tycker ni inte att det luktar otroligt gott i iphone-kartongen :D. Hehe jag har haft min iphone ganska länge nu, men ibland öppnar jag lådan för att dra en sniff =). Tycker den lukten påminner om vad iphonen är för något -------> kvalité!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-30 00:48
Ursprungligen av noxire:

Hej gott folk måste bara ta upp en sak :).

Tycker ni inte att det luktar otroligt gott i iphone-kartongen :D. Hehe jag har haft min iphone ganska länge nu, men ibland öppnar jag lådan för att dra en sniff =). Tycker den lukten påminner om vad iphonen är för något -------> kvalité!

Någon som vet hur man löser StatusStyle med FW 1.1.4?

Ursprungligen av noxire:

Hej gott folk måste bara ta upp en sak :).

Tycker ni inte att det luktar otroligt gott i iphone-kartongen :D. Hehe jag har haft min iphone ganska länge nu, men ibland öppnar jag lådan för att dra en sniff =). Tycker den lukten påminner om vad iphonen är för något -------> kvalité!

Haha, det slår fortfarande inte doften då man packar upp en förstärkare eller högtalare

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-31 14:35
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-03 22:00

haha fan va skön grej

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-06-04 01:57
Ursprungligen av LE-40:

haha fan va skön grej

Mmm, den kan nog bli fräsig :). Hoppas att man kan använda den som en GPS utan Internet, de hade varit riktigt najs! För man kan ju inte säga att Navizone är en höjdare direkt...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-08 11:01
Ursprungligen av ShiBBan:

Mmm, den kan nog bli fräsig :). Hoppas att man kan använda den som en GPS utan Internet, de hade varit riktigt najs! För man kan ju inte säga att Navizone är en höjdare direkt...

mjo testade det för första gången i onsdags och ja känner oxå att den appen är lite halv luddig.. Har du testat det här med "buddies" funktionen?

Fungerar den endast om man själv och sina buddies är uppkopplade på samma gång och har programet igång?

btw, grattis Shahbaz ^_^

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-07 04:33

Japp, då tillhör man skaran som äger iPhone. Något idiotiskt kanske med tanke på att den släpps mindre om en vecka. Men att byta till Telia är ngt som tyvärr inte går (även om jag hemskt gärna vill).

Med skatteåterbäring och vetskapen att man måste hålla sig till Tele2 ett tag till fick det bli en första generations iPhone iaf. Och den är saweeet!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-06-25 18:18

LE-40... INTE EN ANING!

Resultat av Google:s bildsökning efter http://www.smidigt.se/u/iphone-wayfinder.jpg

Vad är detta tro?

Edit:

Jag sitter nu med min kära iPhone i högerhanden, och i vänsterhanden så har jag en svart metall baksida (eller vad man nu kan kalla den). Nu kommer jag till min fråga, hur FAN byter man???????????????

Senast redigerat 2008-06-26 19:56

Totalkostnad hittills: ca 4500 kr för en 8 Gb. Lät en kompis som var på besök i USA köpa en i en Apple Store. Absolut enklast.

Har aktiverat den (gratis) med iActivator. Finns här: http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/IActivator

Väntar på mjukvaruupplåsning, som förhoppningsvis kommer imorgon från http://iphonesimfree.com.

Lite tankar:

Det som skiljer iPhone från alla andra telefoner är gränssnittet som i de allra flesta fall är en ren fröjd att använda. Inget annat kommer i närheten. iPod-funktionerna är grymma och epost och surfning via wifi är klockrent. Webbläsaren är i en helt annan liga jämfört med andra telefoner.

Ett litet problem med webbläsaren som jag stött på (bl.a. på iPhoneSimFrees sida) är att det bara går att skrolla huvudsidan, d.v.s. inte iframes eller t.ex. div:ar.

Tangentbordet funkar överraskande bra även när man skriver utan rättstavningen. Skriver man på engelska och kan använda rättstavningen är det hur bra som helst. Går grymt fort att skriva då.

Jag behövde en ny telefon nu, och eftersom upplåsningshacken är så nära nu (mjukvara) och jag tror att det dröjer ett bra tag innan den dyker upp här bestämde jag mig för att slå till. Sen att det är typ den coolaste prylen i världshistorien hjälper ju till

jag köpte min över ebay en 4gb för 3600 inkl frakt.. får den dock imon lagom till software unlocken..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-03 20:12

Köpte min på ebay momsen hamnade på 1014 kr men men vad gör man inte för att stilla sitt enorma ha begär.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 01:43

Stillade mitt h begär enormt längesen jag var så nöjd efter ett par tusenlappar

Japp, sitter med den här och allt är fixat. Fungerar kanon. Nu behöver jag bara säga upp 3 och byta operatör. Känns lite surt att sitta med ett kontankort, men det får duga så länge.

Gäller bara att man väljer rätt operatör så man slipper byta igen när iPhone lanseras här "på riktigt". Några tips? Någon?

/John

Ursprungligen av johnnie2times:

Japp, sitter med den här och allt är fixat. Fungerar kanon. Nu behöver jag bara säga upp 3 och byta operatör. Känns lite surt att sitta med ett kontankort, men det får duga så länge.

Gäller bara att man väljer rätt operatör så man slipper byta igen när iPhone lanseras här "på riktigt". Några tips? Någon?

/John

Sitter i exakt samma sits! Jag funderar på Telenor eller Telia..

Den dagen var idag:-) En 8GB, fullt upplåst och fungerade direkt med mitt Telia Sim. MUMMA!

Ja det var en härlig känsla att packa upp den, nu väntar jag bara på att låsa upp den Sen ska den användas jämt!

Har haft lite problem med telefonen (den fungerar dock bra nu,), så jag har inte hunnit ladda upp något, men det borde komma idag. Under tiden så får ni hålla ut med en bild.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-13 22:10

Kul!

Hela familjen är med och packar upp?

  • Medlem
  • Hagfors
  • 2008-01-27 22:24

iPhone activation

Hej undrar vart får man hjälp för att aktivera min iPhone jag köpt i Franrike.
1000 tack.

Jupp.

Ursprungligen av ztaafen:

Jupp.

Samma när jag packade upp min iPhone Alla ville vara med och kolla. Fast jag var inte lika nördig som du var iofs

min min min

nu har jag stillat mitt habegär jag har fått min iphone + låst upp den UNDERBART
jag älskar den lite krånglig
men allt löser sig

Tråden för oss som fått iPhone

Den här tråden handlar om oss som fått sina iPhones!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-19 09:42

iPhone - intryck hitills & hittade problem

Jag har nu haft iPhonen ett par dagar nu, och jag måste säga att den är helt sjukt grym! Jag är en riktig prylnörd och extremt avtrubbad när det gäller nya prylar. Varje gång jag har bytt mobil (typ var tredje månad) så har ruset lagts sig efter en timme, men med iPhonen är det annorlunda. Jag tröttnar aldrig på känslan av att ha tillgång till all information på internet, mail, kartor hela tiden. Visst, det har funnits tidigare också, men aldrig på det här sättet. iPhonen är så pass nyskapande och revolutionerande att den knappt går att jämföra med andra telefoner överhuvudtaget. Det känns som att iPhonen är mittpunkten av ens liv, med iPod, surfbräda, telefon och mailklient i ett.

Under de dagar jag väldigt intensivt har använt den (det är svårt att släppa den) har jag lagt märke till ett par små detaljer som Apple skulle kunna jobba på. Det är möjligt att vissa av dessa saker har justerats i 1.1.1, men här är de iaf:

  • Man skulle vilja stänga av alarmet med en slide, och snooza med att tappa på skärmen vart som helst.

  • När man tappar på en videopodcast i Cover Flow spelas den upp som en ljudfil istället för video.

  • När man har tangentbordet uppe i Safari kan man inte rotera skärmen, utan måste fälla ned tgb först.

  • Alarmet funkar inte om iPhonen är avstängd.

  • Man kan inte radera flera mail samtidigt i Mail.app.

  • Man kan inte välja att spara mail eller bilagor lokalt.

  • När någon mailar ett telefonnummer så får man inte möjligheten att spara det.

  • Namn i kontaktlistan orde föreslås av ordlistan när man skriver.

  • Jag kan inte dubbelklicka i vissa bilagor för att zooma.

  • Det borde finnas en mer lättlillgänglig knapp för att shuffla i iPoden.

Ursprungligen av koze:
  • När man har tangentbordet uppe i Safari kan man inte rotera skärmen, utan måste fälla ned tgb först.

Håller med om det mesta som du skrev.
Jag skulle också vilja ha möjligheten att vrida på skärmen i alla program där man skriver.
Det ger ju ett större tangentbord så att det blir lättare att skriva.

Ursprungligen av hugolarsson:

Håller med om det mesta som du skrev.
Jag skulle också vilja ha möjligheten att vrida på skärmen i alla program där man skriver.
Det ger ju ett större tangentbord så att det blir lättare att skriva.

Det är inte alltid lättare. Om man t.ex. skriver här på 99 med tangentbordet på sidan så finns det nästan ingen utrymme för att se vad man skriver, tangentbordet tar för stor plats.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-04 20:56

Customize

Jag har just upptäckt customize. Där kan man tydligen ändra om en hel del i mobilens utseende. Såg att man kunde ändra keypaden också. Kanske man kan så småning om skulle kunna ladda ner så man kan ändra mellan vanliga keypad och sen en keypad med åäö. eller är jag fel ute?

profiler för ljudet

Finns det någon inbyggd lösning för t.ex. ljudlöst, högt, möte som det finns i andra telefoner?
Det enda jag har hittat är den vanlig signalen samt knappen för sida för ljudlöst med vibrator.

Bevaka tråden