- dar303
- Medlem ●
Jo, men nu har jag ju en riktig lokal! Sen så har alla varit entusiastiska men det har slutat med "äh, jag orkar inte", "jag kan inte onsdag", "jag har inte råd med komponenter" mm. varje gång!
Jag har råd med komponenter med det är tid som är det svåra. Men finns det framförhållning och god planering så löser det sig alltid.
Workshop! Klart vi ska ha workshop.
Vi får fantisera ihop något på norberg?
Jag var och letade trä igår till lådan. Jäklar vad dyrt det var.
En liten ekplanka kostade ju minst 150:- metern.
Hittade teak också. Sjukt snyggt. Men 500:- metern känns lite saftigt
- tror ni man klarar sig med ett kabinett som är 14.5cm djupt?
Måste mäta alla moduler.. tror inte jag har någon som är bredare än 10cm.. Så det borde ju gå...
RAST; perfekt 19"-kabinett 6HE:
IKEA | Avlastnings- & toalettbord | Sängbord | RAST | Avlastningsbord
TRYGGVE; bra kabinettvirke:
IKEA | Vägghyllor | Hyllplan | TRYGGVE | Hyllplan
EDIT:
Synthesizers.com --- DIY Synthesizer Cabinet
ikea hacker: hack bedside tables into music studio racks
Ja, det låter bra. Fast jag kan tänka mig att impedansen blir lite lurig pga transformatorerna. Jag får fundera på det där med buffrar. Det är väl bara att gå via en mixer om man får problem iofs...?
Man buffrar väl saker för att om något skulle börja dra mycket ström någonstans så ska det finnas ett skydd?
Fast eftersom de flesta in/utgångar man har i modularsystemet är buffrade, så borde det inte vara några problem att ha några som inte är buffrade..
Jag tänker bygga några passiva splitters och mixers. Utan buffring. Men det beror på att jag är för slö..
Impedans? Sånt som man sysslar med på disco?
förlåt
JAg vill faktiskt det. MEn är osäker på om jag klarar det... MEn får låna din och snegla på den så kanske det går. Blev rätt till mig över designen du gjort med...
Hur går det med xoxbox designen? Väntar men lovar inte tjata för mkt
CMOS grejen ligger ju lite på is.. Ritar lite just nu på den (funderade på den igår, har gjort några framsteg i tankarna ang hur den ska se ut och fungera). Så det blir nog bra till slut. Först hade jag ju tänkt göra allt på 1 kort. Men som det ser ut nu så blir det nog ca 5st.
SokkDesignen går det lite så där med. Kanske till helgen
(Jag tror jag ska skriva 2 nonsensinlägg i tråden!)