- Jogin
- Medlem ●
- Gävle
Jag sätter 5000kr på att nån eller nåt företag gör en MMS applikation innan året är slut som man kan köpa via Appstore. Någon som sätter emot?
Det förutsätter ju att utvecklare överhuvudtaget har tillgång till APIer på den nivån... Har man det så är det naturligtvis givet, annars inte. Någon som kan bekräfta eller dementera tillgången på nödvändiga APIer för detta?
Det förutsätter ju att utvecklare överhuvudtaget har tillgång till APIer på den nivån... Har man det så är det naturligtvis givet, annars inte. Någon som kan bekräfta eller dementera tillgången på nödvändiga APIer för detta?
Ger inte apple ut alla sina egna "leksaker" i SDK?
Har inte kollat SDK själv så noga men man verkar ju få rätt mycket att leka med.
Jag sätter 5000kr på att nån eller nåt företag gör en MMS applikation innan året är slut som man kan köpa via Appstore. Någon som sätter emot?
Jag såg redan att det finns en, jag kommer inte ihåg länken men det fanns. Det var ett program som man installerade. Kolla apples hemsida på program eller sök på google. Orkar inte söka upp länken nu:) har jobbat hela dagen och ska käka och träna:d
Jag blir nöjd om man kan teckna ett vettigt abonnemang runt 299 kr, men det lär ju inte hända.
MMS kommer ju garanterat komma, av vem har jag ingen aning, men man hopaps ju att det blir av Apple.
Jag skulle vilja se en fungerande Voicemail-funktion, likt den som AT&T tillhandahåller. Det skulle höja Telia i mina ögon.
Håller med, det är en riktigt skön funktion.
Hoppas även på flat rate för surf o så, och humana priser
Till skillnad mot ohumana priser som vi alla andra hoppas på då eller?
Flat rate för surf kan du nog skriva upp som en ganska självklar grej med tanke på att Telia (och de andra operatörerna) har sådana abonnemang till deras redan befintliga lurar.
Till skillnad mot ohumana priser som vi alla andra hoppas på då eller?
Flat rate för surf kan du nog skriva upp som en ganska självklar grej med tanke på att Telia (och de andra operatörerna) har sådana abonnemang till deras redan befintliga lurar.
Ja, jag misstänker att ni andra vill betala rejäla räkningar
Ok, har ingen koll på andra abonnemang - sitter fast med ett ruttet Telenor-abonnemang som jag hoppas kunna överlåta på någon stackare lagom till iPhone-releasen.
Har mycket svårt att tro att Apple kommer att låta Telia vara ensamma om iPhone i lilla Sverige.
Det måste vara viktigare för Apple att sälja så många telefoner som möjligt istället för att tro att folk kommer att vallfärda för att gå över till Telia.
Jag tror/hoppas att vi kommer att kunna köpa iPhone utan abonnemang (olåsta) inom en mycket snar framtid för 1995:-/2995:-
Har mycket svårt att tro att Apple kommer att låta Telia vara ensamma om iPhone i lilla Sverige.
Det måste vara viktigare för Apple att sälja så många telefoner som möjligt istället för att tro att folk kommer att vallfärda för att gå över till Telia.
Jag tror/hoppas att vi kommer att kunna köpa iPhone utan abonnemang (olåsta) inom en mycket snar framtid för 1995:-/2995:-
Nja, släng på 2000kr så är vi nog närmare sanningen.
Med tanke på hur många jänkare som vallfärdat till AT&T (som har haft samma stenålders-stämpel som Telia) så tror jag säkert att vi kommer se något liknande i Sverige.
Jag tror Apples mål är att få en konsistent service från alla operatörer som säljer telefonen. På det sättet ser man till att kundupplevelsen blir den samma oavsett vilket land man befinner sig i. Att erbjuda iPhone hos flera operatörer är nog sekundärt i Apples ögon.
Man kan ju tänka sig att kunder som kommer in i Telias butik visserligen kan köpa en olåst iPhone till ett högre pris, men att Telia kommer att locka dem till att teckna ett Telia-abonnemang med subventionerad iPhone.
På så sätt kanske man ändå vinner en del kunder jämfört med om vanliga återförsäljare skulle få sälja iPhone.
Lite långsökt kanske, men inte omöjligt...
Pratade med en på Macforum i Göteborg igår.
De satt och förhandlade om att sälja iPhone i samma sekund som vi pratade. Han var nästan säker på att de skulle få sälja iPhone. Dock med abonnemang som skulle tecknas i butiken.
jag använder bluephoneelite mycket. ett helt fantastiskt program som känns så apple. Stödet frö iphone är ett skämt och måste utvecklas. svagt av apple att inte kunna langa fram lite mer integration med datorn. Orka skriva sms på mobilen. Inför ev köp av iphone kommer detta vara en sak som gör mig lite tveksam. Hatar att lämna grymma funktioner bakom mig.
Här har vi den "in action"
YouTube - 3G iPhone Street Test
men........ LOL!!!!
Enligt min vän som jobbar på TPH så ska även de sälja iPhonen. Såklart med Telia Ab.
Har ju ingen som helst bevis eller så, bara vad han sa...
Det låter inte helt otroligt i mina öron. Det där med att den bara ska säljas i Telia-affärer tror jag folk fått för sig eftersom det är så i at&t. Men i Tyskland kan man köpa den hos "de stora elektronikjättarna"
Jag undrar hur det kommer att gå för sajter som t ex ifun.se efter iPhone 3G är släppt i Sverige? Speciellt om man bara kan köpa en ny iPhone 3G med abonnemang. Eller man kanske tecknar ett Telia-abonnemang och fixar så att man kan använda andra operatörer ändå? Man är ju trots allt knuten till Telia-abonnemanget och får betala de fasta månadskostnaderna.
Jag hoppas verkligen innerligt att de kommer se till att den går att låsa upp. Jag komemr inte köpa den med Telia men andra som gör det så kan man ju kanske hitta någon som bara vill ha ett sådant abonnemang. Jag gjorde så förut när jag skulle köpa ny mobil så köpte jag en som jag betalade själva telefonen diret men det var ju fortfarande ett abonnemang på 2 år som jag istället lät min pappa få då han i alla fall skulle skaffa just det abonnemanget
Jag hoppas verkligen innerligt att de kommer se till att den går att låsa upp. Jag komemr inte köpa den med Telia men andra som gör det så kan man ju kanske hitta någon som bara vill ha ett sådant abonnemang. Jag gjorde så förut när jag skulle köpa ny mobil så köpte jag en som jag betalade själva telefonen diret men det var ju fortfarande ett abonnemang på 2 år som jag istället lät min pappa få då han i alla fall skulle skaffa just det abonnemanget
Ja, detta sätt är en bra lösning. Då kan tjänster från t ex ifun vara användbara ifall man själv har en annan operatör.
ja, för även om det är t.ex. 599kr för mobilen först sedan är det 199kr/månad med förhöjd avgift på säg 150kr så brukar det alltid gp att betala de där 150kr*24 så att själva mobilen är helt betald redan men man fortfarande har abonnemanget.
ja, för även om det är t.ex. 599kr för mobilen först sedan är det 199kr/månad med förhöjd avgift på säg 150kr så brukar det alltid gp att betala de där 150kr*24 så att själva mobilen är helt betald redan men man fortfarande har abonnemanget.
Ja, något sådant lär en del göra.