Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-27 12:30

Jag fattar inte skillnaden....

Prisavtal Fastpris (inkl. Telias surfzoner)
Med prisavtalet Fastpris kan du känna dig helt trygg. Har du behov av att ofta surfa på internet både med mobiltelefonen och med din PC med mobilen som modem är detta prisavtalet för dig. För 199 kr/månad (199 kr/mån exkl. moms för företagskunder) får du surfa obegränsat inom Sverige. I Fastpris ingår dessutom alla Telias Surfzoner där du kan surfa via Homerun (wlan) med högre hastighet. Surfzonerna finns på utvalda platser, till exempel caféer, campingplatser, arenor, hotell, konferensanläggningar och telefonkiosker. Närmaste surfzon hittar du genom att skicka sms till 4499 med texten "homerun". Läs mer om Telias Surfzoner här »

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-27 12:31

Måste de krångla till det så förjävligt. Jag vill ha fri surf och ett vettigt pris. Är det för mycket begärt?!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-06-27 12:36

ja tydligen är det så med telia...

Man kan tydligen förregistrera ett abb på mina sidor så får man hem sin iphone snabbre?
Någon som gjort detta, har man på så sätt förbokat en iphone eller? Jag logga in på mina sidor men hitta inget om det där?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-27 12:37

Får väl i lugn och ro knapa in på ett teliakontor när fånen är släppt och snacka med grapparna där så att man förstår något - om ingen här förtydligar innan dess.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-06-27 12:40

vad är det du inte förstår exakt??

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-27 12:49

Vilket abb som är bäst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 12:55

Tror att fullpris hamnar på 6895:-.
Det grundar jag på att iMini är precis som Telia´s 99:-/mån abonnemang plus 200 i förhöjd månadsavgift. Så om man tar det med 18 månader så kostar 16GB 3295:- + 18*200.

Så om man redan har Telia idag och köper en iPhone till det abonnemanget kommer man nog undan med en 5-6000:- tro jag, baserat på att telia defakto behåller dig som kund.

Ursprungligen av Trineo:

Tror att fullpris hamnar på 6895:-.
Det grundar jag på att iMini är precis som Telia´s 99:-/mån abonnemang plus 200 i förhöjd månadsavgift. Så om man tar det med 18 månader så kostar 16GB 3295:- + 18*200.

Så om man redan har Telia idag och köper en iPhone till det abonnemanget kommer man nog undan med en 5-6000:- tro jag, baserat på att telia defakto behåller dig som kund.

Det är ju inte riktigt sant. Bara 100 sms kostar ju 69 spänn och då har du förbrukat stor del av 99-abbet, sen ska det in 100 min samtal också. I så fall är det nog rimligare att säga att 199-abbet ligger närmare - då kan vi räkna in en liten marginal för datat och homerun också. Priset då hamnar på 3295+18*100, dryga 5000. Tror det hamnar där istället. Kolla priserna i Finland, var väl dryga 500€ för stora om jag inte minns fel? Finns i någon annan tråd.

Priserna ute

Nu är priserna ute
TeliaSonera

Vad tycker ni? Är det värt?
//tm

Tänkte köpt en men med rövare telia så blir man så skinnad så det kommer inte bli en lur för mig. Köper hellre en N82 eller liknande + en itouch.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 13:40

Toastmaster: Kanske skall byta namn till Blixten...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-06-27 13:43

ja, blixten passar, bara typ 2h sen...:)

Vad hade ni räknat med för priser. Jag blev positivt överraskad, 299kr/mån är inte mycket, håller med om att det är snålt med 100mb, men de erbjuder ju som sagt rätt mycket wlan runt om i stan, det slår ju 3g uppkopplingen. Jag har ju svårt att tro att telenor eller 3 hade satt lägre priser. Tror inte vinstmarginalen är överdrivet stor för Telia vad det gäller iPhone, tänk på att apple också ska ha en del av kakan vad det gäller abonnemangskostnad.

Gå in på Telenors onlinebutik och kolla upp N95, testa med lite olika abonnemang och ni ser snart att det inte blir billigare eller bättre på något vis.

  • Medlem
  • 2008-06-27 14:31

vad händer efter 18 månader? Kan man köra vidare med en annan operatör då?

Ursprungligen av bbus:

vad händer efter 18 månader? Kan man köra vidare med en annan operatör då?

Det tror jag för min gamla n80 som jag köpte med telia abonnemang är inte låst till telia.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-06-27 15:26

Jaha när ska man börja köa utanför butik då? Själv blir det nog telias butik i lund borde väl räcka med att va där runt 21.00 den tionde??

Ursprungligen av Pascoe:

Jaha när ska man börja köa utanför butik då? Själv blir det nog telias butik i lund borde väl räcka med att va där runt 21.00 den tionde??

Köa?
För en halvuppdaterad telefon?
Med de priserna?
BAH!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-06-27 15:34

Finns kanske vissa som vill ha den, jag vill ha den och lär ju knappast va ensam om det. Detta börjar likna debatten om prissättningen på Macarna!! Lär ju inte va någon som är intresserad att höra att "jag" vill inte köpa en iphone för den suger, den e för dyr, jag vill inte ha telia, den har inte mms.

Jag ska ha en (vit, 16gb), nån anna som tänkte köa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 14:33

Vet inte men om du hittar någon som kan svara på det så önskar jag låna den kristallkulan för att kolla hur börsen ser ut om ett år.

Tråkig mängd data.. Jag hade tänkt använda gps tracking en del. Klarar man sig på 100mb i månaden? Hur många mb drar tex en sträcka sthlm - göteborg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 15:36

Köa tänkte jag nog inte göra men kommer definitivt köpa en.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-27 15:40

Nä, köa tänker jag nog inte göra. Jag har trots allt passerat 50 år och då har man fått nog av köande, men köpa den kommer jag att göra. Eftersom jag för tillfället har ett bundet abonnemang hos Telia som går ut ett par dagar efter iPhone-lanseringen ska det bli intressant och höra vad dom erbjuder mig.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-06-27 15:41

Tror du dom kommer ha annat erbjudande för man redan har telia? Jag tror man får köra på de abb dom erbjuder eller punga ut med fullpris...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-27 15:42

förmodligen...

Var väldigt besviken på priserna. Jag har väntat på iphone 3g sen jag hörde talas om den men som student är det omöjligt att ha råd med. Hoppas att de gamla sjunker i pris efter lanseringen. Personligen ringer jag för runt 50:-/mån och är nästan uteslutande intresserad av internettjänsterna.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-27 18:33

Hahah, man undrar ju vad det är för drömvärld ni lever i egentligen. Detta är helt rimliga priser i mina ögon. Jämför ni med budget-mobiler från Samsung eller vad?

Håller dock med om att det är luddiga abbonemangsupplägg, det är svårt att få sig en uppfattning om vad det är som kostar. Att istället teckna Telias vanliga abbonemang, eventuellt med förhöjd månadsavgift, ger en avsevärt bättre bild.

Vad är kontantpriset utan abbonemang föresten, står det någonstans?

PS. Ringde Telia. De vet inte vad kontantpriset är ännu.

Senast redigerat 2008-06-27 18:43

Telefonen har väl inget med abbonemanget att göra? Problemet är väl snarare att du måste köpa ett kastt abbonemang med en bra telefon och sedan ett abbonemang ovanpå det om du vill kunna surfa. Jag hade helre betalt 5000:- för telefonen och 200:-/mån för fri surf. Att inte ens det dyra abbonemanget har flatrate visar hur efter Telia är.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-27 18:44
Ursprungligen av robopants:

Telefonen har väl inget med abbonemanget att göra? Problemet är väl snarare att du måste köpa ett kastt abbonemang med en bra telefon och sedan ett abbonemang ovanpå det om du vill kunna surfa. Jag hade helre betalt 5000:- för telefonen och 200:-/mån för fri surf. Att inte ens det dyra abbonemanget har flatrate visar hur efter Telia är.

1. Ingenstans står det att man måste göra det du påstår att man måste göra.

2. Ingenstans står det att man inte kan göra det du påstår att man inte kan göra.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-06-27 18:48
  1. Köpa telefonen kontant. ex. 6000kr

  2. iMini abonnemang 299kr/mån.

  3. + Telia Till Vänner 250kr + 69kr/mån.

  4. + Mobilt Bredband Fastpris 199kr/mån.

6250kr i kassan, sen 567kr per månad.

Tror ni denna lösning går igenom?

Ursprungligen av Caemon:
  1. Köpa telefonen kontant. ex. 6000kr

  2. iMini abonnemang 299kr/mån.

  3. + Telia Till Vänner 250kr + 69kr/mån.

  4. + Mobilt Bredband Fastpris 199kr/mån.

6250kr i kassan, sen 567kr per månad.

Tror ni denna lösning går igenom?

Varför i hela helsike skulle du betala 6000:- för telefonen när du tecknar 3 abonnemang? Och varför nöjer du dig inte med att bara teckna Telia Till Vänner + Fastpris?

Bevaka tråden