Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-13 18:23
Ursprungligen av makaveli-:

Vill också ha nu en iPhone nu, har det nämnts någonstans när nästa leverans kommer?

Slutet av veckan som kommer.

Ursprungligen av kenjon:

Slutet av veckan som kommer.

Var ifrån fick du reda på det. Blir så jäkla glad om det stämmer eftersom själv fick man jobba medan iPhone lanserades.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-13 21:51
Ursprungligen av makaveli-:

Var ifrån fick du reda på det. Blir så jäkla glad om det stämmer eftersom själv fick man jobba medan iPhone lanserades.

En av trådarna här på 99.se, vilken vet jag inte. De ökar ganska fort nu

var det någon här som köade isthlm på plats 300 eller mer natten till fredag?? Det var kul att de höll öppet längre än kl:0300. Men kan det vara att Aftonbladets reporter kom? Stod på plats 305. Fick min vid 4 tiden. Det blev en vit, alla svarta var slut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 11:55
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-14 12:00

Har ett flertal vänner som har pratat med Telia vid olika tillfällen och samtliga har fått svaret att nästa leverans kommer på Fredag.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-15 18:23

var nere på telia butiken i södertälje o de sa att de får nya iphones i slutet på veckan, jag har skrivit upp mig på den vita, och det var en drös som skrivit upp sig redan innan mig.. flest ville ha svart som tur va

Sökte men hittade inget svar, vad kostar det om man köper en till iphone till samma abbonemang om man tex tappar bort den eller att den går sönder?

Om det är nån som vet dvs

Ursprungligen av SenatorN:

Sökte men hittade inget svar, vad kostar det om man köper en till iphone till samma abbonemang om man tex tappar bort den eller att den går sönder?

Om det är nån som vet dvs

Skulle gissa på fullpris iom att du redan fått den subventionerad en gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 09:05
Ursprungligen av phindus:

Skulle gissa på fullpris iom att du redan fått den subventionerad en gång.

Instämmer med ovanstående. Men du kanske kan få ut någonting på hemförsäkringen?

Ursprungligen av kia2:

Instämmer med ovanstående. Men du kanske kan få ut någonting på hemförsäkringen?

Jo men hur gör man om man köper en 8gb nu, och vill uppdatera till 16 eller 32 senare? Lite drygt om man måste pröjsa 6k för en uppgradering.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-16 08:20
Ursprungligen av SenatorN:

Sökte men hittade inget svar, vad kostar det om man köper en till iphone till samma abbonemang om man tex tappar bort den eller att den går sönder?

Om det är nån som vet dvs

Jag frågade dem på teliabutiken detta och svaret jag fick var: Du tappar inte bort den, det gör du bara inte...
Sen bad jag om att få tala med Butikschefen och han sa att apple har gått in med mycket strikta regler om att sälja iPhones utan att teckna något abbonemang, tex så kan jag säga att jag har tappat bort min och köpa ut en åt en kompis...

Ursprungligen av f-our1:

Jag frågade dem på teliabutiken detta och svaret jag fick var: Du tappar inte bort den, det gör du bara inte...
Sen bad jag om att få tala med Butikschefen och han sa att apple har gått in med mycket strikta regler om att sälja iPhones utan att teckna något abbonemang, tex så kan jag säga att jag har tappat bort min och köpa ut en åt en kompis...

Det är därför som jag har en drulleförsäkring hemma... Då blir det en deal mellan mig och försäkringsbolaget istället. Ungefär som när jag drullade i min SE i vattnet när jag gick av båten... Då var jag glad över försäkringen:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 08:09

SenatorN: Får bara köpa en telefon per abonnemang i dagsläget.

Förstår jag det rätt om jag antar att iPhone 3G inte har svenskt tangentbord? Jag läste tidigare i denna tråd om någon som klagade på att iPhone föreslår "år" istället för "är", vilket jag antar betyder att man måste trycka på "a" för att få fram ett "å" eller "ä".

Det är ju rätt fantastiskt i så fall, att Apple helt och hållet struntar i att ta fram internationella tangentbord för vissa marknader. För jag antar att det då inte heller finns nåt "ü" på det tyska tangentbordet?

Tänk om vi skulle ta och vänta på steken och ta bort "w" från alla engelska tangentbord? "Men ni kan ju bara trycka på 'v' istället?"

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-16 10:07
Ursprungligen av MungoBBQ:

Förstår jag det rätt om jag antar att iPhone 3G inte har svenskt tangentbord? Jag läste tidigare i denna tråd om någon som klagade på att iPhone föreslår "år" istället för "är", vilket jag antar betyder att man måste trycka på "a" för att få fram ett "å" eller "ä".

Det är ju rätt fantastiskt i så fall, att Apple helt och hållet struntar i att ta fram internationella tangentbord för vissa marknader. För jag antar att det då inte heller finns nåt "ü" på det tyska tangentbordet?

Tänk om vi skulle ta och vänta på steken och ta bort "w" från alla engelska tangentbord? "Men ni kan ju bara trycka på 'v' istället?"

Håller med om att det är lite tråkigt, men å andra sidan hade tangentbordet blivigt mindre och svårare att skriva på. Och oftast behöver man inte ens trycka fram åöä utan bara skriva med a,o så föreslår den 90% av gångerna rätt ord, så jag ser inte det som ett större problem.

Ursprungligen av Pascoe:

Håller med om att det är lite tråkigt, men å andra sidan hade tangentbordet blivigt mindre och svårare att skriva på. Och oftast behöver man inte ens trycka fram åöä utan bara skriva med a,o så föreslår den 90% av gångerna rätt ord, så jag ser inte det som ett större problem.

Jo, men det ska bli spännande att se hur bra den är på namn, "Måns", "Högdalen", "Örjan", "Räksmörgås" och annat.

Dessutom är det ju ett "tankefel" att man ska behöva hålla på att skriva a, a, o istället för å, ä, ö. Det är ju inte samma bokstäver.

Jag kör med det hackade svenska tangentbordet för iPhone 2G och det funkar utmärkt att skriva på, även om det är lite mindre.

Ursprungligen av MungoBBQ:

Förstår jag det rätt om jag antar att iPhone 3G inte har svenskt tangentbord? Jag läste tidigare i denna tråd om någon som klagade på att iPhone föreslår "år" istället för "är", vilket jag antar betyder att man måste trycka på "a" för att få fram ett "å" eller "ä".

Jo, att den föreslår "år" istället för "är" när jag skriver "ar" är irriterande men... skriv "zr" istället och se vad som händer:) För mig och min kompis så föreslår den "är"

Annars så är den förvånandsvärt träffsäker på att hitta rätt ord. Skriv bara a och o så blir det rätt nästan hela tiden.

--j

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 11:48
Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, att den föreslår "år" istället för "är" när jag skriver "ar" är irriterande men... skriv "zr" istället och se vad som händer:) För mig och min kompis så föreslår den "är"

Annars så är den förvånandsvärt träffsäker på att hitta rätt ord. Skriv bara a och o så blir det rätt nästan hela tiden.

--j

Detta måste vara en bugg i ordlistan. Min ordlista från iphonedict.com klarade av att föreslå "är" när man skrev "ar". Men jag antar att iPhones ordlista inte är lika sofistikerad som min

Måste säga att ordlistan i iPhone 2.0 är bra mycket bättre än den som följde med Swephone. All credit åt dem för att deras arbete, men den fungerade aldrig för mig så jag bara stängde av den. Den officiella är verkligen suverän, jag bara skriver på och den gissar rätt i 99% av fallen då det blir ett feltryck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 12:00
Ursprungligen av phindus:

Måste säga att ordlistan i iPhone 2.0 är bra mycket bättre än den som följde med Swephone. All credit åt dem för att deras arbete, men den fungerade aldrig för mig så jag bara stängde av den. Den officiella är verkligen suverän, jag bara skriver på och den gissar rätt i 99% av fallen då det blir ett feltryck.

Jag upplever faktiskt att den från iphonedict.com är bättre än den nuvarande. den gissade också rätt i 99% av fallen, och så var den betydligt snabbare. Men jag är iofs partisk eftersom det var jag som skapade ordlistan.

Ursprungligen av kia2:

Jag upplever faktiskt att den från iphonedict.com är bättre än den nuvarande. den gissade också rätt i 99% av fallen, och så var den betydligt snabbare. Men jag är iofs partisk eftersom det var jag som skapade ordlistan.

Har inte hört talas om den förut (bara testat den som fanns på ifun) så jag kan inte göra en jämförelse. Det jag upptäckte var att den medföljande blev snabbare (så som allt annat) när jag uppdaterade till Build 5A347.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 09:53

f-our1: Gissar på att de kommer vilja se en polisrapport då... för den skall polisanmälas som stulen/försvunnen/borttappad för att försäkring skall gälla.

Ursprungligen av Trineo:

f-our1: Gissar på att de kommer vilja se en polisrapport då... för den skall polisanmälas som stulen/försvunnen/borttappad för att försäkring skall gälla.

Det beror på försäkringsbolaget. Jag behövde inte göra någon polisanmälan när jag tappade telefonen överbord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 09:54

SenatorN: Finns inget som heter uppgradera... heter byta upp sig. Du vet redan idag att du inte kan öka på minnet, så varför ens fundera på att kunna "uppgradera".

Om man vet att man har tappat sin mobil i vattnet eller i en brunn eller liknande, behövs ingen polisanmälan, bara om man tror att någon annan person kan ha hittat den och använder den.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-16 10:47

Jaha nu gnälls det igen, varför tar man inte redan på fakta innan man lägger ut en massa pengar på en produkt? Ska man skriva räkmacka fler gånger om dagen rekommenderar jag en Nokia 3330, funkar utmärkt till det.

Ursprungligen av Pascoe:

Jaha nu gnälls det igen, varför tar man inte redan på fakta innan man lägger ut en massa pengar på en produkt? Ska man skriva räkmacka fler gånger om dagen rekommenderar jag en Nokia 3330, funkar utmärkt till det.

Eh, nu är det ju så att jag inte har köpt nån produkt, och att jag är här just för att ta reda på fakta.

Fakta säger mig att eftersom Apple struntar i att anpassa sin produkt fullt ut för den svenska marknaden, vilket jag tycker är korkat och oförskämt, så får jag fortsätta att bryta och hacka min iPhone med inofficiell firmware för att få den att göra som jag tycker att den borde direkt ur kartongen.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-17 13:21
Ursprungligen av MungoBBQ:

Eh, nu är det ju så att jag inte har köpt nån produkt, och att jag är här just för att ta reda på fakta.

Fakta säger mig att eftersom Apple struntar i att anpassa sin produkt fullt ut för den svenska marknaden, vilket jag tycker är korkat och oförskämt, så får jag fortsätta att bryta och hacka min iPhone med inofficiell firmware för att få den att göra som jag tycker att den borde direkt ur kartongen.

Tja, korkat eller oförskämt så är Sverige ett litet pluttigt land som ju inte har alltför stor betydelse på den globala marknaden.

Ursprungligen av Pascoe:

Jaha nu gnälls det igen, varför tar man inte redan på fakta innan man lägger ut en massa pengar på en produkt? Ska man skriva räkmacka fler gånger om dagen rekommenderar jag en Nokia 3330, funkar utmärkt till det.

Haha, ja jag håller med. Räkmacka finns i ordlistan, förresten. Likaså högdalen. Dock ej Måns eller Örjan. Skrev detta på min iPhone.

Bevaka tråden