Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 19:14
Ursprungligen av mekkabo:

Har det någonsin hindrat dem?:cool:

Nej verkligen inte:) Var inte länge sen Rysslands President sågs med en Iphone i handen vid ett framträdande:P De var inte jättepoppis hos Apple inte:P

Ursprungligen av Minto0:

Nej verkligen inte:) Var inte länge sen Rysslands President sågs med en Iphone i handen vid ett framträdande:P De var inte jättepoppis hos Apple inte:P

Tror inte dom bryr sig Ryssland gillar att klara sig själva och fulimporterar och kränger grejer på svarta börsen iaf är det ett intryck jag fått dom gångerna jag varit österut

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 10:48
Ursprungligen av poseidon84:

Tror inte dom bryr sig Ryssland gillar att klara sig själva och fulimporterar och kränger grejer på svarta börsen iaf är det ett intryck jag fått dom gångerna jag varit österut

Ja de är nog så:cool: Dom har ju sin egna filosofi hur lagar o regler ska följas så

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-15 10:38

W Electronics Ltd - best deals on the net!

Är det nån som har handlat härifrån förr, positiva och negativt.

Ursprungligen av fegis:

W Electronics Ltd - best deals on the net!

Är det nån som har handlat härifrån förr, positiva och negativt.

Innan någon beställer därifrån så läst minst igenom denna tråden, verkar inte vara det mest pålitliga företaget:

welectronicsltd.com - Mac Forums

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 12:14

About activating iPhone 3G with a wireless carrier

Dvs hong-kong och italien är de enda som har olåsta iphones.

Ursprungligen av 20hz:

About activating iPhone 3G with a wireless carrier

Dvs hong-kong och italien är de enda som har olåsta iphones.

Ja av de länder som hittills släppt telefonen.
Ska bli spännande att se hur den listan utvecklas.

Bara så ni vet så är dom låsta till swisscom ändå.
Det var det svaret jag fick från dom. Men ni har kanske tänkt o låsa upp dom o strunta i garantin eller? Se kommentaren nedan.
Dear Mr. Westerlund

We would like to thank you for your e-mail and gladly respond in reference to your request.

The new iPhone mobiles (prepaid & postpaid) will be SIM-locked for 24 months. Swisscom is not allowed to sell unlocked iPhones. The SIM-lock is a component of the agreement of Swisscom & Apple.

Jag ska till Hong Kong nu i slutet av juli, och jag undrar var man kan köpa iphone? Är det apple store som gäller eller?
Mvh Oscar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 19:12

Det jag har hört är att de flesta är slutsålda. Nästa batch kommer om 20 dagar och dessa behöver du inte ha personnummer eller italienskt visa för att köpa, det snackas dessutom att man kan ev. beställa på nätet, dock vet jag inte om de vill skicka iPhones till Sverige.

Källa: Min goda vän som traskade in till både TIM och Vodafone idag och frågade. Skriver igen då jag vet mera. Min iPhone är iaf på g! Så fort jag får den och verkligen 100 ser att den fungerar i min hand kan jag börja ge ut mer info och skeppa upp flera Det är min plan iaf!

  • Medlem
  • 2008-07-16 19:19

Hittade intressant info om Norge på Hackint0sh:

Hackint0sh - View Single Post - [iPhone 3G] Does anyone have a working method to buy one without contract ANYWHERE?

"You can easily buy it in Norway without a contract, and have the NetCom service provider unlock it for you (obligated by law).

I bought mine today, total price unlocked: 510€.

How it works: Buy the cheapest contract with the phone iTalk Small.
Phone price: 173€
Break contract (unlock included): 287€
One month subscription: 50€
Total: 510€ "

Hum!
Undra om inte Apple skulle tjäna mer om du bara släppte i alla tyglar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 20:00
Ursprungligen av bbus:

Hittade intressant info om Norge på Hackint0sh:

Hackint0sh - View Single Post - [iPhone 3G] Does anyone have a working method to buy one without contract ANYWHERE?

"You can easily buy it in Norway without a contract, and have the NetCom service provider unlock it for you (obligated by law).

I bought mine today, total price unlocked: 510€.

How it works: Buy the cheapest contract with the phone iTalk Small.
Phone price: 173€
Break contract (unlock included): 287€
One month subscription: 50€
Total: 510€ "

Någon som vet om det finns telefoner kvar i norge då?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-16 20:02
Ursprungligen av 20hz:

Någon som vet om det finns telefoner kvar i norge då?

Nej de gör de inte. Dessutom, om man fortsätter läsa i den tråden o svaren på de inlägget som handlade om Norge, så kom man fram till att de kostar €650, inte €550, och när man läser på deras hemsida så krävs norsk adress me, eftersom du måste skriva abonemanget på någon. Så kört där me kan man säga.

Eller så köper man telefon av telia med vänner abbonnemang så blir det typ 5500:- och sen stoppar man i denna Hands-on with DesbloqueioBr's iPhone 3G unlock - Engadget
Sen efter 12 månader låser man upp telefonen hos telia.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 20:37

Jag kör från Italien fortfarande Sjukt att det får bli så. Den är påväg!

Ursprungligen av 20hz:

Jag kör från Italien fortfarande Sjukt att det får bli så. Den är påväg!

Vet du om man måste aktivera den i italien? Hur är det med garantin?
Vet du om Tele2 funkar?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-16 20:58
Ursprungligen av Surfer:

Vet du om man måste aktivera den i italien? Hur är det med garantin?
Vet du om Tele2 funkar?

Jag vet inte hur de funkar med garantin måste jag ju säga, men eftersom Apple nu gått ut i så många länder, o dessutom alltid har vart tjysta med o fixa hit o dit (iaf alltid när jag haft ngt problem - bor i Irland o köpt prylar hemma i sverige) så tror jag de löser sig på ngt sätt.

Tele2 ska funka precis som vilket annat kort. Italien har INGA som helst lås på den. När du köper den så får du med ett Italenskt kontantkort som du aktiverar med, o sen så kan du kasta de. fritt o använda vad du vill. Nu ska jag bara fjäska lite för italenarna på jobbet o hoppas på att dom ska hem snart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 22:34
Ursprungligen av Minto0:

Jag vet inte hur de funkar med garantin måste jag ju säga, men eftersom Apple nu gått ut i så många länder, o dessutom alltid har vart tjysta med o fixa hit o dit (iaf alltid när jag haft ngt problem - bor i Irland o köpt prylar hemma i sverige) så tror jag de löser sig på ngt sätt.

Tele2 ska funka precis som vilket annat kort. Italien har INGA som helst lås på den. När du köper den så får du med ett Italenskt kontantkort som du aktiverar med, o sen så kan du kasta de. fritt o använda vad du vill. Nu ska jag bara fjäska lite för italenarna på jobbet o hoppas på att dom ska hem snart

iPhonen har världsgaranti precis som ipodsen. Och alla kort fungerar på den Italienska.

Har en kompis som är i USA kan han köpa iphone till mig och ta hem tills den sista juli?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-16 23:42
Ursprungligen av tornros:

Har en kompis som är i USA kan han köpa iphone till mig och ta hem tills den sista juli?

Det går inte att köpa iPhone där med kontantkort utan måste teckan att abb i butiken när du köper telefonen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-16 23:42
Ursprungligen av 20hz:

iPhonen har världsgaranti precis som ipodsen. Och alla kort fungerar på den Italienska.

Källa?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-16 23:51
Ursprungligen av 20hz:

iPhonen har världsgaranti precis som ipodsen. Och alla kort fungerar på den Italienska.

Apple - Support - iPhone - Service FAQ

3. Can I get my iPhone serviced outside the country of purchase?
No, service for eligible repairs is only available in the country where your iPhone was purchased.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 00:12
Ursprungligen av Jetwash:

Apple - Support - iPhone - Service FAQ

3. Can I get my iPhone serviced outside the country of purchase?
No, service for eligible repairs is only available in the country where your iPhone was purchased.

Såg precis samma info. Hade ingen källa utan snarare förlitade mig på att de skulle följa apples anda med bärbara produkter. Samt att jag minns att jag läst det någonstanns. Damn. Kanske ska man skaffa en HTC Touch Diamond?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-17 00:18

Någon som har hört om man kan köpa iphonen utan abonnemang i usa nu!?skulle kosta något med 599$ hade jag hört:)

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 00:22
Ursprungligen av Osten10:

Någon som har hört om man kan köpa iphonen utan abonnemang i usa nu!?skulle kosta något med 599$ hade jag hört:)

se inlägg 251 i denna tråd.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-17 00:29
Ursprungligen av kainen:

se inlägg 251 i denna tråd.

ja,tack för upplysningen! men fick höra att AT&T skulle inskaffa iphone 3g utan abonnemang men den skulle fortfarande vara låst till AT&T.. Antar att det blir samma problem där med att man måste vara bosatt i USA..:p

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-17 00:26
Ursprungligen av Osten10:

Någon som har hört om man kan köpa iphonen utan abonnemang i usa nu!?skulle kosta något med 599$ hade jag hört:)

Det är ditt nu som gör oss förvirrade, kan vi få namnet på din källa?

Annars rekomenderar jag du besöker Mac Rumors: Apple Mac Rumors and News You Care About dom brukar vara snabba på nyheter och rykten.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-17 00:53
Ursprungligen av Jetwash:

Apple - Support - iPhone - Service FAQ

3. Can I get my iPhone serviced outside the country of purchase?
No, service for eligible repairs is only available in the country where your iPhone was purchased.

Okej, men om man måste posta ner mobilen till italien den/dom gångerna mobilen går sönder så blir det lite omständigt... Ska man ändå köpa från italien eller ska man köpa utan garanti från schweiz?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 00:56
Ursprungligen av broel:

Okej, men om man måste posta ner mobilen till italien den/dom gångerna mobilen går sönder så blir det lite omständigt... Ska man ändå köpa från italien eller ska man köpa utan garanti från schweiz?

Köper du från italien så slipper du ju jailbreaka om inte annat. de måste du om du köper från Schweiz.

Bevaka tråden