Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage Tool 2.1 (Uppdaterad) Guide för iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 245 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Robo-X:

Eftersom det är iTunes som synkroniserar så är det kanske så att den har tappat förbindelsen. Prova att avbryta synkroniseringen genom att ta "slide to unlock" på iphonen. Sen koppla bort den från datorn och koppla in den igen.

//Rob

Jag hade samma sak med syncen, men jag hade ju itunes igång så jag tryckte bara på utför och då synkade den som vanligt så man måste inte ta "slide to unlock"

Har ni inte tillgång till en Mac så funkar detta utmärkt under Windows: Welcome:: #iphone - irc.iunlocked.org

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-07-22 02:08
Ursprungligen av keptang:

Har ni inte tillgång till en Mac så funkar detta utmärkt under Windows: Welcome:: #iphone - irc.iunlocked.org

När man går efter denhär guiden så får man ju inte med Installer i telefonen sen. Hur ska man göra för att få tag i det efteråt då? Förutom det så fungerar det kanonbra, inget som krånglar och följer man bara guiden så var det inga problem heller. Vad jag har hunnit prova mig fram till så har jag itne stött på några problem

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 02:19
Ursprungligen av torva:

När man går efter denhär guiden så får man ju inte med Installer i telefonen sen. Hur ska man göra för att få tag i det efteråt då? Förutom det så fungerar det kanonbra, inget som krånglar och följer man bara guiden så var det inga problem heller. Vad jag har hunnit prova mig fram till så har jag itne stött på några problem

Eftersom installer finns inte för firmware 2.0 kommer den inte att installeras. Däremot installeras cydia som är ett liknande program. Istallern kommer att finnas i cydia när den väl släpps.

//Rob

Bra guide.. lite frågar
1. Om jag förstår ratt så det nu blir precis som 1.1.4 fast 2.0...jag menar jag kan uppgradera till 2.0 sen låsa upp och köra alla 3rd party apps som jag har lagt in i min 1.1.4 iphone
Stämmer det?
Blir det inte som när vista släppts att jag då måste väntar till alla apps som jag har i nu till 1.1.4 är (uppgraderade/ändrat) redo för 2.0, kommer nåt app som jag har på iphonen nu fungera på 2.0
som tex spel psx nes summerboards osv

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 20:19
Ursprungligen av OneKiwi:

Bra guide.. lite frågar
1. Om jag förstår ratt så det nu blir precis som 1.1.4 fast 2.0...jag menar jag kan uppgradera till 2.0 sen låsa upp och köra alla 3rd party apps som jag har lagt in i min 1.1.4 iphone
Stämmer det?
Blir det inte som när vista släppts att jag då måste väntar till alla apps som jag har i nu till 1.1.4 är (uppgraderade/ändrat) redo för 2.0, kommer nåt app som jag har på iphonen nu fungera på 2.0
som tex spel psx nes summerboards osv

Du måste vänta tills alla program har skrivits om. Just nu finns endast NES för firmware 2.0 från programmen som du använder.

//Rob

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 20:15

De flesta apps måste skrivas om för att fungera under 2.0 så nej du kan inte använda alla program som du har under 1.1.4.

Nes finns tydligen. Summerboard gör inte det.

ok tack för svaret, så äntligen det finns ingen anledning att uppgradera till 2.0 just nu, om man kan inte fler apps osv.
Men tror nu att man låsa upp/jailbreak mm så kommer de snart

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 20:28
Ursprungligen av OneKiwi:

ok tack för svaret, så äntligen det finns ingen anledning att uppgradera till 2.0 just nu, om man kan inte fler apps osv.
Men tror nu att man låsa upp/jailbreak mm så kommer de snart

Men du kommer åt AppStore programmen med Firmware 2.0 vilket du inte kan göra med 1.1.4.

//Rob

Ursprungligen av OneKiwi:

ok tack för svaret, så äntligen det finns ingen anledning att uppgradera till 2.0 just nu, om man kan inte fler apps osv.

Jag säger bara Remote. Det är skäl nog att uppdatera till 2.0 (om man använder iTunes förstås).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 00:40
Ursprungligen av Adrian B:

Jag säger bara Remote. Det är skäl nog att uppdatera till 2.0 (om man använder iTunes förstås).

Håller med Adrian funkar finfint,Nån som vill köpa 2 st apple remotes;)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-20 23:40

PwnageTool 2.0.1:
blog.iphone-dev.org

Ursprungligen av Jetwash:

PwnageTool 2.0.1:
blog.iphone-dev.org

Jag hänger inte med på vad Sparkle Appcast är....

  • Medlem
  • 2008-07-20 23:55

Varför följer en bild på ett moderkort eller vad det är med Bootloader-raren?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 00:03
Ursprungligen av Baron:

Varför följer en bild på ett moderkort eller vad det är med Bootloader-raren?

OT: Bra fråga men det ser ut som en sönderplockad iPhone...

Wifi & Blåtand

Har uppdaterat till den nya mjukvaran 2.0 med PwnageTool. Jag får varken wifi eller blåtand att funka!! Jag kan inte ens klicka på dom!! Allt annat funkar som det ska!! Vad ska jag göra??

jailbreakproblem

tjena har precis provat att låsa upp min iPhone 2g från 1.2 till 2.2.1 Men när jag skulle återställa telefonen så gick något fel och den hittade ej pwnage restorefilen på något vänster och nu står det att SIM-kortet måste registreras för att telefonen ska funka. någon som vet hur man kan återställa telefonen när den är i ett sånthär läge eller om man på något annat sätt kan fixa det.

//Nicklas

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-02 19:01
Ursprungligen av nicklasmalmberg:

tjena har precis provat att låsa upp min iPhone 2g från 1.2 till 2.2.1 Men när jag skulle återställa telefonen så gick något fel och den hittade ej pwnage restorefilen på något vänster och nu står det att SIM-kortet måste registreras för att telefonen ska funka. någon som vet hur man kan återställa telefonen när den är i ett sånthär läge eller om man på något annat sätt kan fixa det.

//Nicklas

Vad menar du med den hittade inte restore filen ? Har du provat att hålla in shift (alt på Mac) tangenten medan dy tryckte på återställ knappen i iTunes. Då ska du kunna välja vilken firmware fil du vill installera.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Vad menar du med den hittade inte restore filen ? Har du provat att hålla in shift (alt på Mac) tangenten medan dy tryckte på återställ knappen i iTunes. Då ska du kunna välja vilken firmware fil du vill installera.

//Rob

Kort och gott. Hur återställer man telefonen i ett läge då simkortet är låst och man ej kan komma in på telefonen.

Ursprungligen av nicklasmalmberg:

Kort och gott. Hur återställer man telefonen i ett läge då simkortet är låst och man ej kan komma in på telefonen.

Ta en win-dator och följa en QuickPwn-guide på iclarified.com.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-02 23:02
Ursprungligen av nicklasmalmberg:

Kort och gott. Hur återställer man telefonen i ett läge då simkortet är låst och man ej kan komma in på telefonen.

Kort och gott. Läs guiden eller gör som theplague skrev.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-07-21 00:19

Den behövs inte väl? (Just checking... )

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 00:22
Ursprungligen av Baron:

Den behövs inte väl? (Just checking... )

Nepp den behövs inte, det kan vi lägga till i guiden: Radera bilden på det trasiga iPhone moderkortet

Wifi & Blåtand

Hej!
När jag kör guiden får jag inte wifi eller blåtand att funka!!
Det går inte att trycka på ikonen.
Vad gör jag för fel och hur ska jag få igång detta??

Mvh Micke

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 12:32
Ursprungligen av mnillson:

Hej!
När jag kör guiden får jag inte wifi eller blåtand att funka!!
Det går inte att trycka på ikonen.
Vad gör jag för fel och hur ska jag få igång detta??

Mvh Micke

Med vad låste du upp din iPhone med förut?

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 02:11

Sådär. Nu var det gjort! Gick enkelt och smidigt!

För er som undrar så kan lägga till att jag använder Tiger och en iBook G4, och att PwnageTool ändå fungerade helt problemfritt!

Jättebra guide robo, spanks!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-07-21 10:04

Måste man....

Jag var ju en knasboll som tryckte på uppdatera till 2.0 redan tidigare så min telefon är jättelåst, måste jag återställa den till 1.1.4 innan jag kör den fina guiden....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 10:09
Ursprungligen av inafina:

Jag var ju en knasboll som tryckte på uppdatera till 2.0 redan tidigare så min telefon är jättelåst, måste jag återställa den till 1.1.4 innan jag kör den fina guiden....

Det går att köra över 2.0 också så det ska inte vara nödvändigt att nedgradera till 1.1.4.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-07-21 11:12

Jag tyck ha glömt att skriva det:
Kanonmanual, Robo-X! Diggad med två tummar upp!

Bevaka tråden