Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-19 12:38

ush då, nää inte värt det. Bättre att avvakta..

Jag ska importera från Hong Kong.. Där säljs dom utan abonnemang och bindningstid samt är upplåsta av APPLE själva så du kan uppdatera den som vanligt via iTunes utan att Jailbreaka o hålla på.. Garanti och allt precis som om du köpt den i Sverige, fast utan Telia

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-19 17:51
Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag ska importera från Hong Kong.. Där säljs dom utan abonnemang och bindningstid samt är upplåsta av APPLE själva så du kan uppdatera den som vanligt via iTunes utan att Jailbreaka o hålla på.. Garanti och allt precis som om du köpt den i Sverige, fast utan Telia

har du hittat nån bra sida att importera ifrån? eller glider du dit själv och kirrar?
/f

Ursprungligen av freno:

har du hittat nån bra sida att importera ifrån? eller glider du dit själv och kirrar?
/f

För tillfället så lutar det åt eBay, men jag har inte bestämt mig helt och hållet än..

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-19 21:44

okidok, lite dyrt för den bara, va lite inne på att dra med nån polare över en natt bara. 500 tor kan man käka middag i italien å frukost i sthlm igen:P

Ursprungligen av Pain Reaper:

För tillfället så lutar det åt eBay, men jag har inte bestämt mig helt och hållet än..

jo de är ju det, det som är ju det, med tanke på att en 8gb kostar 4600 med billigaste abbonemanget hos telia, och nu har de ju kommit in i baseband iaf på den så en simunlock verkar ju närma sig iallafall.

Ursprungligen av westerlu77:

eBay är ju nu överhettat vad de gäller priserna för en iPhone 3G tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-19 18:36
Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag ska importera från Hong Kong.. Där säljs dom utan abonnemang och bindningstid samt är upplåsta av APPLE själva så du kan uppdatera den som vanligt via iTunes utan att Jailbreaka o hålla på.. Garanti och allt precis som om du köpt den i Sverige, fast utan Telia

Precis som Italien!

Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag ska importera från Hong Kong.. Där säljs dom utan abonnemang och bindningstid samt är upplåsta av APPLE själva så du kan uppdatera den som vanligt via iTunes utan att Jailbreaka o hålla på.. Garanti och allt precis som om du köpt den i Sverige, fast utan Telia

Vet du hur prisläget är i HK?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 16:43
Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag ska importera från Hong Kong.. Där säljs dom utan abonnemang och bindningstid samt är upplåsta av APPLE själva så du kan uppdatera den som vanligt via iTunes utan att Jailbreaka o hålla på.. Garanti och allt precis som om du köpt den i Sverige, fast utan Telia

Källa tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 17:18
Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag ska importera från Hong Kong.. Där säljs dom utan abonnemang och bindningstid samt är upplåsta av APPLE själva så du kan uppdatera den som vanligt via iTunes utan att Jailbreaka o hålla på.. Garanti och allt precis som om du köpt den i Sverige, fast utan Telia

Olåst ja, garanti nej. Se föregående inlägg i den här tråden.

Ursprungligen av 20hz:

Olåst ja, garanti nej. Se föregående inlägg i den här tråden.

Självklart gäller ju garantin i Hong Kong o ja måste skicka dit mobilen om de skiter sig, men annars är den som om den vore köpt i Sverige.. Den är redan registrerad hos Apple (den ja kikar på) att den är köpt lagligt utan abonnemang och därmed inte låst till någon operatör.. Så ja behöver inte Jailbreaka o skit när ja uppdaterar/revover via iTunes..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 18:03
Ursprungligen av Pain Reaper:

Självklart gäller ju garantin i Hong Kong o ja måste skicka dit mobilen om de skiter sig, men annars är den som om den vore köpt i Sverige.. Den är redan registrerad hos Apple (den ja kikar på) att den är köpt lagligt utan abonnemang och därmed inte låst till någon operatör.. Så ja behöver inte Jailbreaka o skit när ja uppdaterar/revover via iTunes..

Ja ja, men precis samma sak med den från Italien. Och garanti på ditt sätt får man från vilket land som helst du beställer ifrån.

Ursprungligen av 20hz:

Ja ja, men precis samma sak med den från Italien. Och garanti på ditt sätt får man från vilket land som helst du beställer ifrån.

Självklart, jag poängterade bara att det var skrivet att jag inte får någon garanti.. Så jag svarade bara att jag får det, men inte i Sverige utan där jag köper den, inge illa menat till någon

eBay är ju nu överhettat vad de gäller priserna för en iPhone 3G tycker jag.

  • Medlem
  • 2008-07-21 11:24

Vad Ryssland gör och inte gör är hyggligt OT tycker jag.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-21 14:24

Köpa iPhone via Ebay.it

Hej

Funderar på att köpa en genom Ebay.it.
Någon här som har någon erfarenhet av att beställa på Ebay?

Känns lite osäkert

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 14:47
Ursprungligen av Seroxat:

Hej

Funderar på att köpa en genom Ebay.it.
Någon här som har någon erfarenhet av att beställa på Ebay?

Känns lite osäkert

Ställ in ebay.com att du ska söka globalt. Det är relativt tryggt om du ser till att säljaren har goda referenser och att allt verkar se ok ut. Gärna en liten bild på mobilen och säljarens namn i fokus.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-21 14:49

Har hittat en nu som verkar ok. 7000sek totalt med lev till sverige

iPhone3g 16gb White Legally Unlocked

Och säljaren har goda ref och är en powerseller.

Ursprungligen av 20hz:

Ställ in ebay.com att du ska söka globalt. Det är relativt tryggt om du ser till att säljaren har goda referenser och att allt verkar se ok ut. Gärna en liten bild på mobilen och säljarens namn i fokus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 14:51

För 7000:- kan du väl även lyckas med en svensk lur... eller?

Räknade lite på det och jodå, en svensk hos Telia med deras "vänner" abonnemang utan fastpris på data (finns inget krav på att man måste ha det) så blir slutpris med abonnemanget + telefon så lite som 5462:-.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 14:53
Ursprungligen av Trineo:

För 7000:- kan du väl även lyckas med en svensk lur... eller?

Inte en som är upplåst.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-21 14:56

Jag betalar gärna extra så jag slipper hacka luren för att använda den med mitt 3Flatrate abb.
Allt för att slippa binda sig till Telia och få en låst telefon.

Mvh

Ursprungligen av Trineo:

För 7000:- kan du väl även lyckas med en svensk lur... eller?

Räknade lite på det och jodå, en svensk hos Telia med deras "vänner" abonnemang utan fastpris på data (finns inget krav på att man måste ha det) så blir slutpris med abonnemanget + telefon så lite som 5462:-.

Ursprungligen av Trineo:

För 7000:- kan du väl även lyckas med en svensk lur... eller?

Räknade lite på det och jodå, en svensk hos Telia med deras "vänner" abonnemang utan fastpris på data (finns inget krav på att man måste ha det) så blir slutpris med abonnemanget + telefon så lite som 5462:-.

När jag använder "iPhoneCalculator de Telia v1.0", blir priset för 8GB över disk med Till Vänner 18 mån, 4662:-. Då återstår bara frågan om den går att låsa upp så småningom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 14:56

garantin är ju ändå inte world wide, så varför inte köra pwnage på den i sverige då då... då har du ju ändå svensk garanti enligt de som kan det där med jailbreak och allt vad det heter.

Men men, själv är jag nöjd med min Telia iPhone.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 14:57
Ursprungligen av Trineo:

garantin är ju ändå inte world wide, så varför inte köra pwnage på den i sverige då då... då har du ju ändå svensk garanti enligt de som kan det där med jailbreak och allt vad det heter.

Men men, själv är jag nöjd med min Telia iPhone.

För att det INTE går att låsa upp en iPhone 3G med Pwnage. bara jailbreak. Dvs du kan INTE använda den med någon annan operatör än telia.

Jailbreak gör endast att du kan lägga in andra program (än från appstore) på telefonen, inte använda den med en annan operatör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 15:12

Älskar att folk läser tråden först innan man ställer svar på tal

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-21 15:27

Telefonen betald och klar

Bör ha den inom 3 dagar

Återkom gärna när du fått den och berätta om allt fungerar som det skall

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-21 16:59
Ursprungligen av Micke Rehn:

Återkom gärna när du fått den och berätta om allt fungerar som det skall

Hej

Jag återkommer så fort jag vet mer. Hoppas allt går enligt planen nu

Mvh

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-21 21:18

Fick precis ett nytt foto till min mail på telefonen med min adress och namn samt att det satt i ett annat SIM än från operatören där hon köpte telefonen så allt verkar ok hittils

Återkommer med mer info när jag får telefonen vilket bör vara inom 3-4 dagar!

Mvh

Jag har varit i kontakt med lite Ebaysäljare från både Italien och Belgien.

Har frågat efter "Buy it now" priser och har fått mellan 666-700 EUR för 8 GB modellen!
Alltså 6300 - 6700 SEK!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-21 21:20
Ursprungligen av tornros:

Jag har varit i kontakt med lite Ebaysäljare från både Italien och Belgien.

Har frågat efter "Buy it now" priser och har fått mellan 666-700 EUR för 8 GB modellen!
Alltså 6300 - 6700 SEK!

Jag betalade 7000 inkl frakt till Sverige för en iPhone3G 16gb Vit. Köpte den via Buy It Now, men jag har letat på ebay i flera timmar och varit i kontakt med många innan jag hittade rätt.
Fortsätt leta så hittar du säkert ett klipp

Bevaka tråden